Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 12:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-06-2020, 06:43 
Offline

Rejestracja: 02-06-2020, 06:04
Posty: 6
Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum i trafiłem tutaj, bo mam problem ze swoim Jimnym, rok produkcji 2007, silnik benzynowy 1.3 63KW. Wersja z klimatyzacją. Auto na co dzień użytkuje moja żona.

Auto ma przebieg 90 600 km i automatyczną skrzynię biegów. Przy przebiegu 90 500 robiłem większy przegląd auta. Wymieniłem oprócz oleju i filtru także świece zapłonowe oraz filtr powietrza i pasek klinowy. Przy okazji jeszcze mechanik wymienił klocki hamulcowe i przetoczył tarcze. Auto odebrałem i wydawało mi się, że wszystko jest OK. Ale kilka dni później żona mi mówi, że Jimny tak jak by miał zgasnąć jak stanie na postoju. Wziąłem auto ma próbną jazdę i okazało się, że jest tak jak mówi. Efekt, jaki opisuję poniżej nie występował (albo był niezauważalny) przed tym przeglądem. Przegląd robiłem u zwykłego mechanika, tam gdzie od zawsze wymieniam olej, filtry, robię hamulce. Nie jest to specjalista od Suzuki, robi rożne auta.

Jak odpalę Jimnego na zimnym silniku to auto na początku ma około 1200 obrotów, które stopniowo spadają. Przy tych obrotach silnik pracuje równo. Tak jest do około 900 obrotów. Potem obroty spadały poniżej 800 i silnik pracuje, nie gaśnie, ale jest taki efekt, jak by za chwile miał zgasnąć. Obroty nie spadają jakoś znacząco, tzn. ciągle jest to okolica 700-750 obrotów. Efekt jest wyraźniejszy, jak włączę bieg. Tzn. Podjechałem autem do Pana, który specjalizuje się w sprowadzaniu Suzuki z zachodu, głównie Vitary i nie specjalizuje się w Jimny. Liczyłem, że podłączy komputer i będzie wiadomo co jest przyczyną. Niestety, komputera nie podłączył, ale podkręcił mi lekko obroty, tak do 800. Efekt jest taki, że to wrażenie jak by auto miało za chwilę zgasnąć jest, ale dużo mniejsze. Ten Pan powiedział, że więcej lepiej nie podnosić obrotów, bo może być problem z włączeniem biegu przy automacie. Dodał także, że to mogą to być objawy wyciągniętego łańcucha rozrządu. Spytał, czy pojawiają się jakieś kontrolki typu Check Engine. Ale nic takiego nie występuje. Więc na razie powiedział, żeby jeździć a jak efekt będzie się nasilał to trzeba robić rozrząd. Na moje pytanie ile taki łańcuch może wytrzymać, mówił, że rożnie to bywa, ale takie cienkie łańcuchy to około 100 000 km.

Dodam jeszcze, że podczas jazdy auto pracuje normalnie, nie skaczą obroty, silnik pracuje równo. Na biegu jałowym też raczej obroty nie falują. Jeśli już to minimalnie, praktycznie niezauważalnie na obrotomierzu. Problem z przyduszaniem (nie wiem czy to dobre określenie) jest na biegu jałowym, i występuje silniej przy włączonym obciążeniu, czyli np. włączonym biegu oraz jak auto jest rozgrzane.

Zanim wezmę się za taką poważną w mojej ocenie ingerencję w silnik chciałbym się upewnić, że to jednak nie jest nic innego. Stąd moje pytania.

1. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem i wie co może być przyczyną albo co warto sprawdzić, zanim zdecyduję się na wymianę łańcucha?

2. Mieszkam w okolicy Zielonej Góry, i może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika z okolicy, który specjalizuje się w diagnostyce i naprawach Jimny? Nie jest dla mnie problemem podjechać np. w okolice Poznania, Gorzowa, Wrocławia.

Postarałem się opisać mój problem najlepiej jak potrafię, ale jako że nie jestem wybitnym specjalistą od mechaniki pojazdów więc zdaję sobie sprawę, że to co napisałem może być niejasne. Jak by potrzeba było coś dopowiedzieć, to oczywiście nie ma problemu.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc.

Pozdrawiam
Olo


Na górę
Post: 03-06-2020, 18:12 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Najpierw wyczyścić silniczek krokowy oraz przepustnice jak nie pomoże to można też sprawdzić luzy zaworowe

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 06-06-2020, 10:43 
Offline

Rejestracja: 02-06-2020, 06:04
Posty: 6
Uszkodzone były przewody WN. Po wymianie silnik pracuje jak zawsze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]