Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-09-2011, 21:10 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Witam wszystkich, piszę pomimimo tego, że było już kilka postów na temat oleju w przekładniach ale chciałbym ostrzec przed podejściem serwisu jednej z sieci sklepów do wymiany. Przy zakupie oleju do reduktorów nie było problemów był dostępny od ręki SAE 80W/90 API GL-5 ale gdy poprosiłem o SAE 75W/90 API GL-4 w odpowiedzi dostałem informacje, że ta klasa jest już wycofywana i zastąpina przez GL-5. Dodatkowo powiedzieli, że tylko GL-5 wlewają przy wymianach. (mam nadzieję, że leją taki, który spełnia GL-4/5) Wymieniłem olej w mostach w skrzyni i skrzynce rozdzielczej. Na szczęście klasa GL-4 i GL-5 niedawała mi spokoju i zacząłem szukać więcej informacji na temat różnicy. Niestety okazało się GL-5 ma 6,5% związków zmniejszających tarcie (GL-4 5%), ale są to związki siarki i fosforu, które powodują szybszą korozję i osłabienie metali takich jak miedź, mosiądz i brąz. Szybko wróciłem do sklepu gdzie wszyscy byli zdziwieni i zaskoczeni. Od 10 lat istnienia nigdy o tym nie słyszeli. Jako rekompensatę sprowadzili szybko GL-4, który mogłem kupić po cenie ich zakupu. Za pozostały po wymianie 75W/90 dostałem zwrot pieniędzy. Wymieniłem ponownie olej w skrzyni i reduktorze. Teraz już jestem spokojny. Powodzenia przy wymianie :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2011, 12:44 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam jako że sam niedawno wymieniałem te oleje to pytam bo nie wiem czy dobrze rozumiem że do skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej wlewamy ten sam olej tzn.SAE 75W/90 API GL-4 ja wymieniłem na razie tylko w skrzynce rozdzielczej,olej firmy VALVOLINE(taki polecono mi w sklepie) powiedzcie czy to dobra firma bo w skrzyni też będę wymieniał,a i do silnika 2.0B też chciałbym zastosowac olej tej firmy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2011, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-08-2008, 21:36
Posty: 41
Lokalizacja: Dolny Śląsk
ja ostatnio wymieniłem w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej na castrola GL-4+( GL-4/5) i teraz ciągle chodzi mi po głowie czy nie zaszkodzi on skrzyni biegów :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2011, 19:58 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Cześć, Klasyfikacja API GL została wprowadzona przez Amerykański Instytut Naftowy. Klasyfikacja zaczyna się od GL-1 olej do małych obciążeń praktycznie bez żadnych dodatków do ręcznych przekładni bez synchronizatorów. Ostatnia to GL-6, która powinna zastąpić GL-4, to oleje przeznaczone dla bardzo dużych obciążeń i prędkości np. w samochodach wyścigowych i dla bardzo niskich temperatur.
Jeżeli chodzi o skrzynię w GV to lepkość nie jest problemem można zastosować syntetyczne i półsyntetyczne oleje. Problemem są tylko dodatki, o których mówi klasyfikacja. Dla potwierdzenia cytuję informacje ze źródeł w sieci.
Z wikipedii: "Dla przykładu większość nowoczesnych przekładni wymaga oleju GL-4, a oddzielne dyferencjały GL-5. Przed zakupem należy sprawdzić czy producent dopuszcza używanie oleju zawierającego agresywne skłądniki dla części z metali kolorowych jak fosfor na brąz. Składniki, które mogą występować w GL-5."

Ze strony Mobil1 "Answer:
API GL-5 olej przekładniowy może być akceptowany przez dyferencjały ale nie jest rekomendowany dla przekładni ponieważ GL-5 ma dwa razy więcej dodatków zmniejszających ekstremalne tarcie dla jakości zabezpieczającej przekładnie GL-5. Pomimo tego, że dodatki są bardzo korzystne dla samych przekładni mogą być przyczyną korozji i agresywne dla miękich części jak panewki i synchronizatory z miedzi, brązu, mosiądzu), które występują w skrzyniach ręcznych."
Jeżeli chodzi o Valvoline to bardzo stara, dobra i znana firma. Jeżeli na oleju jest napisane, że GL-4/5 to można spokojnie wlewać. Znaczy, że nie zawiera składników szkodzących dla części z w/w metali.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2011, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-10-2010, 06:55
Posty: 46
Lokalizacja: UK
Suzuki: Alto 1.1
czesc.

a czy mozna wlac do mostow pelny syntetyk np 75w90?


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2011, 16:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
jak mieszkasz na Syberii to jak najbardziej może być..... a na polskie warunki wystarcza 80W90...... 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2011, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-10-2010, 06:55
Posty: 46
Lokalizacja: UK
Suzuki: Alto 1.1
dzieki.

a czy xl7 to maja lsd,bo nie moge nic znalezc w manualu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2011, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
nie sądzę żeby miała a jeżeli by było to pewnie by była jakaś informacja o tym np na dyfrze albo jakaś naklejka nadwoziu informująca o tym. Tak przypuszczam


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2011, 22:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-10-2010, 06:55
Posty: 46
Lokalizacja: UK
Suzuki: Alto 1.1
Racja,musialo by byc takze cos o oleju,bo do lsd to przeciez troche inne sie leje.


Na górę
Post: 16-07-2016, 22:42 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Witam.mam takie pytanie .czy coś złego może się stać gdy do dyfrow przedniego i tylnego wkleję olej 80w90 GL4 zamiast GL5? W skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej to jest problem ale czy tu coś może pójść nie tak?


Na górę
Post: 02-02-2017, 17:18 
Offline

Rejestracja: 10-06-2016, 21:36
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
Witam,

Szanowni Państwo, czy jest to większy problem wymienić wszystkie oleje przekładniowe ? tj. tylny i przedni most, reduktor, skrzynia biegów.

Posiadam mierne zdolności techniczne tzn wymieniam sam olej silnikowy, tarcze klocki.

Czy jest dobre dojście do śrub ? Czy potrzebne jest coś specjalnego do wlania oleju do skrzyń/ mostów ?


Na górę
Post: 07-02-2017, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Jest dobre dojście,tylko klucz trzeba mieć dobry,ewentualne grzechotka 1/2

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
Post: 07-02-2017, 18:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
trzeba mieć klucz kwadratowy 10mm dyfry i skrzynia rozdzielcza a skrzynia biegów oczko 24 albo 22 już nie pamiętam ale raczej 24 no i strzykawke do oleju bo do skrzyni biegów innaczej nie wlejesz do dyfrów może uda ci się wlać prosto z butelki ale to musi być taka specjalna litrowa butelka...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]