Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 12-12-2018, 11:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-12-2010, 17:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
czoboki pisze:

Koziou, może w wolnej chwili zebrałbyś zasady używania napędów w dwóch tematach jeden dla GV drugi dla GVII i przyczepił na górze?


Jak ktoś zrobi to mogę przykleić 8) ale nie wiem czy to coś da. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 09:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Leniwiec... ;)
Może mi się uda coś zrobić, to podeślę na PW do weryfikacji ;)
A czy to coś da? Pewnie niewiele, ale będzie łatwiej, bo zamiast pisać po raz n-ty to samo poda się link :D

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 14:36 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Sorry :) ja w mojej GV (2002) mam poziomo położone info pod szyldem "transfer case" tuż obok dźwigni do przełączania napędów. Tam jest wszystko napisane :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 15:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy, ale nie każdy tam zagląda :D

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 21:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
czoboki pisze:
Leniwiec... ;)
Może mi się uda coś zrobić, to podeślę na PW do weryfikacji ;)
A czy to coś da? Pewnie niewiele, ale będzie łatwiej, bo zamiast pisać po raz n-ty to samo poda się link :D


Nie no spoko, w wolnej chwili coś mogę napisać albo skopiować z innego forum ewentualnie. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2011, 07:46 
Offline

Rejestracja: 30-03-2011, 12:33
Posty: 14
Lokalizacja: Zielonka
To jak wszyscy, to wszycy. mam taki problem. W mojej krótkiej GV II ddis w zaden sposob nie chce sie właczyc ''N''. Reszta napedow dziala bez problemu, chociaz ostatnio po właczeniu na reduktor przejechaniu kawalka i wylaczeiu juz na standard przez jakis czas pikalo i migały kontrolki od napedow. ale chodzi mi glownie o ''N'', bo niewiem, co robie nie tak, probowalem na 100 roznych sposobow, ale w zaden sposob nie moge siebie z tym poradzic. Szukałem na forum, ale wiedzy w tym temacie brak, nie znalazlem. Z góry dzieki za odpowiedz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2011, 21:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Jest na 100% :)

Żeby włączyć N trzeba uważnie przeczytać instrukcje, naprawdę uważnie :) Strona 4-16 i 5-16 instrukcji z roku 2005 :)
Ewentulanie, wrzucis luz, nacisnąć sprzęgło i hamulec, wcisnąć pokrętło przekręcić w stronę N i jeszcze ciut, to znaczy przkręcić na pozycje N i jeszcze trochę ( da się) i przytrzymać w takiej pozycji do zapalenia się kontroli "N" na desce :)
Samo przekręcenie na N nic nie da :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2011, 12:05 
Offline

Rejestracja: 30-03-2011, 12:33
Posty: 14
Lokalizacja: Zielonka
Dzieki;) z instukcja chetnie bym sie zapoznał, ale takowej nie posiadam:P


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2011, 12:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Poszukaj, powinny być linki na forum do instrukcji.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2011, 17:13 
Offline

Rejestracja: 30-03-2011, 12:33
Posty: 14
Lokalizacja: Zielonka
Bede szukał, dzieki za odpowiedz.


Na górę
Post: 04-04-2014, 11:22 
Offline

Rejestracja: 07-06-2010, 09:56
Posty: 43
Witam serdecznie mam pytanko czy Grand Vitara 1998 - 2004 ma takie samo zawieszenie jak Jimny, tzn. rama / 2 sztywne mosty?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam,
S.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-04-2014, 17:33 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 348
GV I ma z przodu niezależne zawieszenie


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2014, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
gościu który założył ten temat zwalił mnie z nóg heee, kupuje auto terenowe i potem zauważa że jest tam jakiś drugi lewarek heeeee.
jak coś to jeszcze ma oprócz tego hamulec ręczny na "wajche"


Na górę
Post: 25-04-2016, 21:52 
Offline

Rejestracja: 25-04-2016, 21:38
Posty: 2
Witam . Czy moze ktos mi doradzic jak powinien byc ustawiony naped w suzuki grand vitarze 2009 rok . Chodzi mi o jazde w miescie nie w terenie. Jezdze na 4H . A czy np nie powinienem jezdzic na N ? Dzis przełączyłem na N i nie bylo wg mnie takiej samej mocy co na 4H. Kolega doradzil mi zeby jedzdzic wlasnie na N poniewaz na suchej nawierzchni niepotrzebny mi naped 4X4. Ogolnie chcialbym dowiedziec sie wiecej o napedzie w tym aucie. Dzieki z gory za podpowiedz.


Na górę
Post: 04-05-2016, 13:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Po pierwsze, zły dział, ten jest o Grand Vitarach przed 2005 rokiem.
Po drugie, ja rozumiem, że człowiek rozleniwiony, ale wystarczyło chwilkę poszukać:
viewtopic.php?f=71&t=12862

:takjest:

Wypowiedzi kolegi doradzającego jazdę na "N" wolę nie komentować, ale monitor zaplułem :zakrecony:

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 04-05-2016, 20:58 
Offline

Rejestracja: 25-04-2016, 21:38
Posty: 2
Wsadz sobie w dupe ten link . Nic konktrtnego w tym temacie nie ma zadalem proste pytanie . A to ze plujesz na monitor malo mnie obchodzi


Na górę
Post: 04-05-2016, 22:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Kulturą nie grzeszysz. Proponuję zmienić język. Taki jak zaprezentowany powyżej, na tym forum, akceptowany nie jest. W tym linku, który podałem, jest wszystko na temat używania napędu 4x4 w GV II po 2005 roku. Odpowiedź na zadane pytanie również. Jest napisane w jakim ustawieniu napędów kiedy jeździć, jest też opisane położenie "N". Wszystko jest też opisane w instrukcji obsługi, a linki do niej można znaleźć na forum, np tu: viewtopic.php?f=71&t=13331

Jeśli nadal coś jest niejasne wystarczy zapytać, ale w innej formie. Na forum jest też funkcja "szukaj", a temat napędów wałkowany jest od lat.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 06-02-2018, 08:21 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 23:10
Posty: 33
no dobrze a ja mam dosc dziwne pytanie

zakladajac ze

3. Po czarnym (tępym, mokre od deszczu = tępe) jeździmy tylko na 4H
4. Przy niskiej przyczepności (śnieg, błoto, piasek) na 4HL

to jesli mam teraz snieg, jest slizgo ale suuzki wciaz daje rade spokojnie na 4H, czy moge wciaz jezdzic na 4H ? czy koniecznie musi byc to 4HL ?


Na górę
Post: 06-02-2018, 22:43 
Offline

Rejestracja: 03-01-2013, 17:46
Posty: 26
Oba tryby 4H i 4L blokuja roznicowke miedzyosiowa.
Jedyna roznica to przelozenie, w trybie L masz duzo wiekszy moment (wyzsze obroty przy nizszej predkosci).
Trybu 4H uzywamy normalnie przy sliskiej nawierzchni (oblodzona, zasnierzona)
Trybu 4L uzywamy jak tryb 4H nie daje rady celem ocalenia sprzegla. Dla normalnego uzytkownika niemal bezuzyteczne, uzywa sie przy przejazdach w blocie czy glebokuch piaskach, zaspach snieznych.

_________________
Auto zony.


Na górę
Post: 06-02-2018, 22:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Przypominam to jest dział GV do 2005 roku. W GV II napędy zmienia i używa ciut inaczej. Z postów kolegi kizug wnioskuję, że ma GV II, czyli zapraszam do działu GV II i 'Dekalogu".

Odpowiadając na pytanie i zakładając, że chodzi o GV II, to 4HL używamy tylko jeśli potrzeba bo jest faktycznie dużo śniegu i ślisko. Trzeba jednak pamiętać, że GV II w trybie 4HL oraz GV I z dopiętym przodem (4H) niechętnie skręcają (efekt zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego w GV II (4HL), a w przypadku GV I podpięcia na sztywno przodu (4H)).

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 07-02-2018, 01:28 
Offline

Rejestracja: 03-01-2013, 17:46
Posty: 26
Jesli chodzi o GV II to 4HL jest zbedny przy jezdzie codziennej. To sie tylko uzywa jezdzac po lasach na AT-kach i duzych dolach.
Generalnie nic wiecej sie nie da, jak nie ma dobrych opon to i HL nie pomoze. GVII to nie terenowka.

_________________
Auto zony.


Na górę
Post: 07-02-2018, 11:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
4HL w GV II bardzo fajnie się sprawdza w przypadku jazdy po zaśnieżonych drogach. Trzeba tylko uważać przy skręcaniu. :)

Czy GV II jest terenówką czy nie? Temat rzeka. GV I bez zmian, jest takim samym autem jak GV II jeśli chodzi o teren. :)
Ale to nie miejsce na taką dyskusję :)

I nie piszmy tu już o napędach GV II, zdecydowanie nie ten dział :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 08-02-2018, 08:33 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 23:10
Posty: 33
Dziekuje koledzy za podpowiedz, macie racje podpialem sie pod temat.
Cos z tym problemem z skrecaniem kol wiem... malo na czolowke bym nie pojechal :) ale juz koncze temat... :)
pozdrawiam


Na górę
Post: 28-02-2018, 09:43 
Offline

Rejestracja: 12-12-2017, 22:04
Posty: 7
Podpinam sie do tematu. Jak to jest jest z 2H na 4H mozna w czasie jazdy czy nie? Instrukcja mi mowi ze TAK a mi mechanik mowi ze NIE bo mam mechniczne zalaczanie i sie rozsypie cos tam. Kogo sluchac? GV 2004r. 2.0 benzyna


Na górę
Post: 15-03-2018, 19:24 
Offline

Rejestracja: 15-03-2018, 18:54
Posty: 1
Witam. Posiadam Grand Vitarę z 2008 roku i często używam ją do ciągnięcia przyczepy kempingowej. Czy jest może jakiś sposób żeby włączyć napęd terenowy ze zredukowaną prędkością i większą mocą ale bez blokady mechanizmów różnicowych? Czy można jakoś rozłączyć tę blokadę. Pytam o to bo potrzebuję tego napędu do manewrów z przyczepą na utwardzonym terenie aby nie obciążać nadmiernie sprzęgła. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę o podpowiedz.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl