Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1118 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-12-2016, 13:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Po analizie poszczególnych trybów w różnych warunkach okazuje się, iż All Grip Select działa nieco inaczej niż podają materiały marketingowe...
Dla wyjaśnienia - analizowany parametr to natężenie prądu na sprzęgle międzyosiowym, zakres od 0.0A (napęd odłączony) do 2.8A (blokada osi).

AUTO: tak jak podaje Suzuki, system w momencie wykrycia tendencji do uślizgu kół natychmiast załącza tryb napędu na wszystkie koła. Kluczem jest tu "tendencja", co oznacza, iż system nie czeka na uślizg (jak podaje wiele źródeł), a dołącza tylną oś (do ok. 1,6A) podczas przyśpieszania. Działa do ok. 100 km/h, powyżej tej prędkości nie ma żadnej aktywności sprzęgła.
W przypadku uślizgu następuje pełna blokada (2.8A).

SPORT: podobnie jak Auto, system dołącza tylną oś (do ok. 1.6A) podczas przyśpieszania. Nie ma ograniczenia prędkościowego, np. podczas przyśpieszania od 100 km/h do 130 km/h na sprzęgle mamy około 0,8A. W przypadku uślizgu następuje pełna blokada (2,8A).
Podczas jazdy ze stałą prędkością brak aktywności sprzęgła (0,0A), zatem FWD.

SNOW: tu największe zaskoczenie, niekoniecznie pozytywne - system wcale nie przechodzi w tryb 4WD, pracuje podobnie jak w AUTO i SPORT, przy czym mamy większą wartość natężenia podczas przyśpieszania - do ok. 2.0A, w przypadku uślizgu następuje pełna blokada (2.8A).
Podczas jazdy ze stałą prędkością brak aktywności sprzęgła (0,0A), zatem niestety, niestety FWD.

LOCK: nie jest sztywną blokadą, podczas jazdy ze stałą prędkością natężenie na sprzęgle wynosi ok. 1.0A (także na postoju), podczas przyśpieszania mamy do 2.5A, pełna blokada tylko w przypadku poślizgu (2.8A).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 04-01-2017, 21:18 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 14-12-2016, 13:54 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Barrrdzo przydatne informacje. :P

Można teraz zamontować mały amperomierz i będzie stały odczyt czy mamy obecnie 2WD, 4 WD czy coś pomiędzy :]. Tylko trzeba rozpracować którym kablem idzie sygnał do sprzęgła. Ma ktoś dojście do schematów?

Opcja dla bardziej zaawansowanych to "ręczne" sterowanie sygnałem na sprzęgło poprzez dołożony układ elektroniczny z potencjometrem i wtedy mamy pełną kontrolę nad napędem. :takjest: (oczywiście ze świadomością konsekwencji "zblokowania" napędu na suchym)

Coś takiego można było ćwiczyć w starszych subaru z automatem bo tam też w większości występowało sprzęgło sterowane elektronicznie. Podobno całkiem nieźle się to spisywało.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 14-12-2016, 14:13 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
A odnosząc się do sposobu działania to jak dla mnie:
DS pisze:
AUTO: i SPORT:

Wszystko jak najbardziej OK. Jak trzeba to załącza napęd jak nie trzeba to oszczędza paliwo (napędy i opony)

DS pisze:
SNOW: tu największe zaskoczenie, niekoniecznie pozytywne - system wcale nie przechodzi w tryb 4WD, pracuje podobnie jak w AUTO i SPORT, przy czym mamy większą wartość natężenia podczas przyśpieszania - do ok. 2.0A, w przypadku uślizgu następuje pełna blokada (2.8A).
Podczas jazdy ze stałą prędkością brak aktywności sprzęgła (0,0A), zatem niestety, niestety FWD.

Czemu niestety? Jeżeli jak sugerują zapina tył trochę mocniej niż w innych trybach (i mam nadzieję wykrywanie poślizgów jest czulsze niż w innych trybach) to jak dla mnie zupełnie wystarcza. Nie przeszkadza mi że po śniegu lub lodzie bez poślizgu pojadę tylko z napędem na przód. Jak często czujesz że nie dajesz rady jechać w takich warunkach mając auto 2WD?

DS pisze:
LOCK: nie jest sztywną blokadą, podczas jazdy ze stałą prędkością natężenie na sprzęgle wynosi ok. 1.0A (także na postoju), podczas przyśpieszania mamy do 2.5A, pełna blokada tylko w przypadku poślizgu (2.8A).

No i tutaj też jak najbardziej OK. Skoro brak uślizgów to napędza tylne koła trochę słabiej a zapina na max tylko przy poślizgach.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 14-12-2016, 14:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jak dla mnie, stwierdzone działanie jest zgodne z oczekiwaniami od tego typu napędu. :)
Jeżeli chodzi o SNOW, to jednak spodziewałbym się, że choć trochę odpycha się też tylnymi, więc tu jest lekkie zaskoczenie.


Na górę
Post: 14-12-2016, 15:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Joozwa pisze:
Czemu niestety? Jeżeli jak sugerują zapina tył trochę mocniej niż w innych trybach (i mam nadzieję wykrywanie poślizgów jest czulsze niż w innych trybach) to jak dla mnie zupełnie wystarcza. Nie przeszkadza mi że po śniegu lub lodzie bez poślizgu pojadę tylko z napędem na przód. Jak często czujesz że nie dajesz rady jechać w takich warunkach mając auto 2WD
Niestety, ponieważ prawdopodobieństwo utraty przyczepności przy 2WD jest po stokroć większe niż przy 4WD. W poprzednim samochodzie podobny napęd potrafił przy 100 km/h napędzać obydwie osie z podziałem nawet ok. 60/40 i to było czuć. Co do Lock, to np. w przypadku ruszania po oblodzonym podjeździe jest przepaść pomiędzy 70/30 a 50/50.
Żałuję, że miałem mało czasu na ten test, ale gdyby zrobić zrzutę na godzinę pracy diagnosty, to można rozpracować All Grip po całości, szybsza jazda w zakrętach, poślizgi, slalomy itp. ;-)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 14-12-2016, 16:56 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
A ja się zgodzę z kolegą DS, jeśli jego opis to prawda to zwłaszcza do trybu snow jestem bardzo zawiedziony. Myślałem, że w powyższym trybie jest 4wd a tu zonk. Mieszkam na Mazurach, jakie warunki śnieżne tu są to wiadomo, do roboty dojeżdżam blisko 20 km często zawianą i wyślizganą powiatówką dlatego też 2 tygodnie temu kupiłem S Crossa 4x4 { używka niespełna 2 letnia}. I tu taka opowiastka: w dniu zakupu z Warszawy prosto do roboty na noc, a rano, jak to u nas dowaliło z 10cm śniegu. A maszyna, tak się złożyło na letnich Continentalach, 5-6mm bieżnika i do domu prawie 20km. No to wrzucam tryb snow, ruszył elegancko, ale pierwsze rondo przy minimalnej prędkości i już jadę w poprzek. Udało się jakoś z tego wyjść, przełączyłem na lock, no i auto w miarę drogi się już trzymało, lecz hamowanie... no nie udało się za pierwszym razem wjechać pod dom, no masakra...Ja wiem, warunki ekstremalne, dużo tego ranka aut po rowach. letnie kapcie, ale niesmak został...

Po pierwszych zimowych wrażeniach wygląda na to, że do jazdy w takich warunkach nadaje się tylko tryb lock. Tryby Auto i Sport też jakoś można powiązać z jazdą w określonych warunkach, lecz do czego w takim razie służy snow? Marketingowy bełkot?

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 14-12-2016, 18:47 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Nie pisze tego złośliwie i się nie czepiam ale przy takich warunkach na drodze i
smokoviec pisze:
tak się złożyło na letnich Continentalach...

Czego innego się spodziewałeś niż tego że
smokoviec pisze:
już jadę w poprzek.

Nawet jakbyś miał wypas terenówkę z reduktorem i zapiętymi dyframi to na letnich na rondzie będziesz jeździł bokiem.

A co do hamowania to zawsze warto sobie przypomnieć przed zimą złotą zasadę że auto 4x4 Przyspiesza na śliskim 10 razy lepiej niż 2WD ale hamuje zawsze tak samo :czyta:.
Jak się o tym zapomni to może zaboleć. :P

Wracając do trybu SNOW
Może i mogło by być lepiej z lekkim zapięciem napędu cały czas ale jak wskazuje instrukcja jest to tryb do jazdy w gorszych warunkach pogodowych a nie tylko po śniegu.
Postaram się przetestować to empirycznie tej zimy i kto wie, może wtedy zmienię zdanie. Na razie pozostanę przy swoim, bo skoro przy KAŻDYM przyspieszaniu i KAŻDYM uślizgu kół (czyli w momencie kiedy napęd jest potrzebny na wszystkich kołach) tył jest zapięty, to do normalnej jazdy mi wystarczy. Jak warunki będą takie że pozostaje tylko jazda do 50km/h to po prostu włączę LOCK.
W sytuacjach ekstremalnych podjazdów i lodu i tak pomoże tylko imitacja blokady dyfrów przez dohamowywanie kół i tym też pewnie steruje allgrip zależnie od trybu.

DS pisze:
Żałuję, że miałem mało czasu na ten test, ale gdyby zrobić zrzutę na godzinę pracy diagnosty, to można rozpracować All Grip po całości, szybsza jazda w zakrętach, poślizgi, slalomy itp. ;-)

Mogę się dorzucić ale Jak będziesz robił testy to daj znać, bo też chętnie poćwiczę :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 14-12-2016, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Mówiąc o zrzucie miałem na myśli wyznaczenie jednej osoby, która za wspólnie zebrany budżet uda się do ASO, wcześniej można wspólnie przygotować plan takiego testu :)
Możliwe, że w bardziej ekstremalnych sytuacjach tryb Snow będzie pracował zupełnie inaczej - jeśli system przewiduje możliwość utraty przyczepności, to może wymaga warunków czy stylu jazdy, które do takiej utraty mogą doprowadzić...
Tak czy inaczej, odłączenie tylnej osi w tym trybie na pewno do zalet nie należy.

Joozwa pisze:
W sytuacjach ekstremalnych podjazdów i lodu i tak pomoże tylko imitacja blokady dyfrów przez dohamowywanie kół i tym też pewnie steruje allgrip zależnie od trybu.
Poniżej na przykładzie Mitsubishi - różnica pomiędzy 75/25 a 50/50 na lodzie podczas ruszania:
https://youtu.be/KYws-l-t0ZQ

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-12-2016, 09:59 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Joozwa,

ależ nie mam żadnych obiekcji do Ciebie, w opisanym przypadku wszelkie pokłady głupoty były po mojej stronie. Co do hamowania to rzecz jasna zdaję sobie z tego sprawę, kolega w pracy ma Outbacka i kilka razy mnie uświadamiał mnie w tym względzie, tak profilaktycznie bardziej.
Zastanowiło mnie tylko, czy między oponami zimowymi a letnimi jest aż taka przepaść, i ta ciągła promocja medialna zimówek to czasami nie jest tak jak z wielką ofensywą swego czasu diesli. Wiem, że kiedyś było inaczej, ale jak w latach dajmy na to 70, 80 czy do połowy 90 ludzie dawali sobie radę bez zimówek?

Co do trybu snow: wyobrażałem sobie, że jeśli jadę w średnich warunkach zimowych te 70-80 km/h to w tym trybie mam zapas bezpieczeństwa przesunięty bardziej do przodu niż we zwykłym samochodzie bez napędu. To, że systemy zainterweniują dopiero gdy już dojdzie do uślizgu średnio mnie satysfakcjonuje, liczyłem na to, że będą raczej czuwać nad tym, aby do tego uślizgu nie doszło. Gdy w końcu założę zimówki { no może jutro w końcu, bo tak w użyciu jest niezawodna 13 letnia Liana} będę wiedział więcej jak ten SCross działa w tym trybie, ale coś czuję, że tak naprawdę korzyść będę miał tylko z trybu lock. Jeśli tak faktycznie będzie to powtórzę: będę zawiedziony.

P.S.
Jak trzeba, to skromnie bo skromnie { no w końcu spłukałem się na tego S Crossa } też coś się dorzucę.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 15-12-2016, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
smokoviec pisze:
do czego w takim razie służy snow? Marketingowy bełkot?
Dobre pytanie, prosimy o odpowiedź użytkowników, którzy zimę z All Grip mają już za sobą.
Ja dziś wykonałem test na oblodzonym podjeździe z kostki i okazało się, iż w trybie Snow łatwiej ruszyć niż w Lock. Inna krzywa gazu, mniejsze obroty kół, samochód krócej mielił kołami i szybciej łapał przyczepność. W obydwu trybach dołączenie tylnej osi mocno odczuwalne. OK, skutecznie, ale nie ma to wiele wspólnego z bezpieczeństwem czynnym...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-12-2016, 07:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
analizowany parametr to natężenie prądu na sprzęgle międzyosiowym, zakres od 0.0A (napęd odłączony) do 2.8A (blokada osi).


Szacun i dziękuję bardzo za włożoną pracę.
To by mogło tłumaczyć dlaczego Vitara tak przyjemnie mi się prowadzi w zakrętach pomimo wysokiej budy. Tył w każdym trybie załącza się przy przyspieszeniu, ja zwykle (prawie zawsze) na zakrętach dodaję gazu ujętego tuż przed więc każdy łuk pokonuję na cztery buty, no może przednie buty i tylne sandałki ale to i tak lepiej niż boso.


Na górę
Post: 19-12-2016, 13:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Joozwa pisze:
Mogę się dorzucić ale Jak będziesz robił testy to daj znać, bo też chętnie poćwiczę :]
smokoviec pisze:
Jak trzeba, to skromnie bo skromnie { no w końcu spłukałem się na tego S Crossa } też coś się dorzucę.
Dzięki za odzew w temacie zrzuty, niestety w tak małym gronie tego nie zrobimy. Jeśli kiedyś pojawią się w portfelu jakieś nadwyżki budżetowe, to przeprowadzę dłuższe testy, sporo niewiadomych nadal jest.

piomic pisze:
Tył w każdym trybie załącza się przy przyspieszeniu, ja zwykle (prawie zawsze) na zakrętach dodaję gazu ujętego tuż przed więc każdy łuk pokonuję na cztery buty
To jest też jedną z niewiadomych, której nie sprawdziłem - czy napęd załącza się tylko przy przyśpieszaniu, czy także podczas pokonywania zakrętów z większą prędkością itp. (cyt. "system załącza napęd na wszystkie koła w celu poprawy stabilności jazdy w zakrętach", "system załącza napęd 4WD i steruje napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania"...)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-12-2016, 22:52 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
Zgadzam się, to może tłumaczyć bardzo przyjemne szybkie prowadzenie S-Crossa w zakrętach. Może ten tył się wtedy załącza. To była dla mnie największa niespodzianka auta in plus.


Na górę
Post: 20-12-2016, 08:38 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
DS pisze:
Dzięki za odzew w temacie zrzuty, niestety w tak małym gronie tego nie zrobimy.

Nie to żebym dysponował jakimś wielkim nadmiarem gotówki. Jednak też się bym dorzucił, powiększając owo grono :D

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 21-12-2016, 10:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Koledzy, najnowsza informacja - zrzuta nie będzie potrzebna.
Szacun i uznanie dla ASO Auto-Jakubowscy (Rzeszów/Świlcza), jak tylko znajdą chwilę, to kolejny raz (tym razem na dłużej) udostępnią diagnostę z komputerem :skoczek:
Głównym celem testu będzie sprawdzenie działania All Grip w zakrętach, spróbuję także sprawdzić, czy tempomat ma jakiś wpływ (np. podjazd pod górę).
Jeśli macie jakieś propozycje co jeszcze przetestować, to piszcie :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-01-2017, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Dzięki uprzejmości ASO Auto-Jakubowscy (Rzeszów/Świlcza) wiemy znacznie więcej na temat All Grip Select, kolejne testy przeprowadzone. Dziś udało się potestować napęd na śniegu, lodzie itp. Po raz kolejny sporo ciekawostek, dzisiejsze testy to:
- postój, skrzynia na biegu P, wciskanie pedału gazu (Auto, Sport, Snow) - brak aktywności sprzęgła
- postój, skrzynia na biegu D, delikatne wciskanie pedału gazu (Auto, Sport, Snow) - od razu pojawia się natężenie na sprzęgle, zatem można uznać, iż zawsze ruszamy z czterech łap
- przyśpieszanie na autostradzie - po dokładnym sprawdzeniu - w trybach Sport i Snow do ok. 120 km/h (czyli do ok. 130 km/h na prędkościomierzu) tylna oś pracuje, powyżej brak aktywności sprzęgła
- przyśpieszanie na śniegu w trybie Snow, bez odczuwalnej utraty przyczepności - natężenie do 2,5A (dla przypomnienia - na suchym asfalcie było max 2,0A).
- tempomat - nie ma wpływu na działanie napędu - niezależnie od trybu sprzęgło pracuje podczas automatycznego przyśpieszania tak samo jak przy używaniu pedału gazu
- slalom na śniegu, stała prędkość około 40 km/h - niezależnie od trybu, sprzęgło pracuje (do 1.0A) - największym zaskoczeniem jest, iż przy takich manewrach pracuje także przy odpuszczonym pedale gazu
- podobny slalom na asfalcie przy 60 km/h - brak aktywności sprzęgła, przypuszczalnie zadziałałoby gdyby manewry było bardzo gwałtowne, na granicy utraty przyczepności
- asystent zjazdu - natężenie standardowe dla Lock (~ 1.0A)
- podjazd po krętej i bardzo śliskiej drodze - spokojna jazda, niezależnie od trybu sprzęgło pracuje od 0,0A do 2,0A (bez poślizgu)
- podczas jazdy ze stałą prędkością redukcja biegu załącza napęd (do ~ 0,8A)
- jazda w kółko po średniej wielkości rondzie - przy stałej prędkości brak aktywności sprzęgła, załącza się przy lekkim dodawaniu gazu (~ 0,4A)
- hamowanie (na śniegu, ABS) - brak aktywności sprzęgła (0,0A)

Okazuje się, iż w złych warunkach sprzęgło pracuje bardzo podobnie we wszystkich trybach (poza Lock), w takim teście trudno zauważyć różnice - może są to ułamki sekund (i miliampery) na czasie reakcji, a może różnice tkwią tylko w sterowaniu silnikiem, ESP i skrzynią :idea:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 05-01-2017, 10:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Wygląda na to, że bardzo rozsądnie to wszystko zaprogramowali a materiały marketingowe to (jak zwykle) bełkot bez związku z rzeczywistością.


Na górę
Post: 05-01-2017, 11:34 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
DS,
Widzę, że zabrałeś się na bardzo poważne testowanie. Dobra robota!
Dzięki solidnym opadom śniegu w Małopolsce miałem w końcu okazję trochę protestować napęd na zaśnieżonych bocznych drogach. Jestem bardzo zadowolony, choć takich wniosków jak DS nie potrafię wyciągać. Ruszanie pod bardzo stromą górkę po wyślizganym śniegu bez najmniejszego problemu, ruszanie z zaspy również - sądzę, że napęd AllGrip jest w zupełności wystarczający do komfortowego przemieszczania się w zimie dla 99% jego użytkowników. W prawdziwy teren swoją Vitarą nie jeżdżę, a wersję z Allgripem kupowałem by zimą na wiejskich i górskich drogach jechać komfortowo i bezpiecznie.

Jak dla mnie największą różnicę między trybem Snow i Auto stanowi inna charakterystyka automatycznej skrzyni - na Snow jest bardziej dostosowane do śliskich warunków drogowych operowanie biegami, szybsza redukcja, mniej gwałtowne zmiany biegów podczas przyspieszania etc. Szkoda tylko, że po każdym wyłączeniu silnika trzeba tryb zmieniać ręcznie, a przy takiej pogodzie jak teraz przydałaby się możliwość zostawienia Snow na dłużej.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-01-2017, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W przypadku AT różnica jest rzeczywiście spora, choć z szybszą redukcją nie do końca się zgadzam, raczej odwrotnie, skrzynia długo utrzymuje niskie obroty (w odróżnieniu od Sport).
Różnice dotyczą także działania ESP - dziś byłem zdumiony agresywnoscią tego systemu w trybie Snow - na pustej zasnieżonej drodze przy około 60 km/h wykonałem gwałtowny ruch kierownicą - w ułamku sekundy system szarpnął autem, wyprostował i mocno wyhamował. Nieprzyjemnie, ale skutecznie :-)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-01-2017, 11:40 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
Się tak cały czas biję z myślami i nie mogę się zdecydować:
warunki - wioska, śnieg jest odgarniany sporadycznie, niczym nie jest droga sypana, jest warstwa ubitego śniegu ale nie ma zasp. Często śnieg jest rozjeżdżony, ale jest biało :D Prędkości do 40 km/h, sporo zakrętów.

Snow czy Lock ?

Każdego dnia w innym trybie i nie mogę się zdecydować :D
ktoś podzieli się opiniami ?


Na górę
Post: 11-01-2017, 13:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jak dla mnie, SNOW.


Na górę
Post: 11-01-2017, 13:14 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
ESP lepiej na snow reaguje, częściej, szybciej


Na górę
Post: 11-01-2017, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jeśli będzie pusto, to wykonaj gwałtowne manewry w obydwu trybach i będziesz wiedział, który Ci bardziej odpowiada ;)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-01-2017, 13:48 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
Chyba po pracy pojadę na pas startowy /jest taki kawałek drogi ode mnie/ i sobie sprawdzę :D dam znać jaki efekt będzie. Czekam tylko na nowy śnieg :D /i koniec pracy/


Na górę
Post: 13-01-2017, 17:00 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
DS,
wielkie ukłony dla Ciebie za kawał fajnej roboty, w końcu producentowi, nawet jeśli jest to Suzuki do końca nie ma co wierzyć.

Rozumiem, że testowałeś automat, lecz myślę, że w jakiejś tam części pokrywa się to z manualem. Nie wiem czy dobrze wykombinowałem, ale wynika z Twoich testów , że w trybie snow {slalom ze stałą prędkością} jednak tył jest załączony? Czy można w takim razie wysnuć wniosek, że w warunkach zimowych na trasie ze stałą prędkością w jakimś procencie tył tez jest napędzany?

W warunkach podanych przez Costalesa zdecydowanie stawiam na tryb lock.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1118 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]