Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-07-2020, 15:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14-02-2020, 18:31 
Offline

Rejestracja: 13-02-2020, 00:53
Posty: 2
Witam :)
Szukam nowego samochodu i postanowiłem zasięgnąć porady u doświadczonych posiadaczy Swifta.
Początkowo mój wybór padł na Nowe Renault Clio, ze względu na stylistykę i wyposażenie „technologiczne” w środku. Niestety zacząłem czytać o silnikach 1.0 TCE i widzę, ze są duże wątpliwości co do ich bezawaryjności i ogólnej żywotności, która przewidywana jest na ~200 tys. km...
Poszukując dalej trafiłem na Suzuki Swift, które przykuło moją uwagę i zachęciło swoją „ceną” w stosunku do wyposażenia (za które w Clio musiałbym znacząco dopłacić).
Do pracy mam ładny kawałek i ogólnie dziennie przejeżdżam około 100-110 km, wiec nie wyobrażam sobie samochodu, który nie przejedzie chociażby 300 000 km, bez większej awarii, biorąc pod uwagę wydane nie małe pieniądze.
Mam wiec kilka pytań:
1. Jak ogólnie sprawuje się użytkowanie tego samochodu? Czy sprawdza się na dłuższych, godzinnych dystansach?
2. Jak wyglada spalanie przy prędkości ~140 km? Czy wypady kilka razy do roku S-ka czy Autostrada bardzo męczą ten model i jazda jest mocno utrudniona?
3. Jak z żywotnością silnika 1.2? Czy ogarnie przebiegi ok. 40 000 rocznie? :)
4. Jak wyglada kwestia z ASO? Czy generalnie wszyscy serwisujecie 3 lata? Jak wyglądają opłaty i z jaka częstotliwością trzeba wykonywać przeglądy?
5. Czy warto dopłacić do wersji Elegance?
6. Czy można połączyć się z multimediami IPhonem przez bluetooth zamiast kablem?
7. Co warto dokupić w salonie do podstawowego modelu?
8. Jaki jest czas oczekiwania na samochód?
9. Ogólne wrażenia z użytkowania Swifta :)
Mam nadzieje, ze wybaczycie moje storpedowanie pytaniami i z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :)


Na górę
Post: 14-02-2020, 19:38 
Offline

Rejestracja: 17-12-2014, 15:28
Posty: 63
Suzuki: Swift
Autko nie jest awaryjne, brałbym wersję elegance, jednak nie chciał bym w nim spędzić 40 000 km rocznie. Coś większego segmentu B, lub C.


Na górę
Post: 14-02-2020, 20:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 690
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
U mnie też Swift wygrał z Clio.

pietrex pisze:
1. Jak ogólnie sprawuje się użytkowanie tego samochodu? Czy sprawdza się na dłuższych, godzinnych dystansach?

Silnik 1.2 jest oszczędny i daje radę. Jeśli jeździsz dużo to elegance z systemami wspomagania, w tym tempomatem aktywnym. Próbowałem nawet w mieście i to działa (choć nie polecam, ale na trasie spoko). Oczywiście trzeba pamiętać, że to generalnie jest z założenia miejskie auto, a nie GT.

pietrex pisze:
2. Jak wyglada spalanie przy prędkości ~140 km? Czy wypady kilka razy do roku S-ka czy Autostrada bardzo męczą ten model i jazda jest mocno utrudniona?

Ma 5 biegów i zero wyciszenia. Czy coś trzeba dodawać? Do 140 jednak szóstka się przydaje. Ponadto 3 gwiazdki w testach bezpieczeństwa - w mieście wystarczy, ale na autostradzie...

pietrex pisze:
3. Jak z żywotnością silnika 1.2? Czy ogarnie przebiegi ok. 40 000 rocznie? :)

To dobra jednostka, normalne serwisowanie, regularna zmiana oleju i będzie ok.

pietrex pisze:
4. Jak wyglada kwestia z ASO? Czy generalnie wszyscy serwisujecie 3 lata? Jak wyglądają opłaty i z jaka częstotliwością trzeba wykonywać przeglądy?

Dziać się nic nie powinno, ale lepiej serwisować regularnie. Jeśli na gwarancji Ci nie zależy, to możesz poza ASO, ale wymieniaj wszystko zgodnie z instrukcją lub częściej.

pietrex pisze:
5. Czy warto dopłacić do wersji Elegance?

Tak, zdecydowanie polecam.

pietrex pisze:
6. Czy można połączyć się z multimediami IPhonem przez bluetooth zamiast kablem?

Tak, ale wtedy jest tylko transmisja dźwięku. BT ma ograniczony transfer i w żadnym aucie nie prześle więcej danych.

pietrex pisze:
7. Co warto dokupić w salonie do podstawowego modelu?

W elegance wykończenie wnętrza pod kolor auta (standard to białe) oraz podłokietnik oryginalny. Nieoryginalne skrzypią i słabo pasują. Jeśli masz kamerkę lub inny sprzęt to przyda się dodatkowe gniazdko. Ja mam też czujniki przód+tył.

pietrex pisze:
8. Jaki jest czas oczekiwania na samochód?

Ja czekałem długo, ale o to już pytaj w salonie.

pietrex pisze:
9. Ogólne wrażenia z użytkowania Swifta :)

To drugi swift. Jeździ nim regularnie moja żona i o innym aucie słyszeć nie chciała. Ja też go bardzo lubię, szczególnie na krętych drogach.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-02-2020, 08:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1204
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
Na tak duże przebiegi Swift to jednak nie najlepszy pomysł.
To małe auto klasy B i z małym rozstawem osi. Typowy mieszczuch.
Raczej nikt tym silnikiem takich przebiegów nie robi, bo flotowcy tego auta nie kupują.

Rozważ 2 letniego kompakta, będzie wygodniej i trwalej (zawieszenie).
Ja bym poszukał Hyundaia Elantry 1.6

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 15-02-2020, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1153
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Swego czasu robiłem Swiftem 1.3 z 2007 po 30 000 kilometrów rocznie i nie przeszkadzało mi ani trochę, że to segment B. Samochód do dziś jeździ bezproblemowo.
A obecny Swift jest znacznie większy, choć silnik 1.2 może nie sprawdzać się na autostradach.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-02-2020, 11:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11442
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Remote pisze:
Ja bym poszukał Hyundaia Elantry 1.6

To akurat najgorszy wybór napędu. Znam jedną i słyszałem o drugiej osobie, którym wymieniano silnik na gwarancji (z problemami, ale się udało) i to przed przebiegiem 100 tys. km
Była chyba nawet jakaś duża akcja serwisowa.


Na górę
Post: 15-02-2020, 14:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1204
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
A myślałem, że ten 1.6 cvvt to dość pancerny silnik.
Kolega ma służbówkę z 2015r i już 190 tys km i na razie zero awarii.

Dynamika taka sobie ale u niego priorytet to trwałość.

PS wnętrze (deska) ma jak Seat Leon :P

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 16-02-2020, 19:39 
Offline

Rejestracja: 13-02-2020, 00:53
Posty: 2
Mam teraz dylemat.
Z jednej strony Swift Elegance ze swoim wyposażeniem jest „atrakcyjny” cenowo, z drugiej rozważam Forda Fiesta 1.0 EcoBoost 95 km, którego podobno lepiej się prowadzi i ma 6 biegów.
Nie ma jednak w tej samej cenie pakietów bezpieczeństwa z systemem nagłego hamowania, utrzymania pasa ruchu itd... I pytanie jak wypada tu kwestia silnika, bo spalanie tez podobno dobre.
Odnośnie Swifta - do pracy i większość czasu jeżdżę przez małe miejscowości/wioski, gdzie średnia prędkość na 100 km odcinku nie przekracza 63 km, wiec może to pytanie o autostrady było trochę mylące.
Na pewno kilka razy do roku zdarzy się dalszy wypad, ale pewnie wtedy ten silnik Swifta byłby wystarczający.
Doradźcie coś :)


Na górę
Post: 16-02-2020, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 690
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Po takich drogach to swift sobie idealnie poradzi, szczególnie z aktywnym tempomatem. Bardzo przyjemnie się nim jeździ. Gdybyś chciał na takiej drodze jeździć ostro i często wyprzedzać to będzie brakowało turbiny.

Poczytaj o tych EcoBoostach - obiło mi się o uszy, że były z nimi problemy, ale szczegółami się nie interesowałem. Mały silnik z turbiną może mieć niewielkie spalanie na papierze, ale jak chcesz jechać dynamiczniej to będzie wir w baku.

Nic złego o 1.2 w Suzuki nie słyszałem. Regularnie zmieniać olej i filtry i tyle. Mój na razie ma ok. 20kkm.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-02-2020, 00:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:59
Posty: 95
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Baleno
Jeśli szukasz mniejszego auta, to kup Swifta - będziesz zadowolony.


Na górę
Post: 21-02-2020, 20:40 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 11
1. Jak ogólnie sprawuje się użytkowanie tego samochodu? Czy sprawdza się na dłuższych, godzinnych dystansach?

Tak, bez problemu. Maksymalnie przejechałem jednym ciągiem 1250 km (z kilkunastominutowymi przerwami) i nie narzekam. Wadą jest słabe wyciszenie, jeśli to ci nie przeszkadza, to innych wad brak. Na plus - BARDZO wygodne fotele, wiele aut z wyższych segmentów ma znacznie gorsze.

2. Jak wyglada spalanie przy prędkości ~140 km? Czy wypady kilka razy do roku S-ka czy Autostrada bardzo męczą ten model i jazda jest mocno utrudniona?

Około 5 litrów - trochę poniżej jadąc bez klimy, z klimą ciut powyżej 5 litrów. Ale bardziej 5,1 niż 5,9. Powyżej 120 robi się wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Dramatu nie ma, ale trzeba o tym pamiętać. Waga robi swoje.

3. Jak z żywotnością silnika 1.2? Czy ogarnie przebiegi ok. 40 000 rocznie? :)

Konstrukcja ma ponad 20 lat - to sprawdzony silnik, nie powinno być problemów najmniejszych z trwałością. Mechanika to najmocniejsza strona aut Suzuki.

4. Jak wyglada kwestia z ASO? Czy generalnie wszyscy serwisujecie 3 lata? Jak wyglądają opłaty i z jaka częstotliwością trzeba wykonywać przeglądy?

Zdaje się, że przegląd jest po 15 tys. i 30 tys. - nie jestem pewien, bo jeżdżę wymieniać olej co 10 tys. Koszt przeglądu to między 500 a 600 złotych, z moim olejem.

5. Czy warto dopłacić do wersji Elegance?

Według mnie tak. Pal licho już tę miękką hybrydę, ale dodatkowe wyposażenie jest tego warte. Automatyczna klima, tempomat adaptacyjny, pełne LED-y i tak dalej.

6. Czy można połączyć się z multimediami IPhonem przez bluetooth zamiast kablem?

Nie wiem, nie korzystam z iPhone'a. Musi się ktoś inny wypowiedzieć.

7. Co warto dokupić w salonie do podstawowego modelu?

Wykładzinę gumową bagażnika i wkładkę gumową na tunel środkowy :)

8. Jaki jest czas oczekiwania na samochód?

Od ręki dostałem, wziąłem egzemplarz z ekspozycji.

9. Ogólne wrażenia z użytkowania Swifta :)

9/10. Przed kupnem przerobiłem większość aut segmentu B, większością jeździłem. Wybrałem Swifta. Po 35 tys. km jestem bardziej niż zadowolony. Jedna, jedyna wada to słabe wygłuszenie. Tak to same plusy. Komfort jazdy (a model niby usportowiony), świetne fotele, zawieszenie nadaje się spokojnie do silnika 200+ KM, hamulce brzytwa (choć w hybrydzie odrobinę dziwnie działają - kwestia przyzwyczajenia się), klima działa najlepiej ze wszystkich znanych mi aut (a znam dużo), silnik sprawia wrażenie dynamiczniejszego niż w rzeczywistości. Tzn. może nie robi szału na drodze pod względem cyferek, ale sprawia dobre wrażenie na kierowcy. I pali jak mały diesel, czyli nic. Moczysz szmatę w benzynie, dasz mu powąchać i na tydzień starcza :) Poza tym - jeździ się po prostu dobrze, auto ma swój charakter, nie jest tak beznadziejnie nudne i tępe jak np. niemieckie samochody typu Polo, Fabia, A1, Corsa itp.

Z wad potencjalnie dostrzegalnych (choć dla mnie nieistotnych zupełnie) to słabe plastiki w środku i brak lampki z tyłu. Przy wersji Elegance z przyciemnionymi fabrycznie szybami na tylnej kanapie jest jak w grobowcu.

Z jednej strony Swift Elegance ze swoim wyposażeniem jest „atrakcyjny” cenowo, z drugiej rozważam Forda Fiesta 1.0 EcoBoost 95 km, którego podobno lepiej się prowadzi i ma 6 biegów.

Wypożycz jedno i drugie auto na dobę/weekend i oceń sam na spokojnie. Fiesta zła nie jest, ale dla mnie była zdecydowanie zbyt ciasna. Swift przy niej to hangar na kołach. Przynajmniej z przodu. I słychać i czuć, że pod maską są 3 gary, a nie 4.


Na górę
Post: 25-02-2020, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-06-2018, 09:18
Posty: 12
qwsazx pisze:
2. Jak wyglada spalanie przy prędkości ~140 km? Czy wypady kilka razy do roku S-ka czy Autostrada bardzo męczą ten model i jazda jest mocno utrudniona?
Około 5 litrów - trochę poniżej jadąc bez klimy, z klimą ciut powyżej 5 litrów. Ale bardziej 5,1 niż 5,9. Powyżej 120 robi się wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Dramatu nie ma, ale trzeba o tym pamiętać. Waga robi swoje.

[


Serio? Mój piątkę to połyka przy 110, 5,5 przy 120, przy 140 spokojnie pije powyżej 7,4, jak to robisz?

_________________
Swift 2018 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 25-02-2020, 14:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1153
Suzuki: Vitara S 4WD AT
qwsazx pisze:
Jak wyglada spalanie przy prędkości ~140 km? Czy wypady kilka razy do roku S-ka czy Autostrada bardzo męczą ten model i jazda jest mocno utrudniona?

Około 5 litrów - trochę poniżej jadąc bez klimy, z klimą ciut powyżej 5 litrów. Ale bardziej 5,1 niż 5,9. Powyżej 120 robi się wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Dramatu nie ma, ale trzeba o tym pamiętać. Waga robi swoje.


Nie ma takiej możliwości przy 140 km/h.
8-9 litrów, w sieci można znaleźć pomiary, z filmami włącznie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-02-2020, 17:02 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 11
WKS pisze:
Serio? Mój piątkę to połyka przy 110, 5,5 przy 120, przy 140 spokojnie pije powyżej 7,4, jak to robisz?

DS pisze:
Jak wyglada spalanie przy prędkości ~140 km? Czy wypady kilka razy do roku S-ka czy
8-9 litrów, w sieci można znaleźć pomiary, z filmami włącznie.


Na filmie masz najwyżej kilkanaście sekund spalania chwilowego, w nieokreślonych warunkach. Mało to wiarygodne.

Ja piszę o rzeczywistym spalaniu w trasie - jadę autostradą ze stałą prędkością, jedna osoba, bez bagażu, bez klimatyzacji, bo przy takiej pogodzie nie jest potrzebna i bez tempomatu. I oczywiście bez wyprzedzania wszystkiego co się da. Taki dość uważny ecodriving. Zasięg na pełnym baku przy równej jeździe 140 km/h to od 570 do 620 km do momentu zapalenia się rezerwy. Wchodzi wtedy około 30 litrów. Oczywiście są rozbieżności z racji różnych wskazań dystrybutora, ale nie na tyle, by robić przekłamania o 3 litry. Jakby się okazało, że mi Swift pali 9 litrów przy 140, tobym go sprzedał po tygodniu.

Przy 120 km/h to ok. 4,5 litra - mniej więcej.

Żeby auto paliło 9 litrów, to te musiałbym jechać 130 km/h na trójce, a i tak nie wiem, czy by tyle wyszło.

Uściślając - 1,2 SHVS z manualną skrzynią.

Nie chcę wywoływać jakiejś niepotrzebnej wojny, opisałem własne doświadczenia na bazie mojego auta i mojego stylu jazdy.

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/90617


Na górę
Post: 25-02-2020, 17:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11442
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Moim zdaniem spalanie przy 120-140 km/h zarówno wersji 1.0 jak 1.2 jest podobne.
Jechałem krótko obydwoma, ale obejrzałem i przeczytałem chyba wszystkie testy (nie tylko polskie) w necie i o ile spokojna jazda bliżej 120 km/h po płaskim może dać ok. 5,5-6 litrów na komputerze (czyli 6,0-6,5 w realu), to warunki na naszych autostradach są jakie są i raczej liczyłbym na średnio 7 litrów w normalnej jeździe, z wyprzedzaniem ciężarówek i autobusów i uciekaniem przed poganiaczami jadącymi 160 km/h na lewym pasie ;)


Na górę
Post: 25-02-2020, 19:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 690
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Chyba się wybiorę na autostradę i sprawdzę, bo choć 1.2 mało pali to jednak wierzyć mi się nie chce, że na 5. biegu przy 140km/h weźmie tylko piątkę.

1.0 i 1.2 mogą palić na autostradzie podobnie, ale tylko dlatego, że 1.0 ma 6 biegów.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 25-02-2020, 20:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1153
Suzuki: Vitara S 4WD AT
qwsazx pisze:
Na filmie masz najwyżej kilkanaście sekund spalania chwilowego, w nieokreślonych warunkach. Mało to wiarygodne.

Mówię o pomiarach na dłuższych odcinkach przy określonych prędkościach. Nie ma możliwości, żeby Swift przy 140 km/h spalał 5 litrów i tyle. Ani Swift, ani Baleno, ani Ignis. Szczególnie przy silniku 1.2, gdzie taka prędkość jest sporym obciążeniem dla małej wolnossącej jednostki.
Jeśli się mylę, to poproszę o film z pomiarem i opinie innych użytkowników.
Mocniejszy Swift Sport przy 140 km/h leci sobie bez żadnej napinki, na szóstym biegu, poniżej poziomu doładowania i spala znacznie więcej niż 5.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-02-2020, 20:45 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 104
Dojeżdżam do pracy 45 km autostradą w jedną stronę. Jak jadę licznikowe 140km/h to komputer pokazuje AVG jakieś 5.1-5.2l/100km. Czyli realnie przy dystrybutorze 5.3/5.4l na 100km. Trzeba do jego wskazań dodać 0.2l/100km. Jadąc w okolicach 120 km/h spalanie wg. komputera 4.8-4.9l/100km. Jedna osoba w aucie. Sporo zależy od warunków atmosferycznych np. przeciwnego wiatru temperatury itd. Olej amsoil 0W20. Ciśnienie w oponach comfort nie Eco. Z gazem obchodzę się łagodnie. Auto jest bardzo oszczędne. Nie przekraczając prędkości 120km/h z łatwością osiągnęłem spalanie przy dystrybutorze w granicach 4.8-4.9l na 100km/h. Podkreślam autostrada 90% i 10% duże miasto.

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl