Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 14:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-06-2009, 07:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-04-2009, 15:20
Posty: 15
Witam serdecznie.

Mam kolejny problem i szukam odpowiedzi.

Otóż moja vitara (95r 1,6 16v) ostatnimi czasy zaczęła gwałtownie spadać z obrotów.

Objawia się to tak, żę gdy jadę np na 3-cim biegu i odpuszczam gaz to auto zachowuje się jakbym ostro depnął po hamulcu.
Można powiedzieć, że gdyby nie pasy to wyrypałbym czołem w kierownice....

Wczoraj wymieniłem olej, sprawdziłem filtr powietrza (WYGLĄDA JAK NÓWKA -TO SAMO POWIEDZIAŁ MECHANIK), z opisu poprzedniego właściciela wiem, że wszystkie filtry były wymieniane pod koniec 2008r (prócz oleju oczywiście).

Wyżej opisany objaw pojawił się kilka tygodni temu - wcześniej było lekkie szarpanie ale teraz to można przydzwonić w deskę rozdzielczą jak się człowiek zapomni.

Czy ktoś z Was ma pomysł gdzie mam zaglądać szukając przyczyny.

Na forum szukałem podobnego problemu jednak nic nie znalazłem więc proszę o pomoc!!

Z góry wielkie dzięki ( właściwie to z gór - mieszkam na 1200 mnpm ) :D :D :D :D

_________________
jaromir


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2009, 10:11 
Offline

Rejestracja: 10-11-2008, 18:46
Posty: 54
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Być może to zawór recyrkulacji spalin się zacina !!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2009, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-04-2009, 15:20
Posty: 15
krzyu pisze:
Być może to zawór recyrkulacji spalin się zacina !!!!



A można to w łatwy sposób sprawdzić??

Kolejne pytanie to jak wykonać test w komputerze

Zrozumcie jestem tu nowy i mi trzeba jak "krowie na rowie" tłumaczyć.

:) dzięki

_________________
jaromir


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2009, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-04-2009, 15:20
Posty: 15
Dobra.... zreserowałem komputer (znalazłem na forum jak to zrobić).
Jutro przetestuję i zdam reakcję!!
Czekam na Wasze dalsze sugestie!!!!

_________________
jaromir


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2009, 07:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-04-2009, 15:20
Posty: 15
Witam ponownie.

Po resecie kompa wczoraj zrobiłem testy - jest duuuużo lepiej ale nie idealnie.
Spadanie z obrotów nie jest już aż takie odczuwalne (tzn nie walę łbem w deskę rozdzielczą) auto lepiej przyspiesza i ślicznie wchodzi na obroty... ale tylko powyżej 2000 - jeżeli jadę po mieście wolno np 50 km/h na 4-tym biegu czyli mam jakieś 1300 - 1500 obrotów i depnę po gazie to czuje najpierw kilka szarpnięć i dopiero jak wskazówka dojdzie do 2000 -2100 auto przyspiesza płynnie i żwawo.

Jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić??

Gdzie mam zajrzeć i co przeczyścić??

Czekam z niecierpliwością.

Pozdrawiam

_________________
jaromir


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2009, 17:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
rziejj pisze:
... jeżeli jadę po mieście wolno np 50 km/h na 4-tym biegu czyli mam jakieś 1300 - 1500 obrotów i depnę po gazie to czuje najpierw kilka szarpnięć ...

Biedna Vitara...
Przeciez w ten sposob ja "zarzynasz".
Moment obrotowy w tym zakresie obrotow jest tak niewielki, ze nie mozesz oczekiwac jakiejkolwiek rozsadnej reakcji na dodanie gazu.
Za to chwilowe zuzycie paliwa przy kazdym dotknieciu gazu przekracza z pewnoscia jakiekolwiek wyobrazenie.
Przy okazji obciazenie korbowodow, a wiec i panewek walu korbowego jest rowniez ogromne, co blyskawicznie przyspiesza ich zuzywanie.
rziejj pisze:
... i dopiero jak wskazówka dojdzie do 2000 -2100 auto przyspiesza płynnie i żwawo...

I to jest zupelnie naturalne, ponizej tych obrotow nie powinienes wlasciwie nigdy schodzic.
OK, po osiagnieciu zamierzonej predkosci mozna zejsc z obrotami do 2000
lub chwilowo nieznacznie ponizej, ale kazde przyspieszenie musi byc bezwzglednie poprzedzone redukcja biegu.
Sam sie tak nabieralem przez kilka lat, usilujac - niestety bez rezultatow - oszczednie jezdzic. Czesto mozna gdzies wyczytac, ze nalezy jak najszybciej zmieniac biegi do gory etc....
Zgadza sie, ale nie mozna przesadzac.
W obecnym samochodzie mam wskaznik chwilowego zuzycia paliwa wiec jestem na biezaco konfrontowany z wynikami moich zlych przyzwyczajen.
Mozesz byc pewny, ze dozujac nieco wiecej gazu na nizszych biegach osiagniesz wbrew pozorom mniejsze zuzycie paliwa, a samochod bedzie sie bezstresowo prowadzic.

Pozdrawiam - SX4ever


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2009, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-04-2009, 15:20
Posty: 15
Dziękuję Koledze za konstruktywne uwagi.

Przy tym stylu jazdy, czyli na dość niskich obrotach silnika mam spalanie rzędu 9-10 miasto 7-9 trasa (zależy jak mocno depcze)
Z tego co wyczytałem na tym forum to jest jak na 1,6 16V z 95 roku bardzo dobry wynik.
I tu pojawia się dylemat - są zwolennicy tak jak Kolega pisze jazdy na wyższych obrotach jak również tacy jak np. mój mechanik, którzy zalecają obroty niższe.
Na pewno obie teorie mają swoje mocniejsze i słabsze strony, przeciwników i zwolenników.
Nie ma sensu w tym miejscu teraz tego roztrząsać.

Chcę po prostu wiedzieć co mogę sprawdzić, przeczyścić itp by silnik działał jak dawniej.
Oczywiście mogę pojechać z tym do mechanika ale wolałbym sam przejrzeć to i owo i nauczyć się czegoś nowego.

pozdrawiam

_________________
jaromir


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]