Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-09-2018, 23:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-11-2017, 21:54 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Cześć,
Kupiłem Jimny'ego 1.5 DDiS 2007 r. z wibracjami kabiny.
Myślałem, że to będzie coś prostego do zrobienia, ale się chyba myliłem.
Wymieniłem poduszki - prawą silnika i tylną (te były zerwane) - zero efektu.
Następnie zrobiłem regenerację wszystkich wałów z wymianą krzyżaków i wyważeniem - zero efektu (poza tym, że przewietrzyłem trochę kasę).
Jak drżał - tak drży.
Jeśli na wyższym biegu np. 4 zejdę trochę poniżej 2000 rpm i zaczynam przyśpieszać, to wewnątrz zęby zaczynają boleć.
Po przekroczeniu 2000 rpm robi się cisza.
Co to może być?
Dzięki, pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: 28-11-2017, 09:38 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Może poduszki pomiędzy kabiną a ramą.Może zgniły mocowania tych poduszek (w okolicy słupków przednich drzwi)Może to wina starzejących się gum.Guma twardnieje i traci elastyczność.U mnie Jimny 2005 rok jest to samo,trzeszczenie kabiny nie daje się okiełzać.Myślę że to problem gum pod kabiną.Jak uporasz się z tym problemem to pochwal się bo to ma większość Jamników.

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 28-11-2017, 10:43 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki za informację.
Jak się za to zabrać?
Bo ja różne rzeczy przy swoich samochodach robię, ale takim tematem się nie zajmowałem :)


Na górę
Post: 28-11-2017, 11:10 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Luknij na te poduszki i na blachę- wzmocnienie karoserii te miejsca na których buda siedzi na poduszkach.Poduszek jest 8 szt.Sprawdź czy nie ma pęknięć w okolicy tych podparć, czy ci w tych miejscach nie zgniło i nie oberwało się. U mnie najpierw pękło z prawej i lewej strony na wysokości przedniego słupka a obecnie korozja mi to żre w zaskakująco szybkim tempie. :toporek:

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 01-12-2017, 19:11 
Offline

Rejestracja: 28-04-2016, 17:48
Posty: 5
Silnik na jałowym biegu równo chodzi, nie trzęsie się ? u mnie odczuwalne wibracje były na jałowym biegu, okazało się że wtryski lały.....


Na górę
Post: 05-12-2017, 14:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-11-2017, 09:55
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
U mnie okazało się to banalnym problemem. Sprawdziłem ciśnienie we wszystkich kołach i było nierówne. Wyrównałem ciśnienie i pomogło nie ma już wibracji.


Na górę
Post: 05-12-2017, 15:32 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
Po dokładnym sprawdzeniu wygląda, że mam tuleje w wahaczach pozrywane.
Patrzyłem wcześniej do tego, ale chyba mało dokładnie, bo wydawały mi się ok.
Ale jak się na podnośniku poodginało tam, to guma jest osobno - metal osobno.
Założę nowe - poliuretanowe.
Dam znać, czy problem ustąpił.


Na górę
Post: 13-12-2017, 22:55 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
No to tak:
Po wymianie tulei problem zmniejszył się może o 5%.
Szału nie ma.
Odpuszczam już, bo szkoda kasy.
Jak mnie to będzie drażnić, to na wiosnę sprzedam i kupię Nivę, bo Nivy nie drżą ;)


Na górę
Post: 14-12-2017, 03:25 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Może to stwardniałe ze starości gumy poduszek pod karoserią.Może to wina większych opon.Ja mam opony 215/75R15 BF AT.U mnie jest to samo.Wibracje kabiny też mi przeszkadzają(wku.....ą).Mam wibracje przy toczeniu się jamnika na wysokim biegu przy obrotach poniżej 2 tyś gdy prędkość nie przekracza 45 km/godz.Potem jest w normie aż do prędkości ok 100 km/godz.Buda zaczyna znowu wpadać w rezonans. :uwaga:

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 14-12-2017, 20:07 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
To ja mam tak samo.
Tzn. nie sprawdzałem powyżej 100 km/h :), ale ta pierwsza sytuacja - okoliczności identyczne.
Też mam odrobinę większe opony - Yokohama Geolandar A/T-S 215/70R15.
I tak jak napisałeś to słowo w nawiasie wykropkowane - też tak samo to na mnie działa :zly:
Mój egzemplarz jest z Włoch i od spodu jest praktycznie bez śladów korozji, również w okolicach mocowań tych poduszek.
No chyba, że faktycznie ta guma w nich się zestarzała i nie spełnia swojej roli.
A Ty może wymieniałeś je?
Gość, który mi zakładał teraz te tuleje nowe mówił, że on musi drżeć ze względu na naprężenia jakie powstają
w układzie napędowym/moście, które są przenoszone poprzez ramę do kabiny.
Ale ja jakoś do końca nie jestem przekonany :sciana:
Te poduszki karoserii są w ogóle do kupienia?


