Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-01-2017, 22:43 
Offline

Rejestracja: 07-03-2010, 15:01
Posty: 12
Witam forumowiczów
Jimny 1.3 dohc m13a + lpg
Od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem który występuje na benzynie i na gaziemianowicie
Zimny silnik - odpalam go i auto wchodzi na około 1200obr/min po czym szybko schodzi na 1000-900rpm problem pojawia się kiedy ruszam i dojadę do np.: skrzyżowania wysprzeglam i obroty wędrują do 0 auto gasnie potem muszę dłużej pokrecic i czasem podeptac gaz żeby odpalil i taka sytuacja ma miejsce za każdym razem aż do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej
Na ciepłym - sytuacja jest podobna jak zimnym tylko auto nie gasnie ale obroty w momencie wysprzeglenia spadają poniżej 500rpm by po chwili wrócić na około 900.
Oraz na wolnych obrotach auto od czasu do czasu podnosi obroty do 1000 tak jakby go przylewalo i pobierał sobie więcej tlenu żeby wyrównać skład mieszanki (lekkie falowanie)
Kontrolka check engine świeci
I do tego nie zawsze ale się zdarza podczas jazdy na 4 i 5 biegu w momencie wysprzeglenia i przytrzymania dłużej auto idzie z obrotami do 0 i gasnie od 1-3 nie zaobserwowalem tego zjawiska

Po podpieciu do kompa (co jakiś czas) wyrzuca różne błędy mianowicie

Wypadający zapłon na 1 i 4 cylindrze - cewki są przemierzone nawet była zrobiona podmianka na cewki i przewody z suzuki swift m13a
Nie działająca 1 sonda lambda - mimo że jest założona nowa i sprawna
Druga sonda lambda - nie działa grzałka - mimo że sonda jest nowa
Zbyt bogata mieszanka
TPS był padniety został zmieniony z całą Przepustnica + zrobiona adaptacja
EGR padniety - zaslepiony nie wyrzuca błędów

Świece nowe
Ciśnienie na cylindrach 10,5-10 na zimnym silniku
Wymienione wezyki od podcisnienia plus sprawdzony zaworek (niebieski) elektrozawory przemierzone i dobre
Węże od węglowego filtra zmienione i elektrozawor przemierzony
Czujnik temperatury powietrza dolotowego wymieniony

Na komputerze pokazuje że na wolnych obrotach Przepustnica jest otwarta 12% natomiast przy wcisnietym gazie do ogranicznika pokazuje że jest otwarta 81% (nie wiem czy tak powinno być)

Na zimnym silniku kat wyprzedzenia zapłonu 13-14 stopni natomiast na ciepłym średnia to 12 a szczegółowo skacze od 5-16 stopni
Sondy lambdy pracują w normach
Długoterminowa koretka czasu wtrysku to od -8% do -15%

Diagnozowalem go programem SDPROG i wtyczka icar 3 wifi plus sprawdzał mi go mechanik na lepszym sprzęcie.

Jeżeli ktoś posiadał podobna bolaczke i udało mu się to opanować to prosiłbym o pomoc jak również każdego kto ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić w jamniku...
Z góry bardzo dziękuję!


I pytanie dodatkowe czy jimniak posiada zewnętrzny filtr paliwa czy jest on zintegrowany z pompą paliwa - bo czytałem różne opinie wg. Serwiskowki jest w pompie na forach ludzie piszą że jest też zewnętrzny jeżeli jest to gdzie jest zlokalizowany.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 18-01-2017, 21:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Luzy zaworów sprawdzone?
Przepustnica czysta?


Na górę
Post: 19-01-2017, 07:47 
Offline

Rejestracja: 07-03-2010, 15:01
Posty: 12
Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja
Luzy zaworów nie sprawdzone. W chwili wolnej zostaną zrobione bo już były dopisanie do listy wcześniej.
Zastanawia mnie dlaczego padło aż tyle czujników/sond?!

Dodam że auto nie było topione i smigane w ciężkim terenie


Na górę
Post: 20-01-2017, 20:24 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Sprawdź tłumik czy jest drożny?sprawdź czujnik temperatury,sprawdź silniczek krokowy,jakieś lewe powietrze?

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 20-01-2017, 21:55 
Offline

Rejestracja: 07-03-2010, 15:01
Posty: 12
Wydech - katalizator jest na 90% drozny dalej jest zrobiony przelot
Silniczek krokowy przybył z całą Przepustnica i jest sprawny
Szukałem lewego powietrza i jak na razie wszystko szczelne

Czujnik temperatury - jeżeli mówimy o czujnik temp cieczy chlodzacej to muszę sprawdzić Plus zawory zobaczyć

Dzisiaj mi wywalił błąd że wypada zapłon na 1,3 i 4 cylindrze...


Na górę
Post: 04-07-2018, 06:45 
Offline

Rejestracja: 02-07-2018, 21:01
Posty: 1
Suzuki: Jimny
Hej. Mam ten sam problem z moim jimniakiem z 2012, a raczej z silnikiem M13A, bo jest to zmota na bazie jimny, więc niewiele z oryginału zostało. Dosłownie w 100% taki, jak opisujesz! :) Najgorsze jednak, że komputer nic poza jakimś tam wypadaniem zapłonu nie pokazuje i to też nie zawsze. Czy udało Ci się jakoś to ogarnąć? Dzięki z góry za odpowiedź.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]