Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-11-2018, 23:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1215 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-01-2017, 19:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
@smokoviec, podczas slalomu ze stałą prędkością tył aktywnie pracuje (nawet jeśli odpuścimy gaz), przypuszczam, że to działanie Synergetic Vehicle Dynamics Control. Po ustabilizowaniu auta i jazdy na wprost tył niestety nie pracuje. Nie pracuje także na łukach, jeśli ruch kierownicą jest łagodny.
Co do manuala - myślę, że działa to tak samo :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 21-01-2017, 11:26 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 132
DS,
dziękuję za info, no cóż, czyli dalej jestem rozczarowany tym trybem snow i kiedy mogę to jeżdżę na lock w którym to trybie korzyści są namacalne względem snow. Gdybym dzięki Tobie miał tą wiedzę przed zakupem SCrossa nie wiem, czy bym na niego się zdecydował.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 22-01-2017, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Na szybko nakręcony dziś test poszczególnych trybów:
https://www.youtube.com/watch?v=ATme88YrewE

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 18-02-2017, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-11-2016, 13:16
Posty: 18
Moje wrażenia z napędu S-Crossa są jak najbardziej pozytywne. Poruszając się po zaśnieżonych polnych drogach i stromych górkach ani razu nie miałem problemu. Znajomy użytkujący Toyote Hilux mówi, że w tym S-Crossie to tylko namiastka prawdziwego napędu AWD, a najlepszy jest napęd stały w związku z tym mam pytanie do znających temat jaki typ napędu jest w S-Crossie czy to napęd ze sprzęgłem elektromagnetycznym jak Haldex VW czy jakieś inne rozwiązanie, jak np w Kia Sportage IV czy Hondzie CRV z jakimś sprzęgłem płytkowym? Czym się różni od Haldexa? Czy możecie mi wskazać jakieś kompendium wiedzy o typach napędu AWD, zawsze mnie zastanawia jaki samochód ma typ napędu( np Jimny, Subaru) i skąd różnica w sprawności takich samych typów napędu( npze sprzęgłem elektromagnetycznych) w różnych samochodach. Np słynny test Hondy CRV gdzie przednie koła na rolkach ślizgały się, a tył się nie ruszył? Z czego to wynika, że np taki sam napęd AWD np w Vitarze II działa w takiej sytuacji dobrze?


Na górę
Post: 18-02-2017, 18:44 
Offline

Rejestracja: 14-11-2016, 19:24
Posty: 81
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kozawoj polecam np ten artykuł http://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,1035740

W dzisiejszych autach największą chyba największą role pełni szybkość elektroniki i jej dobry program.

Jeżeli nie jesteś offroad'owcem to napęd dołączany jest zupełnie wystarczający i nie zżera nadmiernie paliwa, na które ciężko pracujesz :). Zapytaj kolegę od Hilux'a ile mu pali? Z drugiej strony jeżeli chodzi o jazdę w terenie nie możesz się z nim równać. Dzisiaj mamy takie czasy, żena rynku mamy dostępne rozwiązania dla każdego według jego potrzeb, lecz coś za coś :)

Mnie w Vitarce mój napęd w zupełności wystarcza a patrząc na porównania na rolkach dostępne na youtube kręcone przez jednego z forumowiczów Vavoom nie ma się Suzuki czego wstydzić :skoczek:

_________________
Czarna i zawsze brudna Vitara 1.6 VVT Premium 4WD


Na górę
Post: 19-02-2017, 11:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10886
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Kozawoj pisze:
w związku z tym mam pytanie do znających temat jaki typ napędu jest w S-Crossie czy to napęd ze sprzęgłem elektromagnetycznym jak Haldex VW czy jakieś inne rozwiązanie, jak np w Kia Sportage IV czy Hondzie CRV z jakimś sprzęgłem płytkowym?

A przeglądałeś w ogóle ten temat? ;)


Na górę
Post: 19-02-2017, 16:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 750
Po co przeglądać jak można zapytać i dostać odpowiedź bez wysiłku?

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 21-02-2017, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Ciekawy "wykład", dotyczący Mazdy CX-3, opartej o takie samo sprzęgło jak Vitara/S-Cross.
Porównując to do wyników testów natężenia prądu na sprzęgle w Suzuki, można zauważyć wiele cech wspólnych (np. praca napędu przy odpuszczonym pedale gazu czy rozpoznawanie poślizgu przez komputer zanim odczuje to kierowca) oraz poznać ich cel/uzasadnienie:
Część 1: https://www.youtube.com/watch?v=rPyRCkt1GHw
Część 2: https://www.youtube.com/watch?v=VuqjdcDvncs

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 02-03-2017, 16:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2015, 17:54
Posty: 2
Nieco o różnicach w działaniu napędu dla różnych ustawień + porównanie S-cross (AKK416) z SX4 Classic (RW) jest w manualu który załadowałem na pokrewne forum http://en.suzukiclub.cz/manual_download.php?id=474. W szczególności od strony 48.


Na górę
Post: 03-03-2017, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
@macklim, czy za udostępnianie takich dokumentów nie grozi kryminał? :komandos:
Rewelacja, dzięki, All Grip rozłożony na czynniki pierwsze, lektura na długi czas :) Masz coś takiego do Vitary może?

Poniżej przykładowa tabela z w/w manuala, dotycząca All Grip:
Obrazek

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 03-03-2017, 11:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10886
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Dobrze, że wrzuciłeś, bo mi na przykład nie otwiera się podany link i nie wiadomo jak długo będzie istniał.


Na górę
Post: 03-03-2017, 11:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Trzeba się zalogować na tym czeskim forum, wtedy link działa. Cały plik ma 278 stron, ta tabela to kropla w morzu tego, co tam jest :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 04-03-2017, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Test na rolkach, All Grip Select vs All Grip Pro:
https://www.youtube.com/watch?v=EZUOF4L6--Q

Wkrótce szczegółowy film z testów Jimnego.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 05-03-2017, 10:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10886
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Mina w 1:24 mówi wszystko :D


Na górę
Post: 08-03-2017, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
All Grip Pro:
viewtopic.php?p=123264#p123264

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 11-03-2017, 16:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
All Grip Select: Lock vs Auto
https://www.youtube.com/watch?v=hFZlspLsILA

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 20-03-2017, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Avalanche pisze:
MOTOR (wydanie z 30/05) zrobił podobny, ale chyba nieco tendencyjny test (...) Vitara Allgrip bez problemu zaliczyła próbę z dołączaniem tyłu (tryb LOCK), ale z przyczepnością tylko na tylnym prawym kole nie dała rady ruszyć.

Test AutoCentrum:
https://youtu.be/QtA5dd9rEoU?t=1m26s

Coś MOTOR ściemniał i to bardzo...

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 27-03-2017, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Subaru XV 2.0 CVT S-AWD vs Suzuki Vitara S AT All Grip:
https://youtu.be/wYWcPFd5-v4

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 31-03-2017, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Audi Q5 2.0 TDI Quattro vs Suzuki Vitara S All Grip:
https://youtu.be/i1tLznu5qE4

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 01-04-2017, 19:25 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 76
Jak zwykle świetny test napędu AllGrip Vitara vs S-Cross naszych południowych sąsiadów

https://www.youtube.com/watch?v=EgJPmRENalg

Ponieważ stoję wobec zakupu Vitary mam dwa pytania do Użytkowników

1. Czy w warunkach zimowych podjazdów po stromych, kiepsko odśnieżonych, oblodzonych górskich drogach (ale utwardzonych) - będzie jakaś różnica miedzy Vitarą z silnikiem 1.6 a 1.4 (chodzi mi o zachowanie trakcji).

2. Czy w takich warunkach lepszy jest tryb LOCK czy SNOW ?


Na górę
Post: 03-04-2017, 08:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
W takich warunkach zapewne 1.4 będzie znacznie lepiej sobie radził, bo jest po prostu silniejszy i nie będzie tracił momentu tak jak 1.6.
Co do trybu, to teoretycznie LOCK jest bardziej "stałym" napędem, ale jeśli drogi są kręte, to zdecydowanie polecam SNOW, tylko w tym trybie system analizuje kąt skrętu kierownicy. Ponadto, w przypadku utraty przyczepności, SNOW znacznie szybciej i bezpieczniej ją odzyska niż LOCK.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 03-04-2017, 09:07 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 76
DS pisze:
W takich warunkach zapewne 1.4 będzie znacznie lepiej sobie radził, bo jest po prostu silniejszy i nie będzie tracił momentu tak jak 1.6.
Co do trybu, to teoretycznie LOCK jest bardziej "stałym" napędem, ale jeśli drogi są kręte, to zdecydowanie polecam SNOW, tylko w tym trybie system analizuje kąt skrętu kierownicy. Ponadto, w przypadku utraty przyczepności, SNOW znacznie szybciej i bezpieczniej ją odzyska niż LOCK.


Dzięki !

No niestety z czegoś trzeba zrezygnować ze względów finansowych (4wd automat albo silnik)
Póki co mój wybór to Vitara 1.6 automat 4WD. Do Vitary S trzeba by sporo dopłacić ok 17 tyś.

Chodzi mi o takie podjazdy (przeważnie asfalt, czasem płyty )

http://www.altimetr.pl/najwieksze-nachy ... zuter.html

W lecie pojedzie tam każda osobówka 2WD da radę

Natomiast chodzi mi o zimę - czy moment obrotowy będzie tu na tyle ważny żeby dopłacać tyle - bo gdy będzie go za dużo na ubitym śniegu czy lodzie to można zerwać trakcję - jak za mało też niedobrze. Dlatego SNOW wygładza krzywą momentu.

Pewnie jadąc Vitarą 1.6 trzeba będzie łopatką na jedynkę i trzymać obroty wyżej.


Na górę
Post: 03-04-2017, 11:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Jeśli mam coś doradzić, to w mojej ocenie, do w/w warunków 1.6 AT 4WD będzie lepszym wyborem niż 1.4 MT 4WD.
Kilka lat temu miałem nieprzyjemność utknąć (a nawet gorzej - samochód zaczął zsuwać się tyłem) na poz. 103 z listy, którą podałeś (w krytycznym miejscu jest ponad 20%). Gdybym wtedy miał automat i tryb Snow, bardzo możliwe, że obyłoby się bez stresu, 100 metrów liny, starego Jeepa za przełamaniem wzniesienia, skrzynek z piaskiem itp. i wynagrodzenia dla górala ;)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 03-04-2017, 15:08 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 76
DS pisze:
Jeśli mam coś doradzić, to w mojej ocenie, do w/w warunków 1.6 AT 4WD będzie lepszym wyborem niż 1.4 MT 4WD.


Dzięki
Mógłbyś rozwinąć zaletę automatu w takiej sytuacji?
Czy wyłączasz wtedy kontrolę trakcji ? No bo z jednej strony kontrola trakcji pomaga utrzymać trakcje, z drugiej może wyhamować podjazd i po robocie. Wtedy chyba mocniejszy silnik tak łatwo się nie podda.

I jeszcze jedno pytanie - czy asystent zjazdu działa na wstecznym - np podczas awaryjnego cofania ?


Na górę
Post: 03-04-2017, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 902
Automat jest bardzo płynny i delikatny, w zasadzie nie ma możliwości operowania sprzęgłem tak płynnie, jak robi to skrzynia automatyczna poprzez konwerter hydrauliczny, szczególnie można to odczuć ruszając pod górę, kiedy samochód zblokowany jest przez HHC. Właśnie przez to utknąłem ASX-em na wspomnianym podjeździe.
Kolejna sprawa - w Vitarze napęd w dużej mierze bazuje na pozycji gazu. Przy skrzyni automatycznej zmiana biegu następuje przy wciśniętym pedale gazu, a przy manualnej odpinasz na moment nie tylko napęd, ale i silnik, co przy wspinaniu się po lodowych podjazdach nie jest wskazane.
Kontroli trakcji nie wyłączam, bo w mojej ocenie ten system wie co robi. Testowałem tryby Snow i Lock na oblodzonym podjeździe z kostki - Snow bardzo szybko odzyskuje przyczepność, Lock mieli kołami.
Co do asystenta zjazdu - nigdy nie sprawdzałem czy działa na wstecznym, natomiast w Vitarze jest to zestrojone na 10 km/h, wg mnie za dużo mniej więcej o połowę, nie polecałbym awaryjnej jazdy tyłem z taką prędkością :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1215 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl