Witam.Aby ci pomóc napiszę jak działa załączanie napędu w Jimnym.Układ jest sterowany podciśnieniem pobieranym z kolektora ssącego silnika poniżej przepustnicy.W skład układu wchodzą weżyki,zawór zwrotny podciśnienia..znajduje się z prawej strony silnika w okolicy nadkola.2 zawory elektromagnetyczne dwudrozne..jeden steruje załączaniem przednich sprzęgiełek,drugi rozłączaniem przednich sprzęgiełek.Obok tych zaworków zlokalizowany jest czujnik podciśnienia...zamocowane one są do nadkola prawego.po zdjęciu prawego błotnika można dostrzec mały zbiorniczek taki kompensator podciśnienia który ma zapewnić odpowiednią ilość podciśnienia w fazie załączania bądź rozłaczania sprzęgiełek.Przy reduktorze znajduje się czujnik 4wd który daje sygnał do sterownika w jakiej pozycji jest reduktor..wajcha od reduktora..Do zwrotnicy dochodzą 2 wężyki.Jedno wejście jest od załaczenia sprzęgiełek.Drugie do rozlączenia.Działa to tak wajchę reduktora przestawiasz na 4wd czujnik w reduktorze daje sygnał do sterownika o pozycji reduktora na 4wd.Sterownik podaje napięcie na górny zaworek elektromagnetyczny ten się otwiera na czas 5 sekund otwierając połączenie z bańką kompenującą podciśnienie dodatkowo silnik zasysa przez zawór zwrotny ciśnienie jednocześnie je podtrzymując.Przy zwrotnicy wężyk wchodzący z boku jest od załączania.Powietrze jest wysysane przez szczelinę przejścia półosi napędowej przez trzpień zwrotnicy..aby to zadziałało po drodze jest uszczelniacz wewnętrzny w zwrotnicy który doszczelnia miejce wejścia przegubu półosi uszczelniacz w sprzęgiełku oraz gumowa membrana wewnątrz sprzęgiełka.Rozłaczanie górny wężyk w zwrotnicy.Powietrze jest zasysane przez otworek w czopie zwrotnicy strona zewnętrzna,przez szczeliny miedzy kulkami łożyska piasty,przez niewielkie szczeliny zatrzasków uszczelniacza sprzęgiełka.Aby to zadziałało piasta ma uszczelniacz od stony czopu zwrotnicy,sprzęgiełko uszczelniacz i szczelną membranę,oraz uszczelkę na podziale korpusu.Sprzęgiełko jest rozbieralne.W łożysku piasty nie może być za dużo smaru,to samo w sprzęgiełku.Należy co jakiś czas wymontować sprzęgiełka i spręzarka przedmuczać te rurki przy zwrotnicy do których podłaczone są węzyki.Sekwencja zalaczania/rozłączania trwa tylko 5 sekund.Układ musi byś szczelny,zimeringi sprawne po stronie mechanicznej i po stronie elektrycznej .