Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Jimny w alpy jako kamper
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16469
Strona 1 z 1

Autor:  emmmp [ 06-05-2018, 23:02 ]
Tytuł:  Jimny w alpy jako kamper

Witam,

Pomimo nikłego ruchu w dziale Jimny w bierzącym roku postanowiłem założyć konto i zadać kilka pytań.

W sierpniu tego roku przeprowadzam się do szwajcarii na rok czasu. Wpadłem na pomysł zakupu Jimnego (najlepiej w LPG). Być może jest to pokierowane moimi dawnymi pobudkami i chęcią jazdy czymś bardziej uterenowionym, gdyż nigdy nie miałem z takimi autami styczności. Zakup auta planuję w Polsce, dojazd do Szwajcarii około 1200km oraz pełna eksploatacja podczas rocznego pobytu. W związku z tym mam kilka pytań.

1) Nie jestem królem szos, preferuję spokojną jazdę nawet autostradami. Nie będzie przeszkadzała mi jazda w granicach 100-120kmh. Czy Jimnym jestem w stanie komfortowo podróżować na dystansie 1300km? Dodam, że mam 190cm wzrostu, a do auta niestety nie miałem okazji jeszcze się przymierzyć.

2) Czy jest możliwość rozłożenia foteli oraz rozłożenia na nich dmuchanego materaca w taki sposób abym mógł w miarę komfortowo spędzić noc, uwzględniając długą butlę LPG i mój wzrost? Nie ukrywam, że będę wiele podróżował po okolicy i jest to dla mnie kluczowa kwestia. Rozważam także Doblo lub kangoo od niechcenia, w których dość komfortowo się śpi.

3) Jak wygląda kwestia awaryjności Jimnych? Nie będę szczególnie oszczędzał na zakupie i na start planuję przeznaczyć od 2-3 tysięcy zł w podstawowy serwis. Wychodzę z założenia, że koszty w Szwajcarii lub np. Liechtensteinie który mam w planach i ewentualnej awarii w tych krajach mogłby zrujnować mój budżet. Wolę być przezorny

Autor:  jareman [ 07-05-2018, 06:32 ]
Tytuł:  Re: Jimny w alpy jako kamper

Witam,
Ad. 1 Siedzenia nie są jakoś komfortowe, ale da się wytrzymać takie trasy. Radzę jednak przymierzyć się do wnętrza, bo z Twoim wzrostem może być ciasno
Ad. 2. Fotele się rozkładają, ale nie na płask (tylne oparcie siedzenia lekko pochyla się do tyłu i jest to o wiele lepsza opcja niż złożenie go). Ewentualnie możesz wymontować tylne siedzenia i zrobić coś takiego jak u mnie: viewtopic.php?f=5&t=13842&view=unread#unread
Ad. 3 W podróżach zagranicznych Jimny nigdy mnie nie zawiódł :)
Pozdrawiam

Autor:  bladyrunner [ 10-05-2018, 12:12 ]
Tytuł:  Re: Jimny w alpy jako kamper

1. Bez przymierzenia się do wnętrza jakiegokolwiek samochodu i przejechania się niem nie ma w ogóle co o nim myśleć. Przy maksymalnym odsunięciu foteli powinno być OK, ale fotele mają bardzo krótkie siedziska, co może przeszkadzać. Ja robiłem nim nawet po 7k w dwa tygodnie i dawało radę.
Co do prędkości, to na pewno należy się nauczyć jeździć tym samochodem (jest np bardzo czuły na nierówności drogi przy większych prędkościach) ale dla mnie 120 km/h było normalną prędkością w trasie. Na autostradzie i 140 da się jechać bez spiny, ale opłacone jest to monstrualnym zużyciem paliwa, no i nie może być zbyt mocnego bocznego wiatru.

2. Bez patentów jak powyżej, nie ma mowy o spaniu w Jimnym, a i takie pomysły nie wydają mi się uzasadnione, bo mały namiot typu iglo rozstawia się w parę minut.

3. O ile kupisz z silnikiem benzynowym, awaryjność będzie śladowa (chyba że masz pecha). Ja bym też nie pchał się w żadne instalacje gazowe. Taka instalacja zepsuje się prędzej niż silnik i dodatkowo podnosi ona i tak wysoko położony punkt ciężkości, a więc jeszcze bardziej zmniejsza stabilność samochodu. Rozumiem, że chodzi o oszczędność, ale samochodów terenowych nie kupuje się dla oszczędności, a z doświadczenia powiem, że zawsze jak gdzieś próbowałem oszczędzić to w ostatecznym rozrachunku byłem w plecy, dlatego dałem sobie z tym spokój ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/