Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-06-2024, 02:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-02-2012, 18:51 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 10:40
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
Witam.
Dziś jak sprawdzałem poziom oleju w moim Jimnym to na bagnecie oprócz oleju była jakaś biała substancja, taka "śmietanka". Było tego niewiele. Podpowiadają mi, że to MOŻE płyn z chłodnicy trafił do komory silnika i żeby natychmiast się tym zajął i narazie żebym nie jeździł.
Pomóżta ludzie, bo nie wiem co z tym robić.
Co to może być?
Mam Jimny 1.3 benzyna + LPG, 2000 r.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2012, 19:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Ci co to mówią mają pewnie rację.
Jak masz wspomniany osad, to w oleju jest płyn.
Pewnie puściła uszczelka pod głowicą.
Po odpaleniu i małym nagrzaniu silnika musisz zobaczyć, czy z wydechu leci biała para i jest typowy zapach płynu chłodniczego.
W tych temperaturach przyczyną mógła być nieodpowiednia temperatura krzepnięcia płynu chłodniczego, który mógł zamarznąć.
Trzeba wtedy zdejmować głowicę ( planować ), i zmieniać uszczelkę, olej+ filtr i płyn chłodniczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2012, 21:26 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 10:40
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
mrquad - podpowiadają mi także, że ten biały nalot może zbierać się z powodu słabej jakości oleju, który kilka dni temu wymienili mi w warsztacie. jak odkręciłem teraz korek wlewu oleju do silnika to zauważyłem, że sporo tego białego się w korku zebrało. wygląda jak smalec.
Obrazek

tak czy siak wielkie dzięki za radę. jak najszybciej udam się do mechanika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2012, 22:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Wygląd korka (a raczej osadu na nim) wskazuje, że mrquad ma rację. Uszczelka pod głowicą chyba ma dość. Sprawdzałeś poziom płynu na zbiorniku wyrównawczym?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 10:55 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 10:40
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
waldis - sprawdzałem poziom i o dziwo wszystko w normie. Czy taki osad może mieć w ogóle związek ze słabą jakością oleju i mrozami?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Jimny1987 pisze:
waldis - sprawdzałem poziom i o dziwo wszystko w normie. Czy taki osad może mieć w ogóle związek ze słabą jakością oleju i mrozami?

Taki osad/szlam może mieć swoje źródło w niskiej jakości oleju silnikowego ( pytanie kiedy był wymieniany i na jaki ), lub w częstej jeździe na nierozgrzanym silniku ( krótkie odcinki ).
W dzisiejszych czasach byłby to jeden z takich przypadków ( olej ) jaki z pewnościa nie powinien mieć miejsca.
Jeżeli wykluczysz uszkodzenie układu chłodzenia/ uszczelka pod głowicą, to pozostanie tylko wymiana oleju na odpowiedni i filtra ( oczywiście można taki układ smarowania jeszcze przepłukać przed zalaniem oleju)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 12:28 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 10:40
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
mrquad pisze:
Jimny1987 pisze:
waldis - sprawdzałem poziom i o dziwo wszystko w normie. Czy taki osad może mieć w ogóle związek ze słabą jakością oleju i mrozami?

Taki osad/szlam może mieć swoje źródło w niskiej jakości oleju silnikowego ( pytanie kiedy był wymieniany i na jaki ), lub w częstej jeździe na nierozgrzanym silniku ( krótkie odcinki ).
W dzisiejszych czasach byłby to jeden z takich przypadków ( olej ) jaki z pewnościa nie powinien mieć miejsca.
Jeżeli wykluczysz uszkodzenie układu chłodzenia/ uszczelka pod głowicą, to pozostanie tylko wymiana oleju na odpowiedni i filtra ( oczywiście można taki układ smarowania jeszcze przepłukać przed zalaniem oleju)

olej wymieniany był jakiś tydzień temu, ale w tej chwili nie pamiętam jaki został wlany, bo nie pojechałem osobiście tylko poprosiłem inną osobę. wiem, że olej wlany był z beczki i musiałem sam potem dokręcać filtr oleju, bo mechanik chyba zapomniał o porządnym dokręceniu. zrobiłem jeszcze 3/4 obrotu.
no i mrquad jeżeli chodzi o mnie to właśnie robię krótkie odcinki, na nierozgrzanym silniku :-/
dziś jeszcze dokładnie obejrzę silnik czy coś gdzieś nie wycieka, a w poniedziałek udam się do mechanika


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 12:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Tydzień i mało przejechanych kilometrów, to trochę krótko na taki szlam, powąchaj jeszcze te spaliny, czy czuć płyn chłodniczy (glikol)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 18:22 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 10:40
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
mrquad - nie zauważyłem żadnego dziwnego/innego zapachu. są natomiast 2 wycieki. pierwszy znad miski olejowej. drugi pod kolektorem. możecie mi Panowie powiedzieć coś na temat tego pod kolektorem? co to może być?


Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 23:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Poci się uszczelka pod głowicą


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2012, 08:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2011, 15:25
Posty: 63
Lokalizacja: Koszalin/Darłowo
ja słyszałem iż taki osad może też się robić od jazdy autem na gazie na zimnym silniku. Osobiście jeżdżę na gazie i nie mam tego smalcu 25KM przejeżdżam rano olej castrol, w poprzednim aucie robił mi się lecz o dziwo tam cały silnik był po kapitalnym remoncie lecz olej lotos owe jednak to ma związek z słabym olejem


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2012, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Ja bym się tym samym smalcem na korku nie przejmował. Wiele aut widziałem na warsztacie i jeździ .
No ale tu widać że się uszczelka poci to pewnie i w misce złobiła się mleczarnia.
PRzy tych temp 90% aut dymi na biało :)

Castrol bywa fałszowany albo jest do kitu nie wiem, ale wielu mechaników przy dziwnych problemach z autem jeśli chce pomóc klientowi a nie od razu pruć silnik wymienia olej na shell, texaco, czy inny i wiele problemów znika. I nie wiem z czego to wynika. CAstrol lub rozszczelnić to co szczelne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2012, 19:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2011, 15:25
Posty: 63
Lokalizacja: Koszalin/Darłowo
myślę iż masz trochę racji. Nie jestem zadowolony z tego oleju przy następnie wymianie zastanawiam się nad schellem mało tego zauważyłem u siebie iż po wymianie oleju i przejechaniu 7tys musiałem dokręcic filtr oleju?, a jestem pewien iż był dokręc na max bo sam go dokręcałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2012, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
oleje shella są w sumie chwalone ale to wiesz każdy swoje chwali,
podobnie jak texaco, może to wynika z tego że rzadko się je podrabia , choc
we współczesnym świecie niczego nie można być pewnym.
Ale faktem jest że dawniej wymieniało się olej przy różnych dziwnych przypadkach w autach teraz ściaga się głowicę , i nic szczególnego po ściągnięciu się nie zauważa, ale każdy przypadek jest inszy.
Coś jest z tymi filtrami w suzuki bo to częste nawet w osobówkach
że cieknie z filtra w suzukach dokręca się i jeżdżą.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]