Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

GVI lift na dystansach a geometria
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18209
Strona 1 z 1

Autor:  Gusek [ 08-05-2019, 09:05 ]
Tytuł:  GVI lift na dystansach a geometria

Drodzy,

Posiadam lift 2" na dystansach, śruby mimośrodowe z przodu, dystans panharda z tyłu. Niedawno pozbyłem się stabilizatora (łącznik zweryfikował się szybko w terenie).

Po tych modyfikacjach samochód prowadzi się lekko mówiąc... nie prowadzi się... Pomijam przechyły w zakrętach, ale generalnie auto stało się niepewne w prowadzeniu. W trasie trzeba cały czas pilnować kierownicy, delikatne podmuchy wiatru nadają kierunek jazdy, dużo trzeba kontrować. Moim zdaniem problem leży w geometrii zawieszenia z przodu - pomimo, że po założeniu liftu auto było na geometrii (podobno), to wydaje mi się, że z przodu mam dość mocną tatrę.

Dzwoniłem po kilku warsztatach, oczywiście wszędzie lasery, 3D, bajery itp. ale jak słyszą, że lift to boją się tego dotykać i krzyczą że wszystko na moją odpowiedzialność. Niestety w takim przypadku muszę doinformować się sam, żeby iść i im wyłożyć co chce jak krowie na rowie...

Moje pytania:
- czy przy lifcie na dystansach ustawiamy geometrię wg. oryginalnych wytycznych Suzuki? Tatrę można zniwelować na mimośrodach na 0 stopni, zbieżność na łącznikach, ale pozostaje jeszcze pochylenie kolumny w kierunku wzdłużnym pojazdu. Ten kąt jest wynikowy. Czy jego zmiana przez lift nie powinna być jakoś zniwelowana innym ustawieniem zbieżności?
- czy przy regulowaniu geometrii auto stoi na płytach pływających? W sensie, czy jeśli wyregulujemy kąt 'tatra' to czy zawieszenie od razu się podda i ustawi w położeniu neutralnym do ustawiania zbieżności, czy ciągle będzie napięte? W sumie nie wyobrażam sobie jak ustawić geometrię na McPersonie w inny sposób bez nieskończonych prób (zawieszenie przy złej zbieżności albo wstaje do góry, albo koła ciągną wahacze na zewnątrz i zawieszenie w dół), ale nigdy nie wnikałem, a może ktoś jest w temacie.

Będę wdzięczny za wymianę doświadczeń.

Autor:  bolo.t1 [ 08-05-2019, 09:55 ]
Tytuł:  Re: GVI lift na dystansach a geometria

Przede wszystkim stabilizator, powyżej 50km/h ciężko już się jeździ na wprost, załóż staba z powrotem, i dopiero wtedy zobaczysz różnicę w prowadzeniu,

Kontrola przedłużenia panharda, czy się przypadkiem nie przemieszcza,

Autor:  Gusek [ 15-05-2019, 06:34 ]
Tytuł:  Re: GVI lift na dystansach a geometria

Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o dystans panharda to na pewno siedzi sztywno, nie jest to ten popularny montowany po jednej śrubie na stronę.

Jeśli chodzi o stabilizator to jestem zdziwiony, bo słyszałem kilka opinii, że praktycznie nie ma bez niego różnicy. Założę i sprawdzę, czy poprawa jest zauważalna.

Autor:  kwiatek.pl [ 15-05-2019, 07:44 ]
Tytuł:  Re: GVI lift na dystansach a geometria

Opinii tyle co ludzi :szok:
Ja teraz wybieram się w dłuższą trasę i zakładam go z powrotem...ciekaw jestem jak to będzie ;/
Dwa lata jeździłem bez :zakrecony:

Autor:  bolo.t1 [ 15-05-2019, 16:01 ]
Tytuł:  Re: GVI lift na dystansach a geometria

Dużo zależy od twardości springow, jak są już zmęczone to bez staba można się spodziewać niespodzianek w prowadzeniu, a jak springi są np z w124 300, to można nie zauważyć różnicy.
Ale dla wykluczenia, warto założyć powrotem i wtedy b3dzie coś wiadomo

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/