Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 05-03-2007, 23:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cytuj:
Czy ktoś może mi potwierdzić, że kingpin to łożyska zwrotnic

sworzeń zaczepowy albo sworzeń zwrotnicy (wg słownika)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2007, 15:55 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
tomciog pisze:
No to po kolei - jeśli drgania są w momencie puszczenia gazu to najpewniej do wymiany drążki kieroiwnicze lub końcówki.
Jak telepie cały czas - krzywe koła (zdarzało się w matizach czy tico - fabryczne zniekształecenia felg w czasie eksploatacji - radzę wizytę w wulkanizacji).
Przy hamowaniu - krzywe tarcze - nagrzane i wjazd w kałuże.Sewris lub mechanik.


Pozwolisz że zacytuję sam siebie:

Po 1/2 roku zaczęła szarpać kierownica, stała aplituda przy prędkości 80-85km/h. około 45 stopni na równej drodze (autostrada) nie mówię już co działo się na normalnej drodze.

Amortyzatory-oczywiście musiałem naprawić na własny koszt bo po kilku miesiącach nie podlegają gwarancji ( wogóle nie podlegają ) czyli wyjeżdżam z salonu za brame, zauważam cieknące amortyzatory, zawracam i muszę zapłacić za nowe + koszt wymiany ale ...
- Nowe opony
- Nowe felgi
- Dwukrotnie Nowe piasty + osprzęt
- Dwukrotnie tarcze hamulcowe przednie + klocki
- Dwukrotnie końcówki drążków kierowniczych + nakrętki
- Po dwóch latach przepychanek z Auto WACHE, SMP zleciło założenie tłumika drgań, ale drgania kierownicy z amplitudy 12 centymetrów zmniejszyły sią do 4 centymetrów ( podaję w centymetrach a nie w stopniach żeby można było sobie lepiej wyobrazić jak ogromne są to drgania)

Poza tym samochód sciąga na lewą stronę, siedzenie kierowcy strasznie hałasuje jest ˛prawie odkręcone (wg ASO jest OK), pas pasażera nie zwija się, ciągle włącza się i wyłącza wentylator klimatyzacji ( 20 sekund działa - 4 sekundy jest wyłączony i znowu 20 sek... itd)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2007, 16:06 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
tomciog pisze:
Hmmm. kolega w serwisie Suzuki właśnie mnie przestrzegał przed "Jeansem"... chyba cos w tych autkach siedzi ( ponoc produkowane tylko w Hiszpanii).


Szkoda że nie powiedział Ci co w nich siedzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2007, 21:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2007, 09:43
Posty: 52
Lokalizacja: Gościcino
MPC pisze:
tomciog pisze:
Hmmm. kolega w serwisie Suzuki właśnie mnie przestrzegał przed "Jeansem"... chyba cos w tych autkach siedzi ( ponoc produkowane tylko w Hiszpanii).


Szkoda że nie powiedział Ci co w nich siedzi.

No własnie nie mówił.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2007, 23:34 
Bizzard a może coś mi podpowiesz? czy normalne jest drżenie pedału gazu, czy raczej nie jest ?

no drżenie takie drżenie, przy przyśpieszaniu przede wszystkim i nie zawsze ale chyba coraz częściej...


Ostatnio zmieniony 07-03-2007, 23:42 przez Go, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
 Tytuł:
Post: 07-03-2007, 23:39 
Nie spotkałem się z tym wcześniej. Może powiesz coś więcej.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 08-03-2007, 07:24 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
Go pisze:
Bizzard a może cos mi podpowiesz? czy normalne jest drżenie pedału gazu, czy raczej nie jest ?
no drżenie takie drżenie, przy przyspieszaniu przede wszystkim i nie zawsze ale chyba coraz częsciej...

Sorry, ze sie wcinam *Go*, ale nie wyobrazam sobie nawet, aby bylo to normalne :( A jezeli mowisz, ze sie nasila, to tym bardziej wybralbym sie do serwisu :(

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2007, 12:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Tak sobie czytam i nasuwa mi się wniosek, że legendarna japońska jakość to już chyba tylko legenda :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007, 01:20 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
tomciog pisze:
MPC pisze:
tomciog pisze:
Hmmm. kolega w serwisie Suzuki właśnie mnie przestrzegał przed "Jeansem"... chyba cos w tych autkach siedzi ( ponoc produkowane tylko w Hiszpanii).


Szkoda że nie powiedział Ci co w nich siedzi.

No własnie nie mówił.


To może warto zapytać... :!:
.
.
.


Ostatnio zmieniony 09-03-2007, 01:25 przez MPC, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007, 01:22 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
koziou pisze:
Tak sobie czytam i nasuwa mi się wniosek, że legendarna japońska jakość to już chyba tylko legenda :?


Nie. To tylko Polska.
.
.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007, 20:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2007, 09:43
Posty: 52
Lokalizacja: Gościcino
MPC pisze:
tomciog pisze:
MPC pisze:
tomciog pisze:
Hmmm. kolega w serwisie Suzuki właśnie mnie przestrzegał przed "Jeansem"... chyba cos w tych autkach siedzi ( ponoc produkowane tylko w Hiszpanii).


Szkoda że nie powiedział Ci co w nich siedzi.

No własnie nie mówił.


To może warto zapytać... :!:
.
.
.

Na pewno przy następnym spotkaniu to zrobię.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2007, 14:05 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Witajcie
1 lipca oficjalna gwarancja się skończyła.
Pozostają dwa miesiące, te które samochód był w serwisie.
A problem po sześciu naprawach pozostał nie rozwiązany.

Ma ktoś jakieś propozycje; co można teraz zrobić.

I jeszcze jedno, znalazłem ciekawy link:

http://www.sklep4x4.pl/forum/viewtopic. ... 3b96004ff0


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2007, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Częstochowa/okolice
MPC a na postoju jak ruszasz kierownicą w prawo i w lewo masz tez to stukanie czy tylko przy predkosci 80km/h czy iles :?: ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2007, 21:37 
Hmm, chyba mam na to radę. Właśnie odebrałem auto po ostatnim upalaniu. Generalnie Jimnik był mocno zmęczony z przodu, ale przespawanie mocowania stabilizatora i nowe gumki zadziałały tak, że nawet minimalnego łomotania nie ma.
Jeśli są potrzebne namiary na czarodzieja z okolic Wawy to proszę na PW. :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 04-07-2007, 00:26 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
blizzard pisze:
Hmm, chyba mam na to radę. Właśnie odebrałem auto po ostatnim upalaniu. Generalnie Jimnik był mocno zmęczony z przodu, ale przespawanie mocowania stabilizatora i nowe gumki zadziałały tak, że nawet minimalnego łomotania nie ma.
Jeśli są potrzebne namiary na czarodzieja z okolic Wawy to proszę na PW. :)


Niestety do Warszawy strasznie daleko.
Zamierzam założyć wszędzie polibusze, ale gorąca prośba o zdjecia podwozia. Czy mocowanie zostało przespawane w inne miejsce czy poprostu nowa guma załatwiła sprawę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-07-2007, 22:45 
Jednak nadal trochę trzącha, stwierdzam że główny problem to jednak wyważenie (te masy nieresorowane są znaczne) i tu wszystko wypływa. Chyba jednak wejdę za jakiś czas w amor skrętu, podobno działa niesamowicie na prowadzenie Jamnika.


Na górę
   
Post: 01-10-2007, 14:57 
Offline

Rejestracja: 01-10-2007, 14:50
Posty: 1
Witam, pisze bo mam od dluzszego czasu pewien problem.
W moim samochodzie przy predkosci 75-80 km/h drrzy kierownica, w zaden mechanik nie moze sobie z tym poradzic. Odrazu pisze ze nie sa to zle wywarzone kola :). Moze ktos mial juz podobny problem i moze mi jakos pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-10-2007, 15:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Częstochowa/okolice
Witam... ;) problem znany bo większość jimników na to choruje. Z tym, że rzeczywiście mało który mechanik potrafi to zlokalizować. Ja podreptałem grzecznie do serwisu i wymieniłem podejrzę coś co się nazywało drążkiem środkowym który w sutek użytkowania prędzej czy później się wybija. Chociaż można wymienić tylko gumowe tulejki w tym drążku-rozwiązanie tańsze ale mniej trwałe :? Obstawiam, że właśnie o to chodzi. A resztę doczytaj w temacie: viewtopic.php?t=576

No i koniecznie się przywitaj: viewtopic.php?t=61&start=1200


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2007, 10:36 
Offline

Rejestracja: 04-06-2007, 07:37
Posty: 9
Lokalizacja: pogranicze Mazur
Teź miałem ten sam problem do soboty.W sobotę byłem na przeglądzie okresowym w ASO w Osielsu k/Bydgoszczy.Problem usunęli.Nie wiem czy trwale.Na razie wszystko jest w porządku.
Serdecznie pozdrawiam
R


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 18:23 
Ostatnio mocno zaczęło mi walić kierownicą i zdecydowałem się na dalszą walkę z problemem.

Kolejne padnięte elementy to maglownica (ale po szybkiej reanimacji jest OK) oraz jeszcze taki łącznik gumowy (są na nim luzy) - wymiana już niedługo.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 09-11-2007, 21:54 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
No przecież pisałem już kilkanaście razy, że amortyzator skrętu nic nie daje.
Jedyne, co pomoże na zdrowy rozum to właśnie zwiększenie masy nieresorowanej. Czyli zwiększenie bezwładności poprzecznej kół.
I tak też zrobiłem założyłem MTki Bfgoodrich 30x9,5x15, wymieniłem całe zawieszenie tzn sprężyny i amortyzatory i jest owiele lepiej.
Dalsze przeróbki i poszczególne fazy będą pokazane na stronie, którą wykupiłem: www.jimny.pl oraz www.jimny.com.pl

Teraz mogę już działać, leasing się skończył samochód jest mój, a Suzuki motor poland i tak się na mnie wypięło. Zaproponowali mi siódmą naprawę a jak przyjechałem do serwisu to mi powiedzieli, że mam "spadać”, bo gwarancja się już skończyła. Nie chce mi się już o tym pisać...
Zacząłem przeróbki na własną rękę tzn przy pomocy znajomych offroadowców z poznania na razie, koła j/w zawieszenie 40 mm w górę OME i lekkie podcięcie nadkoli.
Pozdrawiam
Oto projekt mojego samochodu, który od tygodnia realizujemy:


Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2007, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
MPC bedziesz na spocie w P-niu? ;)

Panie Modzie, sorry za maly Offtop ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-11-2007, 00:04 
Offline

Rejestracja: 10-11-2007, 23:56
Posty: 5
Lokalizacja: Mikołów
Witam Panowie, na tym forum jestem nowy ;)

Widzę, że deliberujecie na temat amorka skrętu, więc pomyślałem, że podzielę się doświadczeniem w tej kwestii. W moim Jimnym mam amorek trailmastera i szczerze- prowadzenie jest o niebo lepsze. Jak nie to auto. Nie myszkuje tak jak wcześniej, nie drga na nierównościach.
Szczerze polecam. Może nie jest to panaceum na wszystko, ale napewno wspomaga inne starania


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-07-2009, 21:58 
Offline

Rejestracja: 17-07-2009, 21:46
Posty: 1
siemka wszystkim :D

posiadam jimny jeans z 2003r. 8)

kupilem go z lasow panstwowych
mialem ten sam problem z drganiem kierownicy.... :zly:
mialem luz na wale do przedniego mostu wymienilem go i mam spokoj...
ale wtedy drgal mi tez drazek od 4x4...
powiem tak jimny ma bardzo czuly uklad kierowniczy i po kazdej terenowej jezdzie powinno sie czyscic felgi od srodka gdy tylko troche piasku lub blota sie dostanie to kierownica drga.... :?
bardzo wazne jest wrecz precyzyjne wywazenie kol bo wystarczy minimalny blad w wywazeniu i nic to nie da..... :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2010, 09:19 
Offline

Rejestracja: 14-07-2008, 15:30
Posty: 107
Witam,

Czy problem pojawia się we wszystkich Jimny, czy tylko w Jimny Jeans?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]