Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Grand Vitara - zmiana napedów - który kiedy? http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3969 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | fejeton14 [ 11-11-2008, 12:43 ] |
Tytuł: | Grand Vitara - zmiana napedów - który kiedy? |
Witam szanownych użytkowników forum Suzuki. Mam mały problem. Kupiłem Grand Vitare z 2001r. 2.0 TD i nie wiem po co jest ta 2 wajcha(mniejsza). Rozumiem, że do zmiany napędu, lecz nie wiem czym one się różnią. Co oznacza skrót 4L,N,4H,2H. Może ktoś mi wytłumaczy. Z góry dziękuję i życzę powodzenia. |
Autor: | czoboki [ 11-11-2008, 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Grand Vitara - zmiana napedów. |
w innym wątku koziou pisze: a w skrócie:
2H - napęd na tył, nawierzchnia o dobrej przyczepności 4H - napęd na 4, śnieg, błoto, lód, szuter, itd.. N - napęd rozłączony, można sobie powajchować skrzynią na postoju 4L - napęd na 4, zredukowane przełożenie, większy moment na kołach, głęboki piach, błoto, śnieg, koleiny, podjazdy, zjazdy - słowem trudniejszy teren uprzedzając kolejne pytanie, po asfalcie (suchym i mokrym) tylko 2H, 4H na drodze tylko jak jest naprawdę ślisko (śnieg, lód) - i uważać na zakrętach A ja dodam: przeszukaj forum Miłego czytania i poznawania auta. |
Autor: | booczeek [ 29-11-2010, 08:46 ] |
Tytuł: | |
sorki że odświeżam taki stary post, ale nie chciałem zakładac nowego, z jaką prędkością można max jeździć na wpiętym 4H? |
Autor: | czoboki [ 29-11-2010, 09:20 ] |
Tytuł: | |
Ile fabryka dała O ile wiem nie ma ograniczeń prędkości, jest tylko kwestia rozsądku. To samo z reduktorem. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 02-12-2010, 15:38 ] |
Tytuł: | |
Ograniczeń nie ma ale nie jeździj szybko bo wbrew pozorom w rowie londuje się dużo łatwiej niż osobówkami. WArto o tym pamiętać szczególnie na samym początku |
Autor: | adriand0088 [ 02-12-2010, 15:44 ] |
Tytuł: | |
Ja tez sie podepne. Moze mi ktos tak prosto wytlumaczyc o co chodzi z napedem w GV? Moj model to 2002r. z silnikiem 2.0 benz. Po zalaczeniu napedu nie ciagnie na wszystkie 4 kola a tylko na to, ktore ma mniejsze obciazenie tak? |
Autor: | marirus [ 02-12-2010, 21:06 ] |
Tytuł: | |
Normalna sprawa, mechanizm różnicowy działa jak w każdym innym samochodzie. Blokad mostów niema. |
Autor: | adriand0088 [ 03-12-2010, 09:19 ] |
Tytuł: | |
ostatnio zakopalem sie w lesie i jedno kolo mialem w gorze. Jak to w GV oczywiscie to ono sie krecilo a nie to, ktore bylo potrzebne. W efekcie musial mnie wyciagac drugi samochod. Na dobra sprawe mozna powiedziec, ze ten samochod ma naped na dwi osie a nie na 4 kola prawda? |
Autor: | Cordoba_2004 [ 03-12-2010, 09:22 ] |
Tytuł: | |
prawda niestety ale i tak nic lepszego w tej cenie świat nie wymyślił chociaż są sytucje w których rav wyjeżdża a gv a nie dało się podłożyć coś po koło które było w górze ? |
Autor: | czoboki [ 07-12-2010, 15:02 ] |
Tytuł: | |
Witam, 1. przeczytaj instrukcję 2. poszukaj na forum 3. jeśli nieznalazłeś, to tak na szybko: - 4HL -nie blokujesz mostów tylko centralny mechanizm róznicowy - 4L blokada centralnego mechanizmu róznicowego + reduktor - Twoje auto nie ma blokady mostów 4HL - tylko i wyłącznie na śliskiej/luźnej nawierzchni, od biedy na suchej ale nie wolno skręcać 4L luźna/sliska i grząsaka nawierzchnia Generalnie 4HL i 4L tylko poza asfaltem (szutry, piach, trawa), mokry asfalt nie jest wystarczająco śliska nawierzchnią |
Autor: | marirus [ 07-12-2010, 18:54 ] |
Tytuł: | |
No chyba że chcesz wykończyć skrzynię rozdzielczą i inne podzespoły wkładu napędowego. Masz stały napęd na 4 koła czyli pozycja 4H i na tej pozycji jeździ się po twardym i przyczepnym, a N to bieg jałowy(luz) |
Autor: | mrk2607 [ 07-12-2010, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Żywcem z instrukcji GV 1998-2004 GV 2005-2008 |
Autor: | Dyziek [ 07-12-2010, 20:16 ] |
Tytuł: | |
booczeek pisze: sorki że odświeżam taki stary post, ale nie chciałem zakładac nowego,
z jaką prędkością można max jeździć na wpiętym 4H? Witam, nie wiem jaki kolega "booczeek" ma samochód, ale GV model do roku 2005r. można z zapiętym napędem 4H pędzić do 100km/h, mówi o tym tabliczka obok lewarka, który załącza napędy. |
Autor: | Mcube [ 08-12-2010, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Lepiej wczytaj się dobrze w to co jest tam napisane albo zajrzyj do instrukcji. Piszą tam, że można przełączać napędy do 100 km/h. Nie ma ograniczeń prędkości w trybie 4H i 4L. |
Autor: | Dyziek [ 10-12-2010, 17:34 ] |
Tytuł: | |
o w "pompke" tu mnie zaskoczyłeś, nie będe sie mądrzył w takim razie, bo specjalistą od angielskiego nie jestem, chyle czoło i sprawdzam co tam faktycznie napisano!:) |
Autor: | Yaga7 [ 18-12-2010, 14:43 ] |
Tytuł: | |
Podepnę się tutaj Czytam i czytam o tych napędach, skrzyniach, biegach i czasem już się gubię Wiem, że 4H mogę jechać po śliskich nawierzchniach - a czy takie czarne drogi, które są teraz w mieście przy takiej pogodzie, a które są chyba raczej śliskie, to są odpowiednie do jazdy 4H? Z góry dzięki |
Autor: | KozioŁ [ 18-12-2010, 16:47 ] |
Tytuł: | |
Ja robię tak, że zmieniam napęd w trakcie jazdy w zależności od nawierzchni. Jak nie dam rady jechać na 2H, tył się ślizga przerzucam na 4H. Trzeba tylko pamiętać, że podczas przełączania napędu w trakcie jazdy koła muszą być prosto i noga zdjęta z pedału gazu, żeby koła obu osi toczyły się z tą samą prędkością. Jak jest czarno ale ślisko też można jechać na 4H tylko pamiętać o tym, że naprężenia pojawiają się na zakrętach i może okazać się, że zakręt ma akurat dobrą przyczepność. Trzeba po prostu naumieć się jeździć z takim napędem. |
Autor: | doniek9802 [ 18-12-2010, 17:08 ] |
Tytuł: | |
Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem. |
Autor: | KozioŁ [ 18-12-2010, 17:13 ] |
Tytuł: | |
Można. |
Autor: | Yaga7 [ 19-12-2010, 13:04 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedź. Czyli po prostu kwestia praktyki i naumienia |
Autor: | marirus [ 19-12-2010, 14:09 ] |
Tytuł: | |
doniek9802 pisze: Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.
Nie koniecznie musisz bo masz stały napęd na 4 koła(47% przud,53%tył), fakt faktem zblokowanie centralnego dyfra poprawia trakcję, byle nie na przyczepnym |
Autor: | czoboki [ 19-12-2010, 23:16 ] |
Tytuł: | |
doniek9802 pisze: Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.
Bosz... Przeczytaj mój post powyżej, to będziesz wiedział, jak i kiedy zmieniać napędy. Śniego popadał, to sobie ludzie przypomnieli, że mają auta 4x4, szkoda tylko że czytać nie potrafią Sorry, ale tamat wałkowany już tyle razy (w tym wątku również). Koziu, może w wolnej chwili zebrałbyś zasady używania napędów w dwóch tematach jeden dla GV drugi dla GVII i przyczepił na górze? |
Autor: | Yaga7 [ 20-12-2010, 13:06 ] |
Tytuł: | |
Jako osoba początkująca powiem, że taki zbiorczy temat na pewno by się przydał Ja jestem prawie zielona w temacie, pierwsze autko, pierwsza zima - trochę informacji mam do opanowania. Forum (to czy inne) czytam w wolnych chwilach, ale między informacjami ważnymi pojawiają się też nieważne, wiec wiadomo, ze wszystkiego człowiek nie znajdzie i nie przeczyta. Ale za to wiem, że w czasie kolejnej zimy takich pytań nie będę zadawać, bo podstawy będę mieć opanowane |
Autor: | czoboki [ 20-12-2010, 14:11 ] |
Tytuł: | |
Yaga7 pisze: wiem, że w czasie kolejnej zimy takich pytań nie będę zadawać, bo podstawy będę mieć opanowane
Ufff... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |