Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 02:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 718 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 11:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MarekC pisze:
mam tempomat w swojej GVII i trochę dziwią mnie wypowiedzi wyżej, bo auto jadąc na tempomacie reaguje na wciśnięcie gazu - przyspiesza gdy np potrzebuję kogoś wyprzedzić. Gdy zwalniam gaz - prędkość wraca do ustawionej i jest stabilizowana. Tempomat wyłącza się po wciśnięciu hamulca (bez gazu prędkość spada - nie wraca do ustawionej).
Nie widzę związku z tematem, co Cię konkretnie dziwi?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 16:10 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Twierdzenie, że na tempomacie prędkością samochodu nie steruje się gazem.. Zabrzmiało to, jakby samochód na tempomacie nie reagował wogóle na położenie pedału gazu, co prawdą (przynajmniej w GVII) nie jest.
Chyba, że chodziło o coś innego ..

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 16:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MarekC pisze:
Twierdzenie, że na tempomacie prędkością samochodu nie steruje się gazem.. Zabrzmiało to, jakby samochód na tempomacie nie reagował wogóle na położenie pedału gazu, co prawdą (przynajmniej w GVII) nie jest.
Chyba, że chodziło o coś innego ..

Chodziło o to, że na tempomacie pedał gazu jest w pozycji zero :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 12:37 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
ufff, bo myślałem że w S-Cross wprowadzili jakiś "wynalazek"

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2015, 12:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
rezon pisze:
nic nie mam wyłączone w czasie jazdy na tempomacie - nawet sterowanie gazem przecież działa, nie mówiąc o sterowaniu napędem. Dane do sterownika napędu podobnie jak u większości są pobierane przecież z czujników ABS - pomiar prędkości obrotowej kół. W przypadku wykrycia uślizgu przodu dołączany jest tył. Dlatego całkowite odłączenie tyłu przy jeździe na tempomacie w S-Crossie uważam za absurdalne rozwiązanie - jakoś nie widzę rozsądnego uzasadnienia przyczynowo-skutkowego.

Rezon, z informacji dotyczących Haldexa wynika jasno, że dane do sterownika napędu pobierane są m.in. z czujnika G79/G185 (czujnik położenia pedału przyspieszenia) znajdującego się bezpośrednio przy pedale gazu, zatem przy włączonym tempomacie tył rzeczywiście może być całkowicie odłączony (jeśli sygnał z tego czujnika jest "nadrzędny" w stosunku do innych, np. obrotów silnika czy prędkości obrotowych kół).
Zakładając, że All Grip i inne podobne systemy także korzystają z takiego czujnika, to tempomat zmienia auto w FWD...


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2015, 12:56 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
DS pisze:
Rezon, z informacji dotyczących Haldexa wynika jasno, że dane do sterownika napędu pobierane są m.in. z czujnika G79/G185 (czujnik położenia pedału przyspieszenia) znajdującego się bezpośrednio przy pedale gazu, zatem przy włączonym tempomacie tył rzeczywiście może być całkowicie odłączony (jeśli sygnał z tego czujnika jest "nadrzędny" w stosunku do innych, np. obrotów silnika czy prędkości obrotowych kół).
ale to, że korzysta wcale nie oznacza, że jak jest załączony tempomat to automatycznie odłącza, przecież przy hamowaniu silnikiem z reguły odłączony jest tył aby nie wpadał w poślizg, co wcale nie oznacza takiego zachowania przy tempomacie. Trochę nadinterpretujesz opis.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2015, 15:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Ja nie twierdzę, że tak jest, ale skoro padła taka informacja ze strony Suzuki, to nie można tego wykluczyć. Przy hamowaniu silnikiem mamy dokładnie tę samą sytuację (odpuszczony gaz, odłączona tylna oś). Trzeba postawić auto na rolkach, ruszyć bez gazu i zobaczyć, czy zakręci tylnymi kołami...

A tu testowanie All Gripa na górce:
www.youtube.com/watch?v=updM1UVlW2s


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2015, 22:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie bardzo rozumiem co chcieli tu pokazać. :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-06-2015, 08:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
Nie bardzo rozumiem co chcieli tu pokazać. :|

Działanie kontroli trakcji. Jak widać, nawet w trybie LOCK skuteczność tego systemu jest kiepska w warunkach offroad, co akurat nie dziwi, bo ani Vitara, ani S-Cross nie są do takiej jazdy jest przeznaczone...


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-06-2015, 10:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No właśnie. Pod tym względem pierwsza próba na AUTO nie różniła od SNOW/MUD + LOCK :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2015, 20:52 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 23:54
Posty: 55
Robiłem podobne testy w mojej V i o dziwo samochód wyjeżdżał. Sytuacja jak na filmiku miałą miejsce w trybie AUTO.
Jak będę miał chwile czasu to nagram swój film :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2015, 21:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na tym filmiku samochód jest zablokowany (skręcone do przeszkody lewe przednie koło) i dopiero jak wyprostowuje nieco koła to jedzie. IMHO bez sensu takie próby.
Jednym kołem miałby się odepchnąć? SUV? :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-06-2015, 14:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
Na tym filmiku samochód jest zablokowany (skręcone do przeszkody lewe przednie koło) i dopiero jak wyprostowuje nieco koła to jedzie. IMHO bez sensu takie próby.
Jednym kołem miałby się odepchnąć? SUV? :|

To jest typowa przeszkoda w rajdach terenowych, do których nowa Vitara się nie nadaje.
Jak widać, nawet pełne uzbrojenie All Grip [SNOW/MUD + LOCK ;)] jest skalibrowane do jazdy raczej onroad. Taką przeszkodę przy pomocy kontroli trakcji to może pokonać np. Pajero, a Vitara w ogóle nie powinna się za to zabierać...
Czekamy na "diagonal test" w bardziej drogowych warunkach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-07-2015, 22:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Wrzucam coś, co nie dotyczy bezpośrednio Suzuki, ale pod koniec można zobaczyć wpływ pozycji pedału przyśpieszenia na działanie napędu (podczas ruszania), w Suzuki zapewne będzie bardzo podobnie:
Mitsubishi ASX 2WD 4WD LOCK test on rollers
Gdyby ktoś chciał tak przetestować All Grip lub i-AWD, to proszę o kontakt :)


Na górę
Post: 19-07-2015, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Kilka dni temu został opublikowany krótki test S-Crossa z silnikiem benzynowym i napędem AllGrip. Dwie kwestie zwracają uwagę.
1. Recenzent zauważył (co i ja potwierdzam), iż przednie siedzenia nie są za wygodne: "Pewne zastrzeżenia można mieć do foteli. Ich wyprofilowanie sprawia, że nawet szczupli kierowcy odczuwają dość nieprzyjemny ucisk ze strony bocznych podwyższeń, które w zamyśle konstruktorów mają poprawiać trzymanie boczne."
Czytaj więcej na: http://www.chceauto.pl/suzuki-sx4-s-cro ... a1945.html
2. Natomiast nie jestem pewien, czy informacja o zwiększającym się spalaniu przy przełączeniu w tryb "Sport" rzeczywiście jest obiektywna: "Przełączenie na tryb Sport sprawia, że spalanie rośnie o około litr na 100 km". Moje niewielkie na razie doświadczenie mówi, że spalanie może być takie same, jak w trybie "Auto" - jeśli będziemy jeździli z podobnymi średnimi prędkościami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-07-2015, 18:35 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
1. To chyba zależy od wcześniej posiadanego auta. Moim pierwszym wrażeniem z foteli S-crossa było - jakie wygodne :D Tylko że się przesiadłam ze Grand Vitary I, która nie miała za wygodnych foteli i prawie zerowe trzymanie boczne.

2. U nas na Sporcie rośnie, ale nie wiem, czy aż o litr. Natomiast może to być związane też z tym, że na auto człowiek po emerycku sunie w korkach i się nie rusza, a na sporcie można sobie skakać dynamicznie między pasami ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-07-2015, 21:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To i ja sie odniosę!
1. Mam 180cm i ok.90kg Sylwetka raczej proporcjonalna. Nie stwierdzam żadnego "nieprzyjemnego ucisku".
2. Spalanie w trybie SPORT teoretycznie może być nieco większe z uwagi na stale napędzany (w iluś tam procentach, chyba 10%) tył. A tak na prawdę (przynajmniej w moim przypadku) na SPORCIE, częściej wyprzedzam, bo zwyczajnie lepiej się zbiera.
U mnie to jest tak:
Jazda nad jezioro, bocznymi drogami, lightowo, 80-90km/h; ustawienie AUTO, to i spalanie prawie jak w katalogu.
Druga wersja. Spieszę się po pracy do doku zapchaną ciężarówkami, krętą "krajówką", prędkość 100-120km/h, tryb SPORT, częste dynamiczne przyspieszanie i hamowanie. Efekt - wyższe spalanie.
Gdybym jechał w tym samym stylu w jednym i drugim trybie, spalanie byłoby wyższe w SPORCIE ale zakładam różnicę poniżej 0.5l /100km


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2015, 19:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Do jakiej prędkości działa allgrip?


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2015, 19:50 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Bandit1, lock do 60, pozostałe bez ograniczeń (wg speca na jeździe próbnej)
co do foteli, siadłem bezpośrednio po sobie do Vitary i S-Crossa, Vitara super, S-cross jakby "płaskie" pod plecami. (niestety s-crossem nie jechałem)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-08-2015, 09:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
AllGrip - jak pisze MS, tryb LOCK do 60 km/h, a pozostałe w każdej.

Co do OT na temat foteli ;) to w Vitarze nie siedziało mi się za wygodnie. W S-Crossie lepiej, ale to może wrażenie przez podłokietnik i jakby lepszą "lewą stronę" (drzwi).


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 07:51 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
http://www.autocentrum.pl/testy/suzuki- ... crossover/
Pod powyższym linkiem pisza o 80 km/h ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 10:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
ASzel, lepiej zaufaj wiadomościom z forum SKP niż z takich portali jak ten w linku 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 14:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Doczytałem, że Lock automatyczne przełączy w tryb Snow przy prędkości 60 km/h. http://www.suzuki.pl/auto/SX4-S-Cross_allgrip.html

Szczerze mówiąc to nie chce mi wierzyć, że 4x4 bez ograniczeń, bo to nie jest stały, permanentny napęd 4x4.

Co do foteli używam takich podkładek https://www.google.pl/search?q=podk%C5% ... z2N1T1M%3D kupione w markecie za 11 zł. Sprawdziły się idealnie do Chorwacji , Swift pomykał jak przeciąg :].


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 17:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Lock się przełączy, ale w trybie Sport zawsze jakiś procent mocy jest przekazywany na tylną oś.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 17:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Bandit1 pisze:
Szczerze mówiąc to nie chce mi wierzyć, że 4x4 bez ograniczeń, bo to nie jest stały, permanentny napęd 4x4.
A co w tym takiego trudnego do uwierzenia? Konkurencja od wielu lat stosuje podobne układy ze stałym przekazem mocy poprzez sprzęgła wielotarczowe. Nie jest to tak permanentny napęd jak poprzez centralny dyferencjał, ale moment stale przekazywany jest na wszystkie koła (a raczej obydwie osie).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 718 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]