Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Wysokie oproty zaraz po odpaleniu silnika.
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=18786
Strona 1 z 1

Autor:  henryk361 [ 10-11-2019, 10:15 ]
Tytuł:  Wysokie oproty zaraz po odpaleniu silnika.

Witam
Posiadam Jimnego z roku 2015 i od jakiego czasu borykam się z problemem a mianowicie po odpaleniu zimnego silnika obroty wskakują na ponad 2 tys. po pewnym czasie ( od 1 do 2 minut ) spadają na około 1100 a jak silnik już rozgrzeje się to na około 900. Jak palę ciepły silnik to obroty na chwilę tylko wskakują na 2 tys. a potem sa prawidłowe. Testowałem skanerem OBD2 iCar2 Vgate i programem SDProg i nic nie znalazłem, żadnych błędów, wszystkie czujniki sprawne, otwarcie przepustnicy pokazuje na 13% na biegu jałowym. Proszę o pomoc.

Autor:  henryk361 [ 23-11-2019, 16:37 ]
Tytuł:  Re: Wysokie oproty zaraz po odpaleniu silnika.

Jimny tydzień temu zaliczył ASO mechanicy nic nie znależli i stwierdzili że tak ma być, to normalne, to dlaczego przez 4 lata jak zimny i zimą paliłem to silnik zaczynał pracę na 1300 obr. potem po rozgrzaniu schodził na 800.

Obecnie mamy rano przymrozki i Jimny z rana po odpaleniu wchodzi na 2400 obr..Dziś trochę pogrzebałem rano przed odpaleniem wypiąłem wtyczkę od krokowca i po odpaleniu silnika zastartował z obrotami 1200 jak silnik rozgrzał się to obroty weszły na 1500, oczywiście wyskoczyła kontrolka check. Do krokowca nie dobrałem się za dużo roboty, chciałem odkręcić cewkę z gniazdem lecz nie mam torxa 5 kontnego by sprawdzić czy się nie przycina.

Autor:  henryk361 [ 01-12-2019, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Wysokie oproty zaraz po odpaleniu silnika.

W sobotę udało mi się odkręcić cewkę z regulatora obrotów (silniczka krokowego), wirnik obraca się lekko bez żadnych oporów. Postanowiłem zmierzyć rezystancję uzwojeń i tu niespodzianka wszędzie podają że rezystancja uzwojeń waha się w granicach 25-28 omów zależnie od temperatury. Gniazdo 3 pinowe, pin środkowy to "+" czyli wspólny a skrajne to RSC zamykanie i RSO otwieranie. Pomiary wyszły bardzo dziwne pomiędzy środkowym i pierwszym skrajnym wyszło 49,7K, a pomiędzy środkowym i drugim skrajnym wyszło poza zakresem pomiarowym miernika, pomiary na zimno. USZKODZONY, CZY ELEKTRONIKA W CEWCE bo jak wepnę wtyczkę do krokowca to obroty na rozgrzanym silniku wracają z 1500 na około 800, ten regulator biegu jałowego dodatkowo zawieram mechanizm bimetalowy ( https://alflash.com.ua/idlet.htm ). Czy ktoś może ma na półce taką cewkę lub regulator DENSO 18117-78F11 i mógł by zmierzyć. A tak wygląda cały regulator.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/