Na górę
Post: 16-12-2017, 14:49 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Ja poduszek pod budą nie wymieniałem.Testowałem auto z wymontowanym tylnym wałem napędowym,jadąc tylko na przednim napędzie.Wymieniłem poduszki silnika i skrzyni biegów,Wibracje jak były tak są.Jeszcze można by wymontować plastiki z wewnątrz kabiny i wszędzie tam gdzie trzeszczy dać silikonu lub podkleić taśmą dwustronną.Bo brzęczą spinki itp.Sprawdź u siebie czy wydech bądź rura wydechowa nie styka się gdzieś z ramą lub budą.Myślę że na ten rezonans ma wpływ kilka drobnych czynników a jednym słowem określając to jest to Wyeksploatowanie auta.Wszystko dostaje lekkie luzy gumy sztywnieją i problemu nie da się zdiagnozować.W moim jamniku naprawiłem zgnite miejsca przy poduszkach karoserii i nic to nie pomogło wręcz odwrotnie jest głośniej.

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 17-12-2017, 12:33 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Wyeksploatowanie w jakimś stopniu bez wątpienia jest, ale wydaje mi się, że jest jakaś jedna przyczyna dominująca, którą chciałbym ustalić.
Ja poduszki silnika i skrzyni też wymieniłem, ale efekt - zero.
Rurę mam porządnie zamocowaną w bezpiecznych odległościach od wszystkiego.
A powiedz, czy jak wyjąłeś tylny wał, to na samym przednim też były wibracje?
Bo mam pewien taki nowy trop - po obejrzeniu jednego filmiku na Youtube - tylny deferencjał.
Tylko zanim się za to wezmę muszę portfel przygotować :)


Na górę
Post: 17-12-2017, 16:26 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Po wymontowaniu tylnego wału było bez zmian

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 19-12-2017, 13:36 
Offline

Rejestracja: 19-12-2017, 13:25
Posty: 1
Witam wszystkich serdecznie,
chcialbym sie podpiac pod ten temat, mam podobne problemy u mnie najgorzej jest po zmianie z jedynki na dwojke kiedy obroty spadna do okolo 1500obrotow i do 1800 jest masakra w srodku a powyzej tych obrotow wszystko cichnie, po zmianie na 3,4 i 5 bieg staram sie zeby obroty nie schodzily ponizej 1800 wiec jest w miare ok.
Wszystkie gumy w zawieszeniu sa w bardzo dobrym stanie, na konce sprezyn zalozylem gumowe weze minimalnie jest lepiej, na krzyzakach nie ma luzu, powietrze w kolach tak jak mowi serwisowka, juz chyba tylko zostalo mi wymienic wszystkie gumy na nowe moze ze starosci guma stwardniala i nie ma tej amortyzacji.
Czy ktos moze uporal sie z tymi wibracjami? Jakies pomysly jeszcze?


Na górę
Post: 20-12-2017, 09:20 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Jeśli chodzi o mojego jamnika to jeszcze spróbuję wyrzucić z poduszek pomiędzy ramą a karoserią metalowe blachy podkładki które są wklejone w gumę poduszki.Ciężko jest aby się do tego dostać bo trzeba budę podnieść do góry.Ewentualnie mam jeszcze pomysł aby pod poduszki podłożyć gumowe krążki z miękkiej gumy wycięte np z grubej dętki rozcięte do połowy.Ewentualnie trzeba kupić nowe elastyczne poduszki. :sciana:

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 27-02-2018, 11:05 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 13:09
Posty: 17
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam. Niestety, ale w przypadku Jamnika w dieslu te drgania są normą. Miałem takiego właśnie z silnikiem 1.5 DDiS, rok 2006, więc temat przerabiałem. Drgania poniżej 1800 obrotów spowodowane są tym, że auto ze względu na swój uterenowiony charakter zostało pozbawione dwumasy, która na co dzień w zwykłych miejskich autach z silnikami diesla owe drgania pochłania. Suzuki wywaliło ją z Jamnika, ponieważ w ciężkim terenie można ją zajechać i spowodować awarię napędu, co byłoby bardzo niepożądane. Zresztą przy włączeniu reduktora wszelkie drgania ustają. Niestety jeżdżąc po mieście trzeba się przyzwyczaić do umiejętnego operowania sprzęgłem i trzymania silnika najlepiej trochę powyżej 2000 obrotów. Używając takiego auta na co dzień w miejskim terenie w pewnym momencie zaczyna być uciążliwe i dlatego owe drgania były m.in. powodem odsprzedania mojego Jamnika (jazda w korkach w takim aucie to porażka). Jeśli używamy Jamnika w dieslu głównie w terenie, to ze względu na swoją surowość zaczyna się to nawet podobać, w innym wypadku (jazda po mieście) lepiej wybrać Jamnika w benzynie.

P.S. Nowy nabywca mojego Jamnika zrobił chiptuning, który dołożył trochę więcej mocy i zmienił charakterystykę pracy silnika. Podobno drgania się zmniejszyły, ale nie wiem jak bardzo bo nie miałem okazji nim jechać. Możesz jeszcze spróbować kupić/dopasować dwumasę z innego modelu Suzuki. Wiem, że ktoś tu na forum myślał nad takim rozwiązaniem, ale nie znam efektów czy mu się to udało.

_________________
Było: Suzuki Jimny 2006 1.5 DDiS
Jest: Suzuki Grand Vitara XL-7 2.0 TD


Na górę
Post: 28-02-2018, 20:46 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 21:26
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki Kolego za dużo ciekawych informacji.
Mój od miesiąca jest w rękach mechanika, który ma duże doświadczenie w dziedzinie 4x4 i próbuje coś z tym zrobić, ale jaki będzie efekt - jeszcze nie wiem.
Jeżeli sytuacja się nie poprawi - mój też pójdzie do sprzedania.
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl