Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 08:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-08-2021, 10:40 
Offline

Rejestracja: 24-08-2011, 22:47
Posty: 21
Lokalizacja: Łódź
Szykuje się do tematu. Wydrukowałem instrukcję serwisową ale zastanawiam się nad odkręcaniem czujnika TP i silnika krokowego. Gdzieś wyczytałem, że była jazda pod odkręceniu korkowca od tej zdejmowalnej pokrywy. Nowe uszczelki oczywiście mam. Rozumiem, że ze spuszczaniem płynu chłodniczego to przesada w fabrycznej instrukcji - wystarczy zatkać wężyki do przepustnicy? Co z adaptacją po czyszczeniu? W instrukcji nic nie ma, że trzeba przeprowadzić. Jakieś sugestie? Ktoś już to robił w Jimnym? Bo robię to prewencyjnie - tzn. przepustnica brudna, jak to po 10 latach, ale wszystko działa OK. Więc boję się popsuć dobre. Czyściłem przepustnice wielokrotnie ale w Toyotach i w Nissanie a tam są mniej skomplikowane, chociaż w Nissanie adaptacja jest popierdzielona, jak to w Reault.

P.S.
Zna ktoś moment dokręcania nakrętek przepustnicy do kolektora? Bo instrukcja nie podaje?


Na górę
Post: 03-08-2021, 18:00 
Offline

Rejestracja: 24-08-2011, 22:47
Posty: 21
Lokalizacja: Łódź
No więc praca przeprowadzona. Nie odkręcałem czujników bo raz, że nie miałem od nich uszczelek, dwa że wolałem nie ryzykować, że coś jednak trzeba ustawić a nie umiem. Jest wiele informacji w necie o problemach po czyszczeniu z odkręceniem -krokowy chyba nie bez kozery na "gwiazdkach" żeby nie było za łatwo odkręcić (oczywiście nie mam takiego bita) i nie bez przyczyny sprzedają cały zawór z obudowa razem. Czyli zdjąłem zawór z przepustnicy ale nie rozkręcałem zaworu. Żeby odkręcić obudowę krokowego trzeba mieć śrubokręt JIS (japanese industrial standard) bo jest mocno dokręcone i Philips raczej tylko gniazda powyrabia (na rosyjskim forum od razu radzili nacinać na płaski śrubokręt ale JTS poradzi sobie lepiej). W internetach też dużo informacji o problemach po odkręceniu TPS-a więc po prostu czyściłem czujnikiem do góry, żeby nic się nie wlało do niego. Stara uszczelka przepustnicy to bez chemii by chyba nie zeszła - tak ją zespawało. Przewody płynu chłodzącego pozatykałem śrubami 10-tkami i wyszło OK, obyło się bez spuszczania płynu. Adaptację przeprowadziłem standardowo ale raczej nie była potrzebna bo zaraz po odpaleniu działało normalnie. Śruby przepustnicy dałem na 17Nm - bardziej chodziło mi, żeby każda była jednakowo dociśnięta i dobrze się nowa uszczelka ułożyła. Może komuś te informacje się przydadzą.


Na górę
Post: 01-11-2022, 17:43 
Offline

Rejestracja: 01-11-2022, 17:31
Posty: 5
Suzuki: Jimny 3
Dzięki, miałem się za to zabierać, ale po tym co piszesz to sobie podaruję. W Jimnym to jest karkołomne zadanie, wykonalne samodzielnie ale w moim wypadku chyba nie ma sensu bo auto działa spraw nie. Ostatecznie wyczyściłem środkiem do przepustnic i szmatka, żeby dobrze się otwierała i zamykała i tyle.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]