Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Tylni most, luzn na prawej pół osi
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18799
Strona 1 z 1

Autor:  zaodrze244 [ 14-11-2019, 12:55 ]
Tytuł:  Tylni most, luzn na prawej pół osi

Pytanie mam. Suzuki grand vitara xl7 2.7 automat 2002r.

Mechanik stwierdził luz poziomy na prawej pół osi tył.

Objawy: przy skrecaniu w prawo głośno słychać z tyłu jakby tarcie.

W moście nie ma klapy rewizyjnej trzeba go rozpolowic żeby zajrzeć co jest uszkodzone.

Pytanie moje jest takie co może być zepsute? Czy jest to prosta naprawa?

Lewa półoś trzyma sie pewnie nie ma luzu.

Mój mechanik tego jeszcze nie robił... młody jest robi głównie vw... kazał mi się popytać za nim to rozkręci...

Autor:  Jaczek [ 14-11-2019, 16:17 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

jeśli luz poziomy to tylko na łożysku piasty ....

Autor:  zaodrze244 [ 14-11-2019, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Czyli wymiana nie powinna nastręczać ogarniętemu mechanikowi problemów? Czy to trzeba jakąś tajemną specjalistyczną wiedzę oraz przyrządy posiadać? :P

Autor:  zaodrze244 [ 14-11-2019, 23:58 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Jeszcze jedno chcę doprecyzować, luz polega na tym że pół oska chce wyjść na zewnątrz. Tzn że jak sie pociagnie za koło to jest luz. Na lewym tego nie ma.

Czy to jest luz poziomy? Czy pionowy?

Autor:  Jaczek [ 15-11-2019, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

ona siedzi tylko na łożysku .... wystarczy rozebrać szczęki odkręcić 4 śrubki M6 co jest przykręcona blach kotwicząca do mostu i wyszarpnąć pół ośkę (trochę trzeba poszarpać zanim wypadnie ) i wtedy możesz łożysko zobaczyć wyjdzie razem z pół osią wymiana łożyska już nie jest taka prosta tym bardziej jeśli masz ABS .... jeśli mechanik ma "dobrą" prasę to sobie poradzi...

Autor:  zaodrze244 [ 15-11-2019, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Ale w moim przypadku problemem jest łożysko w dyfrze a nie to przy kole.

Bo przy jeździe na wprost jest ledwo slyszalne tak przy skrecaniu w prawo halasuje i to równo.

Poza tym przy ruszaniu z miejsca słychać takie jakby chrobotanie albo takie dźwięk podobny jak przy uszkodzonym przegubie.

No nic dzięki za pomoc. Nie pozostaje nic innego jak rozebrać to dziadostwo i ustalić co jest faktycznie uszkodzone. Dam znać co sie okaże.

Autor:  Jaczek [ 15-11-2019, 18:38 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

w dyfrze pół oś jest lużno włożona w mechanizm różnicowy na frezie... tam nie ma nic wpływu na jej luz poziomy .... jeśli są jakieś dziwne dzwięki to trzeba szukać, zaczął bym od sprawdzenia krzyżaków na wale a potem rozkręcał dyfer ...

Autor:  zaodrze244 [ 15-11-2019, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Obrazek

Czyli to nie będzie łożysko nr 24 w dyfrze, tylko łożysko koła odpowiada za ten luz że ośka chce wyjść? Toby była w sumie i dobra i zła wiadomość.

Autor:  Jaczek [ 16-11-2019, 08:07 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Na łożyskach 24 siedzi cały dyferęcjał pół oś włożona jest w 7

Autor:  zaodrze244 [ 16-11-2019, 09:03 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Dzięki jeszcze raz za rady. Zamówiłem już łożysko koła w zestawie z koronką ABS. Niech się teraz mechanik męczy z wymianą :P

Autor:  zaodrze244 [ 28-11-2019, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Odebrałem właśnie auto od mechanika. Potwierdziło się że winne było łożysko koła. Dzieki za pomoc.

Autor:  zaodrze244 [ 04-12-2019, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Wracam do tematu. Po przejechaniu niecałych 100km łożysko się rozleciało ponownie.

Chciałem przyoszczędzić i kupiłem najtańszy zestaw jaki znalazłem: https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-tylne-Grand-Vitara-XL-7-01-06/1174

i chyba przez to będzie mnie ta zabawa kosztować 2x tyle...

Mechanik oczywiście twierdzi że dobrze zrobił i że nie walił po bieżni zewnętrznej a jedynie po wewnętrznej gdy łożysko naprasowywał... ale ja przy tym nie byłem i mogę mu jedynie wierzyć na słowo. Czytałem że łożyska NTY to szmelc i bardzo możliwe że to właśnie ono jest winne temu że się tak szybko popsuło.

Poradźcie mi co zrobić czy brać ten 2x droższy zestaw https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-tylne-Grand-Vitara-XL-7-01-06-/1903 i jego próbować montować? Czy wojować z mechanikiem że to on jest winny że się łożysko rozleciało?

Autor:  bigi [ 11-12-2019, 23:40 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Nie wojuj z mechanikiem tylko kup dobre lozysko. Chyba kazdy przechodzil cos podobnego chcac zaoszczedzic... nauka zawsze jest jedna - chytry trzy razy traci.

Autor:  zaodrze244 [ 18-02-2020, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Temat rozwiązany już jakiś czas temu ale przypomniało mi się że wypadałoby wyjaśnić jak się skończył.

Więc okazało się że wyrobiła się pół ość pod łożyskiem czy też obróciło się łożysko na pół osi.

Pół oś musiałem wymienić na nową z ASO, nie ma zamienników. Oczywiście aso jak to aso, półoś przyszła goła i wesoła, musiałem dokupić nowe łożysko.

Koniec końców jest taki że naprawa przekroczyła wartość samochodu czyli zamknęła się prawie w 2000zł

Dodam tylko że gdy szukałem prawej pół osi używanej to się okazało że te półosie są sprzedane za nim trafią na allegro gdyż to jest jakaś wada fabryczna tych mostów że łożysko się na półosi obraca wyrabia półoś i potem koszty lecą w kosmo.

Uważam że sprzedawana przez aso sama półoś, bez na prasowanego od razu łożyska to zwykłe złodziejstwo. Bez łożyska samej półosi w samochodzie nie zamontujesz, nie zdejmiesz również już założonego gdyż trzeba je wycinać bądź ściągać. Żeby ściągnąć łożysko musisz ściąć koronkę ABS.

Nie wiem jak inni producenci to rozwiązują ale sama półoś kosztowała 1300zł. Dlatego uważam że powinien w tej cenie być komplet, który możemy od razu montować na samochodzie.

Autor:  czoboki [ 21-02-2020, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Chcesz powiedzieć, że Twoje auto jest warte mniej niż 2000 pln? :)

Dzięki za info

Autor:  Krzychu255 [ 02-07-2022, 16:13 ]
Tytuł:  Re: Tylni most, luzn na prawej pół osi

Witam niewiem czy pisze w dobrym temacie nie mogłem znaleśc innego a nowego nie chciałem zakładać mam problem z dziwnymi odgłosami przy kręceniu tylnią piastą i niewiem czym to może być spowodowane bo dźwięk się przenosi po moście i ciężko wysłuchać czy to obok piasty czy w mechanizmie na środku dodaje filmik jak to wygląda prosił bym o pomoc bo niemam pojęcia co to może być
https://youtu.be/MwqXtnJSmdg

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/