Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 21:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-07-2023, 12:31 
Offline

Rejestracja: 02-07-2023, 12:06
Posty: 3
Suzuki: jeszcze nie
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Nigdy nie miałem żadnego Suzuki, a teraz mam zamiar kupić Vitarę (nówka salon) z silnikiem i skrzynią: 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT . Pytanie do użytkowników jest następujące: czy warto? :D , jak z trwałością silnika i ogólna awaryjnością modelu :roll: . Pytam bo niestety nie znam się na mechanice samochodowej. Zawsze staram się kupić nowe auto i po ok.8-10 latach sprzedać. Może to nie najkorzystniejsze finansowo, ale tak robię. Dzisiejsze auta mnie przerażają , obecnie mam Leona 1.2 TSI (ten na łańcuchu)... i najgorszemu wrogowi nie życzę. Siostra kupiła 4 lata temu nowego Nissana qashqai i po 80 tyś. przeskoczył jej łańcuch rozrządu, w Peugeocie 3008 mojego szefa elektronika (czujniki wszelakie) żyją własnym życiem :sciana: to jakaś paranoja. Vitara - moim zdaniem - ma obecnie najlepszą cenę (i wyposażenie) oraz finansowanie w zestawieniu : VW T-Cross, Skoda Qamiq, Jeep Renegate, Opel Mokka - bo takie auta biorę pod uwagę. Tylko jak z jej ogólną trwałością, czego się obawiać no i ten silnik... Z góry dziękuje za jakiekolwiek , merytoryczne odpowiedzi.


Na górę
Post: 02-07-2023, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Silnik bez zarzutu, dynamiczny i mało pali. Trwały - praktycznie nic sie nie psuje.
Minus to słabe wyciszenie - do 110-115 jest ok, powyżej robi się głośno. Niskie zużycie paliwa

Cena Vitary nadal jest ok ale gdybym miał wybierać coś "taniego", to zdecydowanie w tym segmencie Skoda Kamiq 1.5TSI 150 KM.
Za ok 110-115 k pln można fajne wersje kupić nówki.
Bardziej kompletne auto, lepiej sie prowadzi i jest przestronniejsze.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 04-07-2023, 17:43 
Offline

Rejestracja: 02-07-2023, 12:06
Posty: 3
Suzuki: jeszcze nie
Dzięki Remote za odpowiedź, ale po bliższym zapoznaniu się ze Skodą Kamiq i silnikiem 1.5 TSI uważam, że jednak - jak narazie Vitara. 1.5 TSI jest nadal (jak zresztą wszystkie TSI) niedopracowaną konstrukcją. To nie tylko moje zdanie - zobacz co piszą użytkownicy na forum. Sam jestem zaskoczony. Myślałem, że po kilkunastu latach od debiutu TSI będzie już wszystko z nimi ok. Owszem dynamiczny i jak na osiągi mało pali, ale to wszystko. Kamiq jest wykonany w środku bardzo "ascetycznie", a same plastki są gorsze jakościowo niż w Vitarze (choć do spasowania nie można mieć żadnych uwag). Może jeszcze ktoś z użytkowników coś mi napisze?


Na górę
Post: 04-07-2023, 19:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
No to jak jestes zdecydowany to bierz Vitarę lub poczekaj rok na kolejną jej ewolucję (ale wtedy moga już byc tylko full hybrid 115KM :(

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-08-2023, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Taka jak piszesz miałem Vitarę i sprzedałem:

Podczas moich 42 000km z tym autem:

1. niezidentyfikowany wyciek z silnika (tak sprzedałem)

2. Wymiana gwarancyjna mechaniki podnoszenia szyby kierowcy - szklo tańczyło trzeba było je trzymać i punktowo zamykać szybę

3. Podczas kręcenia kierownica zaczęły pojawiać się trzaski - serwis widział problem ale w związku z trudna lokalizacją przyczyny kazali jeździć i obserwować - nie naprawione

4. Akcja serwisowa wtryskiwaczy

5. Akcja serwisowa pompy ciśnienia od hamulców

6. Po 30 000KM serwis orzekł konieczna wymianę klocków i tarczy za bagatela 2500zl…

7. Trące hamulce trzeba rozkręcać i czyścić co 10 000km


Auto sprzedałem kupilem Toyote ponownie - odpukać w niemalowane 15 000km za mną i totalnie nic - No może czasem ładowarka indukcyjna nie ładuje mojego telefonu - ale za to żony zawsze.

W Vitarze dla porównania był problem rownież z ładowaniem telefonu, ale przez kabel USB… wymagało to wymiany stacji multimedialnej

Polecam Toyote jak chcesz mieć spokojna eksploatacje :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 14-08-2023, 09:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Kurka wodna!
A mówią, żeby kupować po liftingu :szok:

U mnie 105 000 km i ZERO z opisanych problemów.
Wciąż oryginalne klocki hamulcowe, sprzęgło itd.
Zero akcji serwisowych, a jedyną usterkę sam sobie zafundowałem.


Na górę
Post: 14-08-2023, 13:17 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
A widzisz, dowód anegdotyczny. Chciałem sobie pare tygodn temu w Panku protestować CHRy, Corolle i inne. Dokładnie pierwsze spotkanie z Toyota (CHR): "błąd układu hybrydowego", nie mogłem uruchomić auta. Kilka złoty w plecy i do opinii o słabym iAWD doszlo rozczarowanie "legendarna niezawodnością" Toyoty.
Może po prostu z twoim egzemplarzem było podobnie.


Na górę
Post: 14-08-2023, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Vitara 2016 1.4T, 115 000 kilometrów, żadnych wyżej wymienionych problemów, z tyłu jeszcze oryginalne klocki.
Jeśli po 30 000 serwis orzekł, że trzeba wymienić klocki lub tarcze, to opcje są dwie - albo serwis chciał naciągnąć klienta, co nie mówi nic o samochodzie, albo rzeczywiście te elementy były zużyte, co przy tym przebiegu będzie wynikać tylko i wyłącznie z nawyków kierowcy.
Akcja serwisowa nie dotyczy pompy, tylko zaworu zwrotnego, który gdzieś tam w skrajnym przypadku hamownia awaryjnego może spuchnąć - nie stwarza to żadnego zagrożenia. W moim przypadku nawet sobie tym głowy nie zawracałem, zrobi się to przy okazji najbliższego przeglądu, podobnie w przypadku Swifta Sport 2019.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-09-2023, 21:20 
Offline

Rejestracja: 04-09-2023, 21:01
Posty: 3
Dobry wieczór, również mocno zatanawiam się nad zakupem Vitary 1.4, będzie to przesiadka z Toyoty Yaris 2018. Chciałem podpytać, czy Waszym zdaniem warto dopłacać 10 tys. do wersji Elegance względem Premium? Nie zależy mi na nawigacji i dostępie bezkluczykowym (chociaż ten standardowy nieskładany kluczyk wygląda bardzo słabo), ale czy tapicerka jest wyraźnie lepszej jakości? Zależałoby mi też na czujnkiach parkowania, czy takie domawiane w salonie się sprawdzają?


Na górę
Post: 04-09-2023, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Zephon pisze:
Dobry wieczór, również mocno zatanawiam się nad zakupem Vitary 1.4, będzie to przesiadka z Toyoty Yaris 2018. Chciałem podpytać, czy Waszym zdaniem warto dopłacać 10 tys. do wersji Elegance względem Premium? Nie zależy mi na nawigacji i dostępie bezkluczykowym (chociaż ten standardowy nieskładany kluczyk wygląda bardzo słabo), ale czy tapicerka jest wyraźnie lepszej jakości? Zależałoby mi też na czujnkiach parkowania, czy takie domawiane w salonie się sprawdzają?

Te z salonu tylne były ok, ale przednie w moim wypadku to było nieporozumienie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 05-09-2023, 19:15 
Offline

Rejestracja: 04-09-2023, 21:01
Posty: 3
Jestem dziś po jeździe próbnej i dokładnym obejrzeniu samochodu. Trochę entuzjazm opadł i szczerze miejsca nie jest w kabinie jakoś odczuwalnie więcej vs Yaris III :(


Na górę
Post: 05-09-2023, 19:59 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
czemu ma być więcej? i Yaris i Vitara to klasa B. Małe autka. SCross również niewiele większy (mniejsze auta klasy C). Jak Yaris 2018 to może lepiej Corolla Cross a Yaris w rozliczeniu? CC jaka by nie była to będzie większa od Vitary.


Na górę
Post: 06-09-2023, 06:18 
Offline

Rejestracja: 04-09-2023, 21:01
Posty: 3
To prawda, nie wiem na co ja liczyłem. Rozstaw osi jest praktycznie taki sam, nawet Yaris ma większy, 251 vs 250 w Vitarze, jedyna naprawdę odczuwalna przewaga to bagażnik.
Zastanawiam się też nad warunkami dla tego silnika turbo, w tygodniu jeździmy głównie po mieście i w warunkach podmiejskich krótkie dystanse, naście kilometrów, ewentualnie w weekend i gdzieś dalej. Martwię się, że konstrukcja turbo nie polubi takiej eksploatacji. Z kolei roczny przebieg oscyluje w oklicy 12 tys. km, więc hybryda nie ma ekonomicznego sensu.
Bardzo słabo wygląda też sam nie składany kluczyk, a tapicerka w wersji Elegance, gdzie jest już dostęp bezkluczykowy i pilot jest taka chińska...


Na górę
Post: 08-09-2023, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
arekws1 pisze:
czemu ma być więcej? i Yaris i Vitara to klasa B. Małe autka. SCross również niewiele większy (mniejsze auta klasy C). Jak Yaris 2018 to może lepiej Corolla Cross a Yaris w rozliczeniu? CC jaka by nie była to będzie większa od Vitary.

Właśnie takiej przesiadki dokonałem - z Vitary z przednim napędem z silnikiem K14D mięka hybryda na Toyote Corolle Cross 2.0 AWDi. I co mogę powiedzieć? W Corolli Cross wszystkie wymiary są większe łącznie z ceną… ale ja wziąłem najbogatsza wersje z opcjami których Vitara nawet nie oferuje.

Myśle że do wersji Premium Vitary można przyrównać Corolle Cross 1.8 hybrid w wersji comfort czyli podstawowej.

Jest aktywny tempomat - są lepsze multimedia niż w Vitarze, jest automat i prawdziwa hybryda , auto jest większe - osiągi podobne (140KM ale większe auto) i spalanie zdecydowanie mniejsze bo średnio 5,0/100 wg danych producenta ale z hybrydami toyoty to jest tak ze można i spalać zdecydowanie poniżej tego co samo deklarują i nie jest to trudne. Vitara średnio 7,2/100 paliła. Cena?
143 900zl


Ale można wziąć tez bardzo dynamiczna jednostkę do tego auta 2.0 197KM i to to jest dzikus do miasta - osiagi nieporównywalne z Vitarą - 7,5s do pierwszej 100 i spalanie dalej w okolicy 5L/100. Ale wtedy wyjściowo od 152 900


Największa zaletą Vitary jest cena - to niecałe 100 000zl a z tym argumentem czasem trudno dyskutować, ale jeżeli masz z czego dołożyćnawet do wersji podstawowej to uważam że będą to dobrze wydane pieniadze i bedziesz pan zadowolony jak to mówią


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 08-09-2023, 18:03 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
No i fajnie. Choć z CC to też chyba jest dziwna sprawa, bo za 3 tysiące więcej masz juz RAV4.

Co do Suzuki mam troche odmienne zdanie. Największą zaletą Suzuki są wersje tylko i wyłącznie z niezłym AllGripem. Poniżej 150k masz auto którym bez problemu pojedziesz zimą w góry i nie jest tak spartańskie jak Duster. Przy innych markach bez 170k nie podchodź (a najlepiej od 200-220k)
Jeśli chodzi o FWD to bardzo się dziwię że ktokolwiek jeszcze kupuje Suzuki (może poza Swiftem). Inne marki oferują znacznie ciekawsze modele w podobnych cenach. Vitara/Scross potrzebują porządnego liftu by się utrzymać na rynku. Bycie budżetową marką to nie jest dobra droga.


Na górę
Post: 08-09-2023, 19:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
arekws1 pisze:
No i fajnie. Choć z CC to też chyba jest dziwna sprawa, bo za 3 tysiące więcej masz juz RAV4.



Wcale nie taka dziwna - jest promocja i to ta z tych prawdziwych jeszcze promocji na najtańszą wersje Active za 146 900zł (najniższa cena z ostatnich 30 dni to 154 400) ale jest to wersja benzyna 2.0 wolnossąca w manualu z szacowanym spalaniem na poziomie wg cennika 7,3 -7,7L/100 . A CC startuje w cenniku z pełną hybrydą i jeżeli porównasz sobie rav4 hybrydowe to próg wejścia do ravki zmienia się z 146900 na 187 900 zł

i wtedy masz hybryda kontra hybryda i 143 900 (CC) vs 187 900 (rav4)

Warto też wspomnień że w wersji Active w standardzie są 17 calowe felgi stalowe, manualna klima, brak kamery, czy choćby czujników parkowania - tak skromne wyposażenie jest powodem dla którego ta wersja jest przeceniona. Miałem okazję jechać taką ramką - niestety oszczędzono bardzo na światłach i jazda w nocy to bardzo nie przyjemne doświadczenie, a nie daj Boże jeszcze jak popada - CC ma dużo wyższy standard.

A wracając do Suzuki to swojego czasu kiedy kupowałem swoją Vitarę - wersja premium 2wd kosztowała katalogowo 78500, a Comfort 69 900. i gdy swoją kupiłem pod koniec roku 2020 suzuki zrobiło mega promocje właśnie na ten biedny Comfort do 60 000PLN zeszli. A to dlatego że stało tego pełno na placach bo nikt tego nie chciał - z tyłu korbotronik, felga stalowa, brak podłokietnika, brak stacji multimedialnej, brak nawiewu pod fotelami na tylne siedzenia, plastikowe klamki i zewnętrzna gorsza stylistyka to w sumie powodowało że nikt tego nie chciał i to stało

i wrócę jeszcze do świateł - toyota mogła by się uczyć od Suzuki - Vitara pod względem oświetlenia drogi jest 10 razy lepsza od rav4 w wersji activ. oraz z 2 x lepsza od CC.
Vitara ma również auto poziomowanie świateł - w rav4 i CC nadal jest pokrętło.
Jedyna rzecz za jaką tęsknie w vitarze ;)

podsumowując
Promocje robi się jak coś nie schodzi ;) - a jak schodzi aż nadto i jest kolejka po zakup to się cenę podnosi - od prawa rynku


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]