Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Uszczelniacze kuli zwrotnicy Jimny
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=10133
Strona 1 z 1

Autor:  Pierwotny [ 04-10-2012, 15:15 ]
Tytuł:  Uszczelniacze kuli zwrotnicy Jimny

Zauważyłem dzisiaj wycieki oleju z pod uszczelniacza kuli zwrotnicy. Mam pytanie czy przy wymianie uszczelniacza kuli zwrotnicy konieczna jest także wymiana łożysk zwrotnicy (nie ma żadnych niepokojących odgłosów ani podczas jazdy po prostej ani podczas skrętów)? Znalazłem stronkę z częściami gdzie sprzedawany jest komplet części http://www.snorkele.pl/index.php?32,zes ... dna-strona
Czy wymiana takiego uszczelniacza jest bardzo skomplikowana? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Może ktoś może podesłać schemat demontowania zwrotnicy?

Autor:  mrquad [ 04-10-2012, 17:29 ]
Tytuł: 

Niestety, ale muszę Ciebie zmartwić.
Uszczelniacze zwrotnicy sa zwykłymi zbierakami smaru stałego i nie one są powodem wycieku. Na 100% puszcza uszczeliacz mostu, ale do weryfikacji potrzebne jest jego rozebranie od strony wycieku.
Tutaj masz całego manuala
http://www.bigjimny.com/images/document ... arings.pdf

Autor:  Pierwotny [ 04-10-2012, 18:16 ]
Tytuł: 

Dzięki. Czy z taką awarią mogę jeszcze parę dni jeździć czy grozi to poważniejszymi usterkami?

Autor:  mrquad [ 04-10-2012, 19:31 ]
Tytuł: 

Oczywiście możesz, ale nie ominie Ciebie rozbieraie tego co masz w manualu.
Na stronie którą podesłałem jest wiele pomocnych napraw z zwymiarowanymi uszczelniaczami, łozyskami itp.
Nam zajmuje taka naprawa ok 1,5-2 godzin na stronę, nawet mamy chyba jeszcze w garażu 3-4k pl naprawcze ( łożyska, uszczelniacze, zgarniacze )
Pamietaj, że po naprawie kula musi być sucha, nie smaruj jej, tylko wtedy uszczelniacz kuli pracuje prawidłowo i nie dostają się do środka zanieczyszczenia

Autor:  Pierwotny [ 06-10-2012, 18:09 ]
Tytuł: 

Czy przy okazji wymiany uszczelniacza półosi powinienem też wymienić stożkowe łożyska zwrotnic?

Autor:  xponton [ 11-10-2012, 04:42 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem, jeżeli planujesz trochę długo użytkować to auto to napewno. Po co zaglądać tam jeszcze raz:)

Autor:  YNMIJ [ 13-11-2012, 14:28 ]
Tytuł:  Re: Uszczelniacze kuli zwrotnicy Jimny

Pierwotny pisze:
Zauważyłem dzisiaj wycieki oleju z pod uszczelniacza kuli zwrotnicy. Mam pytanie czy przy wymianie uszczelniacza kuli zwrotnicy konieczna jest także wymiana łożysk zwrotnicy (nie ma żadnych niepokojących odgłosów ani podczas jazdy po prostej ani podczas skrętów)? Znalazłem stronkę z częściami gdzie sprzedawany jest komplet części http://www.snorkele.pl/index.php?32,zes ... dna-strona
Czy wymiana takiego uszczelniacza jest bardzo skomplikowana? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Może ktoś może podesłać schemat demontowania zwrotnicy?


W moim Jimniku najpierw wyciekał smar i woda z prawego potem z lewego uszcelniacza kuli. Po demontażu zwrotnic okazało się że dolne łozyska stożkowe zwrotnic są skorodowane, koszyczki oszkodzone.
Przy okazji wymieniam również jedno z łożysk koła (szumi) oraz uszczelnienia półosi i piasty.

Autor:  irekf [ 15-11-2012, 14:24 ]
Tytuł: 

Witam.
Sama wymiana nieskomplikowana, acz dość upierdliwa. Warto zainwestować w dobre łożyska zwrotnicy 30302 (Mam KOYO i są ok). Uszczelniacz półosi ten oryginalny tj 38x26x8 może nam długo nie posłużyć jeśli mamy podtarte półośki. Ja zastosowałem taki uszczelniacz ciśnieniowy od wspomagania układu kierowniczego 25x 38x 7/7,8 CORTECO. Posiada dwie uszczelniające wargi i półoś jest lepiej uszczelniona. Chylę czoła do kol. "mrquad" za te "1,5-2 godz na stronę". Walczyłem (co prawda sam i pierwszy raz) 10 godzin. Najpierw zapieczone tarcze, potem litry czarnej breji, ale było ok.

Pozdrawiam wszystkich "co tymi ręcami"

irekf

Autor:  mrquad [ 15-11-2012, 15:14 ]
Tytuł: 

Chylę czoła do kol. "mrquad" za te "1,5-2 godz na stronę". Walczyłem (co prawda sam i pierwszy raz) 10 godzin.
Tutaj muszę sie z Toba zgodzić, pierwszy raz tez walczyliśmy, ale mieliśmy swoje cztery jamniki oraz kilka Klubowych przeszło przez nasze ręce. Teraz takie rzeczy mamy już na wszelki wypadek w garażu.
Co do pierścienia, zastosowanie dużo lepszego ma sen tylko wtedy, gdy nie myjesz samochodu po terenie. Ten uszczelniacz zgarnia nadwyżkę gestego smaru. Jak cieknie to niestety już znak, że pusciły uszczelniacze półosi

Autor:  irekf [ 17-11-2012, 19:13 ]
Tytuł: 

Pisałem oczywiście o uszczelniaczu,simeringu półosi-tym wewnątrz piasty. Stosowanie jakiegoś kosmicznego pierścienia uszczelniającego- zbieracza półkuli(tego dużego z tyłu koła) oczywiście nie ma najmniejszego sensu. Jeśli puścił simering półosi i półkula jest mokra to nawet przy jeździe w normalnym terenie przylepiony brud i piasek tak zrysują powierzchnię półkuli, że żaden "kosmos" tego nie uszczelni. On nie jest od tego. To tak w ramach wyjaśnienia.

irekf

Autor:  mrquad [ 17-11-2012, 21:34 ]
Tytuł: 

Teraz :ok:

Autor:  firefighter112 [ 03-05-2016, 08:56 ]
Tytuł:  Re: Uszczelniacze kuli zwrotnicy Jimny

Witam, mój pierwszy post na forum także proszę o wyrozumiałość. Otóż również mam problem z kulami w przednich kołach. Pojawiły się wycieki co skutkowało pojawieniem się mojego samochodu w warsztacie i wymianie uszczelniacza kuli przedniej półosi tzw. simeringa. Jednak po 3 miesiącach znów pojawił się wyciek. Na kuli ponieważ samochód jest uzytkowany w trudnym terenie widać wżery więc zastanawiam się nad zmianą kul. I tutaj rodzi się moje pytanie czy możliwa jest wymiana samych kul czy są one zamontowane na stałe z półosią. Ile kosztuje taka wymiana i czy ktoś z Was może podać mi listę części, które powinienem zakupić przed rozpoczęciem naprawy? Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  koyot [ 05-08-2018, 06:30 ]
Tytuł:  Re: Uszczelniacze kuli zwrotnicy Jimny

Podpinam się pod temat.

Moje kule są suche, za suche ;-)

Czy odkręcając 1 śrubę od sworznia mogę tam wpakować trochę smaru ??? otwór jest na pewno na przestrzał ?

Ile takiego smaru wtłoczyć ?

Zrobić to od góry, dołu ? przez dowolna śrubę ? czy odkręcić lewą wtłoczyć, zakręcić i to samo zrobić z prawą ?

Zawsze idę na łatwiznę :skoczek: a taka operacja oddali termin remontu :ok:

widać to na tej rozebranej z wykręcona śrubą

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/