Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8390
Strona 1 z 1

Autor:  taomar [ 23-08-2011, 14:58 ]
Tytuł:  Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV

Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV :)
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat.
Pozdrawiam.

Autor:  drzewko1983 [ 23-08-2011, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV

taomar pisze:
Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV :)
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat.
Pozdrawiam.
Witam podepnę się pod twój post, też posiadam GV 1.6 ale z 2005r właśnie dziś wymieniłem olej na 5W 40 szczerze mówiąc nie jestem pewien czy dobry zdałem się na mechanika i nic mi nie mówił o kasowaniu inspekcji ??

Pytam:
Czy mogę jeździć na takim oleju 5W 40 czy go wymienić jeśli tak to na jaki??
I o co chodzi z ( kasowaniem inspekcji ) czy powinienem się ty przejmować??

Autor:  kufel [ 23-08-2011, 22:46 ]
Tytuł: 

"Gatunek oleju stosowanego do silnika powinien odpowiadać klasie jakości API SG,SH, SJ, SL lub SM. Odpowiednią lepkość oleju dobiera się według powyższego schematu. Dla temperatur powyżej –20°C wysoce
zalecane jest stosowanie oleju o lepkości SAE 5W-30" - to cytat z instrukcji obsługi.
Ojej, który ci wlali ma zapewniać dobre właściwości w wyższych temperaturach otoczenia. Jeżeli jest w klasie jakości do silników benzynowych.

Autor:  drzewko1983 [ 24-08-2011, 19:11 ]
Tytuł: 

Wiec nie muszę się martwić ze mam wlany taki olej??
A o co chodzi z kasowaniem inspekcji po wymianie oleju ??

Autor:  kufel [ 24-08-2011, 22:22 ]
Tytuł: 

Witaj drzewko1983, o olej nie musisz się martwić. Co do inspekcji to pewnie chodziło o zerowanie stanu licznika kilometrów do następnego przeglądu ale to dotyczy tylko samochodów w których wymiana oleju jest wskazywana licznikiem. Nie po określonym przebiegu.

Autor:  drzewko1983 [ 25-08-2011, 03:35 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki kufel za pomoc pozdrawiam.

Autor:  kramikk [ 22-09-2011, 11:38 ]
Tytuł: 

inspekcje kasujesz na kompie tym przy zegarach, jak dobrze pamietam przytrzymujesz przycisk TRIP i tam masz menu i tam to jest.

poza tym 5W40 to standardowy olej jaki Suzuki stosuje w silnikach benzynowych

Autor:  garbaty [ 22-09-2011, 20:02 ]
Tytuł: 

standardowy olej to 5w30

Autor:  kufel [ 22-09-2011, 21:18 ]
Tytuł: 

W nowych autach stosuje się zazwyczaj oleje syntetyczne np. 5W-30 lub półsyntetyczne np. 10W-40. Olej półsyntetyczny ma jakość zbliżoną do olejów syntetycznych jednak niższą cenę. W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.Co do oznaczeń klasy lepkości SAE litera W oznacza lepkość w niskiej temperaturze, druga cyfra oznacza lepkość w wysokiej temperaturze. Oczywiście otoczenia. Dlatego im niższa cyfra przy literze W tym lepsze właściwości smarne w niskich temperaturach a także łatwiejszy rozruch. Dlatego, moim zdaniem, jeżeli nie użytkujemy samochodu w niskich temp. nie odczujemy różnicy pomiędzy 10W i 5W. W szczególności gdy samochód jest garażowany i ma idealne warunki do rozruchu. Co do kasowania inspekcji to zależy od rocznika GV i na pewno nie jest do tego potrzebny komputer.

Autor:  Tonik [ 22-09-2011, 22:14 ]
Tytuł: 

kufel pisze:
W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.

a możesz napisać, jaka jest różnica między dieslem i benzyniakiem ?
jaki olej powinno się lać do diesla, a jaki do do benzyny ?

Autor:  kufel [ 23-09-2011, 00:20 ]
Tytuł: 

O klasie informują litery alfabetu występujące po symbolu S lub C. Oleje do silników z zapłonem iskrowym są znakowane SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM do diesli CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Zaczynając od litery A mamy informację o jakości oleju. Kolejne litery oznaczają wyższą klasę. Na markowych olejach często są podawane dodatkowe informacje dot. spełnienia norm danej firmy np. specyfikacja VW 505.01 w przypadku silników z diesla z pompo-wtryskami.

Autor:  kramikk [ 23-09-2011, 11:47 ]
Tytuł: 

garbaty pisze:
standardowy olej to 5w30


dla diesli :)

Autor:  kufel [ 23-09-2011, 15:13 ]
Tytuł: 

No przecież też zalecanym jest SAE 5W-30 tylko klasy C-3. C czyli do diesli.

Autor:  garbaty [ 24-09-2011, 14:29 ]
Tytuł: 

kramikk pisze:
garbaty pisze:
standardowy olej to 5w30


dla diesli :)


Dla benzyny też, tak jak wyżej kolega napisał.

Autor:  kufel [ 24-09-2011, 21:49 ]
Tytuł: 

Tak, to często ten sam olej. Na opakowaniu musi być informacja, że do bezynowego lub bezynowego z katalizatorem i wysokoprężnego z filtrem cząsteczek stałych ważne C-3

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/