Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 20:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-03-2024, 11:50 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
Remote pisze:
abegie pisze:
Teraz czekam na odpowiedź.

Nie ma takich aut na rynku więc odpowiedzi sie nie doczekasz.


Są. Tylko po prostu nie umiesz odpowiedzieć na to banalne pytanie.

Remote pisze:
swirusek231 pisze:
Jak ktoś umie jeździć to i kaszlakiem wyprzedzi :)

A co z tymi, którzy nie umieją ? ;)


Tacy kupują Fabię 1.0 TSI.

Remote pisze:
abegie pisze:

Ja je urealnie w kwestii budowy silnika spalinowego:

Czerwony: 1.2 83 KM i 111 nm przy 4500 rpm / identyczne skrzynie 5b / ta sama wartośc przekładni głównej
Czarny: 1.2T 83 KM i 200 nm przy 2000 rpm / identyczne skrzynie 5b / ta sama wartośc przekładni głównej

Który z nich wykona szybciej manewr wyprzedadzania np. na 3b od 50 do 80km/h ?


Trochę strzał w kolano w tym momencie. Poprawna odpowiedź to czerwony.

Czarny (1.2T) o takich parametrach najprawdopodobniej nie będzie w stanie osiągnąć 80 km/h na trzecim biegu. Możliwa jest ewentualnie sytuacja odwrotna, w której to przełożenia będą dostosowane do silnika 1.2T, a wtedy czarny będzie lepszy z tego względu, że czerwony nie będzie w stanie jechać na trzecim biegu nawet ze stałą prędkością 50 km/h, nie mówiąc już nawet o jakimś przyśpieszaniu.


Nie sprawiasz jednak wrażenia kogoś, kto może zdawać sobie z tego sprawę.


Na górę
Post: 11-03-2024, 14:11 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
To w takim razie po co powstają auta ponad 200KM, dużo momentu?Jaki to ma cel? Tylko na tor?

Miałem auto 75KM z momentem 127Nm przy 5500rpm. Już nie chce. Jak się nie planowało manewru wyprzedzania dużo wcześniej i nie redukowało, to można się było baaardzo zdziwić i szybko chować za auto wyprzedzane.

Z Turbo po prostu widzisz lukę to wyprzedzasz, bez wycia silnika. Taka jazda jest znacznie mniej męcząca. (Jedyny problem jak turbo się wywali i wejdzie w tryb awaryjny w trakcie manewru)


Na górę
Post: 11-03-2024, 14:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
abegie pisze:
Trochę strzał w kolano w tym momencie. Poprawna odpowiedź to czerwony.

Czarny (1.2T) o takich parametrach najprawdopodobniej nie będzie w stanie osiągnąć 80 km/h na trzecim biegu. Możliwa jest ewentualnie sytuacja odwrotna, w której to przełożenia będą dostosowane do silnika 1.2T, a wtedy czarny będzie lepszy z tego względu, że czerwony nie będzie w stanie jechać na trzecim biegu nawet ze stałą prędkością 50 km/h, nie mówiąc już nawet o jakimś przyśpieszaniu.
.


Ale Ty na serio to piszesz czy robisz sobie z nas jaja ?
Kompletnie nie rozumiesz (lub po prostu sie z nas nabijasz jako typowy troll) jak działa połączenie silnik - skrzynia biegów.

Wyraźnie napisałem, że oba silniki są spięte identyczną skrzynią biegów (nawet Ci zasugerowałem przełożenie główne aby było łatwiej)

Dobra kończmy tę nierówną dyskusję i przyjmijmy dla dobra ogółu, że nowy, wolnossący 3 cylindrowy 1,2 w Swifcie jest super napędem dla tych, którzy potrafią jeździć i wykorzystać te 111nm przy 4,5k rpm tak aby bezpiecznie wyprzedzać. ;/

Miłego dnia dla wszystkich. :pa:



ps.
abegie pisze:
Czerwony, czy czarny?

Czerwony - czerwone zawsze są najszybsze ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-03-2024, 14:56 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Ale Ty na serio to piszesz czy robisz sobie z nas jaja ?
Kompletnie nie rozumiesz (lub po prostu sie z nas nabijasz jako typowy troll) jak działa połączenie silnik - skrzynia biegów. Wyraźnie napisałem, że oba silniki są spięte identyczną skrzynią biegów (nawet Ci zasugerowałem przełożenie główne aby było łatwiej)


Jedynym, który tutaj nie rozumie absolutnych podstaw jesteś ty. Pisałeś coś wcześniej o "inżynierskim sercu". Trzeba było dodać, że chodzi o Collegium Humanum, to nie byłoby tej całej dyskusji i oszczędzilibyśmy sobie fatygi.

Zacznijmy od tego, że jeśli silnik ma 83 KM oraz 200 Nm przy 2000 obrotów, to przy założeniu płaskiego przebiegu krzywej momentu typowego dla nowoczesnych silników z turbo, ten silnik umiera przy 2900 obrotów i nie kręci się wyżej lub słabnie na tyle drastycznie, że wyższe obroty nie mają żadnego sensu. Prosta arytmetyka dla zależności moc-moment-obroty. To po pierwsze.

Po drugie, jeśli masz trzeci bieg, 50 km/h i 2000 obrotów, to do osiągnięcia 80 km/h musisz wkręcić silnik na 3200 obrotów. Podany przez ciebie przykładowy 1.2T tego nie zrobi, bo jak napisałem wyżej, powyżej 2900 zdycha na amen i musisz zmienić bieg na czwarty. Prosta arytmetyka dla zależności prędkość-obroty-przełożenie.

Po trzecie, jeśli samochód miałby przełożenia dostosowane do parametrów silnika 1.2T (czyli typowych dla kiepskiego diesla), to wolnossący 1.2 na trzecim biegu i 50 km/h miałby w tym momencie obroty na oko 800-1200 (nie chce mi się liczyć) i przełożenie zbliżone do bezpośredniego. A jak przyśpiesza Swift z wolnossącym 1.2 na piątym biegu z 1000 obrotów to na pewno każdy sobie jest w stanie wyobrazić.

Remote pisze:
ps.
abegie pisze:
Czerwony, czy czarny?

Czerwony - czerwone zawsze są najszybsze ;)


Teraz doskonale rozumiem, dlaczego nie potrafiłeś na to pytanie odpowiedzieć i dalej nie potrafisz.

Myślę, że pora na EOT, nie widzę sensu ciągnąć tego dalej.


Na górę
Post: 11-03-2024, 15:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
abegie pisze:
Trzeba było dodać, że chodzi o Collegium Humanum, to nie byłoby tej całej dyskusji i oszczędzilibyśmy sobie fatygi.

Myślę, że pora na EOT, nie widzę sensu ciągnąć tego dalej.


Masz rację. Jak zaczynamy wchodzić w fazę personalnego obrażania :? , to dla dobra obu stron kończymy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-03-2024, 15:57 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
To była nobilitacja, a nie żadne obrażanie.


Na górę
Post: 11-03-2024, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Nie ciągnij tego dalej. Wszyscy już sobie wyrobili zdanie na Twój temat.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-03-2024, 23:37 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
Remote pisze:
Nie ciągnij tego dalej. Wszyscy już sobie wyrobili zdanie na Twój temat.


abegie pisze:
Sądzę jednak, że bardziej na twój - ale mniejsza o szczegóły.


:ok:


Na górę
Post: 14-03-2024, 14:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
abegie pisze:
Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc.

Ty to piszesz serio? Jest to zdanie sprzeczne samo w sobie. Przecież, gdyby nie moment obrotowy nie byłoby mocy P(w)=M(w)w, która również zależy od obrotów (w - to omega, czyli prędkość kątowa, P - moc, M - moment obrotowy /moment siły/). Gdyby M(w) było const. (stałe), wtedy byłby to jedynie parametr. Wtedy dałoby się wprost uzyskać wykres P(w) z wykresu M(w) i odwrotnie. A wiemy, że w praktyce tak nie jest. Moc zależy tutaj od w zarówno wprost, jak i poprzez zależność M(w).

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 15-03-2024, 10:57 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
jak to się ma do tego, co ja napisałem?


Na górę
Post: 15-03-2024, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Jeśli tego nie dostrzegasz i nie rozumiesz, to dyskusja nie ma najmniejszego sensu.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 15-03-2024, 16:05 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
Najpierw zarzucasz mi pisanie nieprawdy. Potem potwierdzasz prawdziwość tego, co napisałem, podając wzór na moc. Następnie wypisujesz jakieś piramidalne bzdury, cytuję: "Wtedy dałoby się wprost uzyskać wykres P(w) z wykresu M(w) i odwrotnie. A wiemy, że w praktyce tak nie jest". Sądzę, że z tym zadaniem poradziłby sobie szóstoklasista jadący na samych trójach.

Wszystko to świadczy o tym, że nie rozumiesz tak naprawdę znaczenia wzoru, który wkleiłeś i usiłujesz na dodatek mnie pouczać. Dlatego też spytałem, co twoje wtrącenie ma wspólnego z tym, co napisałem ja.

Ale zgadzam się z tobą w jednej kwestii - wygląda na to, ta dyskusja faktycznie nie ma najmniejszego sensu.


Na górę
Post: 15-03-2024, 17:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
To, że to co piszesz jest nieprawdą i to, że nie rozumiesz tego, jest faktem. Znajdź kogoś na tym forum, kto przyzna, że masz rację.

Przyjrzyjmy się temu co napisałeś:
1. "Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem" - nieprawda. W rzeczywistości nie jest to parametr, tylko wielkość fizyczna, która zależy od obrotów (parametr byłby to wtedy, gdyby nie zależała) i ma istotne znaczenie.
2. "liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc" - nieprawda. Moc to nie jest przebieg momentu obrotowego w funkcji obrotów. Spójrz na wzór, który podałem. Moc to iloczyn momentu obrotowego i prędkości kątowej i wykres tej funkcji wygląda w rzeczywistości zupełnie inaczej niż momentu obrotowego.
3. pierwsza część Twojego zdania jest sprzeczna z drugą. W pierwszej piszesz o parametrze, czyli stałym momencie obrotowym, a w drugim wspominasz o jego zależności od obrotów (co oznacza, że nie ma wartości stałej).

A teraz a propos mojego zdania, które zacytowałeś powyżej. Weź sobie z hamowni wykresy mocy i momentu obrotowego w funkcji obrotów dla dowolnego auta i porównaj je ze sobą. Postaraj się sam wyciągnąć jakieś wnioski. W razie czego poproś o pomoc szóstoklasistę ;) Ja nigdzie nie napisałem, że jest to trudne.
Wzór, który podałem jest wciąż pewnym uproszczeniem i nie uwzględnia np. sprawności itp.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-03-2024, 10:11 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
Ale ty tak poważnie, czy trollujesz? Bo jeśli trollujesz, to dosyć nieudolnie, a jeśli piszesz na serio, to podejrzewam, że jesteś multikontem Remote'a. Wskazuje na to podobieństwo waszych "inżynierskich serc", a raczej ich braku.

fox pisze:
To, że to co piszesz jest nieprawdą i to, że nie rozumiesz tego, jest faktem.

Lubisz się kompromitować publicznie? Najwyraźniej tak. Zatem z chęcią ci w tym pomogę.
fox pisze:
1. "Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem" - nieprawda. W rzeczywistości nie jest to parametr, tylko wielkość fizyczna, która zależy od obrotów (parametr byłby to wtedy, gdyby nie zależała) i ma istotne znaczenie.

Stek piramidalnych bredni nr 1. Moment obrotowy zależy od obrotów? To dosyć odważne stwierdzenie, skoro widać już po samej jednostce, że jest to siła razy ramię. Czyli w silniku będzie to iloczyn siły nacisku na tłok oraz wykorbienia wału korbowego. Gdzie ty tam jeszcze chcesz obroty wcisnąć, to już tylko ty wiesz. I nikt poza tobą.
fox pisze:
2. "liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc" - nieprawda. Moc to nie jest przebieg momentu obrotowego w funkcji obrotów. Spójrz na wzór, który podałem. Moc to iloczyn momentu obrotowego i prędkości kątowej

Genialne rozumowanie, jestem pod wrażeniem. Szkoda tylko, że jest to stek piramidalnych bredni nr 2. Otóż moc to JEST przebieg momentu w funkcji obrotów. Wystarczy trochę banalnej arytmetyki.

P=M*w (P - moc, M - moment, w - prędkość kątowa, nie chce mi się szukać znaku omegi)
w=2*pi*n = 6,28*n (n - obroty silnika)
Czyli P=M*n*6,28 ,trzeba potem jeszcze przekonwertować jednostki (minuty-sekundy, waty-kilowaty), więc wychodzi prosta zależność P=M*n*9550 (zależnie od przybliżenia pi).

fox pisze:
i wykres tej funkcji wygląda w rzeczywistości zupełnie inaczej niż momentu obrotowego.

Oczywiście, że wygląda inaczej. I bez problemu możesz przekształcić jeden w drugi i vice versa.

fox pisze:
3. pierwsza część Twojego zdania jest sprzeczna z drugą. W pierwszej piszesz o parametrze, czyli stałym momencie obrotowym, a w drugim wspominasz o jego zależności od obrotów (co oznacza, że nie ma wartości stałej).


Nigdzie nie napisałem, że moment jest stały. Napisałem o wartości momentu, a ta jest stała dla określonej prędkości obrotowej danego silnika. Czytaj uważniej następnym razem.

fox pisze:
A teraz a propos mojego zdania, które zacytowałeś powyżej. Weź sobie z hamowni wykresy mocy i momentu obrotowego w funkcji obrotów dla dowolnego auta i porównaj je ze sobą. Postaraj się sam wyciągnąć jakieś wnioski. W razie czego poproś o pomoc szóstoklasistę ;) Ja nigdzie nie napisałem, że jest to trudne.


Z jednego wykresu możesz uzyskać drugi i na odwrót. Żadna filozofia, o czym napisałem zresztą powyżej.

fox pisze:
Wzór, który podałem jest wciąż pewnym uproszczeniem i nie uwzględnia np. sprawności itp.


Trudno, żeby uwzględniał sprawność, skoro sprawność w żadnym momencie tutaj nie występuje, jest więc nieistotna. Jak w ogóle wpadłeś na to, żeby do tego wszystkiego jeszcze wepchnąć sprawność?

Możesz sobie przybić piątkę z Remotem.


Na górę
Post: 16-03-2024, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
@abegie na poziomie szóstej klasy, to co napisałeś się zgadza. Problem polega na tym, że w rzeczywistości taki silnik nie istnieje, gdzie moment obrotowy byłby idealną poziomą linią w całym zakresie obrotów. Moment obrotowy nie jest nieistotnym parametrem i zależy od obrotów.
Przybijam piątkę z @Remote :) a Ty z kim przybijasz?

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-03-2024, 11:46 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
fox pisze:
Problem polega na tym, że w rzeczywistości taki silnik nie istnieje, gdzie moment obrotowy byłby idealną poziomą linią w całym zakresie obrotów.


Nikt nigdzie nie twierdził, że moment jest płaski w całym zakresie obrotów. Coś ci się ubzdurało i trzymasz się tego jak rzep psiego ogona.

fox pisze:
Moment obrotowy nie jest nieistotnym parametrem i zależy od obrotów.


Podaj wzór na obliczenie wartości momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika.

fox pisze:
Przybijam piątkę z @Remote :) a Ty z kim przybijasz?


Pasujecie do siebie jak ulał.


Na górę
Post: 16-03-2024, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Sprawdź znaczenie słowa parametr w fizyce.

Nie ma jednego wzoru na moment obrotowy w funkcji obrotów. Przebieg ten jest charakterystyczny dla danego silnika i w przypadku różnych silników wygląda inaczej. Wg. Ciebie M=const.

Ja opieram się na rzeczywistości, Ty zatrzymałeś się na poziomie szóstej klasy i nieistniejącym modelu.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-03-2024, 13:14 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
fox pisze:
Sprawdź znaczenie słowa parametr w fizyce.


Świetny pomysł. Zrób to w takim razie, a potem wróć.

fox pisze:
Nie ma jednego wzoru na moment obrotowy w funkcji obrotów.


Brawo, coś udało ci się zrozumieć. W ogóle nie ma wzoru na moment obrotowy w funkcji obrotów, bo po prostu wartość momentu nie zależy od obrotów. Podałem wcześniej od czego zależy. Co więcej - moment obrotowy jest parametrem, bo dla danych obrotów silnika ma taką samą wartość. No chyba, że zajdą czynniki zewnętrzne, jak paliwo o innej kaloryczności lub usterka mechaniczna. Nie oblicza się go, tylko mierzy.

fox pisze:
Wg. Ciebie M=const.

Pisałem już wcześniej, że coś ci się ubzdurało. Albo nie zrozumiałeś, co akurat wcale by mnie nie zdziwiło.

fox pisze:
Ja opieram się na rzeczywistości,


Z pewnością jest to ta sama rzeczywistość, co w przypadku Remote'a.


Na górę
Post: 16-03-2024, 13:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Znowu niekonsekwencja. Najpierw piszesz "bo po prostu wartość momentu nie zależy od obrotów", po czym dalej "bo dla danych obrotów silnika ma taką samą wartość". A dla innych obrotów silnika ma wg. Ciebie inną, czy też tą samą wartość? Bo jeśli ma inną, to jednak zależy od obrotów i nie jest parametrem. Jeśli ma cały czas tą samą, czyli M=const. to wtedy jest właśnie tylko parametrem.

Parametr oznacza, że dla danego układu jest to wartość stała. Jest to wielkość charakterystyczna danego produktu, materiału.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-03-2024, 16:22 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
fox pisze:
Znowu niekonsekwencja. Najpierw piszesz "bo po prostu wartość momentu nie zależy od obrotów", po czym dalej "bo dla danych obrotów silnika ma taką samą wartość". A dla innych obrotów silnika ma wg. Ciebie inną, czy też tą samą wartość? Bo jeśli ma inną, to jednak zależy od obrotów i nie jest parametrem.


Usiłujesz zabłysnąć czepianiem się słówek, a efekt jest taki, że pogrążasz się coraz bardziej - bo nie dość, że nie masz pojęcia o silnikach, to jeszcze nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Tak, moment nie zależy od obrotów. Tak, moment może mieć różną wartość dla różnych obrotów. Ale ta różna wartość nie jest w żaden sposób zależna od obrotów silnika, tylko od innych czynników. Ale jest stała dla danych obrotów, więc jest parametrem.

Nie zamierzam dalej brnąć w kopanie się z koniem, bo to ewidentnie nie ma sensu.


Na górę
Post: 16-03-2024, 17:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Jeśli nie znasz pojęć, o których piszesz, to raczej nie jest to czepianie się słówek. Przyznam, że dawno się tak nie ubawiłem, jak czytając teraz tą Twoją pokrętną logikę, gdzie przyznajesz mi w istocie rzeczy rację, że moment obrotowy nie jest stały, zmienia się wraz obrotami i jest istotny. Reszta to kwestia Twoich własnych sformułowań i własnych definicji pojęć.

W tej sytuacji dyskusję można uznać za zakończoną.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-03-2024, 18:07 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
Tak właśnie wygląda dyskusja z motoryzacyjnymi analfabetami. Nic nie mają do powiedzenia, nie mają zielonego pojęcia o temacie, ale mówią dużo z pełnym przekonaniem o własnej nieomylności. W sumie nic mi do tego, czytający z pewnością sami sobie wyrobią własny pogląd na ten temat.

Definitywny EOT z mojej strony.


Na górę
Post: 16-03-2024, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Świetnie to ująłeś. Lepiej bym tego nie napisał. Tyle dyskusji, żeby w końcu przyznać mi rację.
EOT

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2024, 13:16 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 36
Podziwiam cierpliwość @abegie. Ja bym tak nie potrafił, mam silną alergię na idiotów.

_________________
2x Swift (2017+2018), 1,2 DualJet 90 KM, SHVS, skrzynia manualna.


Na górę
Post: 19-03-2024, 08:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Dyskusja na poziomie akdemickim nie ma sensu.
Wystarczy wsiąść w Swifta 1.0T , a potem 1.2 i wszystko wiemy. Róznice w jeździe są kolosalne.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]