Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 19:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 918 Następna
Autor Wiadomość
Post: 19-01-2016, 06:34 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Joozwa pisze:

Jestem tylko ciekaw jak auto zachowa się w ekstremalnej sytuacji np. w zaspie śnieżnej, bo niestety rolki nie odzwierciedlą wszystkiego.

jak dopada śniegu dam znać :] mojej drogi z zasady nie odśnieżają, lub na saaaaamym końcu :zly: błotne testy ( opony zimowe) - auto ciągnie bez problemu, w każdym ustawieniu :]


Na górę
Post: 19-01-2016, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Joozwa pisze:
Fajnie zrobione testy.
Przydałby się jeszcze test jednego koła (na 3 rolkach) :]
Allgrip wygląda na naprawdę dopracowany system i widać że elektronika działa dosyć sprawnie.
Jestem tylko ciekaw jak auto zachowa się w ekstremalnej sytuacji np. w zaspie śnieżnej, bo niestety rolki nie odzwierciedlą wszystkiego.

Niestety nie mam 3 rolek, w mojej ocenie da radę i to bez problemów :)
Rolki to sztuczny test, ale daje pewien bazowy obraz działania napędu.
Wkrótce będą filmiki z porównaniem do Grand Vitary, tam elektronika działa tak samo dobrze :ok:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-01-2016, 09:30 
Offline

Rejestracja: 27-04-2015, 11:26
Posty: 24
Pobawiłem sie na sniegu, uważam że rewelacja, Mała masa samochodu i nieduży rozstaw między osiami to ogromny plus ! Nie było żadnej sytuacji w której samochód zachowywałby się niepewnie, zwyczajnie wystarczyło że lekko ruszył i do przodu ! 4x4 działa naprawde Super . Zaspa, zasypany sniegiem wąwóz bez żadnych problemów , wszystko w granicach zdrowego rozsądku i nie próbowałem jakichś ekstemalnych przygód typu sforsowanie w poprzek wąwozu :) , Auto świetnie się sprawdza jak ktoś ma długi nieodśnieżany odcinek jak ja do domu to Vitara jest strzałem w 10 !


Na górę
Post: 20-01-2016, 20:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Porównanie napędów: Vitara vs. Grand Vitara:
https://www.youtube.com/watch?v=O1PXcig0W3g

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-01-2016, 23:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Widać przewagę GV II w przypadku zablokowanego centralnego dyfra, w zasadzie nie poczuła rolek. Natomiast w pozostałych przypadkach, jak na moje oko, to napęd Vitary był sprawniejszy. Ponieważ nie znam napędu Vitary zastanawiam się, czy tam nie ma jakiejś wizskozy czy coś w tym stylu, która blokuje nieco centralny dyfer.

Generalnie potwierdza się opinia, że napęd Vitary jest bardzo skuteczny.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 21-01-2016, 08:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
czoboki pisze:
nie znam napędu Vitary zastanawiam się, czy tam nie ma jakiejś wizskozy czy coś w tym stylu, która blokuje nieco centralny dyfer.

Vitara nie ma centralnego dyfra, tylna oś dołączana jest przez sprzęgło elektromagnetyczne, w pełni sterowane przez komputer.
Elektronika Vitary (kontrola trakcji) wygląda na szybszą niż elektronika Grand Vitary, choć czas zjazdu z rolek może też wynikać z różnicy w masach tych aut.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-01-2016, 09:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jasne dzięki za info. Co do masy, pewnie masz rację, ale to też wpływa na działanie elektroniki. Poza tym różne moce silników, różne momenty obrotowe. Niemniej, napęd Vitary II wygląda na bardzo sympatyczny. Ciekawe jak będzie z trwałością.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 14-02-2016, 09:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Jakubos pisze:
Tryb "Auto":
(...)
2. Krzywa gazu, łagodna, dolot powietrza ograniczony. Auto ma około 11 Koni mniej, niż moc deklarowana.

Próbuję, testuję i coś mi się nie zgadza.
Tak, po przełączeniu na sport podczas jazdy czuć kopa (chyba każdemu to demonstrują już na próbnej), podobnie przy powrocie do auto lub snow wyraźnie zamula. Ale czy to znaczy że komputer wypuszcza i chowa zapasowe konie? Nie sądzę.
Odczuwalnego kopa nie ma wcale jeśli gaz jest w podłodze, bez względu na prędkość i obroty: gaz do dechy — brak zauważalnej reakcji na przełączenie trybu. Dlaczego? Bo program w działaniu silnika zmienia tylko krzywą gazu (przeniesienie napędu na tył i czułość systemów to inna bajka) powodując, że wciśnięcie np. do połowy w auto daje połowę a w sporcie np. 3/4 na silniku, przełączenie na sport po prostu dodaje gazu. Spróbujcie sami pokręcić gałką przy różnych ustawieniach pedału gazu, różnica jest przy wciśnięciu lekkim do średniego, później spada do zera.


Na górę
Post: 15-02-2016, 20:24 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Z moich obserwacji wynika, że tryb sport nie tyle dodaje gazu, jak piszesz, co zwiększa czułość na naciśnięcie pedału gazu. Wprawdzie mam automat i za każdym razem po przełączeniu na Sport następuje redukcja biegu (zmienia się też przy okazji tryb pracy skrzyni biegów) ale auto nie przyspiesza samo z siebie. Mi tłumaczono, że w trybie sport zwiększa się dolot powietrza, przez co gaz reaguje bardziej gwałtownie.
Testu z gazem w podłodze nie robiłem ale jeśli jest tak jak piszesz to chyba sugerowałoby, że w opisie Jakubosa należałoby zmienić, że w trybie Auto samochód ma mniej momentu niż koni.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 22-02-2016, 17:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Porównanie - legenda Quattro vs. All Grip ;)
https://www.youtube.com/watch?v=obTJVeToq4c

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-02-2016, 20:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Adekwatnie do ceny -- ile razy więcej płacisz, tyle razy dłużej kręcisz w miejscu.


Na górę
Post: 06-03-2016, 00:31 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
A jak byscie porownali Allgrip do napedu w Subaru i w Jeepie Renegade? I jak sie to ma do Daci Duster ktora bazuje na starej ale sprawdzwonej technologii Nissana? Czy da sie porownac sensownie Allgrip do chyba bardo slabych napedow w autach takich jak Kia Sportage, Hyundai Tucson czy Toyota Rav4?


Na górę
Post: 07-03-2016, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Wyłączając Subaru z manualnymi skrzyniami biegów (i sportowe modele oczywiście), wszystkie pozostałe auta mają dołączane napędy. Technologia Dustera to napęd Nissana X-Traila sprzed 2007 roku - All Mode 4x4, później Nissan wprowadził znacznie bardziej zaawansowany All Mode 4x4-i. Obydwie generacje, jak i All Grip czy i-AWD bazują na tym samym sprzęgle międzyosiowym, walka odbywa się na poziomie oprogramowania sterującego napędem.
Jeep Renegade - podobne rozwiązanie, aczkolwiek wersja Trailhawk posiada reduktor oraz blokadę tylnego mostu.
Kia/Hyundai - Magna’s Dynamax system - teoretycznie mniej zaawansowane systemy dołączania tylnej osi, czy w praktyce działa gorzej - nie mam pojęcia...
RAV4 - Integrated Dynamic Drive System (IDDS) - Toyota twierdzi, że system dołącza napęd na cztery koła ponad dwukrotnie szybciej niż napędy konkurencyjne - coś mi się wydaje, iż nie wzięli pod uwagę, że najnowsze rozwiązania konkurencji oparte o sprzęgła międzyosiowe potrafią stale napędzać cztery koła w pełnym zakresie prędkości (vs. do 40 km/h w RAV4), a nie tylko dołączać tylną oś...
Subaru - wersje AT to także napędy oparte o sprzęgło międzyosiowe (sterowane hydraulicznie), tyle, że w odróżnieniu od powyższych - umieszczone z przodu. Wersje MT to stały napęd oparty o centralny mechanizm różnicowy (LSD).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-03-2016, 11:58 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
DS pisze:
Subaru - wersje AT to także napędy oparte o sprzęgło międzyosiowe (sterowane hydraulicznie), tyle, że w odróżnieniu od powyższych - umieszczone z przodu. Wersje MT to stały napęd oparty o centralny mechanizm różnicowy (LSD).

Co do Subaru to niektóre z AT mają centralny dyferencjał planetarny ze sterowaniem poślizgu. Takie były w części samochodów po wprowadzeniu kontroli trakcji przy tradycyjnych automatach.

W obecnych modelach XV jest tak jak piszesz. Manual - centralny dyfer z wizkozą (LSD), automat CVT - sprzęgło wielopłytkowe

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 07-03-2016, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Zgadza się, w zależności od skrzyni (4AT, 5AT) napędy mogą być różne. W przypadku centralnego dyfra z blokadą sterowaną elektronicznie - All Grip raczej pozostanie daleko w tyle...
Przy CVT, gdzie mamy wielopłytkowe sprzęgło - konkurencja może być ciekawa ;)
Przy dobrych wiatrach, w czerwcu będę miał okazję zrobić test na rolkach - XV CVT vs. Vitara AT.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 09-03-2016, 09:29 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Gdzieś czytałem, że w nowych Mazdach napęd i-Active AWD jest na bardzo przyzwoitym poziomie - jest ponoć bardzo proaktywny (uzależnia tryb działania od pomiarów mnóstwa czynników, z mierzeniem temperatury i statusu wycieraczek włącznie). Choć z drugiej strony w naszym AllGripie przełącznik trybów Auto/Snow etc ma dla mnie tę zaletę, że zmienia się nie tylko sposób działania AWD ale przede wszystkim czułość ESP i rozkład siły hamowania. No i mam nad tym kontrolę - choć gdy na chwilę zgasimy silnik to trzeba od nowa wrzucać żądany tryb o ile jest inny niż Auto.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
szulik pisze:
Gdzieś czytałem, że w nowych Mazdach napęd i-Active AWD jest na bardzo przyzwoitym poziomie - jest ponoć bardzo proaktywny (uzależnia tryb działania od pomiarów mnóstwa czynników, z mierzeniem temperatury i statusu wycieraczek włącznie)
Mazda wykorzystuje to samo sprzęgło wielopłytkowe, co Suzuki.
Najnowszą generację napędu Mazdu posiada CX3 - dane pobierane są z czujników temperatury, wilgotności, wycieraczek, hamulców, kierownicy (kąt skrętu + wspomaganie) etc.
Zasadniczo nic nowego - info z czujnika wycieraczek Subaru zastosowało bodajże w 1978 roku...
Dane z czujnika temperatury wykorzystuje w najprostszych napędach np. Mitsubishi, choć bardzo trudno dokopać się do takich danych.
Jak jest w All Grip? Only God Suzuki knows ;)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 09-03-2016, 10:52 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Z tego co się zorientowałem to w Maździe CX3 AWD nie ma przełącznika trybu sterującego napędem (jest tylko Sport) - pewnie te reklamowane czujniki dobierają tryb automatycznie.
Szkoda tylko, że prześwit CX3 jest niższy niż w Vitarze, a miejsca z tyłu praktycznie brak - powinna się nazywać CX2 :)

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 11:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dokładnie.
Duża na zewnątrz, mała w środku i bagażnik poniżej 300 l.
Coś jak Juke, czyli Micra SUV ;)

W CX3 prześwit ma chyba 160 mm w wersji optymistycznej.


Na górę
Post: 09-03-2016, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
szulik pisze:
Z tego co się zorientowałem to w Maździe CX3 AWD nie ma przełącznika trybu sterującego napędem (jest tylko Sport) - pewnie te reklamowane czujniki dobierają tryb automatycznie

"Sport" załączany manualnie dotyczy chyba tylko skrzyni automatycznej, a nie samego napędu.
Tryby napędu wg Mazdy - Normal, Stability i Sporty - komputer na bieżąco analizuje sposób jazdy i sytuację, w jakiej znajduje się samochód, dostosowując się do warunków poprzez automatycznie przełączenie w jedną z trzech charakterystyk pracy.
W trybie Normal stosownym do podróżowania z dużymi prędkościami, napędzane są głównie koła przednie.
Wjazd na śliską nawierzchnię przełącza komputer w tryb Stability, w którym następuje włączenie równomiernego napędu na cztery koła.
Dynamicznej jeździe odpowiada schemat Sporty, w którym algorytmy nastawione są najlepsze osiągi. Na wejściu i wyjściu łuku regulacja rozdziału momentu wpływa na pod- i nadsterowność, zwiększając kontrolę kierowcy nad samochodem.

Ja osobiście jestem zwolennikiem manualnego wyboru trybu napędu, nie tylko z uwagi na możliwość większej kontroli auta, ale także... Przełącznik napędu dobrze wygląda ;)

UPDATE: All Grip nie bierze pod uwagę temperatury powietrza.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 14-03-2016, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Zamieszczam kolejną część testu All Grip na rolkach, tym razem z przypadkowo zaciągniętym hamulcem ręcznym... Nie mam pewności, czy właściwie interpretuję wynik, ale w mojej ocenie system zadziałał rewelacyjnie - tylko przednie prawe koło mogło wyciągnąć auto, do tego ogromne opory związane z zablokowaną tylną osią, a Vitara bez problemu zjechała z rolek, zatem All Grip prawie 100% momentu przekazał na koło z przyczepnością:
http://www.youtube.com/watch?v=-h9T0SlD4Pg

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-03-2016, 15:25 
Offline

Rejestracja: 01-02-2015, 18:59
Posty: 31
Zamieszczam fragment filmu z testu porównującego Suzuki S-Cross 4WD i Mitsubishi ASX 2WD. Próba przejechania przez piasek. Wynik nietrudny do przewidzenia:
https://youtu.be/8sqynb12twQ?t=1966


Na górę
Post: 18-03-2016, 22:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Przeczytałem w jakimś magazynie, że LOCK w Allgripie wyłącza się po przekroczeniu 60 km/h.
E?


Na górę
Post: 18-03-2016, 22:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
No tak jakoś powyżej 40 ale nie powiem dokładnie przy ilu -- mam wrażenie że to nie jest okrągła liczba.


Na górę
Post: 18-03-2016, 23:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Tak, po przekroczeniu 60-tki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 918 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]