Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Jimny] Opony w teren http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1947 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Szakal [ 27-09-2007, 12:50 ] |
Tytuł: | [Jimny] Opony |
Fabryka i wszelkie prawidla zalecaja dobierac gumy w rozmiarze ktory zmienia rozmiar kola do max 3-4%. Po grzebaniu w roznych forach i rozmowie wymyslilem BF AT w tytuowym rozmiarze. Sek w tym, ze to 5% a dokladnie 35mm wiecej na średnicy. Nie spotkalem sie i teraz pytam o opinie, jak taka guma odbija sie na jezdzie po czarnym i w terenie w stosunku do standardowego rozmiaru dla takiego Jimniego. Teoretycznie to powinien miec gorszy start, wieksze spalanie i moze zauwazalnie wiecej bujac na boki. Jesli ktos ma bardziej szczegolowe i poprate w praktyce informacje to prosze zabrac glos. Pozdrawiam! |
Autor: | dahut [ 04-11-2007, 14:02 ] |
Tytuł: | o oponach |
Na początek chciałbym przywitać wszystkich ,mam na imię Przemo jestem z Legnicy . Bardzo mi miło gościć u tak zacnych Kolegów i Koleżanek oczywiście. Moi Drodzy co prawda nie jestem jeszcze posiadaczem Jimnego ale to że będę jest prawie pewne -decyzja dojrzewała długo bo ponad rok samochód upatrzony jest w Belgii, dokładnie suzuki jimny cabrio .W temacie opon - słyszałem że powinny wchodzić 215/75R15 więc pytanie wchodzą czy powinny? Jaki rozmiar mogę założyć bez modyfikacji i narażenia samochodu na uszkodzenia (oczywiście pomijając rozmiar fabryczny ) i mówię o oponach AT? Czy felgi standartowe będą się nadawać do tego celu ?Co sądzicie moi Drodzy np.o tej oponie http://sklep.autofirmowe.pl/pirelli_sco ... 54123.html Skoro już pytam zadam jeszcze jedno pytanie -ostatnio miałem okazję oglądać osłony firmy ASFIR-tylnej osi ,zbiornika paliwa itp.Co Koledzy na to ?Przydatne ?Czy zbędne? Bardzo dziękuję i pozdrawiam Przemek |
Autor: | Masmo [ 16-04-2008, 16:55 ] |
Tytuł: | |
Do służbowego wrzuciliśmy 205/75R15 GY ATR i niestety przycierało tu i tam. W ruch poszły nożyczki biurowe i przyciera tylko gdy przedni zderzak się "dognie" na koleinie. . Także wątpię czy da się na seryjny zawieszniu i wnękach kół zmieścić jakikolwiek nowy MT-ek . |
Autor: | pertywuj [ 17-04-2008, 15:25 ] |
Tytuł: | |
Postanowilem kupic 195/80 MT, dam znac za kilka tygodni bez istotnych zmian da sie na nich jezdzic |
Autor: | pertywuj [ 07-05-2008, 21:16 ] |
Tytuł: | |
ja jutro odbieram nalewki 195/80. moze byc ciezko z nowym zderzakiem (malo miejsca) ale bede walczyl. Przy okazji zrobilem lift o 2 cm na podkladkach pod sprezyny od mercedesa. Caly koszt liftu 56 zl, czas 1h. Pod MT chyba warto Jesli ktos jest zainteresowany to moge dac znac jak. Pozdr. Michal |
Autor: | pertywuj [ 10-05-2008, 19:45 ] |
Tytuł: | |
Nalewki MT Insa Turbo Sachara 195/80. Pasuja idealnie rowniez pod nowy zderzak. placilem 275 zl/ sztuka w sklep4x4. Faktycznie na asfalcie dosyc glosno, ale da sie jezdzic. Zobaczymy jak spalanie i przyczepnosc na mokrym W teren absolutnie polecam. Dzis sprawdzalem ). |
Autor: | logos [ 05-11-2009, 09:14 ] |
Tytuł: | Na zimę |
No i mam młyn od nadmiaru info, a potrzebuję opon zimowych (+felgi stalowe) do jazdy - 90% drogi publiczne, oblodzone, zabłocone (góry i marne odśnieżanie), 10% jakiś trudniejszy teren, w stylu drogi polnej, więc żaden hard core. Dajcie jakiś namiar. Pozdr. |
Autor: | wallstreet87 [ 20-12-2009, 15:12 ] |
Tytuł: | |
Też miałem dylemat z zimówkami do Jimny'ego, po wielu różnych pomysłach wybór padł na BFGoodrich WINTER SLALOM KSI 205/70R15 (fabryczne felgi stalowe) i rozmiar akurat pasuje bo jest ten sam co w standardzie A pod względem trakcji i prowadzenia jest poprostu BAJKA !!! |
Autor: | PiPES [ 25-02-2010, 14:32 ] |
Tytuł: | |
A ktoś może mi powiedzieć jak wygląda rozwinięcie skrótu H/T ? Bo mam bridgestone dueler h/t 689 i do końca tego skrótu nie rozumiem. |
Autor: | goniu [ 12-04-2010, 20:07 ] |
Tytuł: | |
A teraz dość teoretyzowania Dziś kupiłem nowe BFG M/T MK2 215/75 R15 założyłem do seryjnego Jimny z 2007r czyli z nowym zderzakiem i... nic nie obciera ja nie wiem o co tu i wszędzie chodzi, przeczytałem pół internetu i zaryzykowałem i mogę powiedzieć że 215/80 R15 te same opony też powinny wejść ale wtedy (może lecz nie na pewno) trzeba by troszke pociąć ... Pozdro dla wszystkich teoretyków, a opony w/w bardzo polecam ciche na czarnym nieźle mielą na nieutwardzonym. |
Autor: | Ragnar [ 14-04-2010, 13:06 ] |
Tytuł: | |
Bez foto się nie liczy. ;P Przy pełnym skręcie i przy wykrzyżu też bez obcierek ? |
Autor: | Luka$ [ 14-02-2011, 22:36 ] |
Tytuł: | |
Jakie największe oponki wejdą do jimniaka po podniesieniu na sprężynach o 40mm? 235/75r15 da radę, czy będą za duże? Jakie MT-ki polecacie do jimny'ego? Myślę o Kumho KL71. |
Autor: | bladyrunner [ 18-05-2011, 11:35 ] |
Tytuł: | Opony |
Witam, Jakie opony polecanie do Jimny'ego? Mają dawać radę na asfalcie i poza nim (acz niekoniecznie terenowe). Nie chciałbym też zakładać opon zwiększających jakoś wyraźnie spalanie... Innymi słowy, rozwiązanie optymalne, znajdujące dobry kompromis, bo samochodem będę jeździł w długie trasy i nie mogę go jednostronnie wyspecjalizować. Pozdrawiam |
Autor: | oskar [ 18-05-2011, 12:33 ] |
Tytuł: | |
Opony AT np. Wrangler lub BFG lub PirelliScorpion, GeneralGraber |
Autor: | waldis [ 18-05-2011, 18:59 ] |
Tytuł: | |
Ja założyłem do Jimnika Yokahama Geolandar (AT) w rozmiarze zgodnym z instrukcją obsługi. Zobacz wątek SX-4 w terenie (jeden z ostatnich postów) tam jeden z kolegów założył je do SX-a i bardzo sobie chwali. |
Autor: | jareman [ 18-05-2011, 19:25 ] |
Tytuł: | |
ja miałem (co prawda w Patrolu) AT-eki BFG w terenie radziły sobie nie najgorzej, ale robiłem sporo kilometrów na twardym, a dodatkowy plus że używałem bez problemu jako całoroczne terez jak będę zmieniał, to chyba wrzucę z tego samego koszyka ale nowe MT-eki plus drugi komplet zimówek |
Autor: | oskar [ 18-05-2011, 21:40 ] |
Tytuł: | |
jareman pisze: terez jak będę zmieniał, to chyba wrzucę z tego samego koszyka ale nowe MT-eki plus drugi komplet zimówek
słusznie |
Autor: | bladyrunner [ 19-05-2011, 10:13 ] |
Tytuł: | |
A ile wam palą na tych oponach AT? dużo więcej niż na szosowych? Jaki będzie wpływ zastosowania takich opon na stabilność samochodu na asfalcie oraz drogę hamowania? |
Autor: | oskar [ 19-05-2011, 20:56 ] |
Tytuł: | |
Palą trochę więcej ok.1l. Stabilność i droga hamowania to już zależy od konkretnej opony i warunków. |
Autor: | bladyrunner [ 19-05-2011, 23:26 ] |
Tytuł: | |
oskar pisze: Stabilność i droga hamowania to już zależy od konkretnej opony i warunków.
Byłbym wdzięczny za rozwinięcie kwestii, jakie opony najlepiej w jakich warunkach itp. Ja do tej poty nie miałem samochodu terenowego, jeździłem wyłącznie na oponach szosowych i z innymi zupełnie nie mam doświadczenia. |
Autor: | jareman [ 20-05-2011, 06:41 ] |
Tytuł: | |
AT-eki uznanych firm raczej nie będą odbiegały mocno parametrami od tych jakie masz w standardzie w Jimnym (ja mam wielosezonowe). Stabilnośc będzie zależała m.in. od profilu (wysokości, szerokości) opony a dużo większych (bez przeróbek) niż masz, nie włożysz (zresztą Jimny jest wąski, miękki i w miarę wysoki, więc na stabilność i tak trzeba uważać Hamowanie, wg. mnie podobnie (terenówki hamują trochę ospale |
Autor: | oskar [ 20-05-2011, 12:57 ] |
Tytuł: | |
Z moich doświadczeń. Oczywiście w stosunku do konkurentów klasy AT. BFG - w terenie błotnym 4+, wyjątkowo śliskie na śniegu-3, piach - średnio 4, kamienie odporne - 5. Pirelli Scorpion - piach 4+, błoto - 3, śnieg 4, kamienie 4 Wrangler - piach 4, błoto 3, śnieg 4 kamienie 4 |
Autor: | KapI [ 21-05-2011, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Witam, podczepię się pod temat, zamierzam zmienić oponki również na AT w swoim standardowym Jimku 2001 i nie jestem pewny jaki max rozmiar oponek mogę założyć... 15-tki 215x75 by mi wystarczyły ale czy wejdą ? proszę znawców o podpowiedź Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |