Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 11:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-11-2020, 15:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Proponuję symulację:
Kupuję Vitarę 1.0 2WD na miasto za 65000 (wiem, już takiej nie ma). Powiedzmy, że będzie średnio palić 7l/100km, 5zł za 1 litr. Wychodzi 0,35zł za kilometr. Powiedzmy, że pełny plugin będzie dwa razy droższy, czyli zamiast ok. 65000 w wersji podstawowej będzie 130000.
65000/0,35 = 185 tys. km.
Powiedzmy, że optymistycznie jeżdżę nawet 20 tys. rocznie. To jest ponad 9 lat! Większość miejskich kierowców robi nie więcej niż 15000.
A nie policzyłem kosztu prądu, więc tak naprawdę wyszłoby więcej. Nie uwzględniłem też stopy dyskonta (zmiennej wartości pieniądza w czasie, co już w ogóle przesunęłoby okres zwrotu w kosmos).

Jeśli nie ma dużych dopłat, to PHEV przy takich kosztach się nie opłaca. Paliwo miało drożeć i już być po 10zł/litr. No ale nie jest.
Drogi są dwie: duuuże dopłaty do aut PHEV (czyli płacenie z naszych podatków) lub duuuuża akcyza na paliwo (czyli znowu zaglądanie do naszych kieszeni).

Naprawdę lubię auta elektryczne, ale ekonomia jest jaka jest. Tak samo liczyłem koszty fotowoltaiki na dachu 10 lat temu, ale w tym roku w końcu zainstalowałem, bo zaczyna się opłacać (dopłaty, ulgi). No więc może PHEV za 10 lat też kupię. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 18-11-2020, 16:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
No ale nie można porównywać różnych aut.

Raczej cos w stylu Kia 1.4T 140 KM za 100k pln i taka sama Kia PHEV 140KM za 125k pln
Wtedy kalkulacja jest inna, a jak masz fotowoltaike na dachu to dodatkowy bonus (ja tez mam od roku)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-11-2020, 16:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Trzeba jeszcze doliczyć koszty obsługi auta. Mniejsze czy wieksze? ;) Jest jeszcze pytanie o trwałość tych aut, jakie będą koszty napraw jak coś się sypnie i kiedy zacznie się sypać. Dużo zmiennych.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 18-11-2020, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Przy takiej różnicy to faktycznie można zaczynać myśleć o PHEV. Zwrot w 4-5 lat byłby do zaakceptowania.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 18-11-2020, 20:05 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Finansowo to raczej nie ma sensu. Nie wiem jaka jest trwałość takiej baterii, strzelam, że niech będzie 1500 cykli. Ładując codziennie po 4 latach do wymiany. Na jednym ładowaniu przejedziesz w okolicach 40km (producent zazwyczaj podaje max w okolicach 50km). Na tych 1500 ładowaniach przejedziesz wiec około 60 tys kilometrów. Kilka postów wyżej jest wyliczenie jazdy benzyniakiem, koszt 0.35 złotego za kilometr. Na 60 000km to 21000 złotych. To nie jest pokryje nawet różnicy w cenie PB a PHEV. Teraz zapłać za wymianę baterii, też pewnie naście tysięcy i dolicz koszt zużytego prądu. I weź to codziennie ładuj. Jedyny plus to dynamika jazdy, do czasu aż się prąd nie skończy.


Na górę
Post: 19-11-2020, 08:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Z reguły ilość cykli to 3500-4500.
1500 to było dla kwasowek ;)

Pamiętaj, że ładujesz małym, bezpiecznym prądem i baterie mają dobre chłodzenie. I najczęściej można wymieniać pojedyncze cele.
W hybrydach Toyoty bateria do pierwszej regeneracji wytrzymuje ok 180-250 tys km, która kosztuje ok 2-3,5k pln.
Jeździć możesz bez regeneracji ale wtedy z reguły pojemność to już jakieś 50-60% co nie ma sensu przy PHEV.

Technologia nie jest bez wad ale ma to sens dla ludzi z domem i fotowoltaiką.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-11-2020, 09:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Baterie faktycznie powinny do 200kkm wytrzymać. Problem będzie tylko z odsprzedażą, bo sprzedając ze starymi bateriami trzeba będzie sporo spuścić z ceny, a z nowymi się nie opłaca. Ale może za kilka lat cena ogniw będzie niższa. Sporo gdybania. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-11-2020, 10:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Cieszę się, że moje pytanie wywołało taką dyskusję :) Zgadzam się z @Remote, auto PHEV może mieć sens, ale w odpowiedniej cenie i dla ludzi z domem i fotowoltaiką. Pytanie jednak, czy Across ma jakikolwiek sens. Na dzień dzisiejszy, nie sądzę.

@czoboki wspomina o kosztach obsługi takiego auta. Wg mnie będą większe, gdyż oprócz obsługi takiej, jak każdego innego auta spalinowego dochodzi jeszcze cała część elektryczna, gdzie mamy do czynienia z napięciem kilkuset woltów. Prac przy takiej instalacji nie może wykonywać jakikolwiek mechanik. Są potrzebne do tego uprawnienia SEPowskie dla napięć do 1 kV, a później formalne wymagania z tym związane, czyli pracownik musi mieć odpowiednie ubranie, tj. rękawice, okulary, kask itd., stanowisko takie musi być odpowiednio odgrodzone i oznakowane. Nie wszystkie warsztaty tego przestrzegają, ale to już inna sprawa. W przypadku z kolei aut elektrycznych też są takie wymagania, ale odpada tam cała część spalinowa do obsługi.

Po co w ogóle PHEV, a nie auto elektryczne? Na dzień dzisiejszy PHEV może mieć sens, jak to zostało wspomniane, przy rozsądnej cenie auta i prądu (fotowoltaika), wtedy po mieście jeździmy na prądzie, a na trasie tradycyjnie z silnikiem spalinowym. Gdyby jednak auta elektryczne można było szybko ładować i miały duży zasięg byłyby idealne i wtedy takie twory jak PHEV pewnie nie byłyby potrzebne. Pytanie, czy np. za 10 lat tak właśnie nie będzie. Gęstość energii w bateriach jest coraz większa, trwają prace nad bateriami ze stałym elektrolitem, co mocno zwiększy tą gęstość, ale i szybkość ładowania. Wracając jednak do Across'a, otóż na dzień dzisiejszy ten samochód wg. mnie nie ma jeszcze sensu (cena), a za 10 lat może już nie mieć sensu. Pytanie, jaki sens ma w ogóle taki samochód jak Across?

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 19-11-2020, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Mając 260k pln na auto na pewno nie poszedłbym do Suzuki czy Toyoty.
Pierwszym wyborem byłyby Lexus, Mercedes, Audi, BMW czy Volvo czyli marki Premium.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-11-2020, 18:31 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Remote pisze:
Z reguły ilość cykli to 3500-4500.


Nierealne, moje 1500 to i tak optymistycznie. Producenci elektryków dają gwarancje (zazwyczaj spadek pojemności do około 70%) na około 150 000- 200 000km. Przy założeniu typowego zasięgu około 300km, daje to około 500 - 650 cykli i tyle realnie ta bateria wytrzyma. Przy Twoim założeniu 3500-4500 cykli daje to przebieg od około 1 000 000 do 1 350 000, żaden elektryk tego dystansu na jednej baterii nie przejedzie.
Hybrydy maja baterie w innej technologi niż PHEV i elektryki i zazwyczaj stan naładowania utrzymuje się w przedziale 20-80% czyli optimum.
Elektryk i PHEV jest zazwyczaj ładowany do pełna i rozładowywany niemal do zera co też nie wpływa korzystnie na trwałość.


Na górę
Post: 19-11-2020, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Najważniejsze, że zgadzamy się że taka bateria te 200k km wytrzyma.
Wystarczy ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-11-2020, 20:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A ile dają gwarancji na baterie? Wie ktoś?
Kiedyś rozmawiałem z taksówkarzem w Priusie (jakieś 2-3 lata temu). Mówił, że jak kupował, to gwarancja na akumulatory była na 300 tyś km. Potem zmienili na 100 tyś. Tak wiem to inne auto, ale chodzi o gwarancję na akumulatory i podejście. Ciekawe, czym była spowodowana zmiana i jak to jest w obecnych autach?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-11-2020, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Każdy samochód Toyoty został zbudowany z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Jakiekolwiek usterki spowodowane błędem w produkcji lub montażu objęte są gwarancją obowiązującą przez okres do 3 lat lub 100 000 km. Dla aut z napędem hybrydowym dodatkowo przygotowaliśmy rozszerzoną gwarancję na akumulator hybrydowy, która może wydłużyć okres ochronny nawet do 10 lat (pod warunkiem wykonywanie regularnych testów akumulatora w Autoryzowanej Stacji Dilerskiej Toyoty).

https://www.toyota.pl/new-cars/prius-pl ... cja-toyoty

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-11-2020, 17:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
I teraz pytanie ile kosztuje ta rozszerzona gwarancja i ile kosztuje test.
Wiem, czepiam się. ;)
Dzięki. Często akumulatory są inaczej traktowane. stąd moje pytanie.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-02-2021, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
W nr 6/2021 z 8.02.2021 Auto Świata, jest porównanie Across'a i RAV4. Across przegrał. Wiedzieliście, że w aucie za ponad ćwierć miliona złotych nie ma nawigacji?

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 15-02-2021, 17:04 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Co ciekawe - wchodzi właśnie nowy Highlander Toyoty (nie oceniam), którego ceny zaczynają się od 215 tys.
Jak to się ma do ceny ACrossa?
Highlander ma 5 m długości...


Na górę
Post: 15-02-2021, 17:13 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Oglądałem jeden z testów i w samochodzie za 260k nie ma nawigacji, wentylowanych foteli, kamery 360 czy foteli z pamięcią ustawień albo też panoramicznego dachu. To wszystko jest w oryginalnym Suzuki w podobnej cenie. Ten samochód to rzeczywiście taka ciekawostka żeby sobie obejrzeć w salonie.


Na górę
Post: 16-02-2021, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Pisząc o oryginalnym Suzuki masz oczywiście na myśli RAV4. Across'a nie można obejrzeć nawet w salonie, a przynajmniej nie w każdym. Byłem w dwóch i nie mieli tego auta w żadnym z nich. Stał tylko Swace, on też nie ma nawigacji. To jakaś kpina.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-02-2021, 15:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
a ja Ci powiem że te fabryczne nawigacje to można sobie wsadzić.
google i tak lepsze


Na górę
Post: 16-02-2021, 16:00 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Pewnie masz rację, ale trochę też chodzi o zasadę, że w samochodzie za taką kwotę nie masz tej nawigacji. Natomiast już braki jak wentylowane siedzenia, pamięć ustawień, kamera 360 czy panoramiczny dach to są jak dla mnie duże braki w samochodzie za taką kasę. Trzeba być strasznym fanem pluginów żeby wybrać taki samochód zamiast klasycznej hybrydy RAV4 tańszej o prawie 90 tysięcy złotych, która przecież jak na taki duży samochód już pali bardzo mało. To jest różncia w cenie, w której można kupić już osobny mały samochód w pełni elektryczny.


Na górę
Post: 16-02-2021, 17:49 
Offline

Rejestracja: 13-06-2020, 15:09
Posty: 7
Suzuki: Swift '20
Po co komu nawigacja w samochodzie w dzisiejszych czasach. Ja mam i ani razu jeszcze jej nie użyłem, podłączam komórkę i na wyświetlaczu samochodowym mam nawigacje, a nawet lepiej bo z aktualnymi mapami i danymi o ruchu drogowym.


Na górę
Post: 16-02-2021, 19:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
A ja używam raz jednej, raz drugiej. Jak mi się nie chce kabli podłączać to jeżdżę na firmowej. Wcale nie jest zła, tylko bez korków.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-02-2021, 10:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
@mazmaciek i @Plantator, nie mówimy tutaj o tym, która nawigacja jest lepsza, a która gorsza, tylko o tym, czy w samochodzie za takie pieniądze powinna być, czy nie (przynajmniej w opcji). Równie dobrze można by dyskutować po co podgrzewane fotele, jak można sobie kupić matę, która będzie lepiej grzała, itd.

Zarówno Across jak i Swace nie posiadają w ogóle nawigacji, nawet w opcji i uważam, że jest to po prostu kpina.

Fabryczna nawigacja, oprócz wad, ma taką zaletę, że jest zawsze pod ręką i wystarczy nawet podczas jazdy powiedzieć na głos adres i już nas prowadzi do celu, bez zatrzymywania się i podłączania czegokolwiek.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 10-03-2021, 14:08 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
No i taki klon Vitary powstał:
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,5096153


Na górę
Post: 11-03-2021, 08:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Poza częścią nazwy, to nie ma nic wspólnego z Vitarą. Nawet platforma jest inna. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]