Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 06:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 27-10-2023, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Moja znajoma z pracy chce zmienić swoja 3 letnia Fabie 1.0T na cos innego. Interesują ją tylko małe auta, to wysłałem ja do Suzuki aby sie przejechała Swiftem.
Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da.

Spojrzałem na specyfikacje i faktycznie to jest przepaść do jej Fabii:

https://zeperfs.com/en/duel9127-9638.htm

A co ciekawe niby oba auta maja ok. 12kg na 1 konia - za to moment obrotowy robi całą róźnice w dynamice.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-10-2023, 19:38 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
przyzwyczajona do ayta z turbiną i tak to potem jest. Chce przyspieszać od 1 tysiąca obrotów. A to to tak nie działa. Jestem prawie pewny ze Swist 1.2 jest szybszy od skody 1.0t


Na górę
Post: 27-10-2023, 20:47 
Offline

Rejestracja: 12-11-2022, 20:49
Posty: 17
Suzuki: Swift
Avalanche pisze:
Na razie mówi się tylko, że 4-cylindrowy K12 zostanie zastąpiony przez 3-cylindrowy Z12 o tej samej pojemności skokowej.
Z12 będzie łączony z układem Mild Hybrid, ale nie będzie miał turbiny.


Analizując temat… czyli można sie spodziewać auta o mocy ok 85Km może mniej i moment obrotowy jakies 120Nm może więcej? A czy bedzie wersja sport? Z jakim silnikiem?


Na górę
Post: 27-10-2023, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
wjarzab pisze:
Jestem prawie pewny ze Swist 1.2 jest szybszy od skody 1.0t


Kliknij w link który podałem i zobacz jaka jest przepaść w osiągach tych aut.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-10-2023, 22:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Remote pisze:
Kliknij w link który podałem i zobacz jaka jest przepaść w osiągach tych aut.

To nie do końca tak. Od 0 do 50 jadą równo. Od 40 do 80 podają na trzecim biegu, gdzie dla Swifta naturalnym biegiem do przyśpieszania w tym zakresie jest bieg drugi, 60-100 też można z dwójki zacząć. Ogólnie dynamika Skody będzie oczywiście lepsza, ale przy kręceniu Swifta zgodnie z charakterystyką silnika, do 100 km/h nie będzie to przepaść. Powyżej brak turbo zrobi już różnicę.
Pozostaje jeszcze kwestia umiejętnego wykorzystania układu Mild Hybrid, gdzie testujący z reguły zmieniają bieg pod koniec obrotomierza, a nie w punkcie, gdzie kończy się doładowanie elektryczne.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 28-10-2023, 08:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Ona pewnie nie dobiera biegów idealnie - to zwykły, statystyczny kierowca ;)
Pole 40-140 i 80-120 jest przy maksymalnym, mozliwym wykorzystaniu osiągów.
O ile ten pierwszy zakres raczej nieuzyteczny na codzień, to ten drugi to juz sól naszych krajowych dróg i wyprzedzania :)

Tu porównanie Swift 1.2 vs 1.0T: https://zeperfs.com/en/duel6760-9127.htm

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 28-10-2023, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Moja znajoma z pracy chce zmienić swoja 3 letnia Fabie 1.0T na cos innego. Interesują ją tylko małe auta, to wysłałem ja do Suzuki aby sie przejechała Swiftem.
Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da.

Spojrzałem na specyfikacje i faktycznie to jest przepaść do jej Fabii:

https://zeperfs.com/en/duel9127-9638.htm

A co ciekawe niby oba auta maja ok. 12kg na 1 konia - za to moment obrotowy robi całą róźnice w dynamice.


Ej ale porównuj 1.0 tsi 90-95 km mi w fabii jest dużo wolniejszy :) bo fabia jest spasła :)


Na górę
Post: 28-10-2023, 11:29 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 100
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Remote pisze:
Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da.
Auto z turbo nie ma u niej lekko, znam ten typ (strach przed zmiana biegow, pod gorke 20 na godzine na 3jce tez sie da, przeciez jedzie).

Niech dorzuci do CVT i nagle wyjdzie ze da sie wyprzedzac tym silniiem. No i jest jeszcze sport, z turbo i ma fajny kolor. ;)


Na górę
Post: 28-10-2023, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
hunter3006 pisze:
Remote pisze:
Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da.
Auto z turbo nie ma u niej lekko, znam ten typ (strach przed zmiana biegow, pod gorke 20 na godzine na 3jce tez sie da, przeciez jedzie).

Niech dorzuci do CVT i nagle wyjdzie ze da sie wyprzedzac tym silniiem. No i jest jeszcze sport, z turbo i ma fajny kolor. ;)



o hun :D ale swiftem i mozna 15 jechac 3 wciepac i tez jedzie :D nawet nie telepie sie silnik zbytnio jak w szmelcagenie :D , sportem z 1.4 booster tez sie podobnie da ruszyc ale troche silnika szkoda tak ryc. Jak swiftem z 6 chce mula wyprzedzic z 5 na 2 dwójke i ogień na tloki :D Swoją droga sam nad fabia myuslałem ale 1.0 mpi bardziej moc niby zbliżona ale w porówaniu do swifta to taka fabia ponad 250 kg jest cięzsza i to sie czuje. Wieruchowi taka fabia setkę w 19 sekund zrobiła xD


Na górę
Post: 10-03-2024, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Remote pisze:
swirusek231 pisze:
Remote pisze:
Trochę ich poniosło z tymi cenami za tak słabe mocowo i wolne auto...

swift nie jest wolny nie musi mieć niewiadomo jakiej mocy przy swojej niskiej masie


Obiektywnie z wolnossacym 1.2 jest to wolne auto na tle konkurencji.
Najbardziej doskwiera brak momentu obrotowego.

1.0T Boosterjet to była doskonała jednostka do Swifta i do dziś się zastanawiam dlaczego już jej nie montują....

przejedź się każdym innym konkurentem z wolnossąnym silnikiem :D zobaczymy który jest wolny :D
swift wazy około 900 kg, więc z 83Km i tak ma świetny stosunek mocy do masy, taka fabia 1.0 mpi jest prawie 300 kg cięższa :)


Na górę
Post: 10-03-2024, 12:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
swirusek231 pisze:
przejedź się każdym innym konkurentem z wolnossąnym silnikiem :D zobaczymy który jest wolny :D
swift wazy około 900 kg, więc z 83Km i tak ma świetny stosunek mocy do masy, taka fabia 1.0 mpi jest prawie 300 kg cięższa :)


Problem jest taki, że w Fabii mogę sobie wybrać zarówno padaczkowaty 1.0 80 KM, jak i całkiem dynamiczny 1.0T w wersach 95 i 115 KM.
W Swifcie wyboru nie masz i tym samym w normalnych pieniądzach dostajesz dychawiczny i wręcz niebezpieczny silnik 1.2 :(
To była fajna jednostka ale 10-12 lat temu.

Zobacz jak fatalnie wygląda porównanie osiągów/dynamiki tych 2 aut (za takie same pieniądze)

https://zeperfs.com/en/duel9638-9127.htm

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 10-03-2024, 13:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Remote pisze:
swirusek231 pisze:
przejedź się każdym innym konkurentem z wolnossąnym silnikiem :D zobaczymy który jest wolny :D
swift wazy około 900 kg, więc z 83Km i tak ma świetny stosunek mocy do masy, taka fabia 1.0 mpi jest prawie 300 kg cięższa :)


Problem jest taki, że w Fabii mogę sobie wybrać zarówno padaczkowaty 1.0 80 KM, jak i całkiem dynamiczny 1.0T w wersach 95 i 115 KM.
W Swifcie wyboru nie masz i tym samym w normalnych pieniądzach dostajesz dychawiczny i wręcz niebezpieczny silnik 1.2 :(
To była fajna jednostka ale 10-12 lat temu.

Zobacz jak fatalnie wygląda porównanie osiągów/dynamiki tych 2 aut (za takie same pieniądze)

https://zeperfs.com/en/duel9638-9127.htm


i co z tego ? :D tsi nie nadaje się do miejskiej jazdy, przy niskich prędkościach na dójce zdycha i czkawki dostaje, a badź co bądź to auto miejskie głównie do miasta :) wieć fajnie oddychający wolnossak, który nawet nie zdechnie jak sie zapomnisz na progu i przyspieszysz z 3 biegu jest na wage złota :) a i lpg dobrze znoszacy :)


Na górę
Post: 10-03-2024, 16:13 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 27
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Obiektywnie z wolnossacym 1.2 jest to wolne auto na tle konkurencji.
Najbardziej doskwiera brak momentu obrotowego.


Obiektywnie tak. Subiektywnie to auto jest na tyle fajne (mówię o bieżącej generacji, nie tej najnowszej, bo jej nie znam), że braki w osiągach na prostej nie przeszkadzają ani trochę. Podawana tutaj Fabia może i będzie szybsza, ale wrażenia z jazdy są po prostu nędzne, a samo auto też jest po prostu słabe i sprawia wrażenie mułowatego. Odwrotnie niż Swift.

Poza tym dziś coraz trudniej znaleźć samochód mający cztery cylindry i silnik wolnossący. Już choćby z tego powodu Swift jest atrakcyjną opcją.

Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc.


Na górę
Post: 10-03-2024, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
abegie pisze:
Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc.


No takiego "argumentu" moje inżynierskie serce nie przeskoczy.
Życzę spokojnej i bezpiecznej jazdy z mikrymi wolnossakami.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 10-03-2024, 17:09 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 27
Suzuki: Swift
Remote pisze:
abegie pisze:
Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc.

No takiego "argumentu" moje inżynierskie serce nie przeskoczy.


Ech, wszędzie to samo. W takim razie bierzemy dwa egzemplarze tego samego modelu, jaki wyjechał z fabryki. Niech będzie jeden czerwony, drugi czarny. Czerwony ma 320 Nm, czarny ma 280 Nm. Który będzie miał lepszą dynamikę?

Remote pisze:
Życzę spokojnej i bezpiecznej jazdy z mikrymi wolnossakami.


Mikre wolnossaki należy deptać, żeby jechały. I to jest w nich fajne.


Na górę
Post: 10-03-2024, 21:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Avalanche pisze:
Ktoś tam wyżej pisze też, że silnik 1.2/83 KM jest "wręcz niebezpieczny". Co to znaczy?


To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową.

Przykładowe porównanie aut miejskich z silnikiem turbo i wolnossącym było powyżej: https://zeperfs.com/en/duel9638-9127.htm
Oczywiście 0-100 nie ma wiekszego znaczenia ale juz 60-100 czy 80-120 to kluczowe parametry w codziennej jezdzie...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 10-03-2024, 21:58 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
moje poprzednie auto miało prawie 300koni i wiesz co? średnie prędkości mam takie same jak w Smarcie czy Swifcie. A jak ktoś musi bo się udusi, czy inny coto zpier....la ale bezpiecznie, to niech sobie na Silesie Ring jedzie i tyle.


Na górę
Post: 11-03-2024, 09:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
wjarzab pisze:
moje poprzednie auto miało prawie 300koni i wiesz co? średnie prędkości mam takie same jak w Smarcie czy Swifcie.


Nadal nie rozumiesz. Nie chodzi o średnie prędkości, nie chodzi o zapie.dalanie.
Chodzi o normalne, bezpieczne poruszanie się autem w zakresie dozwolonych prędkości.

Po prostu tym poprzednim autem manewry wyprzedzania mogłeś wykonać o wiele bezpieczniej niż Swiftem z momentem 111nm przy 4500rpm...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-03-2024, 10:22 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 27
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Avalanche pisze:
To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową.


Nie wiem czy wiesz, ale między fotelami z podłogi sterczy taki interesujący patyk. Przyjrzyj mu się następnym razem.

Remote pisze:
Po prostu tym poprzednim autem manewry wyprzedzania mogłeś wykonać o wiele bezpieczniej niż Swiftem z momentem 111nm przy 4500rpm...


Nie jeździłem Swiftem z silnikiem 83 KM, ale w moim 90 KM w zupełności wystarcza do sprawnego wyprzedzania. Tylko robi się z dwójki/trójki, a nie z piątki.

No i nie odpowiedziałeś na zadane wcześniej pytanie. Czerwony, czy czarny?


Na górę
Post: 11-03-2024, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
abegie pisze:
No i nie odpowiedziałeś na zadane wcześniej pytanie. Czerwony, czy czarny?


Bo zadałeś bezsensowne pytanie.
Ja je urealnie w kwestii budowy silnika spalinowego:

Czerwony: 1.2 83 KM i 111 nm przy 4500 rpm / identyczne skrzynie 5b / ta sama wartośc przekładni głównej
Czarny: 1.2T 83 KM i 200 nm przy 2000 rpm / identyczne skrzynie 5b / ta sama wartośc przekładni głównej

Który z nich wykona szybciej manewr wyprzedadzania np. na 3b od 50 do 80km/h ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-03-2024, 11:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Remote pisze:
To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową.

Współczuć należy więc kierowcom wszystkich tych setek tysięcy pojazdów, w których manewry trzeba planować z "nienaturalnie dużą rezerwą czasową" :))
Rozumiem, że ten "każdy manewr", to tylko wyprzedzanie w kolumnie pojazdów przy niezbyt dobrej widoczności? ;)


Na górę
Post: 11-03-2024, 11:10 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 27
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Bo zadałeś bezsensowne pytanie.


Ależ było wyjątkowo sensowne. Tak dla przypomnienia:

abegie pisze:
Remote pisze:
abegie pisze:
Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc.

No takiego "argumentu" moje inżynierskie serce nie przeskoczy.


Zadałem proste pytanie, powtórzę je ponownie: dwa egzemplarze tego samego modelu, jaki wyjechał z fabryki. Niech będzie jeden czerwony, drugi czarny. Czerwony ma 320 Nm, czarny ma 280 Nm. Który będzie miał lepszą dynamikę?

Teraz czekam na odpowiedź.


Na górę
Post: 11-03-2024, 11:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
mi tam osiągi swifta wystarczają w zupełnosci, pomimo iz mialem okazję jeździć duzo mocniejszymi samochodami. Jak ktoś umie jeździć to i kaszlakiem wyprzedzi :) a co do wagi to ja mam w dowodzie dokladnie 911kg, a swift jest bezpieczny, po prostu nie ma zbyt wielu zbędnych bajerów i posiada sladowa ilosc wygłuszenia :)


Na górę
Post: 11-03-2024, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Avalanche pisze:
Remote pisze:
To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową.

Współczuć należy więc kierowcom wszystkich tych setek tysięcy pojazdów, w których manewry trzeba planować z "nienaturalnie dużą rezerwą czasową" :))
Rozumiem, że ten "każdy manewr", to tylko wyprzedzanie w kolumnie pojazdów przy niezbyt dobrej widoczności? ;)

i przed zakrętem na podwójnej ciąglej xD jak musze swiftem szybko wyprzedzać to z 5 na trójke i but w podłogę :D
owszem turbo nie musisz aż tak robić ale jak przesadzisz to sobie dwumase zniszczysz dośc szybko :D


Na górę
Post: 11-03-2024, 11:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
abegie pisze:
Teraz czekam na odpowiedź.


Nie ma takich aut na rynku więc odpowiedzi sie nie doczekasz.


swirusek231 pisze:
Jak ktoś umie jeździć to i kaszlakiem wyprzedzi :)


A co z tymi, którzy nie umieją ? ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]