Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Wymiana oleju w przekładniach
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8463
Strona 1 z 1

Autor:  kufel [ 07-09-2011, 21:10 ]
Tytuł:  Wymiana oleju w przekładniach

Witam wszystkich, piszę pomimimo tego, że było już kilka postów na temat oleju w przekładniach ale chciałbym ostrzec przed podejściem serwisu jednej z sieci sklepów do wymiany. Przy zakupie oleju do reduktorów nie było problemów był dostępny od ręki SAE 80W/90 API GL-5 ale gdy poprosiłem o SAE 75W/90 API GL-4 w odpowiedzi dostałem informacje, że ta klasa jest już wycofywana i zastąpina przez GL-5. Dodatkowo powiedzieli, że tylko GL-5 wlewają przy wymianach. (mam nadzieję, że leją taki, który spełnia GL-4/5) Wymieniłem olej w mostach w skrzyni i skrzynce rozdzielczej. Na szczęście klasa GL-4 i GL-5 niedawała mi spokoju i zacząłem szukać więcej informacji na temat różnicy. Niestety okazało się GL-5 ma 6,5% związków zmniejszających tarcie (GL-4 5%), ale są to związki siarki i fosforu, które powodują szybszą korozję i osłabienie metali takich jak miedź, mosiądz i brąz. Szybko wróciłem do sklepu gdzie wszyscy byli zdziwieni i zaskoczeni. Od 10 lat istnienia nigdy o tym nie słyszeli. Jako rekompensatę sprowadzili szybko GL-4, który mogłem kupić po cenie ich zakupu. Za pozostały po wymianie 75W/90 dostałem zwrot pieniędzy. Wymieniłem ponownie olej w skrzyni i reduktorze. Teraz już jestem spokojny. Powodzenia przy wymianie :lol:

Autor:  sokół [ 08-09-2011, 12:44 ]
Tytuł: 

Witam jako że sam niedawno wymieniałem te oleje to pytam bo nie wiem czy dobrze rozumiem że do skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej wlewamy ten sam olej tzn.SAE 75W/90 API GL-4 ja wymieniłem na razie tylko w skrzynce rozdzielczej,olej firmy VALVOLINE(taki polecono mi w sklepie) powiedzcie czy to dobra firma bo w skrzyni też będę wymieniał,a i do silnika 2.0B też chciałbym zastosowac olej tej firmy.

Autor:  Brutal [ 08-09-2011, 18:42 ]
Tytuł: 

ja ostatnio wymieniłem w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej na castrola GL-4+( GL-4/5) i teraz ciągle chodzi mi po głowie czy nie zaszkodzi on skrzyni biegów :roll:

Autor:  kufel [ 08-09-2011, 19:58 ]
Tytuł: 

Cześć, Klasyfikacja API GL została wprowadzona przez Amerykański Instytut Naftowy. Klasyfikacja zaczyna się od GL-1 olej do małych obciążeń praktycznie bez żadnych dodatków do ręcznych przekładni bez synchronizatorów. Ostatnia to GL-6, która powinna zastąpić GL-4, to oleje przeznaczone dla bardzo dużych obciążeń i prędkości np. w samochodach wyścigowych i dla bardzo niskich temperatur.
Jeżeli chodzi o skrzynię w GV to lepkość nie jest problemem można zastosować syntetyczne i półsyntetyczne oleje. Problemem są tylko dodatki, o których mówi klasyfikacja. Dla potwierdzenia cytuję informacje ze źródeł w sieci.
Z wikipedii: "Dla przykładu większość nowoczesnych przekładni wymaga oleju GL-4, a oddzielne dyferencjały GL-5. Przed zakupem należy sprawdzić czy producent dopuszcza używanie oleju zawierającego agresywne skłądniki dla części z metali kolorowych jak fosfor na brąz. Składniki, które mogą występować w GL-5."

Ze strony Mobil1 "Answer:
API GL-5 olej przekładniowy może być akceptowany przez dyferencjały ale nie jest rekomendowany dla przekładni ponieważ GL-5 ma dwa razy więcej dodatków zmniejszających ekstremalne tarcie dla jakości zabezpieczającej przekładnie GL-5. Pomimo tego, że dodatki są bardzo korzystne dla samych przekładni mogą być przyczyną korozji i agresywne dla miękich części jak panewki i synchronizatory z miedzi, brązu, mosiądzu), które występują w skrzyniach ręcznych."
Jeżeli chodzi o Valvoline to bardzo stara, dobra i znana firma. Jeżeli na oleju jest napisane, że GL-4/5 to można spokojnie wlewać. Znaczy, że nie zawiera składników szkodzących dla części z w/w metali.

Autor:  marzyniu [ 31-10-2011, 15:28 ]
Tytuł: 

czesc.

a czy mozna wlac do mostow pelny syntetyk np 75w90?

Autor:  Jaczek [ 31-10-2011, 16:21 ]
Tytuł: 

jak mieszkasz na Syberii to jak najbardziej może być..... a na polskie warunki wystarcza 80W90...... 8)

Autor:  marzyniu [ 31-10-2011, 16:50 ]
Tytuł: 

dzieki.

a czy xl7 to maja lsd,bo nie moge nic znalezc w manualu.

Autor:  marirus [ 31-10-2011, 18:40 ]
Tytuł: 

nie sądzę żeby miała a jeżeli by było to pewnie by była jakaś informacja o tym np na dyfrze albo jakaś naklejka nadwoziu informująca o tym. Tak przypuszczam

Autor:  marzyniu [ 31-10-2011, 22:11 ]
Tytuł: 

Racja,musialo by byc takze cos o oleju,bo do lsd to przeciez troche inne sie leje.

Autor:  kfinto01 [ 16-07-2016, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w przekładniach

Witam.mam takie pytanie .czy coś złego może się stać gdy do dyfrow przedniego i tylnego wkleję olej 80w90 GL4 zamiast GL5? W skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej to jest problem ale czy tu coś może pójść nie tak?

Autor:  Sanction [ 02-02-2017, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w przekładniach

Witam,

Szanowni Państwo, czy jest to większy problem wymienić wszystkie oleje przekładniowe ? tj. tylny i przedni most, reduktor, skrzynia biegów.

Posiadam mierne zdolności techniczne tzn wymieniam sam olej silnikowy, tarcze klocki.

Czy jest dobre dojście do śrub ? Czy potrzebne jest coś specjalnego do wlania oleju do skrzyń/ mostów ?

Autor:  leniwiec [ 07-02-2017, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w przekładniach

Jest dobre dojście,tylko klucz trzeba mieć dobry,ewentualne grzechotka 1/2

Autor:  Jaczek [ 07-02-2017, 18:59 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w przekładniach

trzeba mieć klucz kwadratowy 10mm dyfry i skrzynia rozdzielcza a skrzynia biegów oczko 24 albo 22 już nie pamiętam ale raczej 24 no i strzykawke do oleju bo do skrzyni biegów innaczej nie wlejesz do dyfrów może uda ci się wlać prosto z butelki ale to musi być taka specjalna litrowa butelka...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/