Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-11-2008, 12:43 
Offline

Rejestracja: 11-11-2008, 12:36
Posty: 3
Witam szanownych użytkowników forum Suzuki.
Mam mały problem. Kupiłem Grand Vitare z 2001r. 2.0 TD i nie wiem po co jest ta 2 wajcha(mniejsza). Rozumiem, że do zmiany napędu, lecz nie wiem czym one się różnią. Co oznacza skrót 4L,N,4H,2H. Może ktoś mi wytłumaczy. Z góry dziękuję i życzę powodzenia.


Na górę
Post: 11-11-2008, 14:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
w innym wątku koziou pisze:
a w skrócie:

2H - napęd na tył, nawierzchnia o dobrej przyczepności
4H - napęd na 4, śnieg, błoto, lód, szuter, itd..
N - napęd rozłączony, można sobie powajchować skrzynią na postoju ;)
4L - napęd na 4, zredukowane przełożenie, większy moment na kołach, głęboki piach, błoto, śnieg, koleiny, podjazdy, zjazdy - słowem trudniejszy teren

uprzedzając kolejne pytanie, po asfalcie (suchym i mokrym) tylko 2H, 4H na drodze tylko jak jest naprawdę ślisko (śnieg, lód) - i uważać na zakrętach ;)


A ja dodam: przeszukaj forum :) Miłego czytania i poznawania auta.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-11-2010, 08:46 
Offline

Rejestracja: 20-10-2010, 05:53
Posty: 7
sorki że odświeżam taki stary post, ale nie chciałem zakładac nowego,
z jaką prędkością można max jeździć na wpiętym 4H?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-11-2010, 09:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ile fabryka dała :D ;)
O ile wiem nie ma ograniczeń prędkości, jest tylko kwestia rozsądku. To samo z reduktorem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Ograniczeń nie ma ale nie jeździj szybko bo wbrew pozorom w rowie londuje się dużo łatwiej niż osobówkami. WArto o tym pamiętać szczególnie na samym początku


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 15:44 
Offline

Rejestracja: 27-01-2010, 12:57
Posty: 13
Ja tez sie podepne.
Moze mi ktos tak prosto wytlumaczyc o co chodzi z napedem w GV? Moj model to 2002r. z silnikiem 2.0 benz. Po zalaczeniu napedu nie ciagnie na wszystkie 4 kola a tylko na to, ktore ma mniejsze obciazenie tak?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Normalna sprawa, mechanizm różnicowy działa jak w każdym innym samochodzie. Blokad mostów niema.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2010, 09:19 
Offline

Rejestracja: 27-01-2010, 12:57
Posty: 13
ostatnio zakopalem sie w lesie i jedno kolo mialem w gorze. Jak to w GV oczywiscie to ono sie krecilo a nie to, ktore bylo potrzebne. W efekcie musial mnie wyciagac drugi samochod. Na dobra sprawe mozna powiedziec, ze ten samochod ma naped na dwi osie a nie na 4 kola prawda?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2010, 09:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
prawda niestety
ale i tak nic lepszego w tej cenie świat nie wymyślił
chociaż są sytucje w których rav wyjeżdża a gv :)
a nie dało się podłożyć coś po koło które było w górze ?


Na górę
 Tytuł: Napedy
Post: 07-12-2010, 14:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2010, 19:20
Posty: 10
Witam i chylę czoła -DO WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW- Jestem świeżakiem jeśli chodzi o markę Suzuki , ale zakochałem się w GrandVitarze z 2006 2.0 b -i jestem bardzo szczęśliwym jej posiadaczem. Czy ktoś mi jest w stanie wytłumaczyć dlaczego napęd 4Hlock zachowuje się nie równo na asfalcie przy 40 km/h to samochód dostaje wariacji , rozumiem pełną blokadę mostów 4Lock ale przy 4Hlock nie powinno się coś takiego dziać. Będę wdzięczny za podpowiedź. :D
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 15:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Witam,

1. przeczytaj instrukcję ;)
2. poszukaj na forum
3. jeśli nieznalazłeś, to tak na szybko:
- 4HL -nie blokujesz mostów tylko centralny mechanizm róznicowy
- 4L blokada centralnego mechanizmu róznicowego + reduktor
- Twoje auto nie ma blokady mostów

4HL - tylko i wyłącznie na śliskiej/luźnej nawierzchni, od biedy na suchej ale nie wolno skręcać
4L luźna/sliska i grząsaka nawierzchnia

Generalnie 4HL i 4L tylko poza asfaltem (szutry, piach, trawa), mokry asfalt nie jest wystarczająco śliska nawierzchnią :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 18:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
No chyba że chcesz wykończyć skrzynię rozdzielczą i inne podzespoły wkładu napędowego. Masz stały napęd na 4 koła czyli pozycja 4H i na tej pozycji jeździ się po twardym i przyczepnym, a N to bieg jałowy(luz)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 19:18 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
Żywcem z instrukcji 8)

GV 1998-2004

Obrazek Obrazek

GV 2005-2008

Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 20:16 
Offline

Rejestracja: 21-08-2010, 11:34
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
booczeek pisze:
sorki że odświeżam taki stary post, ale nie chciałem zakładac nowego,
z jaką prędkością można max jeździć na wpiętym 4H?


Witam, nie wiem jaki kolega "booczeek" ma samochód, ale GV model do roku 2005r. można z zapiętym napędem 4H pędzić do 100km/h, mówi o tym tabliczka obok lewarka, który załącza napędy. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2010, 18:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
Lepiej wczytaj się dobrze w to co jest tam napisane albo zajrzyj do instrukcji. Piszą tam, że można przełączać napędy do 100 km/h. Nie ma ograniczeń prędkości w trybie 4H i 4L.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-12-2010, 17:34 
Offline

Rejestracja: 21-08-2010, 11:34
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
o w "pompke" tu mnie zaskoczyłeś, nie będe sie mądrzył w takim razie, bo specjalistą od angielskiego nie jestem, chyle czoło i sprawdzam co tam faktycznie napisano!:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2010, 14:43 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Podepnę się tutaj :)

Czytam i czytam o tych napędach, skrzyniach, biegach i czasem już się gubię ;)

Wiem, że 4H mogę jechać po śliskich nawierzchniach - a czy takie czarne drogi, które są teraz w mieście przy takiej pogodzie, a które są chyba raczej śliskie, to są odpowiednie do jazdy 4H?

Z góry dzięki :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2010, 16:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Ja robię tak, że zmieniam napęd w trakcie jazdy w zależności od nawierzchni. Jak nie dam rady jechać na 2H, tył się ślizga przerzucam na 4H. Trzeba tylko pamiętać, że podczas przełączania napędu w trakcie jazdy koła muszą być prosto i noga zdjęta z pedału gazu, żeby koła obu osi toczyły się z tą samą prędkością.
Jak jest czarno ale ślisko też można jechać na 4H tylko pamiętać o tym, że naprężenia pojawiają się na zakrętach i może okazać się, że zakręt ma akurat dobrą przyczepność.

Trzeba po prostu naumieć się jeździć z takim napędem. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2010, 17:08 
Offline

Rejestracja: 03-10-2010, 09:33
Posty: 14
Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2010, 17:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Można.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2010, 13:04 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Dzięki za odpowiedź. Czyli po prostu kwestia praktyki i naumienia :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2010, 14:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
doniek9802 pisze:
Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.

Nie koniecznie musisz bo masz stały napęd na 4 koła(47% przud,53%tył), fakt faktem zblokowanie centralnego dyfra poprawia trakcję, byle nie na przyczepnym


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2010, 23:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
doniek9802 pisze:
Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.

Bosz...
Przeczytaj mój post powyżej, to będziesz wiedział, jak i kiedy zmieniać napędy.
Śniego popadał, to sobie ludzie przypomnieli, że mają auta 4x4, szkoda tylko że czytać nie potrafią :szalony:
Sorry, ale tamat wałkowany już tyle razy (w tym wątku również).

Koziu, może w wolnej chwili zebrałbyś zasady używania napędów w dwóch tematach jeden dla GV drugi dla GVII i przyczepił na górze?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2010, 13:06 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Jako osoba początkująca powiem, że taki zbiorczy temat na pewno by się przydał :)

Ja jestem prawie zielona w temacie, pierwsze autko, pierwsza zima - trochę informacji mam do opanowania. Forum (to czy inne) czytam w wolnych chwilach, ale między informacjami ważnymi pojawiają się też nieważne, wiec wiadomo, ze wszystkiego człowiek nie znajdzie i nie przeczyta. Ale za to wiem, że w czasie kolejnej zimy takich pytań nie będę zadawać, bo podstawy będę mieć opanowane :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2010, 14:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Yaga7 pisze:
wiem, że w czasie kolejnej zimy takich pytań nie będę zadawać, bo podstawy będę mieć opanowane :)

Ufff... ;) ;) ;) :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]