Witam wszystkich, piszę pomimimo tego, że było już kilka postów na temat oleju w przekładniach ale chciałbym ostrzec przed podejściem serwisu jednej z sieci sklepów do wymiany. Przy zakupie oleju do reduktorów nie było problemów był dostępny od ręki SAE 80W/90 API GL-5 ale gdy poprosiłem o SAE 75W/90 API GL-4 w odpowiedzi dostałem informacje, że ta klasa jest już wycofywana i zastąpina przez GL-5. Dodatkowo powiedzieli, że tylko GL-5 wlewają przy wymianach. (mam nadzieję, że leją taki, który spełnia GL-4/5) Wymieniłem olej w mostach w skrzyni i skrzynce rozdzielczej. Na szczęście klasa GL-4 i GL-5 niedawała mi spokoju i zacząłem szukać więcej informacji na temat różnicy. Niestety okazało się GL-5 ma 6,5% związków zmniejszających tarcie (GL-4 5%), ale są to związki siarki i fosforu, które powodują szybszą korozję i osłabienie metali takich jak miedź, mosiądz i brąz. Szybko wróciłem do sklepu gdzie wszyscy byli zdziwieni i zaskoczeni. Od 10 lat istnienia nigdy o tym nie słyszeli. Jako rekompensatę sprowadzili szybko GL-4, który mogłem kupić po cenie ich zakupu. Za pozostały po wymianie 75W/90 dostałem zwrot pieniędzy. Wymieniłem ponownie olej w skrzyni i reduktorze. Teraz już jestem spokojny. Powodzenia przy wymianie