Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 09:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-12-2019, 20:29 
Offline

Rejestracja: 15-12-2019, 19:52
Posty: 7
Suzuki: XL7 USA
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum jako nowicjusz!
Bardzo chciałem mieć autko terenowe i z racji że uwielbiam majsterkować zakupiłem Suzuki XL7 3.6 V6 Lexury jako samochód marzeń z grechoczącym silnikiem. Nie znając marki ani silnika zabrałem się za naprawę odgłosy dochodziły od strony rozrządu.Wyciągnąłem silnik z wózkiem i napędami i po rozebraniu okazało się że jest połamany słizg prawej głowicy i napinacz. Zaniepokoił mnie fakt że prawa głowica nie miała na wałkach śladu oleju więc padło na pompe oleju- pompa praktycznie zmielona.Rozebrany silnik i lipa zatarty na korbie 6 cylindra .Zrobiony szlif wału nowe tłoki nowa pompa oleju głowice po regeneracji.Facet przy zakupie dał i fakturę za wymianę rozrządu 2 tys km przed awaria więc idąc tym tropem zostawiłem ten rozrząd wymieniony tylko ślizg łańcucha i napinacz prawej głowicy na sprawny używany.Po złożeniu silnika i zamontowaniu silnik odpalił od strzała pofalował przez chwilę- silnika prawie nie słychać tylko szelest i wszystko się konczy do momentu rozgrzania motoru potem jakby nie pali na dwa cylindy jakby je odcieło rzuca silnikiem wypadają zapłony i wyrzuca błąd P0008 P0017 P0018 P2119 P2101 świece i cewki nowe po ostygnięciu i wykasowaniu błędów chodzi normalnie do uzyskania temperatury Błedy stałe bez możliwości usunięcia to te od przepustnicy P2119 P2101 domyślam sie ze trzeba ją zaprogramować Przepraszam za esej ale inaczej się nie da Teraz do was fachowców pytanie co może być na wasze oko nie tak rozrząd złożony na blokady zgodnie z AUTODATA I filmikiem firmy Cloyes i pokrewnych Prosze o sugestie :(


Na górę
Post: 17-12-2019, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Skontaktuj się z kolegą z forum http://www.suzukiklub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=9694
On robił komuś ten silnik,może coś podpowie....

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
Post: 17-12-2019, 22:55 
Offline

Rejestracja: 15-12-2019, 19:52
Posty: 7
Suzuki: XL7 USA
Dziękuje za podpowiedz napisałem na PW takze czekam na informacje zwrotną


Na górę
Post: 18-12-2019, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj, jeżeli masz 100% co do łańcuchów (oryginały wymiania się czasem po 50tyś km a zamiennik...) to pozostaje do sprawdzenia nadajnik na wale zdaża się, że się przesunie - jeśli masz możliwość wsadzić kamerę przez otwór z czujnika ( dojście katastroficzne ;) ) to trzeba sprawdzić czy szerokie pole nadajnika jest "na tle" przeciwwagi na wale korbowym:
Załącznik:
dobrze.png

- 3,5zęba = 1cal (2,54) od krawędzi

przykład felernego wału:

Załącznik:
zle.png


Przy naprawie tego silnika zalecane jest dołożenie podkładek dystansowych międzi koła vvt a głowice zależnie od typu kół: dla koła z 5 śrubami 12630941, dla koła z 4 śrubami z tyłu 12632859 - numery oczywiście GM/OPEL

tyle na szybko
pozdrawiam Adrian


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 18-12-2019, 21:16 
Offline

Rejestracja: 15-12-2019, 19:52
Posty: 7
Suzuki: XL7 USA
Dziękuje za informacje jutro sprawdzę.Czy dobrze rozumiem że ta podkładka przychodzi pomiędzy koło vvt a płaszczyznę wałka rozrząd?Jeśli tak to jaka jest celowość zastosowania.Zamówie te częśći w serwisie OPLA? Zamówiłem nowy rozrząd z INA przed zdjęciem rozrządu z silnika jeszcze raz sprawdzę poprawność montażu i zrobię zdjęcia.Wał jest szlifowany stary także przesunięcie koronki na wale raczej odpada ale sprawdzę chyba że szlifierz coś uszkodził.Jak sprawdzić czy koło vvt jest sprawne po demontażu?czy przy tych błędach jest możliwość ich nieprawidłowego działania? jakie daje objawy -zawory vvt podmieniane bez zmian czujniki także.


Na górę
Post: 18-12-2019, 21:19 
Offline

Rejestracja: 15-12-2019, 19:52
Posty: 7
Suzuki: XL7 USA
Czy przepustnice w tym modelu się programuje lub adoptuje?


Na górę
Post: 19-12-2019, 10:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
BARTI24 pisze:
przesunięcie koronki na wale raczej odpada ale sprawdzę chyba że szlifierz coś uszkodził.Jak sprawdzić czy koło vvt jest sprawne po demontażu?czy przy tych błędach jest możliwość ich nieprawidłowego działania? jakie daje objawy -zawory vvt podmieniane bez zmian czujniki także.


Szlifierz nic nie uszkodzi. Koronka sama się przesuwa pod wpływem ciepła, koła vvt najprościej sprawdzić testerem - wysterowujesz sobie zawór i sprawdzasz w parametrach bierzących przesunięcie, dla pewności możesz oscyloskopem, pozostaje także sprawdzenie na stole - 1. wewnątrz koła jest klik i sprężyna - muszą współgrać tak aby po zaniku ciśnienia koło blokowało się w pozycji wyjściowej - warunek konieczny ! 2. można na stole podać powietrze koło musi swobonie przestawić się do skrajnego położenia i potem wrócić do pozycji wyjściowej, i "zakliknąć".

Uszkodzenie 3 kół jest prawie niemożliwe... Błędy z kół vvt komputer inaczej wyświetla. Podkładki kupisz na oplu są np w insigni 2.8v6 - nie wszystki typach głowic są konieczne ale ograniczają luz wzdłużny wałków - mnie wypracowuje pokrywki wałków.. można zamówić na ebayu - średnio po 3$ Przepustnice się adaptuje, ale bez tego też powinna sama się nauczyć po jednym cyklu rozgrzaniu bez obciążenia i błędów w ecu. Jeśłi jest Boschowska to zdarza się, że pada sama od siebie. Za jej prace/zasilanie odpowiada przekażnik jak patrzysz na skrzynke bezpiecznikową stojąc przed autem ostatni po lewej przy podszybiu. Niestety sporo błędów ludzie popełniają przy tych rozrządach trzeba sprawdzac 100razy ...a blokady wałków były 2 rodzaje zależnie od typu wałków - albo 2 takie same albo przesunięte o 60stopni - trzeba użyć właściwej!

Daj znać jak idzie :-) mam trasznym sentyment to tego auta ;-)
pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 22-12-2019, 12:25 
Offline

Rejestracja: 15-12-2019, 19:52
Posty: 7
Suzuki: XL7 USA
Przepraszam miałem małą kontuzje ręki.Tak wygląda dolne koło jak jest zapięta blokada na wałkach lewej głowicy a łańcuchy na oznaczone ogniwa to gdzie jest błąd?nie za płytko siedzi ten łańcuch na kołach? na starych też tak było???Czy ten znak pokrywa się z GMP 1 cylindra bo po ustalenie GMP na czujnik zegarowy zank jest zupełnie w innym miejscu???


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 22-12-2019, 16:33 
Offline

Rejestracja: 15-12-2019, 19:52
Posty: 7
Suzuki: XL7 USA
zdjęcie lewej głowicy z założoną blokadą wtedy dół pasuje jak na zdjęciu powyżej blokady mam firmy LASER niby zgadzają się że są do tego silnika


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 23-12-2019, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
BARTI24 pisze:
... a łańcuchy na oznaczone ogniwa to gdzie jest błąd?nie za płytko siedzi ten łańcuch na kołach?



Według zdjęcia ogniwa nie są na swoim miejscu.. - może zdjęcie jest po pokręceniu wałem?
Jeśli jednak jesteś tego pewien to: albo łańcuchy są naciągnięte/źle dobrane/wykonane itp albo koła vvt nie są w pozycji bazowej (klik w kołach) => znak na kole powinien pasować do znaku na silniku.
GMP nie pokrywa się ze znakami rozrządu.
Łańcuch powinien lepiej leżeć. Jedyne sensowne łańcuchy to niestety serwis.

Czy koła vvt są oryginał ?? Który rocznik auta? Czy ten typ rozrząu/łańcuchów był w tym aucie od początku?

pozdrawiam Adrian

P.S jak możesz prześlij więcej zdjęć z kół rozrząu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]