Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8390 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | taomar [ 23-08-2011, 14:58 ] |
Tytuł: | Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV |
Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat. Pozdrawiam. |
Autor: | drzewko1983 [ 23-08-2011, 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV |
taomar pisze: Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV Witam podepnę się pod twój post, też posiadam GV 1.6 ale z 2005r właśnie dziś wymieniłem olej na 5W 40 szczerze mówiąc nie jestem pewien czy dobry zdałem się na mechanika i nic mi nie mówił o kasowaniu inspekcji ??
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat. Pozdrawiam. Pytam: Czy mogę jeździć na takim oleju 5W 40 czy go wymienić jeśli tak to na jaki?? I o co chodzi z ( kasowaniem inspekcji ) czy powinienem się ty przejmować?? |
Autor: | kufel [ 23-08-2011, 22:46 ] |
Tytuł: | |
"Gatunek oleju stosowanego do silnika powinien odpowiadać klasie jakości API SG,SH, SJ, SL lub SM. Odpowiednią lepkość oleju dobiera się według powyższego schematu. Dla temperatur powyżej –20°C wysoce zalecane jest stosowanie oleju o lepkości SAE 5W-30" - to cytat z instrukcji obsługi. Ojej, który ci wlali ma zapewniać dobre właściwości w wyższych temperaturach otoczenia. Jeżeli jest w klasie jakości do silników benzynowych. |
Autor: | drzewko1983 [ 24-08-2011, 19:11 ] |
Tytuł: | |
Wiec nie muszę się martwić ze mam wlany taki olej?? A o co chodzi z kasowaniem inspekcji po wymianie oleju ?? |
Autor: | kufel [ 24-08-2011, 22:22 ] |
Tytuł: | |
Witaj drzewko1983, o olej nie musisz się martwić. Co do inspekcji to pewnie chodziło o zerowanie stanu licznika kilometrów do następnego przeglądu ale to dotyczy tylko samochodów w których wymiana oleju jest wskazywana licznikiem. Nie po określonym przebiegu. |
Autor: | drzewko1983 [ 25-08-2011, 03:35 ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki kufel za pomoc pozdrawiam. |
Autor: | kramikk [ 22-09-2011, 11:38 ] |
Tytuł: | |
inspekcje kasujesz na kompie tym przy zegarach, jak dobrze pamietam przytrzymujesz przycisk TRIP i tam masz menu i tam to jest. poza tym 5W40 to standardowy olej jaki Suzuki stosuje w silnikach benzynowych |
Autor: | garbaty [ 22-09-2011, 20:02 ] |
Tytuł: | |
standardowy olej to 5w30 |
Autor: | kufel [ 22-09-2011, 21:18 ] |
Tytuł: | |
W nowych autach stosuje się zazwyczaj oleje syntetyczne np. 5W-30 lub półsyntetyczne np. 10W-40. Olej półsyntetyczny ma jakość zbliżoną do olejów syntetycznych jednak niższą cenę. W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.Co do oznaczeń klasy lepkości SAE litera W oznacza lepkość w niskiej temperaturze, druga cyfra oznacza lepkość w wysokiej temperaturze. Oczywiście otoczenia. Dlatego im niższa cyfra przy literze W tym lepsze właściwości smarne w niskich temperaturach a także łatwiejszy rozruch. Dlatego, moim zdaniem, jeżeli nie użytkujemy samochodu w niskich temp. nie odczujemy różnicy pomiędzy 10W i 5W. W szczególności gdy samochód jest garażowany i ma idealne warunki do rozruchu. Co do kasowania inspekcji to zależy od rocznika GV i na pewno nie jest do tego potrzebny komputer. |
Autor: | Tonik [ 22-09-2011, 22:14 ] |
Tytuł: | |
kufel pisze: W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.
a możesz napisać, jaka jest różnica między dieslem i benzyniakiem ? jaki olej powinno się lać do diesla, a jaki do do benzyny ? |
Autor: | kufel [ 23-09-2011, 00:20 ] |
Tytuł: | |
O klasie informują litery alfabetu występujące po symbolu S lub C. Oleje do silników z zapłonem iskrowym są znakowane SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM do diesli CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Zaczynając od litery A mamy informację o jakości oleju. Kolejne litery oznaczają wyższą klasę. Na markowych olejach często są podawane dodatkowe informacje dot. spełnienia norm danej firmy np. specyfikacja VW 505.01 w przypadku silników z diesla z pompo-wtryskami. |
Autor: | kramikk [ 23-09-2011, 11:47 ] |
Tytuł: | |
garbaty pisze: standardowy olej to 5w30
dla diesli |
Autor: | kufel [ 23-09-2011, 15:13 ] |
Tytuł: | |
No przecież też zalecanym jest SAE 5W-30 tylko klasy C-3. C czyli do diesli. |
Autor: | garbaty [ 24-09-2011, 14:29 ] |
Tytuł: | |
kramikk pisze: garbaty pisze: standardowy olej to 5w30 dla diesli Dla benzyny też, tak jak wyżej kolega napisał. |
Autor: | kufel [ 24-09-2011, 21:49 ] |
Tytuł: | |
Tak, to często ten sam olej. Na opakowaniu musi być informacja, że do bezynowego lub bezynowego z katalizatorem i wysokoprężnego z filtrem cząsteczek stałych ważne C-3 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |