Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=14588 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kimer [ 17-01-2017, 22:43 ] |
Tytuł: | Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika |
Witam forumowiczów Jimny 1.3 dohc m13a + lpg Od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem który występuje na benzynie i na gaziemianowicie Zimny silnik - odpalam go i auto wchodzi na około 1200obr/min po czym szybko schodzi na 1000-900rpm problem pojawia się kiedy ruszam i dojadę do np.: skrzyżowania wysprzeglam i obroty wędrują do 0 auto gasnie potem muszę dłużej pokrecic i czasem podeptac gaz żeby odpalil i taka sytuacja ma miejsce za każdym razem aż do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej Na ciepłym - sytuacja jest podobna jak zimnym tylko auto nie gasnie ale obroty w momencie wysprzeglenia spadają poniżej 500rpm by po chwili wrócić na około 900. Oraz na wolnych obrotach auto od czasu do czasu podnosi obroty do 1000 tak jakby go przylewalo i pobierał sobie więcej tlenu żeby wyrównać skład mieszanki (lekkie falowanie) Kontrolka check engine świeci I do tego nie zawsze ale się zdarza podczas jazdy na 4 i 5 biegu w momencie wysprzeglenia i przytrzymania dłużej auto idzie z obrotami do 0 i gasnie od 1-3 nie zaobserwowalem tego zjawiska Po podpieciu do kompa (co jakiś czas) wyrzuca różne błędy mianowicie Wypadający zapłon na 1 i 4 cylindrze - cewki są przemierzone nawet była zrobiona podmianka na cewki i przewody z suzuki swift m13a Nie działająca 1 sonda lambda - mimo że jest założona nowa i sprawna Druga sonda lambda - nie działa grzałka - mimo że sonda jest nowa Zbyt bogata mieszanka TPS był padniety został zmieniony z całą Przepustnica + zrobiona adaptacja EGR padniety - zaslepiony nie wyrzuca błędów Świece nowe Ciśnienie na cylindrach 10,5-10 na zimnym silniku Wymienione wezyki od podcisnienia plus sprawdzony zaworek (niebieski) elektrozawory przemierzone i dobre Węże od węglowego filtra zmienione i elektrozawor przemierzony Czujnik temperatury powietrza dolotowego wymieniony Na komputerze pokazuje że na wolnych obrotach Przepustnica jest otwarta 12% natomiast przy wcisnietym gazie do ogranicznika pokazuje że jest otwarta 81% (nie wiem czy tak powinno być) Na zimnym silniku kat wyprzedzenia zapłonu 13-14 stopni natomiast na ciepłym średnia to 12 a szczegółowo skacze od 5-16 stopni Sondy lambdy pracują w normach Długoterminowa koretka czasu wtrysku to od -8% do -15% Diagnozowalem go programem SDPROG i wtyczka icar 3 wifi plus sprawdzał mi go mechanik na lepszym sprzęcie. Jeżeli ktoś posiadał podobna bolaczke i udało mu się to opanować to prosiłbym o pomoc jak również każdego kto ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić w jamniku... Z góry bardzo dziękuję! I pytanie dodatkowe czy jimniak posiada zewnętrzny filtr paliwa czy jest on zintegrowany z pompą paliwa - bo czytałem różne opinie wg. Serwiskowki jest w pompie na forach ludzie piszą że jest też zewnętrzny jeżeli jest to gdzie jest zlokalizowany. Pozdrawiam. |
Autor: | waldis [ 18-01-2017, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika |
Luzy zaworów sprawdzone? Przepustnica czysta? |
Autor: | kimer [ 19-01-2017, 07:47 ] |
Tytuł: | Re: Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika |
Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja Luzy zaworów nie sprawdzone. W chwili wolnej zostaną zrobione bo już były dopisanie do listy wcześniej. Zastanawia mnie dlaczego padło aż tyle czujników/sond?! Dodam że auto nie było topione i smigane w ciężkim terenie |
Autor: | sylwian70 [ 20-01-2017, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika |
Sprawdź tłumik czy jest drożny?sprawdź czujnik temperatury,sprawdź silniczek krokowy,jakieś lewe powietrze? |
Autor: | kimer [ 20-01-2017, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika |
Wydech - katalizator jest na 90% drozny dalej jest zrobiony przelot Silniczek krokowy przybył z całą Przepustnica i jest sprawny Szukałem lewego powietrza i jak na razie wszystko szczelne Czujnik temperatury - jeżeli mówimy o czujnik temp cieczy chlodzacej to muszę sprawdzić Plus zawory zobaczyć Dzisiaj mi wywalił błąd że wypada zapłon na 1,3 i 4 cylindrze... |
Autor: | albert457 [ 04-07-2018, 06:45 ] |
Tytuł: | Re: Brak pomysłów! JIMNY M13A - problem z obrotami silnika |
Hej. Mam ten sam problem z moim jimniakiem z 2012, a raczej z silnikiem M13A, bo jest to zmota na bazie jimny, więc niewiele z oryginału zostało. Dosłownie w 100% taki, jak opisujesz! Najgorsze jednak, że komputer nic poza jakimś tam wypadaniem zapłonu nie pokazuje i to też nie zawsze. Czy udało Ci się jakoś to ogarnąć? Dzięki z góry za odpowiedź. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |