Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 18:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 28-04-2007, 20:53 
Offline

Rejestracja: 11-04-2007, 17:15
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Warto dać troszkę wiecej, żeby miec wersje Elegance ?
Jak automatyczna skrzynia sie sprawuje i czy ma dużą trwałość ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-04-2007, 22:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-01-2007, 16:49
Posty: 17
Lokalizacja: w-wa
Między JLX a elegance 5 tyś.
I automat , alusie , metalik , skóra i inne - sprawdź w cenniku .
Ja chciałem wersje ekono - czyli golas .
Boziu dzięki za blondyny , powiedziała : jak spłacać to coś porządnego .
100% : racji patrzę z wysoka , nie wachluję , krawężników się nie boję .
Gdybyśmy kupili JX to zupełnie inne auto .


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-05-2007, 22:03 
Offline

Rejestracja: 14-05-2007, 19:24
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Jest już drugi automat. Żona jeździ w mieście, a ja po krzaczorach. Powiem tak: automat w tym nie przeszkadza.


Na górę
 Tytuł: dot. automatu
Post: 16-05-2007, 19:30 
Offline

Rejestracja: 11-04-2007, 17:15
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
W majowym numerze Auto Techniki Motoryzacyjnej jest artykuł - Automatem zimą i latem - 3 strony o używaniu tegoż wynalazku :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 20:03 
Mariusz Klemański pisze:
Jest już drugi automat. Żona jeździ w mieście, a ja po krzaczorach. Powiem tak: automat w tym nie przeszkadza.


Czasem może być nawet lepszy niż manual :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 20:54 
Offline

Rejestracja: 14-05-2007, 19:24
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Nie mam doświadczenia w terenówkach, więc pilnie słucham.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 21:08 
W "łatwym i średnim" terenie załatwia odpowiedni dobór przełożenia i można myśleć tylko o trasie. Pod górę sam zrobi redukcję (choć to może być zdradliwe).

Generalnie jak wszystko ma swoje + i -, oraz zaciekłych zwolenników i przeciwników. :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 21:41 
Offline

Rejestracja: 14-05-2007, 19:24
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Dzięki za rady.
Nie miałem wyboru Żona chciała "miejski" automat, a ja terenówkę (dom w krzakach itp.).
Kiedyś jeździłem plaszczakiem automatem i byłem zadowolony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-05-2007, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-01-2007, 16:49
Posty: 17
Lokalizacja: w-wa
Przełączamy na D i jeździmy - nic dodać nic ująć .
Może tylko pamiętajmy - nie eksperymentujemy .


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-05-2007, 19:06 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
A można poprosić o jakieś bliższe szczegóły nt. praktycznej pracy skrzyni? Że "wolno i majestatycznie" :? to doczytałem...
Jakie są Wasze subiektywne odczucia? Zarówno w górę biegów jaki i przy redukcji?
Jakieś ewidentne plusy bądź minusy? Czy jakieś odniesienie do innych automatów?
Sorry za grad pytań :skromny: , no ale sami chcieliście - jesteście "rodzynkami SKP", więc dalej do roboty :!:
Z góry dziękuję za odpowiedzi :uznanie: i pozdrawiam :D

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-05-2007, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-11-2006, 17:50
Posty: 14
Lokalizacja: Niemcy
Przed kupnem mojego Jimnego mialem mozliwosc przejechac sie w wersji z automatem, ciekawie doznanie,ale jednak reczna skrzynia skrzynia to reczna, przyzwyczajeniia pozostaja :skromny: , ale ogolnie automat w Jimnym do jazdy miejskiej jest ok.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-05-2007, 20:52 
Offline

Rejestracja: 14-05-2007, 19:24
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
To jest prosty automat, żadnych guziorów. I bardzo dobrze. Na trasie biegi zmieniasz gazem i skrzynia cię słucha. Nie żyje własnym życiem (przejechałem kiedyś 3k km Lexem RX 300 - skrzynia robiła, co chciała nawet w trybie sekwencyjnym!).
Więcej gazu redukcja, mniej gazu wyższy bieg i już.
Jest też kick down, nie wyczuwalny pod stopą, ale działa.
Miałem kiedyś Scorpiona i automat działał podobnie. Przy wyprzedzaniu wbijało się nogę w gaz, a w połowie tira lekko odpuszczało i furka jeszcze bardziej odjeżdżała, ale to była V6.
W Jamniku jest podobnie, ale wolniej odjeżdża ;) ;)
Po Scorpionie zmieniłem zdanie o automatach. To nie jest skrzynia tylko dla leniwych, starych i bab.
Co do terenu, to nie mam doświadczenia. Zauważyłem jedno: przy ostrych i długich zjazdach w błotku trzeba zjechać do 1., inaczej silnik nie hamuje.
No i co pisałem wcześniej automat w terenie nie przeszkadza, ani w błocie, ani na suchym.
No - to tyle. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-05-2007, 20:57 
Mariusz Klemański pisze:
....Zauważyłem jedno: przy ostrych i długich zjazdach w błotku trzeba zjechać do 1., inaczej silnik nie hamuje.


To mnie nie dziwi, powiem więcej jest wręcz normalne. :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 26-05-2007, 16:04 
Offline

Rejestracja: 11-04-2007, 17:15
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Ile biegów do przodu ma Jimny Elegance ? Dzis w salonie Porada usłyszałem że 3 :szok: , serio tak jest ? Na stronie podane, że są 4 biegi do przodu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2007, 18:43 
Offline

Rejestracja: 14-05-2007, 19:24
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Cztery.
3. i 4. są w jednej linii. Opis na skrzyni wygląda tak: D-3.
Tzn. z lewej 4. z prawej 3.
Jakiś niezły gamoń pracuje w tym salonie. :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-06-2008, 21:17 
Offline

Rejestracja: 29-06-2008, 19:44
Posty: 7
Lokalizacja: Tresna
Ja miałem na Weeked Elegance'a
Mam bardzo stromy ikręty podjazd do domu. Automat jest o wiele lepszy w dozowaniu momentu na koła. Tzn trudniej jest zerwać przyczepność na śliskiej nawierzchni. Mam porównanie, bo mna codzień jeżdzę Foresterem manualem. Foreś ma Hill-Holder (auto nie stacza się do tyłu na górce...) a w Jimny A/T to jest w automacie....
REWELACJA.
Spalanie: Średnio 8,0 l/100 km


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2009, 07:41 
Offline

Rejestracja: 26-01-2009, 15:47
Posty: 3
pracuje w lesie i mam wersje z automatem i tu sprawdza sie on bardzo dobrze jednak wyjazd na trase znaczaco koryguje pozytywna ocene...auto przy przyspieszaniu znacznie zamula


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2009, 18:53 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław


Ostatnio zmieniony 13-02-2010, 00:43 przez KrisB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 24-03-2009, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-05-2007, 21:06
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Witam,

Z tą zmianą biegów w AT to u mnie tak samo... jak zimny to zmiana biegów na wyższy przy większych obrotach...

pozdrowienia


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2009, 14:28 
Offline

Rejestracja: 15-04-2009, 09:12
Posty: 10
Lokalizacja: Wybrzeże
Witam. Tteż obserwowałem zachowania AT i rzeczywiście przy zimnym silniku skrzynia trzyma bieg i nie zrzuca na niższy. I dokładnie jedzie sie wtedy ok. 80km/h. W momencie kiedy silnik sie rozgrzeje wszystko działa bez problemu. U mnie takie "rozgrzewanie" trwa około 2km i przez ten dystans staram sie nie nadwyrężać silnika i dać mu czas na spokojne rozgrzanie.


Na górę
Post: 20-04-2021, 14:23 
Offline

Rejestracja: 24-01-2020, 12:03
Posty: 2
Suzuki: Jimny Elegance AT
U mnie skrzynia pracuje bez zarzutu. Oczywiście słabsza dynamika w porównaniu z manualem i większe spalanie. Na miasto bardzo wygodne ( w korkach zwłaszcza). W wersji elegance : elektryczne i podgrzewane lusterka. półskóra i podgrzewanie siedzen przednich. Sama skrzynia prosta i bezawaryjna.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]