Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-09-2018, 03:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 11-04-2007, 06:12 
koziou pisze:
Po drogach piaskowo-szutrowych wystarczy tylny napęd nawet :]


Wielbiciel driftu :]

koziou pisze:
A najlepiej to samemu wszystko przetestować - jechać w teren i stopniowo uczyć się auta - trening czyni mistrza ;)


Samemu :szok: , jak nic kilka godzin spędzonych wklejonym w błocie powoduje wściekłość rodziny (bo teściowa przyszła na obiad), rozładowanie telefonu i spacerek po kolegę lub rolnika z Zetorem jakieś kilka kilosów. Ale spacery podobno są zdrowe. :]

Minimum 2 auta. ;)


Na górę
   
Post: 11-04-2007, 09:14 
Offline

Rejestracja: 31-03-2007, 14:43
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Vigo pisze:
blizzard pisze:
Dla początkujących właścicieli Jimników postanowiłem przygotować dziesięć przykazań zapewniających bez stresowe i komfortowe korzystanie z auta....

Powodzenia

Czy GV analogicznie?

Nie obowiązuje Cię pkt.3.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2009, 14:00 
Offline

Rejestracja: 18-06-2008, 19:04
Posty: 5
Według tego co można tu i ówdzie wyczytać, nowe jimniaki mają centralny dyfer z blokadą. Zapewne innowacja ta została wprowadzona wraz z liftingem auta (bodajże 2005 r. albo coś koło tego - m.in. nowa deska rozdzielcza, napędy włączane przyciskami itd.).

Czy ktoś się może orientuje jakie inne zmiany konstrukcyjne nastąpiły przy tej okazji?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2009, 17:01 
Offline

Rejestracja: 06-08-2008, 09:06
Posty: 26
lider pisze:
Według tego co można tu i ówdzie wyczytać, nowe jimniaki mają centralny dyfer z blokadą...


Niestety nie.:?
Skrzynia rozdzielcza "na guziki" ma wolniejsze przełożenie reduktora (przełożenie względne 2:1, przedtem 1,6:1), i to jest właśnie największa zaleta Jimny'ego po face-liftingu :brawo:


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2009, 17:29 
Offline

Rejestracja: 18-06-2008, 19:04
Posty: 5
a tak swoja drogą to czym się włącza blokadę?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2009, 19:13 
Offline

Rejestracja: 29-11-2007, 08:52
Posty: 106
lider pisze:
a tak swoja drogą to czym się włącza blokadę?


Nie ma blokad - czytanie ze zrozumieniem.
Sztywno dolaczany napęd. I przed i po 2005 roku. Wcześniek lewarkiem, później przyciski.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2009, 15:36 
Offline

Rejestracja: 18-06-2008, 19:04
Posty: 5
zu-tec pisze:
Niestety nie.:?


no dobra, odebrałem to jako bezpośrednią odpowiedź na moje pytanie o inne modyfikacje, a nie zaprzeczenie na temat dyferencjału ;]

wobec tego wygląda na to, że niektórzy nie wiedzą co sprzedają albo wciskaję ciemnotę: http://www.maszynybud.kupsprzedaj.pl/mo ... 08007.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-02-2010, 17:06 
Offline

Rejestracja: 20-04-2009, 17:54
Posty: 8
Lokalizacja: Gdańsk
Co do AD 8: Jimny może brodzić prawie po dach. udowadnia to Trasek na rajdzie BRESLAU

http://www.trasek.com.pl/polecamy.html

film: Day 8 04-07-2009 Żagań.

