Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 04:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 518 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 26-10-2014, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
A CX7 nie miała czasami systemu stosowanego tez w dużych Fordach, jak Explorer (Control Trac) ewentualnie w jakiejś nowszej wersji?

http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/
Link do Mazdy, ale sprzęgło to samo co w Suzuki, więc na granicy off-topic :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 02:33 
Offline

Rejestracja: 23-01-2014, 16:16
Posty: 22
Suzuki udostępniło szereg materiałów na ten temat, teraz nawet więcej, gdyż nowa Vitara też ma Allgrip. Dużo można wybadać łączać się z komputerem samochodu poprzez OBDII w trakcie jazdy.
Osobiście nie boję się pisać bezpośrednio do Japońców i męczę ich pytaniami na maila, to plus prawie 20 000km w ciągu 10 miesięcy użytkowania Cross-a daje mi chyba niezłe pojęcie o tym jak działa AllGrip.

Tryby Snow, Sport, Auto nie wyłączają się po przekroczeniu jakiejkolwiek prędkości nie bez powodu.



Tryb "Snow":

1. Kontrola trakcji jest najczulsza (także bardziej niż w "AUTO")
2. Krzywa gazu zostaje jeszcze bardziej wygładzona, niż w "AUTO"
3. Asystent rozkładania siły hamowania (nie mylić z ABS) załącza się po lżejszym wciśnięciu hamulca niż w trybie "Auto".
4. Rozkład mocy przód/tył według Suzuki: zmienny, ale nie więcej niż 60:40.

S-Cross robi się "miękki". Nieważne czy jedziesz 40km/h czy 120km/h. Osobiście nie przepadam za jazdą w trybie "Snow" powyżej 120km/h, ale kiedy leje, czy jezdnia jest mokra/śliska, a jedziemy ekspresówką czy autostradą to tryb się jak najbardziej sprawdza. Szczególnie na koleinach pełnych wody oraz gdy ktoś zajedzie nam drogę.
To jest nadal tryb do szybkiej jazdy, dlatego można nim jechać powyżej 60km/h i smiało używać po asfalcie.


Tryb "Sport":

1. Najmniej czuła kontrola trakcji,
2. Krzywa gazu dużo ostrzejsza, silnik dostaje też więcej powietrza i paliwa.
3. Asystent rozkładu siły hamowania załączy się dopiero wraz z ABS-em - przy blokadzie kół.
4. Rozkład mocy przód/tył według Suzuki: też zmienny, ale nie więcej niż 70:30.
5. Aktywny Tempomat zabija jakiekolwiek przekazywanie mocy na tylną oś.

Ciekawostka: złóżcie tylną kanapę, pojeździjcie agresywnie w tym trybie jakieś 15 minut, a potem dotknijcie miejsca na tyłek na środku. Poczujecie, że wasze 4x4 naprawdę działało. Złożona kanapa hamuje odprowadzanie ciepła i łatwiej to zauważyć.

Tryb "Auto":

1. Kontrola trakcji ma czułość gdzieś pomiędzy pomiędzy ustawieniem "Sport" a "Snow".
2. Krzywa gazu, łagodna, dolot powietrza ograniczony. Auto ma około 11 Koni mniej, niż moc deklarowana.
3. Asystent rozkładania siły hamowania także w ustawieniu pośrednim.
4. O rozkładzie mocy informacji brak, wszędzie jednak jest napisane, że tryb powstał do zminimalizowania kosztów paliwa, więc auto priorytezuje tylko przednią oś.

Tryb "Auto" to inaczej nazwany tryb Eko driving-owy. W Japonii raczej unika się określeń "Eco". Kwestia kulturowa, której Suzuki jest bardzo wierny.

Tryb "Lock":

1, Kontrola trakcji działa nieco inaczej niż w pozostałych trybach i tu widać genialność AllGrip-a. Zapobiega ona uciekaniu mocy przez koło bez przyczepności, mimo iż nie dochodzi w tym wypadku do niechcianej zmiany toru jazdy co jest wyznacznikiem dla komputera by uaktywnić kontrolę trakcji w przypadku trybów SPORT, SNOW i AUTO.
Jak pewnie wiecie S-cross nie ma blokady dyferencjałów. Stąd, jeśli jedno koło jest w błocie/piasku/śniegu lub w powietrzu - innymi słowami bez przyczepności - cała moc mogłaby uciekać właśnie nim (przy okazji uszkadzając napęd). Stąd "kontrola trakcji" zablokuje to koło i przekaże do 75% mocy na pozostałe koła, które przyczepność mają. Czuwa nad tym komputer AllGripa. Prawda, że genialne?
2. Krzywa gazu jak w "Auto", ale dostępne jest wszystkie 120 koni.
3. Nie znalazłem nic na temat asystenta rozkładania siły hamowania, przy prędkości mniejszej niż 60km/h nie da się chyba zauważyć różnic w działaniu.
4. Rozkład mocy nadal zmienny, ale w przypadku uślizgu mamy w końcu 50:50.

Suzuki straszy przegrzaniem napędu przy długim użytkowaniu w tym trybie. Długie użytkowanie to powyżej 70 minut w naprawdę ciężkich, błotnistych warunkach, gdzie powinno się już mieć auto z blokadą dyf. i oponkami AT.

A teraz Panowie DS i Macioo douczyć się w końcu :]

Swoją drogą mój S-Cross jest już po pierwszych awariach i uszkodzeniach. Plastikowe płyty podwozia, po połamaniu zostały wymienione na stalowe. Niestety wysiadł też podnośnik fotela.
Na sezon 2015 auto zostanie podniesione o 4cm, co pozwoli na zamontowanie trochę innych kół i opon. Ot taki lekki bagienniak się zrobi. Trzeba to jednak zrobić z głową, by komputer kompletnie nie zdurniał.

Natomiast z przygód zaliczyłem już lakierowanie tylnego zderzaka po tym jak cmoknął mnie inny uczestnik drogi. Wyszło... bagatela 2 000zł za tyci otarcie! Dobrze, że nie z mojego AC 8)

Pozdrawiam wszystkich,
Jakub


Ostatnio zmieniony 30-10-2014, 23:42 przez Jakubos, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 07:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No to masz punkt za obszerny i dokształcający post ;)

Dwie drobne korekty:
Nie wydaje mi się, żeby ktoś (DS czy macioo) twierdził, że napęd na tył wyłącza się przy jakiejś prędkości. Tak było w przypadku LOCK w SX4/Sedici.

I OT:
Cytuj:
W Japonii raczej unika się określeń "Eco". Kwestia kulturowa, której Suzuki jest bardzo wierny.

Nie sprzedawaliby wtedy tego modelu na rodzimy rynek:
http://www.batfa.com/newcar-suzuki_alto_eco.htm

8)


Ostatnio zmieniony 30-10-2014, 08:40 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 08:16 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Jakubos pisze:
Stąd "kontrola trakcji" zablokuje to koło i przekaże do 75% mocy na pozostałe koła, które przyczepność mają. Czuwa nad tym komputer AllGripa. Prawda, że genialne?
nie żebym się czepiał, ale nawet w Octavi MY98 miałem elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która robiła dokładnie to samo - prawda, że genialne ;) Teraz w Superbie 4x4 też mam ten system oprócz Haldexa.
Genialne to będzie jak ktoś przetestuje AllGripa nie z jednym kołem zawieszonym tylko dwoma po przekątnej i sterownik napędu przekieruje moment na pozostałe dwa koła. Miałem taką sytuację w Outlanderze i bez zewnętrznego wspomagania (Patrol + lina) nie dało rady wyjechać ze śniegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 08:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
rezon, ale po co ten test komu?
Będziesz S-Crossem w takim terenie jeździł, żeby wieszał się dwoma kołami po przekątnej? ;)
Zresztą jeżeli miałby to być lód, to też trudno byłoby tak trafić.

:idea:
A przy okazji, może ktoś z posiadaczy S-Crossa zrobi sam odpowiednie testy i zarejestruje?
Np. jedna strona na ślizgawce, a druga przyczepna. To samo przednią i tylną osią i ruszaniem i inne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 09:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
@Jakubos, dzięki za obszerny opis, interesuje mnie nowa Vitara i system 4x4 conajmniej nie gorszy od obecnego, więc podrążę jeszcze temat....
Jakubos pisze:
ale kiedy leje, czy jezdnia jest mokra/śliska, a jedziemy ekspresówką czy autostradą to tryb się jak najbardziej sprawdza. Szczególnie na koleinach pełnych wody oraz gdy ktoś zajedzie nam drogę. To jest nadal tryb do szybkiej jazdy, dlatego można nim jechać powyżej 60km/h i smiało używać po asfalcie
Dokładnie o takie warunki mi chodzi, możesz podać źródło tej informacji?

Jakubos pisze:
tu widać genialność AllGrip-a. Zapobiega ona uciekaniu mocy przez koło bez przyczepności
Genialność All Gripa? :) Przecież, tak jak pisze Rezon, to od lat stosowany podsystem ESP, także w 2WD ;) Tyle, że wg materiałów Suzuki, W LOCK kontrola trakcji wcale nie zablokuje koła, tylko będzie wyrównywać prędkości wszystkich kół, pozwalając im buksować, nie odcinając zbytnio mocy silnika. Jeśli rzeczywiście tak to działa, to fajna sprawa i punkt dla All Grip (tego mi brakuje, choć taka opcja to także nic nowego, od dawna w Subaru).

Jakubos pisze:
Jak pewnie wiecie S-cross nie ma blokady dyferencjałów. Stąd, jeśli jedno koło jest w błocie/piasku/śniegu lub w powietrzu - innymi słowami bez przyczepności - cała moc mogłaby uciekać właśnie nim (przy okazji uszkadzając napęd)
Dlaczego uszkadzając napęd? Nie ma możliwości, żeby moc uciekła jednym kołem, tak może się zdarzyć tylko w przypadku otwartego centralnego dyfra. W S-Cross w takiej sytuacji zawsze będą kręcić się conajmniej dwa koła.

rezon pisze:
Genialne to będzie jak ktoś przetestuje AllGripa nie z jednym kołem zawieszonym tylko dwoma po przekątnej i sterownik napędu przekieruje moment na pozostałe dwa koła. Miałem taką sytuację w Outlanderze i bez zewnętrznego wspomagania (Patrol + lina) nie dało rady wyjechać ze śniegu.
O taki test Ci chodzi...?
http://www.youtube.com/watch?v=BACMcPscn58
http://www.youtube.com/watch?v=s-BhshQR ... YRMcrFJMdw
Niestety nie wiemy, w jakim trybie napędu...


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 13:08 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
DS pisze:
O taki test Ci chodzi...?
tak, dokładnie taki test. Dzięki. Jak widać "genialny" system też poległ. Gość musiał cofnąć z górki po zawieszeniu po przekątnej. Do przodu po prostu kręciły się dwa kółka. Z jednym kołem zawieszonym jechał, ale to większość czterołapów daje radę. Na razie to w świetle opisów jedyne przewagi jakie widzę w stosunku do Haldexa to jednoczesne modyfikacje gazu i hamulców w zależności od ustawienia, ale to jakoś na razie ogarniam sam ;) .
Avalanche pisze:
rezon, ale po co ten test komu?
Będziesz S-Crossem w takim terenie jeździł, żeby wieszał się dwoma kołami po przekątnej?
nie trzeba jeździć po wielkim terenie. Outka zakopałem podjeżdżając po płaskim nieodśnieżoną drogą do parkingu obok wyciągu. Prawe przednie koło wpadło w jakąś dziurę, autko przechyliło się na prawo do przodu i zawisło na śniegu unosząc lewe tylne. Gdybym jechał 20km/h to przeskoczyłbym, ale ponieważ ledwie się toczyłem to zawisłem ;) Żaden teren xtrm. Jak system jest znacząco lepszy od innych to chciałbym znaleźć tego potwierdzenie. Na razie nie znalazłem.
DS pisze:
interesuje mnie nowa Vitara i system 4x4 conajmniej nie gorszy od obecnego,
chyba nie znajdziesz w nowej GV lepszego od starego ;) Zrobią z niej typowego SUV'a a nie prawie terenówkę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Cytuj:
chyba nie znajdziesz w nowej GV lepszego od starego Zrobią z niej typowego SUV'a a nie prawie terenówkę.
Źle się wyraziłem, chodziło mi o system nie gorszy niż używam obecnie, też oparty o sprzęgło elektromagnetyczne (AWC). Grand Vitara to inna bajka, prawdziwe 4x4 :)
rezon pisze:
Jak system jest znacząco lepszy od innych to chciałbym znaleźć tego potwierdzenie. Na razie nie znalazłem
Z tej kategorii jedyne co mi przychodzi do głowy, to Nissan Juke, gdzie nie ma w ogóle tylnego dyfra, tylko dwa sprzęgła, ale czy to działa, nie wiem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 16:17 
Offline

Rejestracja: 23-01-2014, 16:16
Posty: 22
No dobra, to po kolei :]

Avalanche pisze:
Nie sprzedawaliby wtedy tego modelu na rodzimy rynek:
http://www.batfa.com/newcar-suzuki_alto_eco.htm

Jasne, że modele są, ale zwróc różnicę w klasach aut. Oni serio unikają określenia kojarzącymi się z ekologią jak ognia. A Eco, może się źle skojarzyć z "Ecologic" zamiast z "Economical". Zwróć uwagę, że tylko jedna nacja na świecie trzepie jeszcze wieloryby na potęgę :|


rezon pisze:
Nie żebym się czepiał, ale nawet w Octavi MY98 miałem elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego,(...)

Zgadzam się z Tobą w 80%. Genialne, to w końcu nie innowacyjne, ale:
rezon pisze:
która robiła dokładnie to samo
prawie dokładnie to samo i inne warunki załączenia. Swoją drogą to było dobre auto 8)


DS pisze:
Dokładnie o takie warunki mi chodzi, możesz podać źródło tej informacji?

Mail od Yasushi Sasaki, jest to jeden z głównych inżynierów przy projektowaniu nowego napędu 4x4. Bardzo miły i rzeczowy człowiek, często się pojawia w oficjalnych wideo materiałach suzuki. To on napisał mi właśnie, że Tryb Snow/Mud "nie wyłącza się powyżej 60km/h nie bez powodu".


DS pisze:
Tyle, że wg materiałów Suzuki, W LOCK kontrola trakcji wcale nie zablokuje koła, tylko będzie wyrównywać prędkości wszystkich kół, pozwalając im buksować, nie odcinając zbytnio mocy silnika. Jeśli rzeczywiście tak to działa, to fajna sprawa i punkt dla All Grip

Tu ja się źle wyraziłem, zamiast "zablokować", powinienem napisać "przyblokować". I tak, dokładnie tak to ma działać.
DS pisze:
(...) choć taka opcja to także nic nowego, od dawna w Subaru).

Ale S-Cross waży tylko 1240kg, to naprawdę spore osiągnięcie zrobić auto z 4x4 przy tej masie. Czyli masz "to samo" co w Subaru, ale będąc 250-300kg lżejszym. To jak mieć auto pełne ludzi w terenie lub na pusto, prawda?


DS pisze:
Dlaczego uszkadzając napęd? Nie ma możliwości, żeby moc uciekła jednym kołem, tak może się zdarzyć tylko w przypadku otwartego centralnego dyfra. W S-Cross w takiej sytuacji zawsze będą kręcić się conajmniej dwa koła.

Uprościłem to trochę, widzę że wiesz "z czym się je" jazdę 4x4 (szczególnie tym "prawdziwym") to pewnie i tak zrozumiałeś co chciałem przekazać i opisać :]


DS pisze:

Jestem absolutnie pewny, że to było "Auto". Ten tryb jest tak do dupy, że nadaje się tylko do stania w korku, ale skoro ma być to "automatyczne załączanie tylnej osi" to wszyscy robią pierwszy test w tym trybie. Nie biorą jednak pod uwagę, że nie jest to w ogóle tryb na teren. To jest tryb na uślizgi w mieście - problem z wyjechaniem z miejsca parkingowego na śniegu, ruszanie spod świateł i inne straszne problemy współczesnego świata.

Ja chyba muszę zrobić Wam zdjęcie mojej komory silniki przed umyciem. Po niej będzie Wam łatwo ocenić gdzie ten samochód już był i jak bardzo można ALlGripa pomęczyć w umiarkowanym terenie.

Dobra, coś przegapiłem? :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 20:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jakubos pisze:
DS napisał/a:

http://www.youtube.com/watch?v=BACMcPscn58

Jestem absolutnie pewny, że to było "Auto"
Autor filmiku dokładnie tak twierdzi, a LOCK tutaj https://www.youtube.com/watch?v=s-BhshQ ... YRMcrFJMdw


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 22:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jakubos pisze:


Macioo, kiedyś Ci napisałem o napędzie w innym temacie, a teraz pieprzysz takie głupoty...

Jakub


1. Jak to miło być kulturalnie potraktowanym. Dziękuję, poczułem się jak na forum Interii gdzie pisze "gimbaza".
2. Opisałem moje wrażenia z używania samochodu i sposób w jaki korzystam z niego.
3. Tak jak Avalanche napisał! Nigdzie nie pisałem, że w S-cross rozłącza się napęd po przekroczeniu jakiejkolwiek prędkości.

Dziękuję, tyle mam do dodania w temacie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2014, 23:43 
Offline

Rejestracja: 23-01-2014, 16:16
Posty: 22
Macioo, Chłopie! Przepraszam, jeśli Cie uraziłem. Napisałem to w takiej formie - tak na luzie do Ciebie, za mocno odebrałeś moje własne pieprzenie 8)

Wyedytowałem początek posta i zostawiłem tylko suche fakty, tak na podanie ręki, okej?

A co do rozłączania powyżej pewnej prędkości, to coś się Avalanchowi źle przeczytało, że to był mój zarzut do Ciebie, tak po prostu rozpocząłem opis trybów napędu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2014, 08:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jakubos pisze:
A co do rozłączania powyżej pewnej prędkości, to coś się Avalanchowi źle przeczytało, że to był mój zarzut do Ciebie


Nie, ze zarzut do kogoś konkretnie, tylko nie mogłem znaleźć niczyjej wypowiedzi, że miałyby się niby wyłączać.
Teraz, po Twojej edycji posta już jest wszystko jasne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2014, 11:35 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Jakubos pisze:
Jestem absolutnie pewny, że to było "Auto". Ten tryb jest tak do dupy, że nadaje się tylko do stania w korku, ale skoro ma być to "automatyczne załączanie tylnej osi" to wszyscy robią pierwszy test w tym trybie. Nie biorą jednak pod uwagę, że nie jest to w ogóle tryb na teren. To jest tryb na uślizgi w mieście - problem z wyjechaniem z miejsca parkingowego na śniegu, ruszanie spod świateł i inne straszne problemy współczesnego świata.
na jakiej podstawie twierdzisz, że to tryb Auto? Nic na filmie nie ma o tym, akurat ten język znam biegle. Charakter testów świadczy, że autorzy filmiku są "ogarnięci" w temacie czyli trudno zaliczać ich do kategorii "wszyscy". BTW tryb Auto nie jest nawet do wyjeżdżania z miejsca parkingowego tylko po prostu do podróżowania.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2014, 11:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Przecież w komentarzach do filmiku sam autor napisał, że AUTO.
Powinno to wystarczyć ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2014, 12:06 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
dopisał 17h temu, więc mieliśmy prawo tego nie zauważyć wczoraj :). Ale załączył też link do filmiku w trybie Lock - ruszył po minimalnym złapaniu podłoża przez jedno z kół zawieszonych czyli dobry napęd.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2014, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
rezon pisze:
w trybie Lock - ruszył po minimalnym złapaniu podłoża przez jedno z kół zawieszonych czyli dobry napęd.
Dobry system kontroli trakcji, podobnie jak w Grand Vitara :) Czekamy na zimowe testy Snow/Mud :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-11-2014, 00:49 
Offline

Rejestracja: 23-01-2014, 16:16
Posty: 22
rezon pisze:
na jakiej podstawie twierdzisz, że to tryb Auto? Nic na filmie nie ma o tym, akurat ten język znam biegle.(...)

Bo znam już ten samochód na tyle? Jeżdżę nim w takim terenie i widzę jak się zachowuje w danym trybie? Mój poprzedni post Cię nie przekonał, że znam się trochę na tym napędzie?
Cieszę się, że autor filmiku się wypowiedział, to tylko utwierdza mnie w takim przekonaniu. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-11-2014, 09:18 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Jakubos pisze:
Bo znam już ten samochód na tyle? Jeżdżę nim w takim terenie i widzę jak się zachowuje w danym trybie? Mój poprzedni post Cię nie przekonał, że znam się trochę na tym napędzie?
jazda a testy w konkretnej sytuacji to dwie różne sprawy. Akurat test z zawieszeniem dwóch kół w realu mnie przydarzył się tylko raz, chociaż mam za sobą też jazdy w różnych warunkach i miejscach.
Nawet jak uważasz siebie za supereksperta - to skąd niby inni automatycznie mają to wiedzieć?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-11-2014, 12:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jakubos pisze:
Bo znam już ten samochód na tyle?
@Jakubos, a jak zachowuje się napęd podczas hamowania? Nie chodzi mi tu o EBD, tylko o sprzęgło, masz jakieś informacje na ten temat?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2014, 19:57 
Offline

Rejestracja: 23-01-2014, 16:16
Posty: 22
DS pisze:
@Jakubos, a jak zachowuje się napęd podczas hamowania? Nie chodzi mi tu o EBD, tylko o sprzęgło, masz jakieś informacje na ten temat?


Nie wiem, nie myślałem o tym, ale może być to dość ciekawe. Może zawęzimy co by nas interesowało i skrobnę do skośnych maila?


rezon pisze:
Jakubos pisze:
Bo znam już ten samochód na tyle? Jeżdżę nim w takim terenie i widzę jak się zachowuje w danym trybie? Mój poprzedni post Cię nie przekonał, że znam się trochę na tym napędzie?
jazda a testy w konkretnej sytuacji to dwie różne sprawy. Akurat test z zawieszeniem dwóch kół w realu mnie przydarzył się tylko raz, chociaż mam za sobą też jazdy w różnych warunkach i miejscach.
Nawet jak uważasz siebie za supereksperta - to skąd niby inni automatycznie mają to wiedzieć?


Superexperta nie, co najwyżej mądrale ;)
Testy powinny symulować jak najwierniej możliwe sytuacje. Akurat ta z filmu jest bardzo realna - najazd bokiem stosuje się w autach, które mają mały prześwit i duże zwisy przednie - takim autem jest właśnie Cross, więc dość często zmuszony jestem tak ryzykować.
Na Twoje pytanie mogłem odpowiedzieć po prostu "z doświadczenia".

Pozdrawiam,
J


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2014, 20:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A propos dwóch kół bez przyczepności po przekątnej, to filmik poglądowy przewiduje taką sytuację.

Trzeba przewinąć do 4:35
http://www.youtube.com/watch?v=85DZulpm-cY


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2014, 21:03 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Avalanche pisze:

interesujący filmik. Teoretycznie super. Na pewno widać na tym poprzednim radzenie sobie w teście na małej prędkości - także z zawieszeniem dwóch kół, co sprawia kłopot tradycyjnym układom. Jak wyjdzie w realu na większych prędkościach może wkrótce zobaczymy ;). Jak będzie w połowie tak dobre jak w reklamówce to już będzie bardzo dobrze. Już kiedyś w w autku z ESP (Outlander) po załączeniu tyłu musiałem mocno kontrować kierownicą bo ESP "trochę" zaspało - prędkość ok. 40-50, zaśnieżona droga, dość ostry zakręt w lewo i nagle wzmocnienie przeniesienia napędu na tył bo przód wpadł w mały zupełnie niezauważalny poślizg. Efekt to mocna ucieczka tyłu na zewnątrz. Na szczęście nawyki wypracowane przez setki kkm w RWD nie poszły całkowicie w las i bez problemów wyprostowałem, ale dałem się zaskoczyć. Dlatego też do elektroniki podchodzę z zaufaniem, ale ograniczonym. BTW ani słowa nie ma w filmiku reklamowym o czujniku przyspieszeń kątowych, a taki zazwyczaj stanowi podstawę ESP.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2014, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jakubos pisze:
DS napisał/a: @Jakubos, a jak zachowuje się napęd podczas hamowania? Nie chodzi mi tu o EBD, tylko o sprzęgło, masz jakieś informacje na ten temat?

Nie wiem, nie myślałem o tym, ale może być to dość ciekawe. Może zawęzimy co by nas interesowało i skrobnę do skośnych maila?
Bardzo dobry pomysł :) Myślę, że można zapytać o następujące rzeczy:
- jak działa EMCD kiedy przepustnica jest zamknięta, czyli np. hamowanie silnikiem lub zwykłe odpuszczenie gazu
- jak działa EMCD podczas zmiany biegu (skrzynia manualna, wciśnięte sprzęgło)
- jak działa EMCD podczas hamowania, czy odłącza tylną oś całkowicie, czy może jakoś asekuruje hamowanie (tak jest w Lancer Evolution czy Ralliart, gdzie centralny dyfer /w naszym przypadku imitowany przez EMCD/ spina do pewnego stopnia osie stabilizując auto

Coś jeszcze? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2014, 23:41 
Offline

Rejestracja: 23-01-2014, 16:16
Posty: 22
Avalanche pisze:
A propos dwóch kół bez przyczepności po przekątnej, to filmik poglądowy przewiduje taką sytuację.

Trzeba przewinąć do 4:35
http://www.youtube.com/watch?v=85DZulpm-cY

No w końcu jakiś fajny materiał, widać sprzedaż Crossa w końcu poszła na tyle dobrze, że było ich stać na animację komputerową 8)


DS pisze:
Myślę, że można zapytać o następujące rzeczy:
- jak działa EMCD kiedy przepustnica jest zamknięta, czyli np. hamowanie silnikiem lub zwykłe odpuszczenie gazu
- jak działa EMCD podczas zmiany biegu (skrzynia manualna, wciśnięte sprzęgło)
- jak działa EMCD podczas hamowania, czy odłącza tylną oś całkowicie, czy może jakoś asekuruje hamowanie (tak jest w Lancer Evolution czy Ralliart, gdzie centralny dyfer /w naszym przypadku imitowany przez EMCD/ spina do pewnego stopnia osie stabilizując auto


To ostatnie szczególnie ciekawe, chwalą się tak tym asystentem hamowania, a informacji o nim tyle co kot napłakał. Asystent na pewno działa na wszystkie 4 koła, ale co się wtedy dzieje z tym magnetycznym cudakiem to dobre pytanie :!:
Jak jeszcze ktoś ma jakieś zapytanie, to umówmy się, że w środę w nocy wysyłam maila, odpowiedź dostaniemy pewnie przed końcem grudnia ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 518 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]