Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
problem z napedami w vitarze !!! POMOCY !!! http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5855 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ekonomik77 [ 03-02-2010, 16:07 ] |
Tytuł: | problem z napedami w vitarze !!! POMOCY !!! |
witam, mam problem z napędami w mojej vitarce.postaram się wszystko jasno wyjaśnić i mam nadzieje że ktoś mi pomoże z tym problemem. pierwsza rzecz jest taka: włanczając napędy podczas jazdy tak co 300-400 m jest odczuwalny jakby przeskok w tylnym wale.wyglada to tak ze jakby ktoś przywalił młotkiem w podwozie.dzieje sie tak tylko jak są załączone napedy i to trwa juz ok roku ale wszystko działało wiec nic z tym nie robiłem. ale po jakims czasie kiedy włanczalem napedy załanczały sie co dopiero kiedy ów przeskok nastopił (czyli cos pierdykneło pod spodem) ale napędy były a teraz zrobiło sie tak że załanczam napędy raz że się nie włanczają drugi raz ten styłu stukot dość czesty i z przodu w sprzęgiełkach w lewym kole trajkocze. a ten trajkot w kole przednim zdarzał sie tez podczas załanczania napedów ale poprawiło się dzwignią od napędu i było dobrze.a teraz jest totalna kaszana.czy ktoś wie o co może w tym wszystkim chodzić. co mam zrobić żeby były napedy, zlikwidować ten trajkot w przednim kole i stukot z tyłu w wale. jezeli to pomoze to posiadam vitare long z 2000r silnik 1.9td sprzegiełka automatyczne[/b] |
Autor: | KozioŁ [ 03-02-2010, 17:23 ] |
Tytuł: | |
Sprawdź sprzęgiełko w kole i łańcuch w reduktorze. |
Autor: | ekonomik77 [ 04-02-2010, 11:10 ] |
Tytuł: | |
o co chodzi z tym łańcuszkiem w reduktorze |
Autor: | KozioŁ [ 05-02-2010, 23:09 ] |
Tytuł: | |
ekonomik77 pisze: o co chodzi z tym łańcuszkiem w reduktorze
Napęd na przednie koła przenoszony jest łańcuchem w skrzyni rozdzielczej popularnie zwanej reduktorem. Z czasem łańcuch ten się wyciąga co objawia się właśnie stukaniem. Nowy łańcuch dostępny jest pewnie tylko w ASO, co zazwyczaj wiąże się z kosmiczną ceną. Znajdź dobry używany reduktor, wymień i masz spokój. O ile to właśnie ten łańcuch. Najpierw może podjedź do jakiegoś porządnego mechanika jak sam nie potrafisz tego ogarnąć. Poza tym vitara 2000 to już produkcja hiszpańska, kto wie co oni tam namotali. |
Autor: | dario22 [ 15-03-2010, 17:12 ] |
Tytuł: | |
Witam mam te sam problem ale tylko w przodnich kojak załączam napedy to podczas jazdy na 4 wd przeskakuje w przednich kołach tak jak by sie same wyłanczały i włanczały co to moze byc ...Vitara long 1.9 tdi 2000 rok |
Autor: | KozioŁ [ 15-03-2010, 17:36 ] |
Tytuł: | |
Sprzęgiełka w kołach masz pewnie automatyczne? |
Autor: | dario22 [ 16-03-2010, 08:25 ] |
Tytuł: | |
Witam tak sprzegiełka sa automatyczne i czy to moze byc przyczyna tego przeskakiwania przewaznie w lewm kole. Mysle ze czas wymienic na nowe tylko mam prosbe pomuzcie jakie kupic bo znalazlem tylko na allegro jeden komplet za 580 zł . Auto uzytkuje na codzien do normalnej eksploatacji czasami w lasy i pola zadna extrema...Pozdrawiam i prosze o odpowiedz |
Autor: | dario22 [ 16-03-2010, 08:30 ] |
Tytuł: | |
Podaje adres strony czy nadadza sie te sprzegiełka do mojej vitary long 2000 rok 1.9 tdi co o nich sadzicie http://allegro.pl/item946841066_sprzegi ... grand.html |
Autor: | KozioŁ [ 16-03-2010, 08:53 ] |
Tytuł: | |
Nadadzą się. Używane manuale chodzą po ok. 300zł. Oryginalne są podobno nie do zabicia ale te pewnie też dadzą radę. |
Autor: | makaron1971 [ 18-03-2010, 22:41 ] |
Tytuł: | |
AVM uchodzą za niezniszczalne i cena jest też bardzo dobra. Chociaż moje zablokowałem na stałe. Mało jazdy po asfalcie, więc szkoda pieniędzy. |
Autor: | dario22 [ 19-03-2010, 07:14 ] |
Tytuł: | |
No ja autko uzytkuje na co dzień tylko weekendy jakies wypady za miasto lasy pola. Mam pytanko kupilem te sprzegiełka manualne firmy AVM i chcialbym sie was koledzy poradzic co do sposobu użytkowania tzn. czli jak włanczac i jakie czynnosci robic podczas wyłanczania czyli czy jak w automatycznych cofac czy nie ogólnie chodzi mi o ich obsługe...Pozdrawiam |
Autor: | makaron1971 [ 25-03-2010, 22:30 ] |
Tytuł: | |
Jak jeździsz po "twardym" to nie ma sensu włączać 4x4. Sprzęgiełka powinny być rozpięte. Dopiero jak masz wątpliwości czy dasz radę na samym tyle to zapinasz 4H lub 4L i włączasz sprzęgiełka. Cała filozofia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |