Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-11-2017, 13:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-07-2017, 23:33 
Offline

Rejestracja: 09-07-2017, 23:00
Posty: 1
Cześć.

Od kilku tygodni przeglądam to forum bo planuję zakup Vitary, właściwie to w przyszłym tygodniu wybierałem się do salonu żeby zamówić 1,6 w najtańszej możliwej wersji bo nie mam kasy na bogatszą a chcę wolnossącą benzynę. Przestraszony zapowiedziami zaprzestania montażu tego silnika od 2018r postanowiłem zacisnąć pasa i kupić golasa (sorki zrymowało mi się :lol: ).
Ale:
szanowny DS! jeśli Twoje informacje o produkcji do II kwartału 2018 są wiarygodne to znaczy że mogę jeszcze zaczekać i kupić bogatsza wersję może nawet 4wd!! Może już po liftingu... albo w dobrej wyprzedażowej cenie!! :skoczek:

Czy Ty bądź inni forumowicze możecie potwierdzić tę informację i podać jej źródło?


Na górę
Post: 12-11-2017, 14:46 
Offline

Rejestracja: 12-09-2017, 12:33
Posty: 1
Dzień dobry forumowiczom,
zazwyczaj jest tak, że nie warto czekać do ostatnich tygodni produkcji jakiegoś modelu...
Jeżeli zależy Ci na sprawdzonym, raczej niezawodnym, choć umiarkowanie żwawym wolnossącym silniku 1,6 poszukaj w Polsce jakiegoś dotartego "z głową, a nie z łbem" ww modelu z tego roku (2017) np. z produkcji letniej.Można takiego trafić m.in. od dealerów i ich rodzin zmieniających często auto co pół roku/rok.
Jest to lepsze również finansowo rozwiązanie od uzyskania z łaski upustu np. 2 tysięcy za stojącego w salonie prawie rok auta odpalanego raz na miesiąc, którym wesoły ludek dealerski np. doświetla sobie salon w pochmurne dni (potem żarówki wymieniasz półhurtowo po miesiącu jazdy, co i tak jest wówczas najmniejszą wymierną szkodą, o ile kupujesz Zuzię na kilka ładnych lat ).
I na koniec. Naprawdę lepiej też odżałować nieco kaski na 4WD .


Na górę
Post: 12-11-2017, 16:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 632
Zbitom pisze:
szanowny DS! jeśli Twoje informacje o produkcji do II kwartału 2018 są wiarygodne to znaczy że mogę jeszcze zaczekać i kupić bogatsza wersję może nawet 4wd!! Może już po liftingu... albo w dobrej wyprzedażowej cenie!! :skoczek:

Czy Ty bądź inni forumowicze możecie potwierdzić tę informację i podać jej źródło?
Informacje bezpośrednio z Suzuki. Będzie tak, jak z S-Crosssem - lifting wraz z wycofaniem silnika 1.6
O wyprzedaży zapomnij, Vitary 1.6 nigdy nie było i na pewno nie będzie na żadnych wyprzedażach...

_________________
Vitara S All Grip AT


Na górę
Post: 12-11-2017, 16:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 415
Lokalizacja: Wlkp
Jak koniecznie ma byc 1.6 to nie czekaj na lifting, bo ten silnik zniknie z oferty.

Choc jesli nie zamierzasz zakładać LPG to nie widze sensu w kupowaniu silnika wolnossacego.
1.0T jezdzi sie przyjemniej w zakresie najczesciej uzywanych obrotow.

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 12-11-2017, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 266
Lokalizacja: okolice Krakowa
Odpuść sobie silnik 1.6, bo w moim odczuciu to najgorsza jednostka napędowa jaką do tej pory jeździłem(a przez 30 lat trochę tego było). Jest tak głośny niezależnie od tego na jakich obrotach byś nie jechał że nawet w maluchu było ciszej. I nie ma znaczeni czy jedziesz 40 czy 140km/h silnik zawsze będzie głośniejszy od szumu opon i wiatru. A najbardziej denerwuje w mieście gdzie trzeba ciągle ruszać i hamować.
Nie można normalnie radia posłuchać bo jak na postoju jest OK to przy ruszaniu już nic nie słychać a jak się podgłosi to znowu na postoju jest za głośno. Jedynie na wolnych obrotach jest OK.
Tak samo podczas rozmowy z pasażerem na siedzeniu obok, jak dodasz trochę gazu przy ruszaniu to nie wiesz co do ciebie mówi jak nie podniesie głosu.
Ja nim praktycznie wcale nie jeżdżę bo mnie ten ciągły warkot denerwuje, a żona w ciągu roku zrobiła 7000km i więcej jedź starym autem które po zakupie Vitary miało iść do sprzedania, a coś mi się wydaje że wcześniej jednak sprzedam Vitarę. W serwisie powiedzieli że do 5000km rozrząd powinien się ułożyć i będzie ciszej, ale to tak na odczepnego bo nic się z tym nie da zrobić ten silnik po prostu tak ma. Pytałem kilku innych spotkanych gdzieś przy okazji kierowców Vitary i wszyscy mieli zastrzeżenia co do głośności silnika.
O jeździe z prędkościami autostradowymi raczej zapomnij bo od 120 do 150km/h silnik dostaje takiej kanonady klekotu że po 20 minutach głowa boli, co ciekawe po 150km/h jest trochę lepiej, ale niewiele.

W życiu nie kupię już Suzuki.
P.S.
Jedyną zaletą jest spalanie, ale to wynika ze stylu jazdy bo aby było jako tako znośnie w kabinie to trzeba przełączać biegi przed przekroczeniem 2000obr/min.
A czy jazda cały czas z tak niskimi obrotami jest korzystna dla silnika to mam spore wątpliwości. O radości z jazdy już nie wspomnę

Jak możesz to umów się z kimś z forum na trochę dłuższą przejażdżkę i sam oceń to co napisałem.

To tak ku przestrodze, aby zniwelować zdanie tych którzy w warkocie silnika nie widzą problemu.


Na górę
Post: 12-11-2017, 18:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 632
Tylu bzdur w jednym poście to chyba jeszcze na tym forum nie było...

_________________
Vitara S All Grip AT


Na górę
Post: 12-11-2017, 19:31 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 315
Powyżej 130 Suzuki jest mega głośne z silnikiem 1.6 i to jest fakt. Miałem Subaru bez ramek w drzwiach, swist powietrza przy Suzuki to faktycznie pryszcz. Lecz do 120 jest ok

Lecz jak dodamy wydech 3'' to Suzuki jest niczym szept.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-11-2017, 19:40 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10141
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Jacek_Do pisze:
Jest tak głośny niezależnie od tego na jakich obrotach byś nie jechał że nawet w maluchu było ciszej. I nie ma znaczeni czy jedziesz 40 czy 140km/h silnik zawsze będzie głośniejszy od szumu opon i wiatru.


Przy 140 km/h, a nawet 130 jest głośno, a już szczególnie jak ktoś jedzie na III albo IV biegu.
Do 100 km/h jest normalnie, a na pewno ciszej niż w Aurisie 1.3, a przy ruszaniu nawet iż w Nissanie z turbodoładowanym 1.2.

Cytuj:
Tak samo podczas rozmowy z pasażerem na siedzeniu obok, jak dodasz trochę gazu przy ruszaniu to nie wiesz co do ciebie mówi jak nie podniesie głosu.

:niewiem: ja słyszę wszystko i nie zauważam silnika. Może nie powinieneś w czasie rozmowy wkręcać auta na 5000 obrotów? :))


Na górę
Post: 12-11-2017, 19:49 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 315
Teraz to ty przesadzasz w drugą stronę. Ja nie wiem czym jezdziles wcześniej w życiu, daruj sobie nie pisz. Lecz powyżej 130 to faktycznie jest głośno

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-11-2017, 21:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2086
Lokalizacja: Warszawa
Głośność auta, to dość subiektywne odczucie i sugeruję odczytywać wypowiedzi innych jako ich subiektywna opinię, a nie pewnik.
Spokojnie proszę.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 12-11-2017, 22:05 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10141
Lokalizacja: CB - CIN - CT
akir pisze:
Ja nie wiem czym jezdziles wcześniej w życiu, daruj sobie nie pisz. Lecz powyżej 130 to faktycznie jest głośno

Maluchem kiedyś jechałem i nie powiedziałbym, że było w nim ciszej niż w Vitarze 1.6, więc nie wiem kto ma sobie darować ;)
Poza tym, powyżej 130 (a nawet 120) w Vitarze jest głośno i z tym się zgodziłem.
Jechałem kiedyś kilka godzin z prędkościami 120 - 150 tym samochodem, ale choć muzyki musiałbym słuchać na takim poziomie, że zaczęłoby to innym przeszkadzać, to rozmawiać mogłem normalnie.
Może po prostu mam jeszcze dobry słuch ;)


Na górę
Post: 13-11-2017, 06:33 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 315
Podsumowując Vitara to fajne auto, pomimo plastikowosci i głośności jest warta swojej ceny.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 13-11-2017, 07:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 415
Lokalizacja: Wlkp
Glosnosc w Vitarze przeszkadza głownie powyzej 110 km/h. Do tej predkosci jest ok.
Brak wygluszeń daje brak komfortu. W zamian mamy nizsze spalanie niz konkurenci.

Przy 140km/h

Vitara 1.6 =73,7db
HRV 1.5 =71,3db
Tucson 1.6 = 69,6db
Sportage 1.6 = 68,4db
Xv 2.0 = 69,5db

Golf 1.0T = 69,6db


http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 13-11-2017, 10:21 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10141
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Inni konkurenci z tej tabeli nie wypadają strasznie lepiej:

Dacia Duster 1.6 = 78,1 dB
Hyundai ix35 1.6 = 72,0 dB
Kia Soul 1.6 = 73,1 dB
Mini Countryman 1.6 = 73,2 dB
Mitsubishi ASX (2016) 1.6 = 76,1 dB
Mitsubishi Outlander 2.0 = 76,0 dB
Nissan Juke 1.6 = 73,6 dB
Nissan Qashqai 1.6 = 73,9 dB (2012), 71,3 dB (2015)
Opel Mokka 1.6 = 73,6 dB
Ssangyong Tivoli 1.6 = 75,7 dB
Suzuki S-Cross 1.6 = 72,8 dB

ale Vitara dla niektórych będzie i tak najgłośniejsza/najsłabiej wyciszona :roll:


Na górę
Post: 13-11-2017, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 266
Lokalizacja: okolice Krakowa
A cytując pewien artykuł:
"Chciałbym przypomnieć, iż decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną, więc rzeczywisty hałas nie rośnie liniowo wraz ze wzrostem natężenia podawanego w decybelach. Wzrost hałasu o 1 decybel oznacza tak naprawdę wzrost o 26% w stosunku do stanu poprzedniego (1 decybel to najmniejsza zmiana, jaką potrafi wychwycić przeciętne, ludzkie ucho). Tak więc średnio co 3 dB hałas rośnie nam dwukrotnie."
A większość aut jest właśnie o około 3dB cichsza co oznacza że w Vitarze jest dwa razy głośniej niż w większości innych aut.
A to już jest duża różnica. A nie jedynie moje subiektywne odczucie.

A przy przyspieszaniu od 0 do 90 jest jeszcze gorzej bo poziom hałasu to 76,2dB ( Co prawda dla S-Cross, ale to praktycznie to samo)
a np Captur 1.2 Tce - 68,1dB, Duster 1.5DCi - 69,5dB, Peugeot 2008 1.2 - 69,3dB, Qashqai 1.2 - 70,2dB.
Naprawdę ciężko znaleźć auto głośniejsze podczas przyspieszania.
https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/ranking-wyciszenia/kabriolety/ (Suv'y w kategorii kabriolety, tak dla zmylenia przeciwnika)

I o ile hałas przy większych prędkościach można by jeszcze przeboleć - nie jest to auto do połykania kilometrów po autostradach, to w miejskim crossoverze najbardziej denerwuje on właśnie przy przyspieszaniu, bo w ciągu godziny jazdy po zakorkowanym mieście po prostu głowa boli.


Na górę
Post: 13-11-2017, 10:44 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10141
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Jeden ranking pokazuje taki wynik, drugi inny.
Captur w jednym ma ponad 4 dB więcej niż w drugim. Bardzo to wszystko wiarygodne ;)
Taki Peugeot 2008 również z silnikiem 1.2 nagle ponad 80 dB! :D

A przy przyspieszaniu lepiej wyciszona Honda ma o 1 dB więcej niż głośne Suzuki?

Darujmy sobie więc, bo nawet "obiektywne" pomiary są chyba brane z sufitu w tych rankingach.

Wystarczy jeździć bez wdeptywania gazu w podłogę, hamowania i tak na zmianę ;)


Na górę
Post: 13-11-2017, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 415
Lokalizacja: Wlkp
Jest jeszcze druga droga.
Oddac auto na profesjonalne wyciszenie wnetrza. Koszt to ok 3 tys pln ale efekt jest bardzo dobry.
Moj kolega zrobil to w Mazdzie 6 (przedliftowa) i to jest warte kasy.
Vitarze 1.6 zdecydowanie by sie to przydalo.

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 13-11-2017, 22:19 
Offline

Rejestracja: 24-10-2017, 15:13
Posty: 4
Drzwi, bagażnik, maskę można samemu wygłuszyć, a koszt to tylko materiał i tu nie ma co oszczędzać trzeba kupić dobry. Prosty filmik z demontażu co prawda SX4, ale inne suzi zbytnio w montażu raczej się nie różnią Jak widać kogo nie stać można samemu.


Na górę
Post: 14-11-2017, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 67
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Jakoś na jeździe próbnej nie zauważyłem żeby 1.6 było jakoś uciążliwie głośne. Może już mi na słuch padło po 4 latach jazdy dieslem? Nie wiem.

Jak ma się głośność 1.6 do kosiarki 1.0T? Ma ktoś porównanie?

Ja stałem przed podobnym dylematem i zdecydowałem, że nie ma się co zastanawiać i zamówiłem z 1.6. 1.4 przy konfiguracji Automat + AllGrip to się robiła niezła suma a trzycilindowaca nie chcę. Mam w Fabii i nigdy więcej. Wyje, trzęsie, coś strasznego.

_________________
Vitara 1.6 A/T AllGrip Savanna Ivory/Black - zamówiona


Na górę
Post: 14-11-2017, 13:17 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10141
Lokalizacja: CB - CIN - CT
No właśnie.
Po liftingu - jak zostało to już w kilku miejscach na forum napisane - nie będzie wersji 1.6.
Zastąpi ją 1.0 BoosterJet.
Jeżeli nie poprawi się wyciszenie komory silnika, podejrzewam, że będzie głośniejszy. Zobaczymy jak to będzie.


Na górę
Post: 14-11-2017, 13:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 67
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Myślę, że na przykładzie S-Crossa można się pokusić o jakieś porównanie.
Nie wierzę, że poprawią cokolwiek w kwestii wyciszenia.

_________________
Vitara 1.6 A/T AllGrip Savanna Ivory/Black - zamówiona


Na górę
Post: 14-11-2017, 16:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 302
Przy nowych comfort 4wd - premium 2wd, cena porównywalna, różnica 1 tys zł.
Przy używanych jest sporo bogatych wersji w cenie ok 70k czyli ww nowych.
Vitara to dobre auto wiec mało kto kupując nową comfort czy premium pozbywa się jej po roku czy 2.


Na górę
Post: 14-11-2017, 20:16 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 974
Zmieńcie sobie opony w ramach wyciszania, chyba że dźwięk silnika przeszkadza to elektryka czas kupić.


Na górę
Post: 14-11-2017, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 266
Lokalizacja: okolice Krakowa
dominiq pisze:
Jakoś na jeździe próbnej nie zauważyłem żeby 1.6 było jakoś uciążliwie głośne. Może już mi na słuch padło po 4 latach jazdy dieslem? Nie wiem.


Ja na jeździe próbnej też nie zauważyłem takiej uciążliwości dźwięku silnika, a jest on głośniejszy do wszystkich aut które teraz mam do dyspozycji: Megane 1.5dci, Clio 1.2 16v, Partner 1.6 Hdi, 308 1.4 16v, Yaris 1.0.


Na górę
Post: 15-11-2017, 08:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 67
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
A już miałem pytać czy kupiłeś auto bez jazdy próbnej. Myślę, że gdyby ten silnik był sporo głośniejszy od wszystkich aut, jakimi jeździłeś (szczególnie diesli), to nie ma siły, musiałbyś to zauważyć. A może faktycznie z Twoim egzemplarzem jest coś nie tak? Dlaczego nie spotkałem wcześniej tak drastycznych opinii? Przejrzałem kilkanaście testów w internecie, żaden z prowadzących nie zwrócił uwagi na taki problem.

"Do prędkości ok 100 km/h w samochodzie jest w miarę cicho. Powyżej tej prędkości, wiadomo, szum powietrza, pudełkowata bryłą, tego należy się spodziewać, szczególnie od samochodu w tym segmencie" - czyli standard, większość użytkowników to potwierdza.

https://www.youtube.com/watch?v=kZFh1znCqi0

_________________
Vitara 1.6 A/T AllGrip Savanna Ivory/Black - zamówiona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl