Dzięki uprzejmości ASO Auto-Jakubowscy (Rzeszów/Świlcza) wiemy znacznie więcej na temat All Grip Select, kolejne testy przeprowadzone. Dziś udało się potestować napęd na śniegu, lodzie itp. Po raz kolejny sporo ciekawostek, dzisiejsze testy to:
- postój, skrzynia na biegu P, wciskanie pedału gazu (Auto, Sport, Snow) - brak aktywności sprzęgła
- postój, skrzynia na biegu D, delikatne wciskanie pedału gazu (Auto, Sport, Snow) - od razu pojawia się natężenie na sprzęgle, zatem można uznać, iż
zawsze ruszamy z czterech łap- przyśpieszanie na autostradzie - po dokładnym sprawdzeniu - w trybach Sport i Snow do ok. 120 km/h (czyli do ok. 130 km/h na prędkościomierzu) tylna oś pracuje, powyżej brak aktywności sprzęgła
- przyśpieszanie na śniegu w trybie Snow, bez odczuwalnej utraty przyczepności - natężenie do 2,5A (dla przypomnienia - na suchym asfalcie było max 2,0A).
- tempomat - nie ma wpływu na działanie napędu - niezależnie od trybu sprzęgło pracuje podczas automatycznego przyśpieszania tak samo jak przy używaniu pedału gazu
- slalom na śniegu, stała prędkość około 40 km/h - niezależnie od trybu, sprzęgło pracuje (do 1.0A) - największym zaskoczeniem jest, iż przy takich manewrach
pracuje także przy odpuszczonym pedale gazu- podobny slalom na asfalcie przy 60 km/h - brak aktywności sprzęgła, przypuszczalnie zadziałałoby gdyby manewry było bardzo gwałtowne, na granicy utraty przyczepności
- asystent zjazdu - natężenie standardowe dla Lock (~ 1.0A)
- podjazd po krętej i bardzo śliskiej drodze - spokojna jazda, niezależnie od trybu sprzęgło pracuje od 0,0A do 2,0A (bez poślizgu)
- podczas jazdy ze stałą prędkością redukcja biegu załącza napęd (do ~ 0,8A)
- jazda w kółko po średniej wielkości rondzie - przy stałej prędkości brak aktywności sprzęgła, załącza się przy lekkim dodawaniu gazu (~ 0,4A)
- hamowanie (na śniegu, ABS) - brak aktywności sprzęgła (0,0A)
Okazuje się, iż w złych warunkach sprzęgło pracuje bardzo podobnie we wszystkich trybach (poza Lock), w takim teście trudno zauważyć różnice - może są to ułamki sekund (i miliampery) na czasie reakcji, a może różnice tkwią tylko w sterowaniu silnikiem, ESP i skrzynią