Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-11-2018, 05:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ESP w Jimnym
Post: 23-04-2015, 10:09 
Offline

Rejestracja: 07-06-2010, 09:56
Posty: 43
Witam po dłuższej nieobecności
Od jakiegoś czasu w Jimnym (rok produkcji 2015) montowany jest system kontroli trakcji ESC. W związku z tym mam pytanie do Szanownych Forumowiczów - czy system ten realnie zwiększa komfort użytkowania / prowadzenia Jimniego na mokrym / lekko zaśnieżonym asfalcie w zimie?
Pozdrawiam,
S.


Na górę
Post: 08-03-2017, 10:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Nie wiem jak ESP, ale kontrola trakcji działa tak:
http://www.youtube.com/watch?v=r_cO4qDEmRI

W trybie 4WD elektronika mocno się wycofuje, natomiast w trybie 4WD-L ingeruje bardzo szybko i bardzo mocno (pomimo, iż kontrolka wskazuje wyłączenie systemu).

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 08-03-2017, 11:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2629
Lokalizacja: Warszawa
Czy, aby na 100% w trybie 4WD-L to działanie elektroniki? Czy to nie jest jednak efekt zwiększenia momentu obrotowego na kołach?

Co do komfortu użytkowania, to myślę, że niewątpliwie tak, choćby ze względu na tylny napęd Jamnika.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 08-03-2017, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Na 100% działanie elektroniki, ponieważ mruga kontrolka. Trudno powiedzieć, czy jest to inne ustawienie elektroniki dla 4WD-L, czy wynika to tylko ze znacznie większych obrotów silnika przy załączonym reduktorze, natomiast w tym teście zjazd z rolek w trybie 4WD wymagał bujania, wciskania i odpuszczania gazu itp. W trybie 4WD-L lekkie naciśniecie gazu i hop, żadnych problemów.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 09-03-2017, 08:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2629
Lokalizacja: Warszawa
Trochę to dziwne. W GV II włączenie reduktora wyłącza ESP całkowicie. Zostaje ABS. W Jamniku by nie wyłączało? Dziwne. Moim zdaniem to kwestia momentu obrotowego, a nie elektroniki. Dużo większy moment i mechanizm różnicowy, mający swoje opory, nie nadąża z "całkowitym odpuszczeniem" (tak wiem mało profesjonalne tłumaczenie ;) ). Trzeba by poczytać jak to w Jamniku jest. :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 09-03-2017, 10:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
W Jimnym włączenie reduktora też wyłącza ESP, ale tylko teoretycznie, zobacz filmik od 1:50, jest ujęcie deski rozdzielczej - jedna kontrolka wskazuje wyłączenie systemu, a druga mruga kiedy koła zaczynają mielić. W GVII pewnie będzie podobnie :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 09-03-2017, 10:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2629
Lokalizacja: Warszawa
Mrugająca kontrolka nie musi oznaczać działania systemu. To zależy jak jest ona podłączona. Czujniki mogą przekazywać informacje i kontrolka mruga, bo czujniki sygnalizują problemy z przyczepnością, ale pytanie czy elektronika reaguje? Moim zdaniem nie. Działające ESP, przynajmniej w GV II się czuje, bo nie pozwala na przyspieszenie (uślizg kół). Np. z działającym ESP jadąc po grząskim, miękkim podłożu i pod górkę, bardzo trudno jest zwiększyć prędkość. Ta sama trasa bez ESP i auto spokojnie przyspieszało (fakt z reduktorem, bo inaczej się ESP powyżej 30 włączało, ale jednak). Sprawdzałem :)
Kurcze muszę kiedyś na jakieś rolki swoją pojechać :D

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 09-03-2017, 12:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Trochę to nielogiczne, bo jeśli jedna kontrolka wskazuje, że elektronika jest wyłączona, to druga nie powinna nic sygnalizować. W kwietniu będzie możliwość testu Jimnego bez ESP, to sprawdzę jak się zachowa. Co do GVII - testy na rolkach są na moim kanale na yt :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 30-03-2017, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Kolejny raz testowałem na rolkach ESP w Jimnym, tym razem w trybach 2WD i 4WD.
2WD (jedno tylne koło na rolce) - bez ESP nie wyjedzie, z ESP wyjeżdża bez problemu.
4WD (dwie rolki, po jednej stronie lub ukośnie) - bez ESP nie wyjedzie, ale - trzymając wciśnięty gaz nic się nie dzieje, mieli kołami. Odpuszczenie na moment i ponowne wciśnięcie gazu powoduje automatyczne włączenie ESP i wtedy wyjeżdża z rolek. Wkrótce materiał video :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 30-03-2017, 10:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2629
Lokalizacja: Warszawa
Czyli mechanizmy różnicowe działają prawidłowo. :) Jamnik był sprawny :D

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 05-04-2017, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Test 2WD i 4WD z wyłączonym ESP:
https://youtu.be/I0y-R5YuZ9c

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Ostatnio zmieniony 28-08-2017, 09:24 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 22-07-2017, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Jimny na trzech rolkach, konfrontacja z Grand Vitarą:
https://youtu.be/yKrM5Dff7zE

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl