Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-12-2018, 00:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Co do wygluszenia i ukladu kierowniczego w Vitarze
nie mam zastrzezen 23%  23%  [ 5 ]
moglo by byc nieco lepiej 18%  18%  [ 4 ]
mam zastrzezenia tylko co do wygluszenia 36%  36%  [ 8 ]
mam zastrzezenia tylko co do ukladu kierowniczego 0%  0%  [ 0 ]
oba mnie rozczarowaly 23%  23%  [ 5 ]
Liczba głosów: 22
Autor Wiadomość
Post: 25-01-2018, 14:11 
Offline

Rejestracja: 25-01-2018, 10:35
Posty: 5
Witam,

napalilem sie na ten samochod, przekopalem caly Internet, poszedlem na jazde probna i caly entuzjazm upadl i z zalem zrezygnowalem z zakupu. Samochod musi sie w jakis sposob podobac a Vitara dalej podoba mi sie bardzo i nie moge przezyc jak mozna bylo tak go popsuc. Jazde mialem wersja 1.6 i o ile mozna miec do niej pretensje, ze slabo przyspiesza o tyle mozna doplacic za mocniejszy silnik i problem rozwiazac. O rezygnacji z zakupu zdecydowaly dwa inne elementy, ktorych poprawa nie jest juz taka latwa lub wrecz niemozliwa:

1) halas - doktoryzujac sie nt. vitary oczywiscie trafilem na informacje o tym, ze vitara jest glosna. Mimo to staralem sie chyba wypierac ta informacje - mowilem sobie, ze "do tej pory jezdzilem starym dieselem, wiec nawet jesli jest glosna to i tak nie tak jak ten diesel". Mylilem sie... Na miejscu kierowcy nie odczuwalem poziomu halasu az tak bardzo ale zaskoczenie bylo jak probowalem wymienic uwagi nt. jazdy z zona, ktora siedziala z tylu i okazalo sie, ze w ogole mnie nie slyszy. Caly czas mialem w glowie post z tego forum i zastanawialem sie, jak moglem wierzyc, ze jest lepiej:

Jacek_Do pisze:
Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak wygląda fabryczne wygłuszenie, a raczej jak ono nie wygląda:
http://www.anti-shum.ru/suzuki-vitara/
Wszędzie goła blacha straszy, tylko dwa kawałki wykładziny pod nogami kierowcy i pasażera.
Ruscy zrobili wygłuszenie, ale nie napisali najważniejszego ile dB wynosił poziom hałasu przed i po całej zabawie.
Obawiam się że mimo sporego nakładu pracy zmniejszył się niewiele.


2) uklad kierowniczy - w jakiejs recencji na YT ktos wspominal, ze chodzi zbyt lekko. Nie sadzilem, ze moze to byc taki problem.. Odnosilem wrazenie, jakby na osi kierownicy byla przyczepiona jakas masa powodujaca pewien opor sila bezwladnosci ale juz zadnego polaczenia z kolami tego ukladu nie bylo. Uklad jezdny nie przekazywal zadnych powrotnych odczuc - jakby to byl symulator jazdy. Jeszcze gorzej bylo przy wiekszych predkosciach. W innych samochodach mamy wrazenie, ze opor rosnie a tu mialem wrazenie jakby nieostrozny ruch kierownica mial z latwoscia wyprowadzic samochod do rowu.

Coraz wiecej widac Vitary na drogach i za kazdym ogladam sie za nimi z zalem bo nie moge zrozumiec jak mozna bylo popsuc tak fajny samochod.
Ciekaw jestem jakie jest Wasze zdanie na ten temat i pozwole sobie na zalaczenie krotkiej ankiety (niestety nie widze mozliwosci stworzenie 2ch odrebnych pytan). Zachecam tez do dyskuzji (szczegolnie jesli nie znajdziecie w przygotowanych odpowiedziach takiej, ktora by Wam pasowala).

pozdrawiam,
Pawel


Na górę
Post: 25-01-2018, 14:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Jeżeli zrezygnowałeś, to po co jałowa dyskusja? :niewiem:


Na górę
Post: 25-01-2018, 14:42 
Offline

Rejestracja: 25-01-2018, 10:35
Posty: 5
Tak jak pisalem, nie wyleczylem sie z Vitary calkowicie i samochod dalej mi sie podoba. Zastanawiam sie czy to ja wyolbrzymiam problem, czy da sie moze do tego ukladu kierowniczego przyzwyczaic a moze wrecz da sie go polubic. Nie uwazam wiec, ze to jalowa dyskusja - a w szczegolnosci dla zainteresowanych kupnem, ktorzy mysle chcieliby wiedziec na ten temat wiecej (innymi slowy to czy dokonalem zakupu czy nie nie wplywa raczej na to czy dyskusja ma sens).


Na górę
Post: 25-01-2018, 14:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Może w salonie też mieli wadliwy egzemplarz? Jakoś większość nie zauważa tego problemu. Ja też nie odnotowałem tego na jeździe próbnej i auto zamówiłem. Z głośnością też bym nie przesadzał.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black


Na górę
Post: 25-01-2018, 15:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Ale przecież wszystko już o tym zostało powiedziane w tym i w innym dziale na forum.

Są dwie osoby na tym forum (może teraz trzy, chociaż tego w sumie nikt nie wie), które widzą jakiś problem z układem kierowniczym.
I jest pewnie ponad 10 tysięcy klientów, którzy kupli Vitarę w samej Polsce i jakoś nigdzie nie narzekają. Telewizja do nich nie jeździ, w prasie nie piszą, dziennikarze śledczy nie drążą tego "ogromnego" problemu ;)

Jeżeli jakiś samochód (obojętnie jakiej marki) ma np. 10 zalet i 2 mało istotne wady, to kto z niego rezygnuje? Na rynku jest wiele przykładów samochodów, na które wielu narzeka, a sprzedają się bardzo dobrze.
I odwrotnie - praktycznie nie ma takich, w których każdemu się wszystko podoba.

Dlatego nie widzę sensu dla tego tematu.


Na górę
Post: 25-01-2018, 15:17 
Offline

Rejestracja: 25-01-2018, 10:35
Posty: 5
To, ze ciezko byloby znalezc samochod, w ktorym wszystko byloby do chwalenia (a jeszcze lepiej w jakims zalozonym i przecietnym budzecie) to jasna sprawa. Kwestia jest jednak priorytetow i to okresla czy te wlasnie 2 wady sa malo istotne czy kluczowe. Na to czy owych osob, ktore widza jakis problem z ukladem kierowniczym jest trzy czy wiecej moglaby odpowiedziec wlasnie zamieszona ankieta a tez jak pisalem zakladam, ze ktos moze nawet go chwalic. Toche inaczej ma sie spawa z wygluszeniem (lub jak ktos wspomnial i pokazal na w/w zalaczonym linku jego braku). Tu tez mozna powiedziec, ze 10 tys. zadowolonych klientow ma problemy ze sluchem, nie jezdzi na dluzych dystansach, przy wiekszych predkosciach itd. lub zaczac temat i zwyczajnie tych uzytkownikow zapytac co wlasnie czynie.

Nie jest moim zamiarem wkladania kija w mrowisko czy tez czarny PR dla Vitary - prosze nie odbierac proby nawiazania tej dyskusji w ten sposob.


Na górę
Post: 25-01-2018, 15:34 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1446
I dobrze że kolega zrezygnował przed, a nie płaczę po.


Na górę
Post: 25-01-2018, 16:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 931
pawel7318 pisze:
tu mialem wrazenie jakby nieostrozny ruch kierownica mial z latwoscia wyprowadzic samochod do rowu.
A znasz taki przypadek?
Dżizas, litości... Jeden tu pisał, że wystarczy puścić kierownicę i Vitara natychmiast sama wjedzie do rowu, teraz wystarczy jeden ruch i wjedzie do rowu...
Co Wy w ogóle?

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 25-01-2018, 16:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Trochę OT, ale mam wrażenie, że powoli rośnie pokolenie kierowców, którzy bez "asystentów jazdy na wprost" nie wsiądą za kierownicę :D


Na górę
Post: 25-01-2018, 17:46 
Offline

Rejestracja: 25-01-2018, 10:35
Posty: 5
DS pisze:
A znasz taki przypadek? [..]


Chodzi tu o opis odczuc z jazdy. Czesto spotyka sie stwierdzenie, ze jakis samochod "prowadzi sie pewnie". Jelsi tego brakuje to nie znaczy zaraz, ze zaraz samochod do tego rowu poleci ale czlowiek trzyma kierownice bardziej kurczowo, prowadzi wolniej i z wieksza koncentracja (cos jak przy jazdzie po lodzie). Przez ostatni rok czesto wypozyczalem samochody i mialem okazje jezdzic Toyota Auris, Renault Clio, Seat Leon RS, Renault Scenic, Fiatem Tipo i kilkoma wersjami Forda Focusa. Wszystkimi robilem srednio po 500 km i moglbym je oceniac na wielu plaszczyznach - wlasciwosci jezdne, ergonomia, komfort podrozowania, spalanie, osiagi itd. Niektore odrazu mi dobrze lezaly a do niektorych musialem sie chwile przyzwyczajac. Jednak tylko w Vitarze (no i moze troche tez w Tipo :) ) mialem wrazenie, ze nie czuje samochodu.


Na górę
Post: 25-01-2018, 18:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 931
Dla mnie problem z układem kierowniczym i wyczuciem auta nie istnieje. A nie jest to moje pierwsze auto (ponad 20 lat jazdy różnymi samochodami).
Ktoś inny uważa, że po puszczeniu na moment kierownicy wyląduje w rowie. I masz dwie opinie.
Wypożycz Vitarę, przejedź wspomniane 500 km i wtedy sam oceń. Nasze wrażenia nic Ci nie pomogą jeśli sam nie będziesz się dobrze czuł za kierownicą tego auta.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 25-01-2018, 20:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2646
Lokalizacja: Warszawa
Szanowni. Temat moim zdaniem jak najbardziej ok. Nie próbujcie udowadniać człowiekowi, że się myli. Doskonale wiecie, że przy kupowaniu auta odczucia subiektywne grają bardzo ważną rolę. Nie pasowała praca układu kierowniczego i hałas - zrezygnował z zakupu. Jego prawo, jak i jego prawem jest podzielenie się tą informacją z innymi.

Ja nigdy nie mogłem się dogadać z Renault Megane II. Żonie jeździło się tym autem bardzo dobrze i lubiła to auto, ja tolerowałem. Jeździliśmy tym autem 4 lata (jakieś 130 tyś km) i byłem bardzo zadowolony jak je zmienialiśmy.

A tak na marginesie, spróbujcie porozmawiać przy 120 km/h z pasażerem z tyłu w Lagunie III z silnikiem 1,9 diesel. Trzeba mówić zdecydowanie głośniej niż do pasażera na przednim fotelu.

W sumie wolę taki post/temat niż posty ludzi, którzy przekopali internet, odbyli 100 jazd próbnych, dokonali zakupu i po zakupie narzekają, że głośne, że ciche, że proste, że krzywe i jeszcze milion innych "że"... :)

pawel7318,
Ale wiesz, że nie masz racji? :D ;) :zakrecony:

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 25-01-2018, 21:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
A propos głośności, to kolegę wiozłem niedawno (ma Astrę 1.9 CDTi) i powiedział, że już zapomniał jak cichy jest samochód benzynowy :D
Mierzył swoimi uszami i odczuciem, więc to pewnie się nie liczy ;)


Na górę
Post: 26-01-2018, 00:41 
Offline

Rejestracja: 25-01-2018, 10:35
Posty: 5
czoboki pisze:
pawel7318,
Ale wiesz, że nie masz racji? :D ;) :zakrecony:


:ok: wnioskuje z tego, ze jestes szczesliwym posiadaczem Vitary - gratuluje :)

Najczesciej jezdze okolo 80 km/h (z zona i dzieciakami) i to bardzo defensywnie bo mialem kilka zdazen, ktore nauczyly mnie, ze lepiej jest pilnowac wszyskich w okolo ale to juz inna historia...

Po autostradach jezdze zdecydowanie mniej a jesli juz to najczesciej sam - w takim wypadku halas az tak mi nie przeszkadza bo i tak nie ma z kim rozmawiac, trzeba przyjac, ze poprostu jest (szczegolnie jak sie czlowiek zdecydowal na podwyzszona bryle nadwozia i to nie w luksusowej klasie) i wazniejsze jest dla mnie szybkie pokonanie trasy niz komfort samej jazdy. Myslac o Vitarze jednak ta czesc rozwazan zdecydowalem sie pominac Zdecydowalismy, ze na najblizsze trzy lata potrzebujemy samochodu glownie do poruszania sie dom-przedszkole-szkola-praca, weekendowych wypadow do rodziny na max 150 km i raz w roku moze jakis dalszy przejazd typu ferie+narty). Ostatnie lato nad morze pojechalismy pociagiem i zgodzilismy sie, ze w kolejne zrobimy podobnie.

Vitara mialem okazje przejechac sie kawalek po autostradzie, ale to w miescie przy przepisowych predkosciach oblala jak chodzi o halas. I tez musze przyznac, ze na miejscu kierowcy bardzo mi to nie doskwieralo - za to moja zona w ogole nie slyszala, jak pytam o wrazenia. Zawolalem glosniej bo myslalem, ze sie zamyslila a ona powiedziala, ze w ogole nie slyszy co do niej mowie i ze przeszkadza jej halas nie tylko silnika ale tez odglosy podwozia. Sam nie mialem okazji przejechac sie z tylu.

Co do 1.9 cdti to nie mialem okazji ale wczesniej mialem Merive 1.7 cdti i trzeba przyznac, ze ten silnik byl bardzo glosny ale w niskiej i dosc przyjemnej tonacji. Na dluzszej trasie potrafil jednak mocno czlowieka zmeczyc.


Na górę
Post: 26-01-2018, 01:24 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 192
Lokalizacja: małopolska
pawel7318 pisze:
Nie jest moim zamiarem wkladania kija w mrowisko czy tez czarny PR dla Vitary - prosze nie odbierac proby nawiazania tej dyskusji w ten sposob.

A ja uważam że właśnie mądrze i rozsądnie piszesz: bardzo pozytywnie nastawiałeś się na to auto, ale po jedzie próbnej przekonałeś się że to nie dla Ciebie.
Jeśli "nie siadło", to moim zdaniem nie próbuj już szukać argumentów na "A może jednak..." Vitary nie można kupować oczami, bo jak sam zauważyłeś, może skończyć się wielkim rozczarowaniem.

Sam sprzedawca przyznał na jeździe próbnej że większość ludzi zaczyna testy Vitary od... autostrady. Powiedział o tym, bo ja prosiłem m.in. nierówną drogę i testy poślizgu na luźnej nawierzchni.
Moje oczekiwania spełniła, Twoich nie. Nie kombinuj, nawet jeśli Ci się podoba.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 26-01-2018, 08:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
A propos hałasu - przejechałem Vitarą z pełnym obciążeniem autostradami ponad 1200 km w ciągu 2 dni. Prędkości w zakresie 110 - 140 km/h.
W czasie jazdy można było rozmawiać normalnie, ale muzyka odtwarzana na poziomie głośności normalnym dla zakresu 60-90 km/h w dużej części ginęła w szumie opon, powietrza i silnika.

Nie zmęczyła mnie jazda, jednak nie wybrałbym tego samochodu gdybym miał jeździć autostradami więcej niż 500 km w miesiącu.
Wiedziałem o tym przed jazdą próbną (rodzaj i kształt nadwozia, silnik, waga) i potwierdziło się w czasie jeździe próbnej.
Nie miało to żadnego wpływu na decyzję zakupu, bo nie planowałem tego rodzaju użytkowania. W jazdach miejskich i pozamiejskich praktycznie nie zauważam jakiegoś nadmiernego hałasu. Jeździłem w ciągu ostatniego roku 5-6 innymi samochodami i te z silnikami poniżej 1.6 wszystkie były głośniejsze w mieście (przy ruszaniu, przyspieszaniu i wyprzedzaniu), a jedynie w przypadku 2 diesli (1.6 i 2.0) komfort akustyczny był wyraźnie lepszy, poza rozruchem ;)


Na górę
Post: 26-01-2018, 09:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 800
Dla mnie układ kierowniczy faktycznie jest "dziwny". Zarowno w Vitarze, S-crossie jak i Baleno. Zdecydowanie pojizej średniej w klasie tych aut.
Co ciekawe w Swift jest ok i ocenilbym go tutaj powyzej średniej klasowej.

Wyciszenie jest bardzo słabe i trzeba się z tym pogodzić lub zainwetsowac 3k pln w dodatkowe wyciszenie i wtedy jest ok (jechałem taką Vitarą 1.6).
W modelach z turbo jest lepiej, bo mamy nizsze obroty przy danej prędkości ale tak czy tak jest dośc głośno.

140km/h
Vitara 1.6 = 73,8
CX3 2.0 = 71,6
ASX = 76,1
Mokka 1.6 = 73,6
Tiguan 1.4 = 67,6
Kadjar 1.2 = 70,6
Qasqai 1.2 = 70,0

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-01-2018, 09:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Te pomiary to skąd (źródło)?

Wg Auto Decibel Vitara ma 73.8 przy 140 km/h, a S-Cross 72.8 (bardziej aerodynamiczny kształt nadwozia).

ale:
Renault Captur 1.2 Turbo - 73.2, więc podobnie do Vitary
Wg kogoś z tutejszych malkontentów w Dacii jest ciszej... - Duster 1.6 - 76.4 lub 78.1 dB (wersja 16V i 8V). :D


Na górę
Post: 26-01-2018, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 800
Avalanche pisze:
Te pomiary to skąd (źródło)?


http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html


S-Cross tam nie ma, tylko SX4. No chyba ze 2013 to juz S-Cross

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-01-2018, 23:10 
Offline

Rejestracja: 31-05-2007, 12:42
Posty: 107
Lokalizacja: Toruń
Avalanche pisze:
Te pomiary to skąd (źródło)?

Wg Auto Decibel Vitara ma 73.8 przy 140 km/h, a S-Cross 72.8 (bardziej aerodynamiczny kształt nadwozia).

ale:
Renault Captur 1.2 Turbo - 73.2, więc podobnie do Vitary
Wg kogoś z tutejszych malkontentów w Dacii jest ciszej... - Duster 1.6 - 76.4 lub 78.1 dB (wersja 16V i 8V). :D


To źródło to chyba niezbyt wiarygodne, sprawdźcie wyniki dla Dacii Sandero ... przy 140 km/h.
A co do Captura 1.2:
Brand Model Spec Year idle 50 80 100 120 140km/h
Renault Captur 1.2 2013 44,3 59,7 64,4 65,3 68,2 69,4
Renault Captur 1.2 2015 36,3 58,6 63,8 66,3 69,4 73,2
Na biegu jałowym - czyli sam silnik - nowszy model 2015 duuużo cichszy od starego 2013, przy 50 i 80 km/h wciąż ciszej, przy 120 trochę głośniej a przy 140 już sporo głośniej?

_________________
Jacek

była Vitara 2.0 V6 Long
jest SX4 1.6 4WD
miał być S-Cross 1.4 4WD, ale nie ma i chyba nie będzie, bo jest Captur 1.2 Tce


Na górę
Post: 26-01-2018, 23:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 931
Nie znam wartości w decybelach, ale jako że posiadam obydwa samochody, to mogę bez wątpliwości powiedzieć - w Capturze 1.2 Tce (2017) jest zdecydowanie ciszej niż w Vitarze S.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 27-01-2018, 08:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 332
Lokalizacja: okolice Krakowa
Cieszę się ze moje krytyczne opinie pozwoliły komuś dokładniej zwrócić na nie uwagę przy jeździe próbnej.
I bardziej świadomym podjęciu decyzji o rezygnacji z zakupu lub kupnie auta.
Może gdyby wcześniej na forum było więcej krytycznych uwag to ja również nie kupiłbym Vitary, ale skoro już ją mam to
nie będę mówił że jest dobrze tam gdzie dla mnie są jej największe wady.
Jeśli komuś one nie przeszkadzają i jest zadowolony to super, ale dla innej osoby zwrócenie baczniejszej uwagi na wady auta może skutkować rezygnacją z jego zakupu.
I wmawianie komuś że jest dobrze cicho i jedzie się jak po sznurku skoro w jego subiektywnym odczuci jest inaczej to jest już przesada.

A co się tyczy pomiarów hałasu to już to dawno temu pisałem dla mnie nie ma znaczenia ile wynosi hałas przy 70,100 czy 140km/h.ł
Bo z takimi stałymi prędkościami jadę może 1% całkowitego przebiegu pojazdu.
Dla mnie największe znaczenie ma hałas przy ruszaniu od zero do 60-70km/h bo tak się jeździ po mieście.
A tutaj Vitara jest na szarym końcu, i choć pomiary dokonane są dla S-crossa to w Vitarze w najlepszym przypadku jest taki sam poziom hałasu.

Poziom hałasu podczas przyspieszania 0-90 km/h
S-Cross 1,6PB - 76,2dB -Vitara miała by pewnie zbliżone pomiary
Duster 1,5Dci- 71,7dB
Ix35 2,0 CRDi- 70,1dB
Sportage III 2,0CRDi- 72,5dB
ASX 1,8ddi - 74dB
Qashqai 1,2 DIG - 70,2dB
Mokka 1,4 Turbo- 73,9db
2008 1,2VTi- 72,7dB
Captur 1,2 TCe- 68,1dB
Yeti 1,6TDI - 70,0dB

I stąd właśnie jest to odczucie ze Vitara jest głośna. A nie sąd że przy 100km/h jest cicho, bo akurat jadąc ze stałą prędkością 100km/h po płaskim terenie jest jeszcze dość cicho.
A 8dB różnicy do Captura to jest już przepaść.


Na górę
Post: 27-01-2018, 12:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 499
Vitara byłaby cichsza, głownie przy predkościach autostradowych, gdyby miała 6b skrzynie. Poza tym fizyki sie nie oszuka i podwyższone nadwozie, większy prześwit też ma wpływ na hałas. Piszę o hałasie, głośności jako o powszechnie znanym znaczeniu tych słow, a nie o tym, ze mi przeszkadza.

_________________
Sprzedam nowe felgi stalowe Suzuki Vitara OEM 16'' oraz nowy kompresor do kół.


Na górę
Post: 27-01-2018, 14:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10937
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Jacek_Do pisze:
Poziom hałasu podczas przyspieszania 0-90 km/h
...

Skąd są te dane i jak przeprowadzono pomiary?
Bo jak jakiś jeden domorosły "specjalista" odpalił apkę do pomiaru głośności na telefonie, a drugi wdeptywał gaz do dechy na II biegu, to wszystko może wyjść. :szalony:

Założę się, że każdy może przyspieszyć 0-90 tak, że wynik będzie lepszy niż ten wpisany wyżej. ;)


Na górę
Post: 27-01-2018, 15:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 800
Silniki z turbo (diesel czy benzyna) sa z zasady cichsze przy przyspieszaniu, bo nie wymagają krecenia tak wysoko.
Wyzszy moment obrotowy i do tego osiagany przy o połowę nizszych obrotach daje podobna dynamike przy o wiele nizszych zakresach obrotowych.

Na trasie tez jest ciszej, bo najczesciej jest ok 500 rpm mniej przy danej predkosci i biegu.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl