Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki & Toyota
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=18110
Strona 1 z 8

Autor:  M3ntoR [ 27-04-2019, 07:36 ]
Tytuł:  Suzuki & Toyota

Na pewno większość słyszała już i współpracy Toyoty i Suzuki. Dzisiaj w necie widziałem reklamę pierwszego dziecka tych dwóch :)
https://images.app.goo.gl/58GeJ9wAkJcvr6tP8

https://youtu.be/lv3fbqZtXrA

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Remote [ 27-04-2019, 07:53 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Z Indii nic ciekawego nigdy nie wyszło.
Czekamy na projekty Europejskie :)

Autor:  zulos [ 30-04-2019, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Rozumiem, że weszli w kooperację, ale żeby Baleno?!?
Na prawdę wg. Toyoty Suzuki nie ma lepszego samochodu??;-)
Z drugiej strony, jak by Suzuki chciało się pozbyć jakiegoś modelu to się nie dziwię - zaraz zniknie z salonów Suzuki i już tylko ze znaczkiem toyoty będzie:-)
Nie no rozumiem, że rynek indyjski to zupełnie inne szydło... tfu - znaczy się: broszka...;-)

Autor:  czoboki [ 30-04-2019, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

zulos
:ostrzezenie1:

Wiesz dlaczego. :)

Autor:  f72 [ 05-06-2019, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Baleno Panie Kolego jest jednym z lepiej sprzedających się samochodów w Indiach, więc Toyota wie, co robi :-P
A osobiście uważam, że Baleno ma swoje atuty, może się podobać.

Autor:  zulos [ 06-06-2019, 09:26 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

No ja - mimo, że mojemu drugiemu już S-Crossowi stuknął ledwo co rok - nerwowo przebieram już nogami, żeby zobaczyć nową Grand Vitarę.
Niech sobie będzie na płycie Rav-4 nie przeszkadza mi to. Mam tylko nadzieję, że:
- napęd 4x4 pozostanie Suzuki,
- będzie opcja inna niż tylko hybryda.
Marzyłaby mi się w miarę mocna benzyna, tylko Suzuki póki co nie ma silnika odpowiedniego do takiej GV, bo 1.4 BJ to zdecydowanie za mało (nie mówiąc już o 1.5 wolnossaku)...
Czy Suzuki pracuje nad jakimś większym silnikiem benzynowym, który mógłby być sprzedawany w Europie?

Autor:  ViRagE [ 06-06-2019, 12:12 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Mam podobnie. Czekam z niecierpliwością na Suzuki na bazie RAV4. Podejrzewam, że silniki zostaną Toyoty. Ale jakby zestawili hybrydę z większym BoosterJet'em, to bajka. Obiło mi się kiedyś o oczy info o 2.0BJ, czyli byłoby idealnie :)

Autor:  zulos [ 06-06-2019, 12:25 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

ViRagE pisze:
Ale jakby zestawili hybrydę z większym BoosterJet'em, to bajka. Obiło mi się kiedyś o oczy info o 2.0BJ, czyli byłoby idealnie :)

Kto wie - może pójdą drogą Mitsubishi, które w nowej odsłonie ASX wolnossące 1.6 zastępuje ponoć 2.0 (także wolnossącym):
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,3028908
Znaczy się mają dałnsajzing w d...;-)
Może więc Suzuki pójdzie tą drogą, tylko może też jednak dołoży turbinę...

Autor:  tentom [ 06-06-2019, 17:11 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Generalnie to można produkować dowolne silniki, ale przy pewnych przekroczeniach kolejnych norm spalin należy płacić karę (coś jak przy nadmiernej emisji CO2). Co ciekawe - ponoć liczy się wyłącznie średnia od danego producenta (a więc np. w Skodzie będzie to od Citygo do Kodiaqa i Superba). Zapewne będą większe silniki, bo producenci doszli chyba już do ściany i mają dość. Nowe jednostki są zawodne, mało wytrzymałe. Właśnie Skoda i Seat wycofali z oferty silniki 1.5 TSI. Zostanie - chyba jako coiekawostka - silnik 1.0 i 2.0 (ale chyba z turbiną, bo moc ma 190 KM i moment 320 Nm). Sądzę, że coś musi się pojawić, bo aż nieprawdopodobne, żeby oferowali tylko te 2 silniki.
Zostali ostatni Mohikanie - SsangYong i Subaru z wolnossącymi silnikami...

Autor:  Avalanche [ 06-06-2019, 18:04 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Mitsubishi ma hybrydę (Outlander PHEV), która obniża średnią emisję w ofercie samochodów.
Suzuki przez unijne przepisy nie może sprzedawać swojego światowego hitu - Jimny'ego - w takich ilościach jakie by poszły w Europie, bo nie ma czym rekompensować podwyższonych wartości (WLTP). Może się to zmieni dzięki współpracy z Toyotą i ja widzę w tym jedną z korzyści dla marki.

Autor:  Remote [ 06-06-2019, 18:31 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Mazda nadal oferuje wolnossace 2.0 i 2.5 w kilku modelach. No ale juz wprowadza turbo i kompresory, bo klienci nie chca jezdzic wolnossacymi silnikami.
To samo Honda, zostały ostatnie wolnossace 1.3 oraz 1.5 , a całe USA zachwyca sie Accordem z turbodoladowanym 2.0T. Auto zbiera doskonałe opinie za silnik. Jest to lekko odprezona jednostka z CTRa.

Ssang Yong wlasnie wprowadza do sprzedazy 1.6T....

Autor:  zulos [ 06-06-2019, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

tentom pisze:
Zostali ostatni Mohikanie - SsangYong i Subaru z wolnossącymi silnikami...

No Subaru też ma problem z silnikami - oferta jest mniej niż uboga. Ja już prawie kupiłem XV z silnikiem 2.0, ale go wycofali i obecnie oferyją tylko 1.6 - pewnie właśnie dlatego, że zbyt dużo by wówczas sprzedali samochodów z tym silnikiem i nie byłoby to dla nich opłacalne bo musiliby za dużo zapłacić.
No ale te wolnossące benzyny łączy wyłącznie ze skrzyniami CVT i to jest porażka. Takie XV jest do przełknięcia z tą skrzynią ale właśnie w wersji 2.0 - wolnossące 1.6 + skrzynia CVT to tragedia.
Pewnie przez problemy z silnikami jakie mogą wprowadzić do Europy, premiera nowego Forestera w Europie opóźnia się już ponad rok. Ma być ponoć pod koniec roku, ale chyba też z jakąś hybrydą, którą pewnie od kogoś kupią (może też od Toyoty?;-)
No muszą wprowadzić hybrydę, żeby utrzymać te silniki. Kupno hybrydy od kogoś zapewne będzie tańsze od opracowania nowego silnika.

Autor:  Avalanche [ 18-06-2019, 09:18 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Tymczasem w Indiach mówi się o najbliższych planach Toyoty & Suzuki, że:
1) Baleno/Glanza jest tylko wstępem o charakterze tymczasowym. Ruszyły prace nad zupełnie nowym kompaktem, który zastąpi ten model jak i oferowane tam modele Toyoty Etios i Livia.
2) Sprzedawana tam Vitara Brezza zostanie zmodyfikowana z udziałem Toyoty i sprzedawana pod obydwiema markami.
3) Obie marki wprowadzą na rynek model bazujący na Wagon R EV (testowanym od 2 lat w Indiach), ale z technologią hybrydową Toyoty.
4) Następna generacja Suzuki Ciaz/Alivio pojawi się w 2022. Możliwe, że będzie bliźniacza z Corollą sedan (badge engineering... ).
5) Obie marki opracują crossovera (MPV/SUV) klasy kompaktowej, który zastąpi S-Crossa do 2023 r.

Ciekawe ile z tego się sprawdzi.

Autor:  DS [ 18-06-2019, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

zulos pisze:
nerwowo przebieram już nogami, żeby zobaczyć nową Grand Vitarę.
Niech sobie będzie na płycie Rav-4 nie przeszkadza mi to. Mam tylko nadzieję, że:
- napęd 4x4 pozostanie Suzuki,
- będzie opcja inna niż tylko hybryda.


No oby tak było. Napęd awd nowej Rav4 w wersji hybrydowej znacznie poprawiono w stosunku do poprzedniej generacji, ale nadal pozostaje daleko za wersją benzynową.
https://youtu.be/YvNaiXzdtnM
https://youtu.be/kBaaM5ECZ1k

Autor:  Iron [ 28-08-2019, 16:23 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Dziś Auto Świat w wersji elektronicznej publikuje artykuł pt. "Sojusz Toyoty i Suzuki – będą współpracować nad autami autonomicznymi". Miłej lektury.

Autor:  Avalanche [ 28-08-2019, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Zgadza się. I do tego Toyota kupuje 5% akcji Suzuki, a Suzuki nieokreśloną liczbę akcji Toyoty.

Autor:  Avalanche [ 29-08-2019, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

https://asia.nikkei.com/Business/Automo ... mon-ground

Autor:  Pan Jakub [ 04-10-2019, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Część z pracowników SMP z działu technicznego miało już przeszkolenie w siedzibie toyota motor poland odnośnie obsługi i działania układu hybrydowego hsd, czyżby już coś się zbliżało wielkim krokami?

Autor:  Pan Jakub [ 11-11-2019, 00:27 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Prezentacja nowych modeli na targach w Genewie. Co ciekawe topowa wersja nowej GV(podobno) ma być lepiej wyposażona niż topowa wersja rav4. Kombi dostępne w salonach od połowy roku 2020, natomiast Gv pod koniec

Autor:  Avalanche [ 11-11-2019, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Jeżeli Toyota Grand Vitara będzie lepiej wyposażona, to albo będzie droższa i nikt nie kupi, albo będzie jak w przypadku topowych Suzuki, czyli prawie nikt nie kupi.
Z drugiej strony, Toyota nie zrobiłaby sobie tego i nie pozwoliła Suzuki na sprzedaż samochodu, który odbierze im jakąkolwiek część rynku.

Dla mnie to zabiegi marketingowe i pewnie okaże się, że potencjalny klient po sprawdzeniu (okrojonych z pewnością) możliwości konfigurowania "GV" pójdzie do Toyoty i w promocji lub nie dostanie więcej za mniej. To nie ten segment, żeby zrobili jak Mercedes wprowadzając Kangoo za niższą cenę niż odpowiednik Renault.

Autor:  wawax [ 11-11-2019, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Wydaje mi się, że współpraca jest jedynym wyjściem obecnie dla Suzuki. Wchodzą nowe przepisy dotyczące CO2, a Suzuki nie ma dojrzałej technologii hybrydowej. Wprowadzanie kolejnego modelu 4x4 w klasie wyższej powoduje, że zaczyna konkurować z BMW czy Audi, a przecież marka nie jest kojarzona z segmentem premium. Dlatego samodzielne wprowadzeni GV3 byłoby szaleństwem.

Najważniejsze, że: 1) GV3 nie zabierze klientów innym modelom, bo będzie za drogie, 2) dla niektórych Suzuki jest religią (dla mnie chyba trochę też - mam już trzecie) i oni wybiorą GV3 niezależnie od ceny. W sumie zatem sprzedaż wzrośnie, koszty spadną. Znaczy opłaci się.

Suzuki nigdy nie było dogmatyczne jak chodzi o znaczek. Chętnie sprzedawali swoje modele innym, więc jak trzeba to też chętnie biorą. Konsolidacja na tym rynku będzie postępowała w miarę wymuszania coraz to nowszych i droższych do opracowania technologii.

Autor:  zulos [ 11-11-2019, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Mi się to jakoś nie mieści w głowie, żeby nowa GV miała być droższa od RAV4...
No ale patrząc na ceny bezpośrednich konkurentów, np. CRV, to rzeczywiście tak może być...

Autor:  Remote [ 11-11-2019, 17:38 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Suzuki sprzedaje się tylko w tych segmentach gdzie auta są w miarę tanie.
Wtedy punktuje trwałością i klient się znajduje.

Drogiego Suzuki nikt nie kupi, bo brak prestiżu i jakości wykonania. Do tego słabsze wyciszenie.

Sukces Suzuki w Polsce w ostatnich 2-3 latach to cena.
Zobaczcie co się stało ze Swiftem za 60k pln i silnikiem 1.0T. Zerowa sprzedaż, a konkurencja bez problemu tysiące takich aut sprzedaje...

Autor:  Pan Jakub [ 11-11-2019, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

Tym że będzie droższe od ravki bym się nie martwił. Polski importer na pewno na to nie pozwoli. Ceny nie są jeszcze znane ale według importera mają być średnio ok 7-10% niższe niż starszej siostry. Co najwyżej wersja topowa może zbliżać się podejrzanie do ceny ravki ale na pewno jej nie przebiję. (Takie były zapewnienia) poza tym akcyza na hybryda spada połowę, a w wypadku silnika powyżej 2l to spadek z 18.6 do 9.3% więc dosyć znaczący. Narazie nie popadałbym w przerażenie. Bardziej bym martwił się o cenę viatry i scrossa z układem miękkiej hybrydy i bez silnika 1.0. Czy cennik bedzie rozpoczynał się od 80-90tys zl? Niewadomo, podobno importer prowadzi rozmowy z SMC żeby ta cena nie była zaporowa jak na polskie warunki.

Autor:  zulos [ 11-11-2019, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Suzuki & Toyota

S-Crossowi po liftingu stuknie w przyszłym roku 4 lata - to jest już cała epoka.
I co dalej?
W ramach współpracy z Toyotą nie ma chyba nic mowy w kontekście nowego/odświeżonego S-Crossa...

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/