Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-01-2007, 00:49 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Czy ktoś zna przyczynę drgań układu kierowniczego we wszystkich egzęplażach Jimny Jeans.
Mam Jeansa i od 2.5 roku walczę z suzuki. Chcę by naprawili mojego Jimnego Jeansa i nie potrafią.
Po 1/2 roku zaczęła szarpać kierownica, stała aplituda przy prędkości 80-85km/h. około 45 stopni na równej drodze (autostrada) nie mówię już co działo się na normalnej drodze. Krótko mówiąc wszystkie stawy mam powyrywane i leczę je od roku.
Dalej, samochód zaczął sciągać na lewą stronę i jest jeszcze wiele innych usterek.
Po dwóch latach użerania się z ASO Wache, SMP poleciło założenie tłumika drgań co zmniejszyło drgania z amplitudy 45 stopni do 15 stopni.
Teraz Wache stwierdził, że go to nie obchodzi, że nie on konstruował ten samochód i mam sobie walczyć z Suzuki w Warszawie. Kompletna paranoja.


Ostatnio zmieniony 28-01-2007, 02:34 przez MPC, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 23-01-2007, 01:15 
Może być kilka przyczyn, zwłaszcza jeżeli coś było robione przy aucie.
Typowe dla drgań między 60 a 80km - czuć jako walenie kierownicą.

Może podziałać sprawdzenie:
1. Ciśnienie w oponach
2. wyważenia kół
3. doważenia kół na samochodzie
4. zamontowanie amortyzotora skrętu.
5. Wymiana elementów gumowych na polibusze.

Fajnie, że chociaż powiedziałeś CZeść :(

A generalnie czy to przeszkadza? Auto musi mieć jakieś wady.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 23-01-2007, 13:06 
Offline

Rejestracja: 01-11-2006, 00:07
Posty: 140
Witam :)
Kultura nie tylko na drodze?? :):)
Tak dalej trzymaj blizzard :brawo:

"Cześć, proszę, dziękuję nic nie kosztuje"
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-01-2007, 14:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
no, oto przeprowadzka:

No, z oponami to niezłe hece mogą być. Kiedyś też mi dziwne rzeczy się działy w Swifcie i podjechałem do pierwszego z brzegu serwisu (wielki kompleks z 6 stanowiskami), a ci mi chcieli geometrię przestawiać, że niby "walony" był itd.
A okazało się, że po zamianie kół stronami dalej kierownica drżała, ale zaczęło ściągać na drugą stronę ;-) i sprawa była jasna. Wymiana opon na przodzie i spokój.


Ostatnio zmieniony 24-01-2007, 18:07 przez Avalanche, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 23-01-2007, 20:02 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Przeniesiony post z zamkniętego tematu:

Najpierw bym sprawdził/zmienił opony (choćby na próbę, ale koniecznie na nowe.
Micra K11.
Też było szarpanie kierą (choć nie tak drastyczne, ale i kółka mniejsze Wink ), ściąganie itp.
Serwisy stwierdzały złą geometrię, krzywe drązki kierownicze itp.
Po zmianie opon na nowe jak ręką odjął.
Ciśnienie i stan opon to pierwsze dwie rzeczy do kontroli jeśli są zastrzeżenia co do prowadzenia pojazdu (to drugie niestety wcale nie tak latwo sprawdzić).
Tak samo jak z pracą silnika - pierwsze to filtry i świece, a dopiero potem grzebanie w czujnikach, nastawach itp.


Ostatnio zmieniony 13-02-2010, 02:43 przez KrisB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2007, 18:03 
Ze skasowanego tematu, a istotne dla tego wątku.


mrquad pisze:
ZAKUPILISMY NASZE SUZUKI W ZESZLYM ROKU ,WSZYSTKIE JEZDZILY W AUTOSTRADACH WIELKOPOLSKICH I BYLY SERWISOWANE WLASNIE U TEGO DEALERA .W GRUDNIU JEDEN WSTAWILEM DO SERWISU W WARSZAWIE, NA PRZEGLAD PO 60000 KM (CENTRUM TORUNSKA ). CO STWIERDZONO OD NOWOSCI W SAMOCHODZIE NIKT NIE ZAGLADAL DO TYLNYCH HAMULCY. WYMIENIONO CYLINDERKI I OKLADZINY. NA NASZ TELEFON DO DEALERA W POZNANIU PADLA ODPOWIEDZ ,TO NIEMOZLIWE...W NASZYCH SAMOCHODACH ZAMONTOWALISMY AMORTYZATORY SKRETU POMOGLO. POZDRAWIAMY MR QUAD


Na górę
   
 Tytuł: Usterki Jimny
Post: 26-01-2007, 19:45 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Witajcie wszyscy.
Tak mnie pochłoneła 2,5 roczna walka z Suzuki, że zapomniałem się przywitać. :skromny:

Ale wracając do tematu, opiszę co zrobiono w ramach gwarancji:
( oczywiście zaczęli się starać dopiero po kilku ostrych rozmowach gdy na własny koszt wezwałem rzeczoznawcę PZM-otu )
- Amortyzatory-oczywiście musiałem naprawić na własny koszt bo po kilku miesiącach nie podlegają gwarancji ( wogóle nie podlegają ) czyli wyjeżdżam z salonu za brame, zauważam cieknące amortyzatory, zawracam i muszę zapłacić za nowe + koszt wymiany ale ... :x
- Nowe opony
- Nowe felgi
- Dwukrotnie Nowe piasty + osprzęt
- Dwukrotnie tarcze hamulcowe przednie + klocki
- Dwukrotnie końcówki drążków kierowniczych + nakrętki
- Po dwóch latach przepychanek z Auto WACHE, SMP zleciło założenie tłumika drgań, ale drgania kierownicy z amplitudy 12 centymetrów zmniejszyły sią do 4 centymetrów ( podaję w centymetrach a nie w stopniach żeby można było sobie lepiej wyobrazić jak ogromne są to drgania)

Poza tym samochód sciąga na lewą stronę, siedzenie kierowcy strasznie hałasuje jest ˛prawie odkręcone (wg ASO jest OK), pas pasażera nie zwija się, ciągle włącza się i wyłącza wentylator klimatyzacji ( 20 sekund działa - 4 sekundy jest wyłączony i znowu 20 sek... itd)
Poza tym samochód jest super. :?

Dziwię się że nikt z polski tego jeszcze nie opisał, bo na stronach zagranicznego forum suzuki temat drgań kierownicy ciągle się pojawia, a ASO udają, że nie słyszały by coś takiego działo się w innym Dżejmsie. Rozmawiałem z ludźmi z Draweńskiego Parku Narodowego, gdzie mają te samochody, i w Ich egzemplażach jest to samo.
:?:
Pozdrawiam wszystkich.

A - zapomniałem dopisać:
Teraz, wogóle nie chcą ze mną rozmawiać bez rzeczoznawcy PZM-otu.
Więc znowu zapłaciłem za opinię 320 PLN żeby potwierdzić że nadal SMP nie naprawiło mojego samochodu. :!:


Na górę
Post: 26-01-2007, 21:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
MPC pisze:
Dziwię się że nikt z polski tego jeszcze nie opisał, bo na stronach zagranicznego forum suzuki temat drgań kierownicy ciągle się pojawia, a ASO udają, że nie słyszały by coś takiego działo się w innym Dżejmsie.


Na pewnym innym forum stricte offroadowym ten problem był już poruszany.


Na górę
Post: 27-01-2007, 02:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
MPC pisze:
Witajcie wszyscy.

[...]

Teraz, wogóle nie chcą ze mną rozmawiać bez rzeczoznawcy PZM-otu.
Więc znowu zapłaciłem za opinię 320 PLN żeby potwierdzić że nadal SMP nie naprawiło mojego samochodu. :!:


Również witam, szkoda, że w takich okolicznościach :roll:

Uświadom Wache, że możesz od nich żądać zwrotu kosztów sporządzenia opinii, zanim następny raz wezwiesz rzeczoznawcę (i oczywiście zażądaj potwierdzenia na piśmie, że auto naprawili)

czekam na dalszy rozwój wydarzeń (i kibicuję, bo ja z Wache też nie jestem zadowolony :| )


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-01-2007, 06:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-01-2007, 16:49
Posty: 17
Lokalizacja: w-wa
Witam.
Czy to jest auto nie uderzone?
Jeśli masz na piśmie potwierdzenie całej tej papraniny aso to tylko sądem , telewizją i prasą możesz ich postraszyć .
Jeśli właściciel serwisu jest nastawiony tylko na zysk i do tego płaci mechanikom grosze - to współczuję a taka jest większość .(niestety znam to z autopsji)


Na górę
 Tytuł: Jimny Dalej
Post: 28-01-2007, 02:13 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Zapomniałem dodać, że tak duże drgania kierownicy powodują u mnie objawy takie jak po długiej pracy z młotem pneumatycznym: bolące stawy palcy, łokci. Ból jest tak ogromny, że czasami trudno zasnąć. Ale nie mam wyjścia muszę teraz jeździć tym samochodem ( jest w leasingu). Piszę to wszystko w ramach przestrogi, żeby uświadomić innym co może się dziać z nowym samochodem i jak kupujący w Polsce jest bezsilny. To tyle użalania się.
:sciana:
Inne działania już podjąłem, nie piszę jakie żeby nie ujawniać tajemnicy.
Mam nadzieję że nie skończy się tak jak to opisał gość na stronie:

http://www.tygryspl.republika.pl/main/strona.html

Naprwdę warto to przeczytać żeby pozbyć się złudzeń jakie jest w Polsce prawo.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2007, 11:13 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Z kwestii gwarancyjnych, jest opis perypetii z BMW:

http://www.bmwluksusowatandeta.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2007, 18:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-01-2007, 16:49
Posty: 17
Lokalizacja: w-wa
Czy ja dobrze widzę korozja pod 7
http://www.bmwluksusowatandeta.pl/Image ... 1&e=15&c=9
Kupując fiata te wszystkie usterki masz w gratisie.


Na górę
 Tytuł: Re: Jimny Dalej
Post: 30-01-2007, 01:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
MPC pisze:

http://www.tygryspl.republika.pl/main/strona.html

Naprwdę warto to przeczytać żeby pozbyć się złudzeń jakie jest w Polsce prawo.


Od strony prawnej:

1. Gostek nie opisał wszystkiego dokładnie.
2. Moim zdaniem ma d... nie pełnomocnika...
3. Trudna sprawa, bo wszystko komplikuje fakt, że auto jest w leasingu :| ogólnie za mało informacji.
4. Nie jedźmy ogólnie na prawo -tu raczej system stosowania prawa zawodzi (a to z wpisem jest śmiesznym argumentem...)
5. Jestem ciekaw zdania ariela ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-02-2007, 23:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
KrisB4 pisze:
Przeniesiony post z zamkniętego tematu:

Najpierw bym sprawdził/zmienił opony (choćby na próbę, ale koniecznie na nowe. (..)


W tym wypadku sprawdziłbym maglownicę i serwo kierownicy ;-)

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-02-2007, 23:36 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
A co to jest maglownica ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2007, 00:10 
Element przekładni kierowniczej.


Na górę
   
 Tytuł: Maglownica etc
Post: 05-02-2007, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Niestety dość kosztowny :-(

Co do wentylatora:
sprawdź przewody elektryczne od niego - takie objawy się pojawiają, gdy kable są przetarte, zaśniedziałe lub obluzowane złączki wiązek...
Sprawdź też lub wymień temostat
Jak zdrowo zostanie zalana elektryka to potem rdzewieje to tu, to tam

PZDR
korel


Na górę
Post: 03-03-2007, 01:32 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
MPC pisze:
Czy ktoś zna przyczynę drgań układu kierowniczego we wszystkich egzęplażach Jimny Jeans.
Mam Jeansa i od 2.5 roku walczę z suzuki. Chcę by naprawili mojego Jimnego Jeansa i nie potrafią.
Po 1/2 roku zaczęła szarpać kierownica, stała aplituda przy prędkości 80-85km/h. około 45 stopni na równej drodze (autostrada) nie mówię już co działo się na normalnej drodze. Krótko mówiąc wszystkie stawy mam powyrywane i leczę je od roku.
Dalej, samochód zaczął sciągać na lewą stronę i jest jeszcze wiele innych usterek.
Po dwóch latach użerania się z ASO Wache, SMP poleciło założenie tłumika drgań co zmniejszyło drgania z amplitudy 45 stopni do 15 stopni.
Teraz Wache stwierdził, że go to nie obchodzi, że nie on konstruował ten samochód i mam sobie walczyć z Suzuki w Warszawie. Kompletna paranoja.



Jeszcze ciekawa strona i ciągle ten sam problem
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-jim ... der-2.html
i następna
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-jim ... der-3.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2007, 12:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
@MPC: nadal walczysz z problemem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2007, 22:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2007, 09:43
Posty: 52
Lokalizacja: Gościcino
Hmmm. kolega w serwisie Suzuki właśnie mnie przestrzegał przed "Jeansem"... chyba cos w tych autkach siedzi ( ponoc produkowane tylko w Hiszpanii).


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2007, 23:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Nie we wszystkich Jeansach to występuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-03-2007, 19:20 
Ale jak nic Hiszpan :|


Na górę
   
 Tytuł: Ten sam
Post: 05-03-2007, 18:44 
Offline

Rejestracja: 07-01-2007, 20:54
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Gdybym wiedział co należy naprwić to zrezygnowałbym nawet z gwarancji i naprwił to na własny koszt. Ale nikt nie umie mi nic podpowiedzieć. A serwis ...

Na forum suzuki ten problem występuje ciągle.

Czy ktoś może mi potwierdzić, że kingpin to łożyska zwrotnic. Bo w tym może być problem. Ktoś tam napisał że psują się czasami co 1/2 roku, to by się zgadzało.

Pozdrawiam wszystkich.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2007, 22:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2007, 09:43
Posty: 52
Lokalizacja: Gościcino
No to po kolei - jeśli drgania są w momencie puszczenia gazu to najpewniej do wymiany drążki kieroiwnicze lub końcówki.
Jak telepie cały czas - krzywe koła (zdarzało się w matizach czy tico - fabryczne zniekształecenia felg w czasie eksploatacji - radzę wizytę w wulkanizacji).
Przy hamowaniu - krzywe tarcze - nagrzane i wjazd w kałuże.Sewris lub mechanik.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]