Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 00:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1318 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-04-2017, 21:01 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
DS pisze:
Właśnie przez to utknąłem ASX-em na wspomnianym podjeździe.
Testowałem tryby Snow i Lock na oblodzonym podjeździe z kostki - Snow bardzo szybko odzyskuje przyczepność, Lock mieli kołami.


No właśnie sporo czytam i wydaje mi się że w tej cenie ciężko będzie znaleźć nowe auto z taką trakcją na wymienionych wyżej warunkach niż Vitara.

ASXa miałeś może z benzyną 1.6 117 km ? To była by pewnie podobna charakterystyka jak Vitara 1.6 120.
Jeśli tak to zdarzało się że brakowało tej mocy w takich warunkach jak wyżej (nie mówie o jakimś terenie oczywiście).

Dzięki za rady - myślę ze powoli mi się klaruje


Na górę
Post: 03-04-2017, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
ASX miałem diesela 1.8 150 KM 4x4, mocy nie brakowało :)
Napęd All Wheel Control dawał radę, choć kontrola trakcji (elektroniczna "blokada" dyfrów) pozostawiała wiele do życzenia w porównaniu do dowolnego trybu All Grip Select.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-04-2017, 22:04 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
No tak pewnie ze słabszym silnikiem trzeba wcześniej rozpędzić się i wyżej go kręcić.
I z tego powodu jazda po górach mniej komfortowa będzie, choć trudno mi jest sobie wyobrazić żeby w automacie brakło mocy do podjazdu na drodze publicznej na codzień użytkowanej przez "normalne" samochody (nawet w zimie)
Choć piszę to jako laik i to tylko gdybanie i usprawiedliwiane swojego wyboru ;)
Ciekawi mnie chociażby że JIMNY niewiele lżejszy z silnikiem 1.3 85 km i 110 Nm daje radę nieraz lepiej w ciężkim terenie niż potężne maszyny.


Na górę
Post: 06-04-2017, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Marcinx pisze:
JIMNY niewiele lżejszy z silnikiem 1.3 85 km i 110 Nm daje radę nieraz lepiej w ciężkim terenie niż potężne maszyny.

Bo jest lekki, gdzie inny się kopie jamniczek leci po wierzchu. Jeszcze lepszy był Samuraj, zwłaszcza jak mu chłodnicę przeniosłeś na plecki dla bezpieczności.


Na górę
Post: 06-04-2017, 11:54 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
piomic pisze:
Marcinx pisze:
JIMNY niewiele lżejszy z silnikiem 1.3 85 km i 110 Nm daje radę nieraz lepiej w ciężkim terenie niż potężne maszyny.

Bo jest lekki, gdzie inny się kopie jamniczek leci po wierzchu. Jeszcze lepszy był Samuraj, zwłaszcza jak mu chłodnicę przeniosłeś na plecki dla bezpieczności.


No tak, na filmach widać że cuda wyczynia :) . Nowa Vitara do terenu się nie nadaje.
Ciekawi mnie tylko czy na twardym i śliskim (np pod górę ) małe i lekkie auto lepiej się sprawdzi niż ciężkie i mocne.


Na górę
Post: 06-04-2017, 15:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
piomic pisze:
Bo jest lekki, gdzie inny się kopie jamniczek leci po wierzchu
Obecnie Jimny jest wzbogacony o elektronikę, więc idzie jeszcze lepiej niż kiedyś, przy włączonym reduktorze "blokada" dyfrów daje radę.
Elektronika All Grip Pro jest ciekawie zaprojektowana:
https://youtu.be/EKgdKfO-kv8
https://youtu.be/r_cO4qDEmRI

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-05-2017, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
All Grip Select, test na trzech rolkach:
https://youtu.be/a-Kiskb1dDE

smokoviec pisze:
do czego w takim razie służy snow? Marketingowy bełkot?
Na powyższym teście widać, iż tylko w trybie Snow samochód nie przesuwa się na boki.
Auto i Sport pominąłem, ponieważ samochód za bardzo uciekał w prawo i opony łapały trochę przyczepności o kanty rolek, a nie o to w tym teście chodzi.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 28-08-2017, 09:21 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 11-05-2017, 20:48 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
No fajnie że na 3 rolkach zrobiłeś. Ciekawe jak wyjdą porównania i konkurencją.
Mógłbyś napisać co się działo w trybie Sport, że Vitara nie zjechała z rolek?


Na górę
Post: 11-05-2017, 21:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Może by Ignisa z AllGrip Auto postawić?


Na górę
Post: 11-05-2017, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Marcinx, tak jak napisałem powyżej - w trybach Sport i Auto samochód uciekał na bok i zjeżdżał łapiąc przyczepność o ramę rolek. Gdyby rolki były szersze, to w każdym trybie dałby radę, ale nie tak łagodnie jak w Snow.
Wkrótce porównanie na trzech rolkach z Lexusem, który poległ na teście po przekątnej.

Avalanche, szukam właśnie Ignisa 4x4, niestety nie ma żadnego w mojej okolicy...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-05-2017, 10:19 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
Ale zahamowałeś kiedy zaczął się zsuwać w trybie sport, czy to reakcja elektroniki ?


Na górę
Post: 12-05-2017, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jak poczułem, że opona łapie kant rolki, to odpuściłem i zahamowałem. Podobnie sytuacja wygląda w ostatnim podejściu w trybie Lock, kiedy przyczepność ma tylko tylne lewe koło. Przy następnych testach spróbuję podstawić rolki odwrotnie (dwie po lewej stronie).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-05-2017, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Test na trzech rolkach, Lexus RX 350 F-Sport AWD vs Suzuki Vitara S All Grip:
https://youtu.be/KmLMHeF6HAA

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 28-08-2017, 09:21 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 13-05-2017, 15:50 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
Lexus poległ ;)
A czy masz porównanie z Vitarą 1.6 jak sobie radzi na rolkach ?


Na górę
Post: 13-05-2017, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Lexus poległ także na dwóch rolkach, po przekątnej...
Na moim kanale na YouTube są testy Vitary 1.6 AT na dwóch rolkach (oraz S-Crossa 1.4 MT), w tych testach nie widzę wpływu silnika na działanie napędu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-07-2017, 22:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Audi Q5 Quattro vs Nissan Qashqai All Mode 4x4-i vs Kia Sportage AWD vs Suzuki SX4 S-Cross All Grip, test na trzech rolkach:
https://youtu.be/1fspDr7kb_Y

Test na trzech rolkach, Suzuki All Grip vs Subaru S-AWD.
https://youtu.be/-IXRnjI4WoI

Subaru Outback 2.0D CVT S-AWD X-Mode vs Suzuki Vitara S 1.4T All Grip:
https://youtu.be/6oqhBxxytCI

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 28-08-2017, 09:23 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02-07-2017, 07:37 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
DS pisze:
Audi Q5 Quattro vs Nissan Qashqai All Mode 4x4-i vs Kia Sportage AWD vs Suzuki SX4 S-Cross All Grip, test na trzech rolkach:

widzę że S-Cross rządzi :] to poproszę tak dla laika - w przypadku prawdziwych kłopotów , "snow" ? czy "lock" ? z ESP czy bez :niewiem: Do tej pory w najgorszych warunkach włączałem "snow" , auto jechało- więc nie kombinowałem dalej


Na górę
Post: 02-07-2017, 10:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Trzeba uczciwie przyznać, że Nissan też jest mocny :) Kia bardzo słabo nawet na dwóch rolkach, a na trzech to i Quattro poległo.
Wg mnie: jeśli jest ślisko, ale droga jest przejezdna, to Snow.
A jeśli masz obawy, że możesz się zagrzebać, to Lock.
ESP nie wyłączam, ponieważ jest skonfigurowane odpowiednio do poszczególnych trybów.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-10-2017, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Porównanie na rolkach dwóch generacji napędow: i-AWD vs All Grip Select:
https://youtu.be/6VVa9lnSpb0
https://youtu.be/uJro4jLwWtA

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-10-2017, 17:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dobra robota :)
Czyli jest postęp :D


Na górę
Post: 30-11-2017, 09:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-11-2017, 09:55
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Jimny
No różnica jest widoczna.


Na górę
Post: 04-12-2017, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-02-2006, 21:22
Posty: 240
Lokalizacja: Wiązowna
Suzuki: Liana
Dzis wraz z Vitarą zdaliśmy "test łosia".

Wyjechałem sobie z mojej polnej drogi na asfalt "lekko przyprószony śnieżkiem", przełączyłem na SNOW, rozpędziłem się do oszałamiających 60 km/h i 100 metrów dalej za zakrętem musiałem ostro hamować przed stojącym na środku łosiem. Łoś się na mnie popatrzył, ja się popatrzyłem na łosia. I łoś sobie poszedł w las.

Uff, AllGrip :brawo:

_________________
Fate Is the Hunter


Na górę
Post: 04-12-2017, 22:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dobrze dla obu, ale AllGrip raczej nie pomaga w hamowaniu ;)


Na górę
Post: 05-12-2017, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-02-2006, 21:22
Posty: 240
Lokalizacja: Wiązowna
Suzuki: Liana
Wyszło, że nawet przeszkadza, Jak bym miał napęd tylko na przednią oś to bym się tak nie rozpędzał i jechał pewnie max. 40 km/h.

Zły on, zły ten AllGrip

_________________
Fate Is the Hunter


Na górę
Post: 05-12-2017, 14:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-11-2017, 10:02
Posty: 11
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Ignis
I jeden łoś uratowany :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1318 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]