Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 21:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-04-2011, 16:09 
Offline

Rejestracja: 22-02-2011, 13:08
Posty: 49
Lokalizacja: Krobia
Witam
Posiadam Grand Vitare `06 rok, 2.0 benzyna.
Kupilem ja w lutym. Wymienilem tylnie amortyzatory, ale podczas jazdy na wyboistej drodze dochodzi takie skrzypienie, halas z przodu samochodu. Nie wiem czy sa tak wyrobione amortyzatory ? Niby jeszcze parrenasiccie procent zostalo.
A drugie pytanie. Czasami jak mocniej zahamuje to z tylu slysze mocny halas, tak jakby hamulec reczny nie puszczal..nie wiem...prosze o pomoc!

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2011, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
kolego, skrzypienie z przodu to prawdopodobnie (90%) gumy stabilizatora lub drążki stabilizatora. Najlepiej sprawdzić to wjeżdżając pod jakąś górkę bokiem kiedy jedno koło jest wyżej a drugie niżej, wjazd na nierówność poprzeczną obiema kołami może nie wywołać skrzypnięcia.
Smarowanie gum niewiele pomaga, lepiej wymienić...(gumy 25 zł/szt, drążki 50-60 zł/szt.)najpierw wymień gumy (robota 30 min samemu) jak chcesz to opiszę. Jak nie pomoże, wymień drążki (czas podobny) a najlepiej wymień to i to za jednym zamachem, po co dwa razy koła zdejmować...

piski hamulca bębnowego to czasami normalna sprawa, sprawdź okładziny czy nie poszły się... ja mam jeszcze 3 mm a czasami piszczy.. Mam to samo auto.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2011, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
ja tez miałem sgrzypienie z przodu ale w moim przypadku to był sworzeń wachacza.... wstrzykłem strzykawką troche oleju do tej osłony gumowej i narazie spokój.....


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2011, 08:55 
Offline

Rejestracja: 28-06-2010, 16:20
Posty: 14
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Witam,
prośba do kolegi ryba84 o opisanie jak wymienić gumy stabilizatora. Jak sprawdzałem to wbrew pozorom nie ma tam łatwego dostępu. Jeszcze jedno pytanie jakie łączniki kupiłeś za ok 50 PLN i czy Tobie się sprawdzają? Znalazłem firmy YAMOTO za 120 PLN za sztukę link poniżej
http://moto.allegro.pl/lacznik-stabiliz ... 19262.html
Pytanie czy ktos zna wyroby tej firmy, nie polecą za 15 tys km?

Pozdrawiam

Raffcio


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2011, 09:38 
Offline

Rejestracja: 22-02-2011, 13:08
Posty: 49
Lokalizacja: Krobia
ryba84 - moge Cie prosic o opis jak to zrobic ??

Jeszcze jedno mam pytanie. To jest moj pierwszy samochod 4x4. Jak mam niskie obory (zmienie szybko z 1 biegu na 2 to wszystko drzy) To normalne? Przypuszam ze za malo mocy zeby pokulac takiego smoka?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2011, 12:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
odnośnie drżenia na 2 tak, normalne.. Zawsze można wyżej kręcić na 1 i zmiana ale po co wtedy słuchać wycia silnika... te typy tak mają bo 2.0 to za słaby silnik jak na tą wagę.
Drążki stabilizatora japońskie widziałem tydzień temu na allegro za 65 to był średni przedział cenowy... Mam za tą cene i jak narazie ok.

Gumy stabilizatora wymiana:
1. popuszczamy śruby na obydwu przednich kołach
2. podnosimy CAŁY przód do góry(oba koła w powietrzu), zaciąg ręczny wcześniej,
3. zdejmujemy koła
4. popuszczamy kluczem 14 oczkowym najlepiej wygiętym lub nasadowym śruby obejm, (Można od góry ale trzeba mieć dość długie przedłużenie nasadówki do klucza,
5. zdejmujemy obejmy i wyciągamy gumska
6. wyczyść dokładnie stabilizator zanim założysz nowe gumy
7. zakładamy nowe i wszystko skręcamy
8. pijemy browarek po pracy

Pamiętaj aby nie odwrócić metalowej obejmy bo na pierwszy rzut oka wygląda symetrycznie ale jeden kołnierz jest wyższy niż drugi, nie pamiętam jak to leżało dlatego sprawdź zanim zdejmiesz, ja miałem zaznaczone białymi kropkami.

Jeśli masz też drążki to wtedy przy okazji można też wymienić. Najpierw potraktuj wd40 nakrętki bo na pewno dość mocno są zapieczone, potem klucz oczkowy lub nasadowy i rurka :)

Operacja wymiany gum zajmuje 40 min od momentu włożenia drelichów na siebie :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2011, 21:09 
Offline

Rejestracja: 28-06-2010, 16:20
Posty: 14
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Dzięki kolego ryba84 za opis, mam jeszcze jedno pytanie dot. pkt 4 z Twojego opisu: z kluczem 14 podchodzisz od spodu czy od góry? Nie chodzi mi że przez otwartą maskę tylko od góry sanek silnika, bo jak patrzę to niewielka skala manewru kluczem jest tam.

Pozdrawiam
Raffcio


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2011, 21:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
tak jest niewielka skala manewru ale jak tylko je popuścisz to nasadówką z grzechotką dajesz już spokojnie rady.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2011, 10:12 
Offline

Rejestracja: 22-02-2011, 13:08
Posty: 49
Lokalizacja: Krobia
Dzieki za opis.
To jak juz pytam to zdam jescze pare pytan ;)
1. Mam samochod odpalany bez kluczyka. Czasami jak przekrece to nie chce zapalic. Musze dodac gazu. Co to moze byc ?
2. Czasami pluje benzyna z tlumika. Czy to normalne?
3. W temacie lpg nic ciekawego nie ma. Moze ma ktos ostatni zakladane lpg? Jaki zbiornik? Firma? Na co uwazac itd.?
4. Kupilem go z Danii, mechanik jak wymienial mi olej powiedzial mi ze mam jak najszybciej go zabezpieczyc od spodu, bo widac ze rdza go je. Jakies dobre srodki an to znacie ?? Bo nie chce zeby mi tak czesci zaczely odpadac hehe;)

Dobra jak cos nowego zauwaze to zapytam.
Jeszce raz dzieki i sorry za tyle pytan, ale to moja pierwsza vitara ;))


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2011, 10:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Zabezpieczenie najlepiej zrobić w dobrym zakładzie. Ja takie robiłem w zeszłe wakacje. Też mi rdza zaczęła wychodzić.

Na lpg z rury często kapie woda. Jesteś pewien, że to benzyna?
Przyczyn problemów z odpalaniem może być kilka. Ja np. miałem nieszczelny reduktor lpg.
A co do zbiornika to jeśli ma homologację, to w moim mniemaniu nie ma znaczenia jaki wybierzesz. Ja mam jakiś polski.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2011, 11:03 
Offline

Rejestracja: 22-02-2011, 13:08
Posty: 49
Lokalizacja: Krobia
Wunsch: Mi nie odpala na benzynie. Czasami tak mu odbije i musze podczas odpalania gaz wcisnac. Jeszcze nie zamontowalem lpg. Dopiero sie przyzmierzam. Dlatego pytam jakiej marki kupic i jaka wielkosc w litrach tego zbiornika zeby troche na tym gazie pojezdzic? No i zeby cos miejsca w bagazniku zostalo.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2011, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
odnośnie odpalania nie wiem, mam odpalany normalnie i jest wszystko ok.
Odnośnie rdzy podwozia, ja mam całe podwozie objechane czymś co przypomina silikon, jest białe i elastyczne. Myślałem, że tak już jest od nowości... Rdzy u mnie ani grama,nigdzie! auto z 2006 roku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2011, 12:41 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam co do rdzewienia to potwierdzam auto mam też z Dani,czyżby z tego kraju wszystkie rdzewiały i też prośba o dobry sposób zabezpieczenia jakim środkiem, bo o dobry warsztat trudno (auto 2006r benzyna) temat gazu też jak najbardziej mnie interesuje bo spalanie obecnie gdy ciepło 12l/100km to może zdołowac :zly:


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2011, 16:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
12 litrów to całkiem przyzwoite spalanie. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2011, 16:33 
Offline

Rejestracja: 22-02-2011, 13:08
Posty: 49
Lokalizacja: Krobia
tak jak sokol - zna ktos cos dobrego do "popryskania" etc. podwozia?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-04-2011, 12:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
GremliN pisze:
tak jak sokol - zna ktos cos dobrego do "popryskania" etc. podwozia?
Mnie w ASO też radzili zrobić zabezpieczenie antykorozyjne i udałem się do tego warsztatu (poprzednie auto też u nich zabezpieczałem). Zrobili to w 2-3 dni i zabezpieczenie nie śmierdziało, niektórzy mają z tym problem :lol: Mogę poszukać gwarancji i sprawdzić jakich użyli środków. Wiem że była warstwa antykorozyjna + zabezpieczająca i wypełnienie profili zamkniętych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2011, 09:29 
Offline

Rejestracja: 22-02-2011, 13:08
Posty: 49
Lokalizacja: Krobia
Mcube: A jaki koszt jest takiego zabezpieczenia ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-06-2011, 15:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-10-2010, 23:36
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk
GremliN pisze:
ryba84 - moge Cie prosic o opis jak to zrobic ??

Jeszcze jedno mam pytanie. To jest moj pierwszy samochod 4x4. Jak mam niskie obory (zmienie szybko z 1 biegu na 2 to wszystko drzy) To normalne? Przypuszam ze za malo mocy zeby pokulac takiego smoka?


Moc 140 km to trochę za mało jak na takie auto. Miałem na początku ten sam problem. Musisz się przyzwyczaić. Nie trzeba ciągnąć go na jedynce do 3 tyś obrotów. Wystarczy przy zmianie biegu na II dodać więcej gazu i przeciągnąć auto na półsprzęgle. Wtedy nic nie będzie huczeć


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2012, 20:25 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Odgrzeję trochę kotleta. kolega ryba84 opisuje jak wymienić gumy stabilizatora. Mam takie pytanko. Czy w GV I żeby wymienić gumy stabilizatora muszę podnosić przód do góry. Tzn czy jeśli auto stoi na równym podłożu to drążek stabilizatora ma jakieś naprężenia, że jak odkręcę obejmę to nie będę mógł jej z powrotem przykręcić bo drążek odskoczy do dołu?
Pytam bo właśnie kolega ryba84 pisze o podnoszeniu przodu. A jak chcę zrobić to z kanału w aucie stojącym na kołach?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2012, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Wymieniałem mocowania staba łączne z łącznikami z kanału w aucie stojącym na kołach bo nie ma potrzeby podnoszenia auta i zdejmowania kół


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2012, 22:48 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
dzięki wielkie za pomoc ;)


Na górę
Post: 29-12-2016, 12:13 
Offline

Rejestracja: 22-10-2011, 16:37
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Witam!Wymieniając gumy stabilizatora nie zaznaczyłem na obejmach ich ustawienia.Czy ktoś może mi napisać czy wyższy grzbiet obejmy idzie do środka czy na zewnątrz.Pozdrawiam!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]