Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=11443
Strona 12 z 18

Autor:  Koot [ 11-12-2017, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Bardzo pozytywny w ocenie test napędu AllGrip z podziałem na jego 3 typy i z udziałem kilku samochodów na portalu moto.pl
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22755045, ... epnej.html

Autor:  smokoviec [ 16-12-2017, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Z kolei na Autokulcie nie tyle test, co przemyślenia dziennikarzyny po jazdach zorganizowanych przez Suzuki swoimi autami z systemem allgrip. Z tego co zrozumiałem, to mam znaczek z oznaczeniem tego napędu ze swojego auta zerwać lub chociaż zakleić. Ach ci Japończycy, samochody użyczyli, a koperty to gdzie? A za chwilę jakiś tekst o Skodzie 4x4 i jakie to dobre i wspaniałe. Co za czasy...

Autor:  euro_tuned [ 26-12-2017, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Witam, zamówiłem s-crossa 1.4 4WD w automacie i zacząłem luźno czytać o tych trybach napędu. Po przejrzeniu tego wątku jestem już całkiem skołowany który tryb kiedy :skromny: Skończy się pewnie na auto i co jakiś czas sport... snow na słabo odśnieżonej drodze kiedy zima zaskoczy drogowców? a Lock?:)

Autor:  MS [ 26-12-2017, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Cytuj:
a Lock?:)

jak snow nie da rady :] , ja włączam w głębokim błocie

Autor:  dominiq [ 26-12-2017, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

A jak się jedzie w deszczu (może być nawet marznącym) to Snow czy Auto sobie poradzi?

Autor:  Marcinx [ 26-12-2017, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

DS pisze:
Trzeba uczciwie przyznać, że Nissan też jest mocny :) Kia bardzo słabo nawet na dwóch rolkach, a na trzech to i Quattro poległo.
Wg mnie: jeśli jest ślisko, ale droga jest przejezdna, to Snow.
A jeśli masz obawy, że możesz się zagrzebać, to Lock.
ESP nie wyłączam, ponieważ jest skonfigurowane odpowiednio do poszczególnych trybów.


dominiq - była mowa o tym

Autor:  dominiq [ 26-12-2017, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Oj. Dzięki :)

Autor:  euro_tuned [ 26-12-2017, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Tryby jazdy można zmieniać podczas jazdy czy trzeba się zatrzymać?

Autor:  MS [ 26-12-2017, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

W czasie jazdy

Autor:  MS [ 26-12-2017, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

dominiq pisze:
A jak się jedzie w deszczu (może być nawet marznącym) to Snow czy Auto sobie poradzi?

To jedziemy wolniej, można na SPORT lub SNOW

Autor:  DS [ 26-12-2017, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Przypominam, że Sport ogranicza działanie ESP, jeśli komuś zależy na bezpieczeństwie, to ten tryb nie jest dobrym pomysłem na śliskie nawierzchnie.

Autor:  piomic [ 26-12-2017, 23:07 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

DS pisze:
Sport ogranicza działanie ESP...

...jeśli wierzyć oficjalnym materiałom producenta - po przeczytaniu wyników pomiarów prezentowanych w tym wątku nie mam przekonania czy cokolwiek w folderach ma oparcie w faktach.

Autor:  DS [ 26-12-2017, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

To akurat można samemu przetestować.
Potwierdzają to też wewnętrzne materiały serwisowe Suzuki, link był w tym wątku (chyba z czeskiego forum).

Autor:  Marcinx [ 07-01-2018, 12:22 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

https://www.youtube.com/watch?v=bFn7BiBfYXE

Poprzednia wersja napędu, ale robi wrażenie :)

Autor:  MS [ 07-01-2018, 12:40 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Działanie na mokrym opcji SPORT już zauważyłem, ESP jak dotąd nie :]

Autor:  czoboki [ 07-01-2018, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

DS
Czy w poniższym filmiku nie ma błędu w opisie przy teście GV II? Dwa razy widzę 4HL na 3 rolka. Różnica taka, że raz nie ma pod przednim a raz pod tylnym kołem, ale różnica w zachowaniu auta jest duża... Albo ja ślepy jestem. :) Chodzi mi o testy w czasie: 0:32 i 2:08 I dlaczego w ostatnim teście GV II jest 4L zamiast 4HL z wyłączonym ESP? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=NsZS0oX ... ubs_digest

Autor:  DS [ 07-01-2018, 22:47 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

czoboki
Wszystko się zgadza, nie ma błędów. Do tego porównania (zrobionego głównie dla wkurzających mnie fanboy-ów quattro) wykorzystałem "pośredni" tryb GVII, czyli centralny dyfer zablokowany, ESP ON. W ostatnim podejściu (dla porównania z ESP OFF w Bmw i Audi) wykorzystałem GVII z włączonym reduktorem (czyli ESP wyłączone automatycznie).
Pełny test GVII jest tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=yKrM5Dff7zE

Autor:  czoboki [ 08-01-2018, 08:50 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Ok, rozumiem :)
Natomiast zastanawia mnie zachowanie GV II w trybie 4HL ESP ON w dwóch pierwszych testach. Teoretycznie auto powinno zachować się tak samo, niezależnie gdzie nie ma rolki, a na filmie widać że zachowuje się inaczej. Przynajmniej moim zdaniem. :)

Autor:  DS [ 08-01-2018, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Jest wiele czynników, które mogą powodować inne zachowanie. Wg mnie najbardziej istotnym jest masa, dociążone koło (przód) będzie inaczej przenosić moment niż koło odciążone (tył).

Autor:  dominiq [ 08-03-2018, 08:58 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Jak wiadomo w autach wyposażonych w Allgrip jest tryb Sport. Sporo on zmienia jeśli chodzi o dynamikę auta. I teraz naszła mnie refleksja. Jak to się ma do aut bez tego systemu? Czy auto bez tego systemu jest cały czas takie zamulone jak samochód z Allgrip w trybie Auto? Przyśpieszenia w tabelkach są podawane z włączonym trybem Sport czy na Auto? Ktoś wie jak to jest?

Autor:  DS [ 08-03-2018, 09:23 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Jeżeli wciśniesz gaz w podłogę, to zakładając, że jesteś na suchym asfalcie, czas sprintu będzie podobny dla wersji 2WD i 4WD (tryb Sport). Ale tak nikt nie jeździ. W mojej ocenie - w kategorii osiągów tryb Sport niweluje większą masę w stosunku do 2WD. Największą różnicę czuć w przypadku skrzyń CVT/AT. Na tabelki nie patrz, Suzuki od lat podaje tam dane wyssane z palca (albo z Celerio). Zerknij tu (szczególnie test nr 3):
https://youtu.be/9AtVHyBan-E

Autor:  dominiq [ 08-03-2018, 09:39 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Dzięki :)

Autor:  piomic [ 08-03-2018, 18:40 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

dominiq pisze:
Jak wiadomo w autach wyposażonych w Allgrip jest tryb Sport. Sporo on zmienia jeśli chodzi o dynamikę auta.


Nie wierz we wszystko co piszą w folderach. Sport nie zwiększa mocy, zmienia tylko % na osiach i krzywą reakcji na położenie pedału gazu - przy takim samym wciśnięciu pedału silnik dostaje więcej, przy gazie w podłodze różnicy nie ma żadnej więc przyspieszenie maksymalne będzie identyczne. W automacie dochodzi jeszcze chyba inna praca skrzyni.

Autor:  dominiq [ 08-03-2018, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

Jednak wrażenia z jazdy są totalnie inne. Wydaje się jakby przybyło kilkanaście koni.

Autor:  Jacek Wo. [ 08-03-2018, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie

DS pisze:
Zerknij tu (szczególnie test nr 3):
https://youtu.be/9AtVHyBan-E


A propos tego:
https://www.youtube.com/watch?v=zRwF4hB0b4g

Kiedy ciąg dalszy, bo już wiemy, że te Kumho to szajs jakich mało i absolutnie nie mają podstaw do nazywania się "M+S"?

Strona 12 z 18 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/