Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 05-06-2019, 07:52 
Offline

Rejestracja: 22-02-2018, 12:27
Posty: 26
Suzuki: Swift
Poważnie zastanawiam się nad zakupem opon całorocznych. Pytanie, jakie są wady i zalety takiego rozwiązania?


Na górę
Post: 05-06-2019, 09:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:59
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Baleno
Test opon całorocznych – 2018r. Uniwersalne w końcu dobre.


W teście uczestniczyło 27 opon całorocznych w rozmiarze 195/65 R15. Pierwsza kwalifikacja polegała na teście hamowania na mokrej i suchej drodze. Do dalszych testów wybrano 10 opon, które najlepiej wypadły w pierwszej w/w kwalifikacji. Poniżej końcowa ocena testowanych opon, wg kolejności zajętego miejsca.

1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 / Zalety: dobra opona do wszechstronnych zastosowań, świetne właściwości jezdne i dobry stosunek ceny do prognozowanej trwałości, wysoka precyzja i dynamiczne prowadzenie na mokrej oraz ośnieżonej drodze, odporność na aquaplaning, wysoki komfort, wysoka prognozowana trwałość. Wada: wysoka cena zakupu.
2. Continental AllSeasonContact / Zalety: wzorcowe właściwości jezdne na śniegu i mokrej nawierzchni, dynamiczne prowadzenie na mokrym, wysoka odporność na aquaplaning, dość wysoka prognozowana trwałość. Wada: przeciętne prowadzenie (handling) na suchym asfalcie.
3. Nokian Weatherproof / Zalety: najlepsza zimówka spośród testowanych opon – na śniegu Nokian nie ma sobie równych, bardzo wysoka odporność na aquaplaning, niskie opory toczenia. Wady: taka sobie przyczepność na mokrej nawierzchni, ograniczona prognozowana trwałość.
4. Michelin CrossClimate+ / Zalety: bardzo wysoka prognozowana trwałość, bezpieczne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, znakomita relacja ceny zakupu do trwałości. Wady: przeciętna odporność na aquaplaning na łuku, średnie prowadzenie boczne na ośnieżonej drodze.
5. Hankook Kinergy 4S2 / Zalety: nowy model opony, wyróżniający się stabilnym prowadzeniem na mokrej i suchej nawierzchni, wysoka precyzja prowadzenia i dobra informacja zwrotna, odporność na aquaplaning, wysoki komfort. Wady: przeciętne prowadzenie boczne na śniegu, ograniczona prognozowana trwałość.
6. Falken EuroAll Season AS210 / Zalety: świetne parametry na śniegu – dobra trakcja i dynamiczne właściwości jezdne, wysoka odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, wysoka prognozowana trwałość. Wady: ograniczona przyczepność na mokrym, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą i podsterowność na mokrej drodze, podwyższony poziom hałasu.
7. Vredestein Quatrac 5 / Zalety: opona wielosezonowa o wyważonej charakterystyce, pewne prowadzenie na każdym rodzaju nawierzchni, dobra informacja zwrotna podczas szybkiej jazdy na mokrej drodze, niski poziom hałasu. Wady: obniżona odporność na aquaplaning, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą podczas jazdy na suchym.
8. Nexen N’blue 4 Season / Zalety: krótka droga hamowania i stabilne prowadzenie boczne na śniegu, niski poziom hałasu, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: ograniczone parametry na mokrym i podwyższona podatność na aquaplaning, przeciętne prowadzenie boczne i podatność do podsterowności na mokrym i suchym, wyraźnie podniesione opory toczenia.
9. Pirelli Cinturato All Season Plus / Zalety: dobra trakcja i prowadzenie boczne na śniegu i lodzie, wyważone właściwości jezdne na suchym, szybka reakcja na ruchy kierownicą. Wady: przeciętna odporność na aquaplaning, wydłużona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, podwyższone opory toczenia, wyraźnie obniżona trwałość.
10. Bridgestone Weather Control A005 / Zalety: dynamiczne właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, bardzo krótkie drogi hamowania podczas jazdy na suchym i mokrym. Wady: przeciętne zdolności zimowe, słabe prowadzenie boczne, podsterowność i wydłużone drogi hamowania na śniegu, podwyższona głośność.


Opona całoroczna: bardziej letnia czy zimowa?
Opony całoroczne są już na pewno bardziej uniwersalne niż kiedyś, ale mimo to, kupując taki model, trzeba zazwyczaj pójść na jakiś kompromis. Z naszego testu dobitnie wynika, że są opony lepiej radzące sobie na śniegu – wyniki lepsze nawet od referencyjnej opony zimowej – jak i te, które zdecydowanie wola suchą nawierzchnię, a na śniegu wypadają słabo. Podczas wyboru opony całorocznej musicie więc kierować się głównie tym, w jakich warunkach przyjdzie wam najczęściej jeździć – jeżeli samochód ma zawieźć w czasie ferii rodzinę na stok, to logicznym rozwiązaniem będzie opona o właściwościach zimowych. Gdy z kolei jeździcie głównie po suchej nawierzchni, a kontakt waszego samochodu z zimą ogranicza się do w miarę szybko odśnieżanych dróg miejskich, możecie spokojnie postawić na ogumienie o bardziej letniej charakterystyce. Wybór musi być naprawdę sumiennie przemyślany.

Naszym zdaniem
Opony całoroczne to kompromis, ale już całkiem rozsądny. Wybierając ogumienie tego typu, masz spokój z sezonową wymianą i staniem w kolejkach, ale musisz pamiętać o tym, że pod pewnymi względami opona wielosezonowa nie prześcignie ani topowej zimówki, ani opony letniej. Z tego powodu gumy całoroczne polecamy głównie tym, którzy jeżdżą stosunkowo spokojnie i (lub) nie mają przesadnie mocnego samochodu. Uwaga: model modelowi nierówny – wśród uniwersalnych opon mamy typy wyraźnie zimowe i te, które wolą lato.



- źródło: AŚ


Na górę
Post: 05-06-2019, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Na południu to i z rdzą nie mają problemów. Jedyne co się psuje to klimatyzacja i klakson. ;-)

Jak komuś w zimie metr drogi hamowania zabraknie przed przejściem dla pieszych to się będzie zastanawiał czy na pewno całoroczne to taki dobry pomysł. Jeśli już oszczędzać to raczej nie na bezpieczeństwie. U nas zimy są nieprzewidywalne, a jeździć do pracy trzeba codziennie.

Letnie+zimowe wcale nie wyjdą drożej niż całoroczne jak policzyć ile lat się na nich w sumie pojeździ, a nie tylko początkowy koszt zakupu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 05-06-2019, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
W naszych warunkach lepiej sprawdzają się całoroczne.
Zimą potrafi być +10 stopni i wtedy zimówki maja o kilka metrów dłuższą drogę hamowania.

Aktualnie zimówki tylko na tereny górskie i do mocnych aut. Cała reszta jak najbardziej całoroczne.
Sam jezdze od kilku lat na GoodYear Vector i Michelin CrossClimate we wszystkich moich autach.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-08-2019, 12:03 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Ja kiedys dosc dlugo analizowalem wszystkie za i przeciw oraz jakie opony wybrac. Finalnie zdecydowalem sie jednak na caloroczne i kupile Continental AllSeasonContact. Na minus glosne (choc mnie to nie przeszkadza) i dosc maly szacowany przebieg (trwalosc ok. 32 tys. km). Na plus dobre wlasciwosci zima, na sniegu, jak jest mokro, powdyzszona wytrzymalosc (slabiej jest na suchym).


Na górę
Post: 29-08-2019, 12:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja miesiac temu kupiłem 17nastki Vectory drugiej generacji. (do Vitary 1.0T)
Cichsze niz 1 generacja. Zobaczę jak będzie zimą ale w deszczu i na suchym lepsze od poprzednich.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-09-2019, 11:54 
Offline

Rejestracja: 19-01-2018, 08:40
Posty: 32
Suzuki: Swift
Opony całoroczne - moim zdaniem, jest to kiepska opcja. Opony całoroczne sprawdzają się w krajach cieplejszych od Polski, gdzie nie ma takich mroźnych zim, gdzie nie ma tak dużych opadów śniegu.
Pomimo, że zimy w ostatnim czasie są tosunkowo łagodne, to i tak opony zimowe, to moim zdaniem absolutny obowiązek.
Proponuje jeszcze sprawdzić jak coś np tutaj pod linkiem: http://dieselteam.pl/pytania-i-odpowied ... -zimowych/
Sporo przydatnych ciekawostek na temat opon zimowych.


Na górę
Post: 09-03-2021, 14:33 
Offline

Rejestracja: 15-09-2013, 20:35
Posty: 14
Nasze warunki w Polsce nie sprawdzają bo mamy klimat przejsciowy której pogoda natychmiast sie zmienia pod pływem kierunku wiatru. Mamy 4 pory roku. Na południu, zimy są krótkie, praktycznie nie ma potrzeby na wymianę opon zimowych. Wg mnie są bezsensu. Nie warto skąpić. Pilnuj siebie i innych na drodze.


Na górę
Post: 11-03-2021, 11:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Przejezdzilem cala zime na Nokian Weatherproof, na lodzie, swiezym sniegu, blocie posniegowym, ubitym sniegu jak i w lecie po calej Europie przy 40* upalach. Do dwoch kompletow napewno nie wroce. Po 20k km opony bieznik jak nowy.

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 18-11-2021, 17:24 
Offline

Rejestracja: 09-06-2021, 14:42
Posty: 9
Suzuki: S-Cross
Trochę się pochwalę. Kupiłem tydzień temu do mojego s crossa Michelin CrossClimate +. Za 4 szt zapłaciłem 540 Eur. Miałem już 2 razy Nokiany waterproof w poprzednim samochodzie i teraz postanowiłem spróbować coś innego. Według mnie, nokiany lepiej trzymają się drogi, są jakby bardziej "gumowe" podczas jazdy. Micheleny też bardzo dobrze trzymają się drogi i w odróżnieniu od nokianów sprawiają wrażenie lepszego prowadzenia gdy jadę do przodu. Na mokrym nie widzę różnicy, na śnieg muszę jeszcze poczekać.


Na górę
Post: 19-11-2021, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
CrossClimate+ to model schodzący z rynku, na którym jest już kilka lat. Aktualny model to CrossClimate 2. Mam od kilku lat "plusa" i mogę powiedzieć, że na śniegu jest też OK, ale w przypadku błota pośniegowego, nie wspominając o oblodzeniach, to jest średnio. Ciekaw natomiast byłbym jak zachowuje się poprawiona CrossClimate 2.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 20-11-2021, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
CC2 kopiują trochę GY Vectory. Jednak filozofia Vector ów lepiej się sprawdziła i Michelin też idzie w kierunku opony lepiej radzącej sobie na błocie pośniegowym, śniegu i deszczu. Natomiast słabszych parametrów na suchym latem gdzie ryzyko poślizgu, i utraty panowania jest mniejsze.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-11-2021, 12:38 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W temacie
https://www.youtube.com/watch?v=j32vXbe-JBk&t=2s


Na górę
Post: 10-12-2021, 17:14 
Offline

Rejestracja: 09-06-2021, 14:42
Posty: 9
Suzuki: S-Cross
Spadł śnieg i jestem bardzo zawiedziony po Michelenach croclimate +. Prawdę mówiąc, są trochę lepsze od letnich podczas skręcania na śniegu. Jadąc 40km/h i skręcając na skrzyżowaniu wpadam w poślizg, to jest niedopuszczalne w oponach za ponad 2000zł. Nabrałem się na reklamę. Myślałem, że to jakaś cud kosmiczna technologia, a tu porażka. Te micheliny mogą się kłaniać przed Nokianami Water Proff z ząbkowanym bieżnikiem do których na 99% wrócę.

Nie Polecam. Bardzo się zawiodłem :(


Na górę
Post: 24-12-2021, 18:09 
Offline

Rejestracja: 31-10-2021, 17:05
Posty: 35
Przejechałem już kilkaset kilometrów na oponach Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 225/50 R18 więc mogę się wypowiedzieć jak się spisują. Jeździłem po świeżym, kopnym śniegu, błocie pośniegowym jak i po całkowicie oblodzonej drodze. Uważam, że opony dają radę, zapewniają wystarczające osiągi. Kupiłbym je drugi raz. Wady i zalety? Wadą zawsze będą gorsze osiągi względem prawdziwej zimówki, jednak oferowane przez tą oponę są wystarczające. Zalety? Wiadomo wystarczy jeden komplet i nie trzeba sie pieprzyć z wymianą. Prędzej się zużyją to i prędzej wymieni- opona prędzej się zużyje, niż zestarzeje guma. Zawsze miałem taki problem z zimówkami, że wymianałem je nie z powodu niskiego bieżnika, a z powodu starej gumy.
Obrazek


Na górę
Post: 01-01-2022, 12:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Gdzieś w forum dot. SX4 jest opis moich doświadczeń z GY Vector 4Seasons jeszcze 1. generacji. Od tamtej pory kupuję tylko całoroczne. Z jedną uwagą: z racji tego, że takie gumy są kompromisem, to zawsze biorę opony z górnej półki.
TomPL fajna fotka.

Pozdrawiam


Na górę
Post: 06-01-2022, 02:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
fox pisze:
CrossClimate+ to model schodzący z rynku, na którym jest już kilka lat. Aktualny model to CrossClimate 2. Mam od kilku lat "plusa" i mogę powiedzieć, że na śniegu jest też OK, ale w przypadku błota pośniegowego, nie wspominając o oblodzeniach, to jest średnio. Ciekaw natomiast byłbym jak zachowuje się poprawiona CrossClimate 2.


No cóż... kupiłem w 2018 ojcu CrossClimate+ do Dustera 4x4. I było dobrze, dopóki było dobrze. Latem wg. ojca bardzo cicha, zimą też kapcie dawały radę. Ojciec myśliwy więc śnieg w terenie i wóz jego zdaniem szedł jak czołg z tym fajnym bieżnikiem.
No ale przed Świętami spadł śnieg, było dosyć zimno i na oblodzonej drodze poszedł bokiem w drzewo. Duster zawinął się jak banan dookoła pnia, ojcu nic się nie stało, tylko stłuczone udo. I tak miał szczęście, bo drzewo rosło na skarpie, więc by koziołkował. A niższym samochodem, to by dostał po żebrach i już by nie było tak różowo. Podobno (jeśli mu wierzyć) szedł tylko 40 km/h i miał włączony 4x4 na AUTO.
Tak czy owak - szkoda całkowita i trzeba szukać kolejnego 4x4.
A jeśli ktoś się zastanawia, czy lepiej jednak użerać się z 2 kompletami czy zdać się na wielosezonówki, to... nie wiem. Nie można do końca zakładać, że to wina opon - przecież poprzednie 3 sezony zimowe spokojnie dawały radę, poza tym na lodzie to i zimówka niewiele poradzi.
Naprawdę nie wiem. Ale jak ojca znam, to na temat opon całorocznych ma obecnie wyrobione zdanie ;). Ale nie wiem, czy słusznie.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 06-01-2022, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Na lodzie sprawdzają się tylko kolce. Nic innego nie da rady.
Po prostu jechał za szybko i zabrakło umiejętności.

Często ludzie zapominają ze trakcja w 4x4 jest lepsza tylko podczas przyspieszania, przy hamowaniu każde auto działa tak samo.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-01-2022, 10:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Remote pisze:
Na lodzie sprawdzają się tylko kolce. Nic innego nie da rady.
Po prostu jechał za szybko.


Jestem podobnego zdania - ale co poradzisz? Świadków nie było, jechał sam. Mogę tylko gdybać.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 07-01-2022, 19:29 
Offline

Rejestracja: 09-06-2021, 14:42
Posty: 9
Suzuki: S-Cross
il Dottore pisze:
fox pisze:
szedł tylko 40 km/h


Potwierdzam. Też jechałem 40km/h i skręcając z podporządkowanej w prawo wpadłem w poślizg i prawie uderzyłem w krawężnik. Badziewne opony jakich nie miałem. Fabryczne letnie w Mitsubishi colt zachowywały się podobnie na śniegu. W przyszłym roku kupię pewnie Nokiany, które jeżdżą i hamują na śniegu powiedziałbym idealnie. Problemem było jedynie szybkie zużycie, bo po 2 latach ząbki były już wyraźnie zjedzone.


Na górę
Post: 08-01-2022, 04:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Martin31 pisze:
il Dottore pisze:
fox pisze:
szedł tylko 40 km/h

Problemem było jedynie szybkie zużycie, bo po 2 latach ząbki były już wyraźnie zjedzone.


Trudno. Bezpieczeństwo nie ma ceny. Komplet kapci wychodzi taniej, niż kolejna bryka. :D

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 08-01-2022, 21:42 
Offline

Rejestracja: 15-03-2019, 07:07
Posty: 102
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift 1.2 MH
Jest jeszcze jeden fakt. Michelin Cross Climate to opony całoroczne nastawione bardziej na lato niż warunki zimowe. Kleber Quadraxer, GoodYear Vector mają więcej lamelek i pewnie lepiej zachowują się w zimie.


Na górę
Post: 08-01-2022, 23:41 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Osobiście mogę potwierdzić, że zarówno wspomniane Klebery jak i GoodYeary są zimą (i to w terenie, w górach) całkiem OK, chociaż zauważyłem, że w 4 sezonie trzymanie w skrajnych warunkach jest już słabsze mimo całkiem wysokiego bieżnika. Widać, że guma się jednak starzeje... Natomiast Crossclimaty miał kolega w pracy i bardzo na nie narzekał.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 10-01-2022, 19:28 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
TomPL pisze:
Przejechałem już kilkaset kilometrów na oponach Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 225/50 R18 więc mogę się wypowiedzieć jak się spisują. Jeździłem po świeżym, kopnym śniegu, błocie pośniegowym jak i po całkowicie oblodzonej drodze. Uważam, że opony dają radę, zapewniają wystarczające osiągi. Kupiłbym je drugi raz. Wady i zalety? Wadą zawsze będą gorsze osiągi względem prawdziwej zimówki, jednak oferowane przez tą oponę są wystarczające. Zalety? Wiadomo wystarczy jeden komplet i nie trzeba sie pieprzyć z wymianą. Prędzej się zużyją to i prędzej wymieni- opona prędzej się zużyje, niż zestarzeje guma. Zawsze miałem taki problem z zimówkami, że wymianałem je nie z powodu niskiego bieżnika, a z powodu starej gumy.
Obrazek



Piękna fotka :D

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 23-09-2023, 12:52 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
"Charakterystyka opony Michelin CrossClimate 2
Opona wielosezonowa Michelin CrossClimate 2 została stworzona w oparciu o EverWinterGrip Technologies, na którą to składają się różne technologie.

Po pierwsze CrossClimate 2 zbudowana jest z termoadaptacyjnej mieszanki gumy. Dzięki niej opona nie staje się twarda podczas niskich temperatur, jak ma to miejsce przy w przypadku opon letnich. Z kolei w temperaturach dodatnich nie jest zbyt miękka i nie zużywa się tak szybko, jak opon zimowa w lecie. Zastosowanie takiej mieszanki daje gwarancje, że opona zachowuje swoje właściwości w każdych warunkach termicznych.

Charakterystyczny kierunkowy bieżnik opony zapewnia optymalne odprowadzanie wody zalegającej na jezdni.
Michelin CrossClimate 2 posiada homologację zimową. Na bocznej ściance znajduje się symbol 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu). Może być zatem używana w regionach, gdzie prawnie zobowiązani jesteśmy do poruszania się na oponach zimowych.
Bieżnik CrossClimate 2 posiada lamelki i nacięcia na pełnej głębokości bieżnika, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.

Technologia P-EDGE odpowiada za przyczepność na śniegu. Są to niewielkie rowki w klocku bieżnika. Co o ciekawe wraz ze zużyciem opony pojawiają się nowe rowki, które wgryzają się w śnieg. Dzięki temu przez cały okres eksploatacji opona zachowuje w pełni swoje pierwotne właściwości.
Za krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni odpowiada m.in. odpowiednie fazowanie klocków bieżnika nazwane V-RAMP. Zwiększa to powierzchnię styku opony z asfaltem.

Rowki V-SHAPE mają za zadanie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z asfaltem. Niwelują także ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie odprowadzały wodę, gdy opona jest nowa, ale także, kiedy nastąpi jej znaczne zużycie (oczywiście w dopuszczalnym zakresie)

Michelin CrossClimate 2 produkowane jest wyłącznie w siedmiu europejskich zakładach, głównie we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii".

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]