Akcja około 5minuta filmu

Bardzo ciekawy materiał>


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2010, 07:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10816
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Specjalna nalepka dla właścicieli Jimny'ego ;)

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2010, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-07-2009, 13:21
Posty: 3
Lokalizacja: Jaworzno
lider pisze:
Według tego co można tu i ówdzie wyczytać, nowe jimniaki mają centralny dyfer z blokadą. ?


właśnie czy ktoś to;
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/5245.html
już montował?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-02-2011, 18:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10816
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Historia dżima:
http://www.youtube.com/watch?v=YoFNgrLsDiM


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2011, 20:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 332
Lokalizacja: Tarnów
Dopowiem coś oczywiście że jimnym można jechać na 4h wszelakich drogach pośrednich tych półpiasek, półtrawa, półbłoto ,tylko PO CO ? Żeby więcej spalić ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2012, 18:46 
Offline

Rejestracja: 23-10-2012, 10:57
Posty: 17
Blizzard Wielkie dzięki za przydatne informacje ;]


Na górę
Post: 04-01-2017, 11:15 
Offline

Rejestracja: 09-12-2016, 10:57
Posty: 29
Lokalizacja: Podbeskidzie
Odświeżam temat ;)

Pytanie lajkonika - jak jeździć Jamnikiem przy zmiennych warunkach nawierzchni w zimie ?

Jestem świeży w tej kwestii - teorię ( chyba ) znam bo trochę poczytałem ale nadal mam wątpliwości czy mogę jeździć z włączonym 4WD w warunkach zmiennej przyczepności nawierzchni w zimie. Wiadomo na suchym tylko 2WD ale co w przypadku kiedy na mieście miejscami jest czarno ( po prostu odśnieżony, mokry asfalt ), miejscami leży rozjechane błoto pośniegowe a miejscami jest biało lub lekko przymarznięte ? Trzeba żonglować przyciskami przewidując z wyprzedzeniem przyczepność, czy można ciągle na 4WD ? I co z jazdą np. po rondzie, kiedy też może być kawałek ostrego bo akurat przejechał pług i połowa jest odśnieżona a połowa biała ( a 4WD jak wiadomo nie lubi zakrętów na ostro ) ?

Proszę nie bić - dopiero się uczę :D

_________________
Suzuki Jimny 1,3 2006


Na górę
Post: 17-01-2017, 23:14 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 22:47
Posty: 13
Lokalizacja: Pabianice
W grudniu ub. roku jadąc nocą w deszczu na przycisku "2WD" nie zauważyłem, że na górce "przymarzło" od wiatru (marznąca mżawka!).
Choć jechałem pod górę tylko ok. 55 km/h i prosto, i gdy mój jimnik "załapał" lód, to w ułamku sekundy obróciło mnie o 180 st. i wyłożyłem się na prawy bok w (na szczęście) płytkim rowie. Koszty, to "tylko" 850 zł za wyklepanie obu prawych błotników i lakier oraz koszt nowego prawego tylnego szkła (wyjątkowo tanio, bo w innym warsztacie chcieli 1500 PLN!).
Teraz mam nauczkę, żeby jadąc PROSTO (bez skrętów) i w warunkach złej widoczności jechać jednak na "4WD" i dopiero przed skrętami włączać "2WD".
Uwaga!
Nie wolno przełączać z 2WD na 4WD (i odwrotnie) PODCZAS SKRĘTU, tylko podczas jazdy na wprost!!!

_________________
Jimny 2005


Na górę
Post: 23-01-2017, 09:16 
Offline

Rejestracja: 09-12-2016, 10:57
Posty: 29
Lokalizacja: Podbeskidzie
Ostro :szok:
To była jakaś zamarznięta woda lejąca się na drogę czyli niespodzianka czy po prostu oblodzenie na całości ? Jakie opony ?
Na razie nie miałem żadnej dramatycznej akcji ale staram się delikatnie operować pedałami choć wiem po "testach" na parkingu, że Jima stawia bokiem błyskawicznie i jest praktycznie nie do opanowania.

_________________
Suzuki Jimny 1,3 2006


Na górę
Post: 23-01-2017, 20:29 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 22:47
Posty: 13
Lokalizacja: Pabianice
To była mżawka, która marzła tylko na szczycie wzniesienia pod wpływem silnego wiatru. Wcześniej był tylko mokry asfalt, co mnie "uśpiło".
Opony, to używane BFGoodrich Winter Slalom (ok. 4,5 mm bieżnika).
Okolicznością niekorzystną była nocna pora - brak widoczności tego charakterystycznego połysku, jaki daje oblodzona nawierzchnia oraz brak włączonego napędu 4x4, co z resztą pewnie niewiele by pomogło, bo na oblodzoną nawierzchnię i silny wiatr - nie ma mocnych!
Niestety, mogę tylko potwierdzić przestrogi kolegów, którzy przed zakupem jamnika przestrzegali, że bardzo łatwo tańczy "oberka".
Inne, większe auta, "przelatywały" przez ten lód bez najmniejszego problemu.
Teraz wiem, że po prostu trzeba być czujnym i w taką pogodę - JECHAĆ WOLNO mając włączony napęd 4x4!

_________________
Jimny 2005


Na górę
Post: 23-01-2017, 21:03 
Offline

Rejestracja: 09-12-2016, 10:57
Posty: 29
Lokalizacja: Podbeskidzie
Trzeba mi było Pandę kupić ... tfu ... żartowałem :P
Ale przynajmniej upewniłem się że ślubnej za kółko wpuszczać raczej w zimie nie należy, niech sobie plaskaczem z elektroniką popyla.
Tak swoją drogą to przed zakupem wszystkie te opowieści o skłonnościach Jamnika do kładzenia się na boku traktowałem trochę z przymrużeniem oka bo wiadomo, że zawsze znajdzie się miszcz kierowcy co przegnie w zakręcie, ale widzę że ogarniętych też spotykają przygody.
Muszę koniecznie zainwestować w termometr zewnętrzny.

_________________
Suzuki Jimny 1,3 2006


Na górę
Post: 24-01-2017, 22:44 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 22:47
Posty: 13
Lokalizacja: Pabianice
Termometr zewnętrzny też może przekłamać (albo przedwcześnie wystraszy, albo powie zbyt późno)
Moje opony (po sprawdzeniu cech na nowych w Internecie) okazują się być dość śliskimi. To taka moja mała pociecha :?
Po tej wywrotce chcę zainwestować w nowe zimówki (myślę kupić latem - z rabatem ;)) i solennie sobie przyrzekłem, że nie będę już oszczędzać na paliwie jeżdżąc na przycisku 4WD w czasie zimy (jaka by ona nie była).

_________________
Jimny 2005


Na górę
Post: 25-01-2017, 11:37 
Offline

Rejestracja: 09-12-2016, 10:57
Posty: 29
Lokalizacja: Podbeskidzie
Termometr lepiej chyba mieć niż nie mieć - czasem nawierzchnia wygląda na pierwszy rzut oka spoko a później okazuję się, że to już 0 albo -1 i lodowisko. Wiadomo, że na wiaduktach i w szczerym polu jak zawieje, warunki mogą się zmienić diametralnie i wtedy trzeba być przygotowanym na niespodzianki. Czujnik termometru planuję wyciągnąć gdzieś w okolice zderzaka więc zależnie od zastosowanej elektroniki powinien być wiarygodny i w miarę szybko reagować na zmiany temperatury.

Co do opon, to myślę że na lodzie nawet najlepsza guma sobie nie poradzi w takiej sytuacji jak miałeś.

_________________
Suzuki Jimny 1,3 2006


Na górę
Post: 26-01-2017, 20:20 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 22:47
Posty: 13
Lokalizacja: Pabianice
Sulaco pisze:
Co do opon, to myślę że na lodzie nawet najlepsza guma sobie nie poradzi w takiej sytuacji jak miałeś.

Pełna zgoda (i usprawiedliwienie dla mnie :] ).
Innych wniosków, poza jazdą na "czterech" i zmniejszeniu szybkości - nie widzę ;)

_________________
Jimny 2005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl