Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-06-2024, 18:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04-03-2010, 23:30 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
Proszę o pomoc z następującym problemem, podczas powrotu do domu z dłuższej trasy po wstawieniu samochodu do garażu czułam zapach spalonej gumy ( nie jeździłam na zaciągniętym ręcznym). Zdarzyło się to już dwukrotnie. Samochód ma hamulce tarczowe wentylowane i z tego co zauważyłam i co mnie trochę zdziwiło to przednie tarcze są gładziutkie jak lustro, a tylne mają same rowki . Czy może to być przycztną tego niemiłego zapachu ? Chociaż to trochę dziwne , bo zdawało mi się , że to przednie tarcze szybciej się zużywają. Dodam jeszcze, że samochód ma na liczniku 40 000 km. Proszę o porady .


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2010, 10:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12254
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A nie sprzęgła? :?
Gdzie śmierdzi najbardziej?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2010, 12:26 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
Avalanche pisze:
A nie sprzęgła? :?
Gdzie śmierdzi najbardziej?


Napewno nie sprzęgła , bo mam automat. A zapach najbardziej czuć przy tylnych kołach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2010, 12:35 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
Avalanche pisze:
A nie sprzęgła? :?
Gdzie śmierdzi najbardziej?


Byłam juz w serwisie i po zbadaniu Pan powiedział , że trzeba tylko wyczyścić bo dostało się dużo piasku, który wytarł mi te wyżłobienia na tarczach , a tylne koła są bardziej narażone na zabrudzenia. Pożyjemy zobaczymy ale i tak dziękuję za zainteresowanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 15:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12254
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A zidentyfikował przyczynę swądu?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 18:54 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
Avalanche pisze:
A zidentyfikował przyczynę swądu?

Ponoć wskutek większego tarcia spowodowanego dostaniem się piasku tarcze bardziej się nagrzewały, a to powodowało "smrodek "z opon . Nie wiem czy tak jest naprawdę ale dzisiaj po przejechaniu 140 km żadnego zapaszku nie było.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 19:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
Ponoć wskutek większego tarcia spowodowanego dostaniem się piasku tarcze bardziej się nagrzewały, a to powodowało "smrodek "z opon . Nie wiem czy tak jest naprawdę ...

Ten Pan z serwisu sam pewnie nie wierzy w to co opowiada...


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 20:40 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
Ten Pan z serwisu sam pewnie nie wierzy w to co opowiada...[/quote]

Tak na chłopski rozum to jeżeli przy gumie zostawimy na dłuższy czas rozgrzany metal to guma będzie wytwarzać specyficzny smrodek. A wiadomo, że podczas jazdy tarcze hamulcowe nagrzewają a do opony nie mają daleko. Jeżeli do tego dodamy coś co spowoduje podwyższenie temperatury tarczy wskutek dodatkowego tarcia (w tym przypadku drobnych kamyszków) mogło to się przełożyć na nie miły zapaszek. Dodam , że smrodek pojawiał się tylko przy pokonywaniu przeze mnie
większych odległości co pozwoliło na porządne rozgrzanie się tarcz, a że jeżdże automatem to niestety ale hamulec jest w bardzo częstym użyciu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Nie kwestionuje faktu ze tarcza sie bardzo nagrzewa, w automacie - z uwagi na praktycznie nie wystepujacy efekt hamowania silnikiem - jeszcze bardziej,
ale tak z reka na sercu, na ile musialaby sie rozgrzac opona aby zaczac wydawac zapachy?
W czasie jazdy jest skutecznie chlodzona oplywajacym powietrzem, a na postoju mozesz sama sprawdzic dlonia na ile rozgrzala sie felga, majaca bezposredni
metaliczny kontakt z piasta a wiec posrednio i z tarcza hamulcowa.
Bedzie ciepla, moze nawet bardzo ciepla, ale z pewnoscia nie na tyle aby wywolac takie zapachy.

Strach nawet pomyslec jak musialoby "zalatywac" z komory silnikowej, gdzie w zamknietej przestrzeni az roi sie od gumowych elementow przebywajacych na stale
w znacznie wyzszej temperaturze.
Przypuszczam ze zapach ten pochodzi z samych klockow, tak samo zreszta jak te rowki w tarczach.
"Przerabialem" juz ten temat w moim SX4, mnie rowniez przekonywano ze to piszczenie i rowki pochodza od materialu ktorym zima posypuje sie ulice...
Moze bylbym i sklonny w to uwierzyc, gdybym nie widzial jak wygladal klocek klocek hamulcowy.
Mial rowniez gleboki rowek, ale nie siegajacy zadnej z zewnetrznych krawedzi klocka, a tak musialoby moim zdaniem byc, gdyby pochodzil od piasku
czy tez innego materialu z ulicy.
Uwazam ze ten wgryzajacy sie w tarcze element od samego poczatku znajdowal sie w kiepskiej jakosci klocku i pewnego dnia, gdy zuzycie klocka
bylo juz dostatecznie wielkie "ujrzal swiatlo dzienne", albo raczej swoje lustrzane odbicie w lsniacej tarczy hamulcowej.

Zapytalbym tego Pana z serwisu, dlaczego wlasciwie nie wydaja takiego zapachu przednie opony. Przednie hamulce sa przeciez znacznie bardziej obciazone,
emituja zatem znacznie wiecej energii cieplnej...
Jestem ciekaw jaka byla by jego odpowiedz :D

Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 22:56 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
SX4ever pisze:
Nie kwestionuje faktu ze tarcza sie bardzo nagrze
Przypuszczam ze zapach ten pochodzi z samych klockow, tak .....


W moim przypadku to obce ciała musiałyby być w obydwu kołach tylnych, bo obydwie tarcze z tyłu mają rowki , a przednie są gładkie jak lustro.
Podejrzewam , że na tylne koła został użyty materiał gorszej jakości i szybciej się zużywa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 23:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
No i powoli zaczynamy myslec w podobny sposob... :)
Zalkladam ze klocki przednie i tylne w NGV roznia sie od siebie (wielkoscia? forma? etc)
moga wiec pochodzic z roznych serii produkcyjnych, lub nawet od roznych producentow, co wyjasnialo by roznice materialowe-


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 23:48 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
SX4ever pisze:
No i powoli zaczynamy myslec w podobny sposob... :)
Zalkladam ze klocki przednie i tylne w NGV roznia sie od siebie (wielkoscia? forma? etc)
moga wiec pochodzic z roznych serii produkcyjnych, lub nawet od roznych producentow, co wyjasnialo by roznice materialowe-


A tak na marginesie to półtora roku temu też jeździłam takim SX4, fajne autko.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 23:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Wiem, czytalem swego czasu o tej przesiadce :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2010, 23:58 
Offline

Rejestracja: 12-04-2008, 20:19
Posty: 33
SX4ever pisze:
Wiem, czytalem swego czasu o tej przesiadce :)


Problemy omówione , czas na sen

Pozdrawiam i życzę dobrej nocki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]