Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 30-11-2020, 23:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-11-2020, 18:15 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
Witam
Kupiłem Suzuki Jimny 1.3 z 2009r.
Od początku mam problem ze sporymi drganiami całej kabiny od ok. 1800 do 2500 obr/min szczególnie na 3,4 i 5 biegu zarówno przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu. Jest to wręcz buczenie i metaliczny dźwięk wyposażenia (może także od wydechu) na skutek rezonujących drgań. Jazda nawet szybka poza zakresem tych obrotów nie daje żadnych niepokojących dźwięków i wibracji.
Samochód ma przebieg 128000 km. Wymieniłem tylną felgę bo u mechanika na podnośniku przy włączonym tylnym napędzie widać było, że bije i jest krzywa ale nic to nie dało. Podczas jazdy w trakcie przyspieszania i ostrych drgań jak wcisnę sprzęgło samochód cichnie (drgania znikają) pomimo braku utraty prędkości więc chyba nie zależy to od obrotów nieobciążonych elementów układu jezdnego.
Może ktoś z Was zna taki przypadek i wie co mogło być przyczyną ? Czytałem podobny wątek ale dotyczył on Jimny 1.5 diesel więc nie można tego porówna wprost.
Z góry dzięki za ewentualne porady

Pozdrawiam
Arek


Na górę
Post: 01-11-2020, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
u mnie też tak się trzęsie i pieron wie co to jest


Na górę
Post: 02-11-2020, 11:19 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
Cordoba_2004 pisze:
u mnie też tak się trzęsie i pieron wie co to jest

Może ten samochód po pewnym przebiegu tak ma? A czy w tym przypadku była może wcześniej wymiana sprzęgła bo ten trop pojawia się na angielskojęzycznych forach?


Na górę
Post: 02-11-2020, 19:27 
Offline

Rejestracja: 23-10-2020, 18:17
Posty: 5
Lokalizacja: Nowy staw
Suzuki: Jimny
Witam u mnie w jimny 2001 przebieg 140tys.w tym zakresie obrotów również trzęsie się buda ale wydaję mi się że jest to spowodowane niską elastycznością silnika i jak trzymam obroty silnika w zakresie 2500 do 3500 na każdym biegu drgań brak.


Na górę
Post: 03-11-2020, 08:58 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
Marcon pisze:
Witam u mnie w jimny 2001 przebieg 140tys.w tym zakresie obrotów również trzęsie się buda ale wydaję mi się że jest to spowodowane niską elastycznością silnika i jak trzymam obroty silnika w zakresie 2500 do 3500 na każdym biegu drgań brak.

Ciekawi mnie zatem czy ci użytkownicy, którzy mieli samochody do nowości też doświadczali takiego efektu na początku eksploatacji. No bo jeśli to kwestia elastyczności silnika to powinno występować także w fabrycznie nowym samochodzie?


Na górę
Post: 03-11-2020, 16:39 
Offline

Rejestracja: 23-10-2020, 18:17
Posty: 5
Lokalizacja: Nowy staw
Suzuki: Jimny
Mnie to również ciekawi ale nie znam nikogo kto ma w mojej okolicy jimny żeby sprawdzić to w innym egzemplarzu


Na górę
Post: 04-11-2020, 08:09 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
Ponadto przeciw teorii o niskiej elastyczności silnika jako przyczynie tych drgań przemawia to , iż rozpędzając się np. na biegu 4 lub 5 przy zachowaniu obrotów na poziomie około 3000 -3500 jak odpuszczam gaz i samochód powoli schodzi z obrotów hamując silnikiem to drgania jak w zegarku znowu pojawiają się w okolicy od 2300 do 1800 obr/min . Silnik wtedy nie jest obciążony przyspieszaniem.
Przeciw teorii uszkodzenia tylnego dyferencjału (jaką próbuje mi sprzedać jeden z mechaników) jest to, iż tylny most jest cichutki w każdym zakresie obrotów poza wymienionymi . Ponadto drgania nie są wyraźnie zauważalne na biegach 1 i 2.


Na górę
Post: 05-11-2020, 20:35 
Offline

Rejestracja: 30-06-2011, 17:30
Posty: 8
Lokalizacja: Nowy Wiśnicz
U mnie było wszystko w porządku, zrobiłem cały remont itp, wymieniłem cały wydech.. pojawiły się drgania, jeździłem tak miesiąc.. wszedłem od spodu. nowy cały wydech (dedykowany z allegro) dotykał ramy przy środkowym tłumiku, skróciłem wieszak o 2cm i jak ręka odjął ;) także polecam zbadać wydech.. drgania były okropne.. :)


Na górę
Post: 06-11-2020, 13:34 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
kondziorally pisze:
U mnie było wszystko w porządku, zrobiłem cały remont itp, wymieniłem cały wydech.. pojawiły się drgania, jeździłem tak miesiąc.. wszedłem od spodu. nowy cały wydech (dedykowany z allegro) dotykał ramy przy środkowym tłumiku, skróciłem wieszak o 2cm i jak ręka odjął ;) także polecam zbadać wydech.. drgania były okropne.. :)

Dzięki podejmę próbę
:)


Na górę
Post: 12-11-2020, 12:38 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 133
Lokalizacja: Bełchatów
Wibracje pochodzą od silnika,u mnie jest to samo ja obstawiam że oprócz wydechu może to być też sprzęgło,koło zamachowe sprzęgła.Oraz ogólnie wyeksploatowanie układu przeniesienia napędu.Wystarczy mały luz na wałku przeniesienia napędu na skrzynię potem ze skrzyni na reduktor z reduktora na mosty i potem przy słabym silniku który ma bardzo słaby moment obrotowy na wale wszystko się telepie i przenosi się na karoserię która kiepsko jest wygłuszona,można by to ogarnąć oklejając całą karoserię od wewnątrz gdzie się tylko da matą wygłuszającą.

_________________
jamnik 1.3 2005


Na górę
Post: 15-11-2020, 21:03 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
sylwian70 pisze:
Wibracje pochodzą od silnika,u mnie jest to samo ja obstawiam że oprócz wydechu może to być też sprzęgło,koło zamachowe sprzęgła.Oraz ogólnie wyeksploatowanie układu przeniesienia napędu.Wystarczy mały luz na wałku przeniesienia napędu na skrzynię potem ze skrzyni na reduktor z reduktora na mosty i potem przy słabym silniku który ma bardzo słaby moment obrotowy na wale wszystko się telepie i przenosi się na karoserię która kiepsko jest wygłuszona,można by to ogarnąć oklejając całą karoserię od wewnątrz gdzie się tylko da matą wygłuszającą.

Myślę, że ta diagnoza może być najbardziej trafna. To pewnie zespół czynników wynikających z wyeksploatowania


Na górę
Post: 18-11-2020, 08:49 
Offline

Rejestracja: 01-11-2020, 17:46
Posty: 7
Arek1970 pisze:
kondziorally pisze:
U mnie było wszystko w porządku, zrobiłem cały remont itp, wymieniłem cały wydech.. pojawiły się drgania, jeździłem tak miesiąc.. wszedłem od spodu. nowy cały wydech (dedykowany z allegro) dotykał ramy przy środkowym tłumiku, skróciłem wieszak o 2cm i jak ręka odjął ;) także polecam zbadać wydech.. drgania były okropne.. :)

Dzięki podejmę próbę
:)

Niestety nie jest to wina wydechu. Sprawdziłem, wszystko jest w najlepszym porządku.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: wuzet i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl