Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-04-2011, 21:34 
Offline

Rejestracja: 15-04-2011, 14:59
Posty: 2
Witam szanownych forumowiczów!

To jest mój pierwszy post na forum, zarejestrowałem się w celu zasięgnięcia Waszej opinii na temat zakupu DL 650 V-Strom na swój pierwszy moto. W najbliższym czasie kończę kurs na kat. A. Kat B mam już jakieś 10 lat.

Przeglądałem już dziesiątki zestawień, opisów i recenzji i wychodzi, że V-Strom to jest to, czego szukam. Moto będę używał do jazdy do pracy (czyli przedzieranie się przez korki w Wawie) oraz do okazjonalnych weekendowych wypadów za miasto. Do moto już się przymierzałem na sucho - wymiary dla mnie idealne. Przejechać się póki co nie mam możliwości, bo jeszcze kończę kurs. :(

Posiadaczy takich moto bardzo proszę o opinie:
1. Czy do zastosowań jak wyżej to jest dobry wybór?
2. Na co należy zwracać szczególną uwagę przy zakupie używanego?
3. Czy maszyna jest droga w utrzymaniu (koszt serwisu, części)?
4. Może znacie kogoś, kto ma w dobrym stanie DLkę do sprzedania?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2011, 13:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-07-2011, 10:01
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Minęło już prawie pół roku i nikt się nie odezwał na ten rozpaczliwy apel :roll: Ja też powoli przymierzam się do DL-a, z tym że jeszcze doszedł dylemat - s brać starą wersje czy nową. No i jeszcze ta limitowana seria Touring Edition.
A Ty kniewiar zdążyłeś już kupić ten motocykl ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-09-2011, 17:07 
Offline

Rejestracja: 15-04-2011, 14:59
Posty: 2
A tak się złożyło, że po dłuższych poszukiwaniach DLa, zdecydowałem się na Yamaha FZ6 Fazer ;)
Śmigam na nim już kilka miesięcy i jestem bardzo zadowolony :)

Powodzenia życzę!


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2011, 12:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-07-2011, 10:01
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
No to pewnie udzielasz się na forum Yamahy ? Tak się składa, że jestem posiadaczem Yamah, w tym własnie FZ-6 i virazki 535. FZ-6 fajny naked, ale bez zainwestowania paru tysięcy PLN nie nadaje się do turystyki. Tak że akurat planuję go sprzedać. A dzisiaj odbieram DL-a. Virażka dalej będzie robiła mi za maskotkę. Zżyłem się z nią podczas tegorocznej wyprawy na Gibraltar.
Pozdrawiam 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-02-2012, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2011, 11:16
Posty: 57
Lokalizacja: Połomia
To i ja podepnę się pod temat, który jest średnio odświeżamy co pół roku :)

Czy ktoś z was jeździ(ł) VStromem 650 i Transalpem 650?
Co przemawia za VStromem a co za Trampkiem?
Którego polecilibyście to przejazdów służbowych, dziennie minimum 100km?
Nie ukrywam że lubię podczas podroży zjechać z asfaltu...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2012, 14:37 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
greentop pisze:
Którego polecilibyście to przejazdów służbowych, dziennie minimum 100km?
Nie ukrywam że lubię podczas podroży zjechać z asfaltu...

To zalezy, ile zjeżdżasz z asfaltu... nie mam żadnego z tych motocykli (jeżdzę BMW), ale niejednokrotnie jeździłem sprzętem kolegów, więc mam do nich jakiś tam dystans - Trampek był coś około 2006 roku, więc jeszcze wersja sprzed liftingu - ze starym silnikiem. . Suzuki Dl 650 prawie nowy z ABS-em.
różnice - suzuki na na szosę , może dobrze ubity szuter - trampek zdecydowanie na szuter/lekki teren - na pewno nie dojechałbym dl-em tam, gdzie w lesie dojechałem Hondą . SIlniki - podobny podział - suzuki na szosę - dynamiczniejszy, lepiej wkręca się na obroty, lepsze osiągi. Wyprzedzanie duzo przyjemniejsze. Honda - do terenu - lepiej ciągnie w dolnych partiach, wg uzytkowników silnik nie do zaj... Ale przy wyprzedzaniu trochę muł(przynajmniej maszyna kolegi)
Na szosie - lepiej prowadzi sie DL - wydaje się sztywniejszy w zakrętach( twardsza rama?), mniej myszkuje po odjeciu gazu no i LEPSZE 100x hamulce.
W terenie - rządzi HONDA : dużo większy skok zawieszenia, (tak przynajmniej mi sie wydaje, bo koło znacznie mniej dobijało), troche mniej koni nie robi różnicy, gorsze hamulce na piachu i w błocie też nie rzutują. w lesie taka jakaś bardziej miękka i przyjazna, mogę porównać z moim pierwszym moto - Yamaha tenere. Jednak cięższy teren, błoto - odpadają. Jak chcesz mieć zabawę w terenie, kup coś lekkiego - Cross/enduro. po wklejce w błoto Transalpa nawet Pudzian nie wyszarpie.

Podsumowując(czysto subiektywne odczucia jako krótkotrwałego juzera)
Suzuki v-strom - 80-90% asfalt, 10-20% szuter
Honda transalp - 40%asfalt, 40%szuter, 20% lekki teren.
Swoją drogą rozważasz te dwa, a kupisz coś innego... Polecam moto jak moje R1200 GS, jeździ sie całkiem dobrze po asfalcie,mocy nie brakuje,SIlnik (stary dobry bokser)ciągnie w całym zakresie obrotów, jest elastyczny, cow terenie daje duzy plus, na szuter też ok, błoto raczej superlight, większe odpada ze względu na masę. Na szutrach stabilniejszy niż maszynki kolegów. a, jeszcze jedno - HAMULCE - mega turbo wyrąbane, mamy w klubie Hayabuzę, ale chyba też ma gorsze. Dwie tarcze z przodu kilka razy mnie uratowały przed szlifem pod wyjeżdzający ciągnik lub auto. Zastanów sie też nad Yamaha , ale większą od mojej dawnej - model Supertenere, też zacne moto.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2012, 21:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W nowym MOTOCYKLU jest akurat porównanie VS z Transalpem i BMW F.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2012, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2011, 11:16
Posty: 57
Lokalizacja: Połomia
Avalanche pisze:
W nowym MOTOCYKLU jest akurat porównanie VS z Transalpem i BMW F.

Zdaje się że znalazłem :D
http://binarymind.pl/download/Motocykl_01.2012_Transalp.pdf
Choć merytorycznie to się autor nie popisał...


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2012, 19:21 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
greentop pisze:
Zdaje się że znalazłem :D

akurat nie znalazłeś, to artykuł z zeszłego roku, tego z marca, o który chodzi dla Avalanche`a w sieci nie znalazłem, jest na stronie magazynu motocykl, ale w prezentacji numeru, ale kosmicznie mała czcionka nie pozwala czytać, leć do kiosku i kupuj, duzo bardziej wiarygodnie opisy wrażeń z jazdy, a nie suche dane. |Kupiłem gazetę, zapoznałem sie, wygrał V-Strom i akurat większośc argumentów pokrywa się z moimi spostzreżeniami, mniejszy brat mojego BMW na drugim miejscu, trampek na trzecim.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-03-2012, 09:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2011, 11:16
Posty: 57
Lokalizacja: Połomia
Ale porównanie traktuje o nowych sprzętach - odświeżonym w tym sezonie DLu, XL700 czyli nowszej generacji i BieMDablju.
Ja szukam poprzedników...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-04-2012, 07:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2011, 11:16
Posty: 57
Lokalizacja: Połomia
greentop pisze:
Ale porównanie traktuje o nowych sprzętach - odświeżonym w tym sezonie DLu, XL700 czyli nowszej generacji i BieMDablju.
Ja szukam poprzedników...


Już prawie kupiłem Trampka 650, ale skorzystałem z nadarzającej się okazji i kupiłem od radzyminianina (czyli od gościa z Radzymina ;)) V-Stroma 650.
Moto jak nowe.
Wracałem 300km, w tym nocką. Bardzo wygodne siedzisko, pozycja wyprostowana, patrzyłem na świat nad dachami puszek, światła chyba nawet lepsze niż w SXie (o co chyba nie trudno...). Może odczuwa się zawirowania na kasku powyżej 120, ale to przecież moto. Odczuwalna dynamika taka sama przy przyspieszaniu 60-100 jak i 120-160 - nieprawdopodobne wrażenia. Nie przywykłem to takich przyspieszeń.

I tym miłym dla mnie faktem chciałem się z wami podzielić :D


Na górę
 Tytuł: zawirownia
Post: 05-01-2013, 12:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-07-2011, 10:01
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
"" odczuwa się zawirowania na kasku powyżej 120" Kup deflektor przyczepiany na szybę i problemy znikną. Ale jeszcze wcześniej popracuj nad ustawieniem szyby, ma 3 stopnie regulacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-02-2014, 09:53 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
ja posiadam DL1000 w wersji Touring. Zdecydowałem się na niego, ponieważ na wakacje wyjeżdżam z pasażerem i wolę mieć więcej "kopyta" pod nadgarstkiem.

Wcześniej zmieniałem motocykl co sezon :D zawsze mi coś nie pasowało. DL zostaje na conajmniej 3. Bardzo przyjemna maszyna. Zabrałem ją na wakacje -> PL-SK-H-RO-BG-MD-UA-PL. Bardzo dzielnie znosiła Ukraińskie drogi boczne.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]