Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-10-2022, 12:46 
Offline

Rejestracja: 28-08-2022, 19:34
Posty: 7
Suzuki: Grand Vitara
Witam wszystkich,


Mam taki problem (GV1 1.6 , 2001 r), po załączeniu przodu i chwila jazdy napęd wyskakuje, na desce nie widzę kontrolki zapiętych napędów.

Czy wszystkie GV1 miały kontrolkę od napędów?

Jak działa załączanie napędu przedniego w GV, nie mam w moście żadnego wyjścia z ciśnieniem czy podciśnieniem, żaden króciec nie wystaje, nie namierzyłem pod maską żadnej pompki.

Czy tylko mechaniczne przesunięcie dźwigni w reduktorze załącza napęd?

Po załączeniu napędu 4x4 i włączeniu reduktora na low, momentami jakby strasznie szarpało reduktorem jakby też napęd chciał wyskoczyć, czy to czasem nie będzie powiązane z wypadaniem napędu 4x4?

Szukałem i nie znalazłem odp w szukajce.


Na górę
Post: 18-10-2022, 19:22 
Offline

Rejestracja: 28-08-2022, 19:34
Posty: 7
Suzuki: Grand Vitara
W związku z zasypaniem mnie odpowiedziami, popatrzyłem jeszcze raz pod samochodem.
Pompka namierzona, działa, przewód metalowy idzie po moście i kończy się na przeciwko główki mostu, po załączeniu napędów dźwigną w kabinie pompka załącza się, leci powietrze z rurki, jak zatknę rurkę palcem na desce zapala się kontrolka napędów.
No ale w moście nie mam miejsca na podłączenie dalej jakiegoś wężyka, rurkę zaślepiłem i teraz jak włączam napędy to się pali kontrolka od napędów, i o dziwo po przejechaniu z 50 m po trawie nie wywaliło napędu 4x4 (a przedtem 20 m i już wypięło), może ktoś zmienił most w tym samochodzie.
I tu pytania, kolejne:
- czy były w GV mosty działające bez pneumatyki/popki?
- czy w reduktorze może być jakiś mechanizm który jak dostaje informację od czujnika, że przód niezałączony to nie do końca pozwala albo zapina 4x4?



Jutro przejadę się na chwilę w jakiś teren to sprawdzę czy faktycznie napęd już nie wyskakuje i czy na reduktorze już coś nie napier...ala, przez myśl też przeszło mi to, że ktoś zmieniał most i nie założył z takim samym przełożeniem jak z tyłu.
Miałem już kilka samochodów 4x4, najwięcej jeepów, a teraz uczę się GV :)


Na górę
Post: 19-10-2022, 16:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
a to dziwne ? może dyfer masz od vitary a nie GV ? GV ma mębranę w dyfrze a Vitara ma strzęgiełka przy piastach ....

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 20-10-2022, 06:26 
Offline

Rejestracja: 28-08-2022, 19:34
Posty: 7
Suzuki: Grand Vitara
No i wczoraj sprawdziłem, nadal wywala napęd 4x4 i na reduktorze coś napierdala, szybkie cofanie do tyłu na reduktorze nie powoduje hałasu (gdzieś czytałem, że tak można sprawdzić łańcuch w reduktorze).

W tej w mojej GV nie było sprzęgiełek, normalnie napęd na stałe, założyłem sobie nie dawno sprzęgiełka.

Jeśli mam zmieniony most, a przełożenia nie są takie same to wszystko jasne dla czego mi napędy wywala i na reduktorze coś wali.

Może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić jakie są przełożenia w mostach (ponoć jest metoda zliczania obrotów kół i wału ale nigdy tego nie robiłem)?


Na górę
Post: 20-10-2022, 07:04 
Offline

Rejestracja: 28-08-2022, 19:34
Posty: 7
Suzuki: Grand Vitara
A tu filmik jak to wygląda:

https://www.youtube.com/watch?v=4a3sfX0enPs

Rozpoznaje ktoś jaki to most?

Rurka na belce jest ale w moście nie ma żadnego króćca.


Na górę
Post: 20-10-2022, 15:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
no nie powiem ci na 100% czy 1.6 były inne dyfry bo ja miałem 2.0 TD 5 drzwi "99 i tam gdzie pokazujesz palcem na filmiku miałem wejście na wężyk i mębranę w dyfrze i w takim rozwiązaniu nie trzeba sprzęgiełek przy piastach bo napęd rospinany jest w dyfrze a przełożenia są różne w danym silniku trzeba policzyć tryby z satelity i ataku .... np. mi do 2.0TD Mazdy pasował dyfer przełożenia z 2.7 V6 Benzyna

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 20-10-2022, 19:56 
Offline

Rejestracja: 28-08-2022, 19:34
Posty: 7
Suzuki: Grand Vitara
Kupiłem sprzęgiełka bo mój most miał pół osie na bank na stałe zapięte, no i się okazało że nie ma wejścia na powietrze do membrany.

Dzisiaj policzyłem obrotami koła jakie mam przełożenie z przodu i z tyłu, no i się okazało że mam takie same przód tył 5.125 (sposób sprawdzenia tego wziąłem z Radzikone).

No i teraz jestem w kropce bo przełożenia mam takie same, to co jest nie tak, chyba jednak trzeba będzie zwalać reduktor, innych pomysłów na tą usterkę nie mam.


Na górę
Post: 21-10-2022, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
na pewno było coś kombinowane skoro dyfer z Vitary jest musisz albo do reduktora zaglądnąć albo wyją główki z dyra przedniego i z mostu tył i przeliczyć tryby...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 03-11-2022, 20:42 
Offline

Rejestracja: 28-08-2022, 19:34
Posty: 7
Suzuki: Grand Vitara
Jaczek po co przeliczyć tryb jak sprawdziłem i przełożenie przód i tył to samo.

Problem rozwiązany, reduktor wymieniony.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]