Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 11:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-03-2009, 16:06 
Offline

Rejestracja: 31-08-2008, 15:28
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich w temacie!!!
Po przeczytaniu wcześniejszych informacji o światłach i ksenonach naszło mnie pytanie czy zestawy z allegro o mocy 6000 kelwina nie są w stanie roztopić plastiku. :roll: :?:
Ktoś zakładał takie do modelu GV z 97 na H4 i jakie efekty?
Pozdrawiam Roman :idea:

_________________
Roman


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2009, 19:57 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
1. Mylisz pojęcia ... te Kelwiny to chodzi o temperaturę światła popularnie zwaną BARWĄ.

2. Temperatura pracy lampy wyładowczej jest o wiele niższa od H4 więc nic się spali.

3. Jak założysz to mam nadzieję, że zabiorą Ci dowód rejestracyjny i dostaniesz taki mandat, że Ci się odechce eksperymentów. Będziesz oślepiał wszystkich a jak dasz światła niżej to będą dla Ciebie za krótkie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2009, 20:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Poza tym w '97 nie było jeszcze GV :lol:
Tak czy siak pomysł kiepski :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2009, 15:01 
Offline

Rejestracja: 31-08-2008, 15:28
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za podpowiedzi !!! :lol:
Miałem dylematy lecz nie pisałem że je wstawiam :P
Wczoraj nabyłem w sklepie światełka +90% mają lekko niebieską barwe,
a co do zabierania dowodu rej. to mam podobne zdanie .
Pozdrawiam Roman

_________________
Roman


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-03-2009, 20:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
romi1103 pisze:
Wczoraj nabyłem w sklepie światełka +90% mają lekko niebieską barwe,


Daruj to sobie. Wyższą wydajność uzyskuje się zwiększając opór żarnika. Za tym idzie wyższa temp. żarnika, czyli łatwiej o uszkodzenia reflektora, i niższa trwałość żarówki. Poczytaj wątek "ksenony w SX-4" czy jakoś tak.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-03-2009, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2008, 18:17
Posty: 13
Lokalizacja: KlUcZbOrK
Helo.

Powiem wam że ja miałem w swojej suce (vitara 91 ok - zresztą lampa ta sama do 98 roku) takowe ksenonki (krótkie - długie - przesuwany żarnik)barwa światła 6000k. żadnych odbarwień szkła, deformacji plastików kompletnie nic a efekt super jazda w nocy w deszcz całkiem inaczej, co prawda żywotność samych żarników pozostawiła trochę do życzenia ale roczna gwarancja pomaga, czekam na nowe żarniki i zakładam z powrotem do tego diody na postój fajny efekt. Wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-03-2009, 19:49 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Dobrze, że rejestrację ukryłeś bo mandat murowany + badania techniczne ... (na awatarze coś tam można odczytać :? )

Najważniejszy efekt to oślepianie innych kierowców ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-03-2009, 21:22 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
popieram przedmówce :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-04-2009, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2008, 18:17
Posty: 13
Lokalizacja: KlUcZbOrK
Mądrze zrobiona instalacja i jeżeli masz wszystko ustawione jak trzeba to nikogo nie oślepiasz, a komentarze jak powyżej to chyba tylko po to żeby zwiększyć statystykę...

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2009, 09:02 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Ja nie bardzo rozumiem po co zakładać Xenony do terenówki w miejsce do tego nieprzewidziane ? Przecież można sobie spokojnie dołożyć na dach czy na rurex dodatkowe reflektory z Xenonami ! Wtedy w terenie jest o wiele lepiej.

Ale jeżeli chodzi o lansik to jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich rozwiązań, które nie dość, że ośmieszają to i oślepiają ... I nie ma tu żadnej mądrej instalacji. Dużo jeżdżę po górach i wiem co mówię. Zero litości! U nas Policja ostro zabrała się na szczęście do roboty i plaga powoli znika.

Jeżeli byś przerobił reflektor na soczewkę i dołożył samo poziomowanie - wtedy zgoda. Ale ty masz made in allegro zestaw ...

Ciekawy jestem czy na przegląd z nimi też jeździsz :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2009, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2008, 18:17
Posty: 13
Lokalizacja: KlUcZbOrK
Tak jeżdżę z nimi na przegląd, i nie po znajomych, jeżeli reflektor na próbniku rysuje ci kreski ostre i wyraźne to jaka jest różnica między żarówką czy żarnikiem i nic tu nie ma do rzeczy oślepianie bo po ustawieniu układ światła jest taki sam jak na żarówce tylko temperatura światła inna (barwa), ja używam tego auta na drogę i jeżdżę nim dużo najczęściej w nocy i różnica jest znaczna. A jeżeli chodzi o soczewkę to nie jest ona konieczna żeby mieć ksenon przykład: slk ,G-klasa,starsze S, scania i pewnie wiele innych chodzi o to by były zachowane linie ostre i widoczne....

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2009, 10:54 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Skoro twierdzisz, że Twoja vitara ma reflektory jak: "slk ,G-klasa,starsze S, scania i pewnie wiele innych ..." włączając w to samo poziomowanie to widocznie tak musi być ! O spryskiwaczach nie wspomnę no bo po co ...

Nie wierzę żeby ci rysowały ostre i jednolite widmo te reflektory. Jadąc pod górę czy ruszając z miejsca bez układu samopoziomującego będziesz wszystkich oślepiał. W zimie jak przyschnie sól z błotem też bo przecież jak je umyjesz ?

Ja nie twierdzę, że Tobie nie jest lepiej z AlleXenonami jeździć. Ja Ci tylko mówię, że oślepiasz innych a i zakładanie palników ksenonowych do normalnych reflektorów jest nielegalne o czym pewnie doskonale wiesz. Przy każdej kontroli Policji może być mandat czy nie ? Mogą odebrać dowód rejestracyjny czy nie? Czy pomoże Twoje tłumaczenie, że przecież tak przeszedł badania czy nie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2009, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
4na4 pisze:
Ja Ci tylko mówię, że oślepiasz innych a i zakładanie palników ksenonowych do normalnych reflektorów jest nielegalne o czym pewnie doskonale wiesz. Przy każdej kontroli Policji może być mandat czy nie ? Mogą odebrać dowód rejestracyjny czy nie? Czy pomoże Twoje tłumaczenie, że przecież tak przeszedł badania czy nie?
Czy możesz wskazać przepis, który mówi że stosowanie żarówek ksenonowych jest nielegalne? Wiem, że poziomowanie i spryskiwacze są wymagane do tego aby dany model auta dostał homologację ale ten przepis nie odnosi się przecież do używanych samochodów. Również wypowiedzi policjantów mówią jednoznacznie, że jeżeli samochód zaliczył przegląd to jest ok. Problem w tym, żeby udowodnić, że przegląd został zaliczony już po zamontowaniu palników z Allegro. Jak to zrobić? Nie mam takich lamp i zastanawiam się tylko teoretycznie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2009, 12:57 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Wpisz w google "legalność ksenonów".

Poniżej masz napisane dość dobrze na temat homologacji auta, części z których jest zbudowane a także zastępowaniu źródła światła na które wydano homologację ...

Cały problem sprowadza się do tego aby mieć homologowany reflektor, który, spełnia odpowiednie wymagania wraz z układem samo poziomowania oraz czyszczenia.

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810,.

Dla leniwych poniżej cały artykuł:

Na polskich drogach coraz częściej spotykamy samochody wyposażone w oświetlenie ksenonowe.

Co ciekawe częściej są to auta stare, których właściciele zdecydowali się na zmianę oświetlenia.

Nie wszyscy zapewne wiedzą, że w ten sposób złamali prawo i przy pierwszej kontroli policyjnej najprawdopodobniej stracą dowód rejestracyjny a ich samochód nie ma prawa przejść przeglądu rejestracyjnego.

Skala problemu jest ogromna. By się o niej przekonać wystarczy wejść na którykolwiek serwis ogłoszeniowy czy aukcyjny. Od razu natrafimy na ogłoszenia oferujące np. "oryginalny amerykański zestaw do wymiany żarówek H1 oraz H7 na żarówki HID Xenonowe w kolorze 6000K, 8000K, 10000K oraz 12000K."

Nie tylko możemy więc wybrać, jak bardzo "ksenonowe", czyli niebieskie będą nasze nowe światła. Możemy również samodzielnie i bezproblemowo zamontować je do każdego pojazdu. Cytujemy: "Instalacja jest prosta i zajmuje 20-40 minut. Wystarczy wymienić standardowe fabryczne żarówki H1 lub H7 na dostarczone żarówki xenonowe, podłączyć je do dostarczonych przetwornic prądu, a przetwornice podłączyć do oryginalnych kabli zasilających stare żarówki. Instalacja jest typu Plug and Play, nie ma potrzeby dokonywania przeróbek w samochodzie."

Wszystko to jest prawdą, tylko sprzedawca zapomina poinformować swoich klientów, że dokonywanie takich przeróbek jest całkowicie niezgodne z prawem!

Takie instalacje zagrażają bowiem bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników!

Podobnym "druciarstwem" jest kupowanie soczewek z innych reflektorów, montaż ich w oryginalnych światłach, a następnie... polerowanie przedniej szyby reflektora tak, by miał gładką powierzchnię, nawet własnoręcznie!. Jakie rozbłyski daje taka przeróbka można łatwo się przekonać próbując analogicznie spolerować dowolną szybę, a następnie przez nią spojrzeć...

Tylko kompletny, homologowany zestaw całych ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny i bezpieczny dla innych użytkowników dróg. Nie można być egoistą i zakładać, że skoro ja widzę lepiej, to reszta mnie nie obchodzi.

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi. Niestety, takie reflektory są drogie. Używany komplet kosztuje około 2 tysięcy złotych w zależności od marki, cena nowego przekracza 5 tysięcy złotych.

Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie całych ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby.

Takie homologowane reflektory pozwalają w zgodzie z prawem i własnym sumieniem cieszyć się z zalet światła ksenonowego:

- ponad dwukrotnie silniejszego strumienia światła w porównaniu z lampami halogenowymi;

- jaśniejszego i szerszego oświetlenia drogi;

- jakości światła zbliżonej do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów), które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego.


Niestety, liczba klientów kupujących najtańsze zestawy oraz liczba osób, które na różnego rodzaju forach twierdzą, że nikogo nie oślepiają "bo nie" jest przerażająca. Dlatego apelujemy do policji, by lepiej przyjrzała się starszym samochodom święcącym na niebiesko... Często stwarzają one większe zagrożenie na drogach niże nowe auta, przekraczające o 10, 20 km/h dozwoloną prędkość...


A oto podstawa prawna:

Polska przystępując do tzw. Porozumienia z roku 1958 zobowiązała się
wzajemnie uznawać Regulaminy EKG ONZ stanowiące załączniki do ww.
Porozumienia, a będące dokumentami normatywnymi określającymi
wymagania techniczne. Regulaminy te normalizują między innymi
parametry reflektorów i źródeł światła w nich stosowanych:
 regulamin 37 – żarówki samo- chodowe,
 regulamin 99 – gazowe, wyładowcze źródła światła (tzw. ksenonowe
źródła światła),
 regulamin 112 – reflektory z halogenowym źródłem światła,
 regulamin 98 – reflektory z gazowym, wyładowczym źródłem światła
 regulamin 48 – rozmieszczenie urządzeń świetlnych na pojeździe.
Treść tych dokumentów (reg. od 81 do 100) dostępna jest na stronie: http://www.unece.org

 zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło
światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a
takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w
urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu
olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na
zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu
powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła.
Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z
przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub
niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności
badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz.
908 Art. 66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).

Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym
przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla
źródeł światła jest nielegalny – określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2009, 22:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
Super! Dzięki za informację, czytałem regulaminy UN ECE i napisano tam, że np. żarówka H4 jest halogenowa. Jak rozumiem, nie można stosować w tym przypadku innych źródeł światła.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-04-2009, 18:41 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Mcube pisze:
Super! Dzięki za informację, czytałem regulaminy UN ECE i napisano tam, że np. żarówka H4 jest halogenowa. Jak rozumiem, nie można stosować w tym przypadku innych źródeł światła.


Dokładnie tak, ponieważ wtedy cały samochód (w świetle przepisów) nie ma homologacji a tym samym nie jest sprawny techniczne i tworzy zagrożenie dla ruchu.

Z drugiej strony jeżeli stanie się nieszczęście i będzie jakiś wypadek to niestety ... Jeżeli nawet nie jest to z winy posiadacza AlleXenonów to ktoś sprytny może wykorzystać sytuację i iść do sądu, że samochód nie był sprawny technicznie i przez to doszło do zdarzenia drogowego. Gorszą jednak rzeczą jaka może się przytrafić to dodatkowy regres odszkodowania komunikacyjnego na delikwenta (ponieważ doprowadził do niesprawności auta świadomie). Tak więc zakładając takie zestawy do samochodów dużo ryzykujecie bo coraz więcej jest ludzi wyedukowanych i szukających punktów zaczepienia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]